- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Je persoonlijke top 10
Je persoonlijke top 10
'Bugsy'
-
- 16 berichten
- 1 stemmen
1. Pulp Fiction
2. The Godfather
3. Road To Perdition
4. Scarface
5. Rebel Without a Cause
6. Goodfellas
7. Snatch
8. Reservoir Dogs
9. Cidade De Deus
10. Unforgiven
Uit de vele lijstjes blijkt dat er maar weinig mensen zijn die de western hoog inschatten, Films zoals The Good, The Bad and The Ugly, Once Upon a Time In The West en Unforgiven worden maar weinig aangehaald, spijtig...
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Films zoals The Good, The Bad and The Ugly, Once Upon a Time In The West en Unforgiven worden maar weinig aangehaald, spijtig...
Ehm, die films staan op nummer 6, 10 en 207 in de Top 250 op deze site en Onve Upon a Time in the West is zelfs de meestvoorkomende film van voor 1970 in top 10 lijstjes op de site en ook The Good, the Bad and the Ugly behoort tot films die erg vaak in top lijstjes staan.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
1. Trainspotting
Heerlijke film, die me gewoon geweldig lag, is elke seconde boeiend in een geweldige sfeer, helemaal in trance ervan.
Ook geweldige muziek. Ewan McGregor 
2. Reservoir Dogs
Veelzijdig: Stoer, maar ook grappig en sfeervol, met leuke muziek altijd en hilarische personages.
3. Fight Club
Elke keer dat ik hem kijk weer boeiender, geweldig acteer werk van Brad Pitt en Edward Norton. Elke scene boeit.
4. American Beauty
Heerlijk verhaal, gedragen door een briljant spelende Kevin Spacey, leuke sfeer, de hele film lang luchtig en verveelt geen moment.
5. Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Stoere misdaad(komedie)film, onvoorspelbaar verhaal dat mooi uitkomt en hier en daar zelfs een dramatisch tintje heeft.
6. Donnie Darko
Verschrikkelijk orgineel verhaal met nu al legendarische muziek en een bizar goed en bizar onvoorspelbaar einde.
7. Snatch.
Nice...
8. American History X
Geweldige film over een interessant onderwerp, realistische personages en hier en daar schrikwekkend sterke scenes
9. Boyz n the Hood
Hier en daar saai, maar een prachtig laatste halfuur, toch een top10 plek vanwege het mooie script en de realistische en interessante kijk op een boeiend onderwerp
10. Cidade de Deus
Mooie film, enorm boeiende verfilming van verhalen uit de ghetto, alles prachtig in elkaar gezet
desteven007
-
- 734 berichten
- 0 stemmen
1. Pulp Fiction (1994)
Geweldige cast, sublieme dialogen, fantastische muziek.
2. Heat (1995)
Al Pacino en Robert De Niro een perfect duo! Subliem Vuurgevecht!
3. Kill Bill vol. 1 (2003)
Uma Thurman acteert geweldig, mooie actie-scènes.
4. The Usual Suspects (1995)
Geweldige cast, geweldige Mystery
5. Reservoir Dogs (1992)
Weer een geweldige cast, sublieme dialogen en geweldige muziek.
6. Death Sentence (2007)
Mooie wraakthriller
7. Saving Private Ryan (1998)
Beste oorlogsfilm
8. Scent Of A Woman (1992)
Al Pacino acteert hier toch weer geweldig!
9. American History X (1998)
Zeer mooie en aangrijpende film Edward Norton kan zijn rol perfect.
10. Scarface (1983)
Mooie muziek, een geweldig verhaal.
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Tijd voor een jaarlijkse up-date:
01. Kikujirô no Natsu
02. Hotaru no Haka
03. Amélie
04. A Beautiful Mind
05. Oldboy
06. The Matrix
07. Cidade de Deus
08. Bin-jip
09. Sen to Chihiro no Kamikakushi
10. World's Fastest Indian, The
Top 10 2008
Qua regisseurs niet echt gevarieerd, maar qua films, nou ja, mijn top 10:
1. Kikujirô no Natsu
Ultieme roadmovie. Met een geweldige Kitano. Onovertroffen muziek van Hisaishi. En heerlijk humoristisch.
2. Le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain
Ultiem sprookje. Geweldig vormgegeven. En heerlijke muziek van Tierssen. Uniek.
3. Mogari no Mori
Een film die bestaat uit superlatieven. Drama, humor, mooie karakters, mooie plaatjes. Staat als een huis. Niet omver te krijgen.
4. Mulholland Dr.
Ultieme Lynch. Geweldige sfeer en mooi kleurgebruik. Spannend en bizar. Mooi samenspel tussen Watts en Harring.
5. Tenshi no Tamago
Ultieme animatie, ook wel de moeder aller animatie. Apocalyptisch op en top. En fantastisch fantastisch.
6. Dolls
Mooi, zo mooi. Enerzijds niet van deze wereld, maar anderzijds ook weer harde realiteit. Prachtig plaatje.
7. Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom
Ultieme Ki-duk Kim. Met de mooiste titel. Rust, bezinning, natuur, levensvragen. Mooie locatie, maar nog mooier in beeld gebracht.
8. Hotaru no Haka
Ultieme Takahata, meester van de animatie. Vol emotie, muziek en drama en ziet er ook nog eens geweldig uit.
9. Seom
Veelzijdige film. Eenzaamheid en rust. Ook gruwelijk en hard, maar weer in een geweldig mooie omgeving.
10. The Straight Story
Niet echt Lynch, maar gecombineerd met roadmovie wel geweldig resultaat. Eenzaamheid, avontuur, mooie karakters. Great Story.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3223 stemmen
1. John Q (2002)
Mooi indrukwekkend verhaal die ruim boven het gemiddelde uitkomt door de erg sterke rol van Denzel Washington! een film die erg veel indruk op me heeft gemaakt.
2. American Beauty (1999)
Rustige drama film met de nodige humor en mooie muziek! Kevin Spacey acteerd erg sterk en weet deze film tot een bijzondere kijk ervaring te maken.
3. Training Day (2001)
Heerlijke combi van actie en drama! goed acteer werk en spannend van het begin tot het einde.. een rol die we niet veel zien van Denzel.. maar hij deed het buitengewoon goed! ook het einde is helemaal niet voorspelbaar.
4. Shawshank Redemption, The (1994)
Erg mooie film met een verhaal wat bijna alle emoties wel inzich heeft.. mooi passend einde en erg indrukwekkend geacteerd en in beeld gebracht.
5. Straight Story, The (1999)
Zoals Observator al schreef: erg mooie film over eenzaamheid doorzettings vermogen.. en erg mooie karakters.. een lekkere rustige film met erg mooie scenens!.
6. Ben X (2007)
Erg overtuigend en in mijn ogen de beste Vlaamse film die ik tot nu toe gezien heb.. verwachte er weinig van.. maar de autistische jongen is verbazingwekkend goed neergezet!.
7. Little Miss Sunshine (2006)
Verwachte een familie film met een luchtig verhaaltje.. niks is minder waar.. hele mooie film die alle emoties wel inzich heeft.. veel drama afgewisseld met humor!.
8. Requiem for a Dream (2000)
Zware maar indrukmakende film.. goed geacteerd en blijft nog lang inje hoofd zitten.. mooi passend einde.
9. Rocky Balboa (2006)
De reden dat deze film in mijn top 10 staat is omdat ik erg veel respect heb gekregen voor Stallone met zijn karakter Rocky. vond dit de beste film omdat Stallone Rocky hier nog beter neer weet tezetten dan in de vorige delen.. een waardige afsluiter! en zeker voor zijn leeftijd erg veel respect!.
10. Elephant Man, The (1980)
Erg aparte film die me nog lang bij bleef naar het kijken ervan.. The Elephant Man is erg goed neergezet zowel het karakter als het uiterlijk.. een verdiende 10de plek!
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
1. Requiem for a dream
2. Donnie Darko
3. Dr. Strangelove
4. Lost highway
5. Notorious
6. Tystnaden
7. Picnic at Hangin' Rock
8. Das Boot
9. Trois couleurs; Rouge
10. Letter from an unknown woman
Op het ogenblik alle 4,5* en 5,0* films aan het herzien. Dat betekent dat geen enkele film zijn plaats in deze top 10 zeker is. "Pulp fiction" en The usual suspects" zijn inmiddels hun plaats in de top 10 kwijtgeraakt, maar behouden hun 5,0* waardering.
"Trois couleurs; Rouge" zal zeker stijgen. Deze film heeft bij herzien een enorme indruk op mij gemaakt. Maar voor ik zijn positie wijzig, wil ik eerst de andere 2 films "Blanc" en "Rouge" van de trilogie herzien hebben. De positie van "Requiem for a dream", de meest depri film allertijden, lijkt voorlopig onaantastbaar.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Soms vinden mensen (vooral in mijn omgeving) mijn top 10 niet erg begrijpelijk. De keuze van deze 10 films vinden sommige mensen niet te begrijpen, vooral omdat ik al bijna 1000 films gezien heb. Waarom deze 10? Ik kreeg veel vragen over mijn nummer 1. Waarom? Hieronder de antwoorden:
1. Jurassic Park
Wat vele zien als een doorsnee avonturen filmpje zie ik als de beste film ooit gemaakt. Toen ik klein was heeft dit zo ontzettend veel indruk op me gemaakt. Ik heb er een geweldig gevoel bij gekregen die gewoon niet loslaat. Ook na zoveel jaar niet. Alles klopt aan deze film (goofs daargelaten); de sfeer, de muziek, de cast, de effecten. Allemaal even geweldig. Alleen al bij het horen van de muziek krijg ik al kippenvel. Ook heb ik hem al zo vaak gezien dat een groot deel van de dialogen mee kan praten. Toch verveelt hij niet, ik kan er naar blijven kijken. Daarom is dit mijn ultieme film, en krijg ik steeds weer het ultieme Jurassic Park gevoel.
2. Pulp Fiction (1994)
Hier is nauwelijks uitleg over nodig. Ik zie deze film in menig top 10 staan. Ook deze film kan ik blijve kijken. Hoe de dialogen je vastpakken, de verhalen bij elkaar komen en absurde situaties in beeld gebracht worden is gewoon briljant. Het grote pluspunt aan deze film is dat hij gewoon uber cool is. Samuel L. Jackson is gewoon cool. John Travolta is cool. Bruce Willis is cool. Dit zijn nog personages waar je tegen op kijkt. Hoe ze handelen, hoe ze praten. Gewoon briljant.
3. Desperado (1995)
Alternatieve titel: El Mariachi 2
Door mijn enorme respect voor Robert Rodriguez, en de strakke overde top 'onzin' actie is dit de beste weg kijk film in zijn soort. Net als Pulp Fiction is het handelen van de personages in deze film ook uber stoer. Dat zo'n toch wel slap verhaaltje zo kan aangrijpen is gewoon erg knap. Ook het feit dat Robert Rodriguez met zijn low budget film El Mariachi is doorgebroken in zijn eentje, en dan deze film heeft gemaakt als zijn eerste amerikaanse film, wekt bij mij enorm veel respect. De actie film die ik kan blijven kijken. Non stop popcorn vermaak.
4. Casablanca (1942)
Deze film is natuurlijk een klassieker. Een tijdloos verhaal met de perfecte oud hollywood sfeer. Hoewel toch houterig geacteerd, een geweldige film die veel indruk maakt door alleen al de sfeer en de muziek.
5. Reservoir Dogs (1992)
Weer zo'n meesterlijke Tarantino film. Niet zo briljant als Pulp Fiction, maar het zit niet ver uit elkaar. De Personages zijn wederom uniek. De dialoge snel en scherp. Kijkt enorm goed weg en blijft hangen tot de eeuwigheid. Het sadisme wat in een mens verschuilt verbaast mij steeds weer, en dat is ook zo enorm sterk in beeld gebracht.
6. Usual Suspects, The (1995)
Kevin Spacy is naar mijn mening een van de beste acteurs ooit. Ook dankzij dit meesterwerk. Het verhaal is niet alleen erg goed, ook de acteer prestaties zijn fenomenaal. Hoe deze acteurs met elkaar, tegen elkaar en zonder erlkaar zijn is enorm goed. De film grijpt je en neemt je mee naar de verassende ontknoping. Het verassende einde laat je ontdaan achter, en laat je de film een tweede keer totaal anders kijken. De ervaring van de tweede kijkbeurt is weer totaal anders als de eerste, en dat vind ik een enorm sterk punt aan de film. Zo is je eerste keer uniek en als niets anders, en de tweede en de daarop volgende keren, met voorkennis, leuk om andere dingen te ontdekken. Dit is misschien wel te vergelijken met seks 
7. Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le (2001)
Alternatieve titel: Amélie
Prachtig vormgegeven modern sprookje. Ik kan deze film blijven kijken, het neemt je steeds weer mee naar het wereldje van Amelie. Daarbij komt dat muziek toch wel een van de belanrijkste dingen is van een film; Yann Tiersen levert een van zijn meest prachtige werken af in deze film.
8. Fight Club (1999)
Brad Pitt en Edward Norton hebben met deze film mijn respect verworven. Wat een enrome acteerprestaties leveren ze af. De apparte, soms war macabere sfeer geeft je een bepaald gevoel, en de stijl van deze film is erg gewaagd. Een mega verhaal wordt perfect verfilmt en je ontdekt steeds weer iets nieuws.
9. Dalkomhan Insaeng (2005)
Alternatieve titel: A Bittersweet Life
De sfeer, het verhaaltje, de personages. Het klopt gewoon. De actie op het einde is erg memorabel, wat deze film gewoon neerzet als de beste film uit het oosten.
10. Good Bye Lenin! (2003)
Wederom de muziek die deze film bevat is fenomeenaal. Wederom Yann Tiersen, die net als bij Amelie een meesterwerk afleverd. Deze film werkt op je emoties. Normaal moet ik niet veel van duitse film hebben, maar deze film is gewoon enorm goed. Ook bij deze film was ik erg onder de indruk van de verbluffende acteer prestaites en elke keer spookt deze film weer na in mijn hoofd. Kijkbeurt na kijkbeurt.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Vanaf vandaag zet ik een tijdje (niet heel lang normaal, na een periode zet ik de echte top-10 er terug in) andere films in mijn top-10.
Film die er nipt uitvlogen of er net niet in geraakten... 
voomzap
-
- 815 berichten
- 1271 stemmen
1. Fear and Loathing in Las Vegas (1998)
2. Twelve Monkeys (1995)
3. Delicatessen (1991)
4. Signal, The (2007)
5. In the Mouth of Madness (1995)
6. Survive Style 5+ (2004)
7. Pulp Fiction (1994)
8. Spun (2002)
9. Matrix, The (1999)
10. Trainspotting (1996)
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
La meglio gioventu (2003) is de beste film aller tijden. Geen enkele andere film slaagt erin je zo te raken. Het is pure nostalgie. Dit Italiaans drama is bij velen nog niet bekend, omdat alleen Canvas en Nederland 3 de moed hebben gehad deze 6 uur durende film uit te zenden.
gebruiker_56935
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
1. Donnie Darko (2001)
2. Hotaru no Haka (1988)
Alternatieve titel: Grave of the Fireflies
3. Clockwork Orange, A (1971)
4. Shawshank Redemption, The (1994)
5. Green Mile, The (1999)
6. Reservoir Dogs (1992)
7. Vanilla Sky (2001)
8. Sin City (2005)
9. Butterfly Effect, The (2004)
10. Mulholland Dr. (2001)
Alternatieve titel: Mulholland Drive
mike2006
-
- 67 berichten
- 68 stemmen
Voor mijn top 10 zie profiel, maar moet er wel bij toevoegen dat ik ook genegen ben op zijn tijd de lijst aan te passen, dan wel op te schonen. Ben toch het type van meer drama werk in tegenstelling tot veel actie en recente films als ik naar de lijsten kijk,
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
Met alle respect, het zullen wel goede films allemaal zijn. Maar ik zie veel standaardlijstjes met veel terugkerende namen. Maar ja dat zal wel normaal zijn zeker.
Ik persoonlijk hou niet zo van die top 250 troep.
gebruiker_56935
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Jep je hebt ook wel gelijk hoor. Ik zou ook vast wel een standaart top 10 hebben. Maar ik zelf vind het gewoon ook moeilijk een top 10 te maken terwijl er zoveeeel mooie films zijn.
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
Mmm ja, maar die films zijn ook wel goed, daar niet van, maar toch blijf ik erbij dat films in de top 250 erg overgewaardeerd worden en vaak schrikken mensen ervan als je scarface en the godfather nog niet gezien heb. Net alsof dit verplicht kijkvoer is?
Maar ja zal ook wel aan mij liggen, ik ben meer voor het horrorgenre. Och ja ieder zijn smaak hé.
gebruiker_56935
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Je hebt ook wel gelijk hoor. Als je bv een film uit de top niet hebt gezien zeggen mensen ook: ''HUH HEB JE DIE NOG NOOIT GEZIEN???'' Scarface en the Godfather vind ik zelf ook super overgewaardeerd. Ik vind persoonlijk horror ook geweldig. Alleen worden er te makkelijk horror films gemaakt de laatste tijd die NET niet een goed niveau hebben.
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
Hahaha inderdaad er zit ontzettend veel troep tussen, echt niet te doen. De betere vind ik persoonlijk die van de jaren 80. Mijn favoriete subgenre is de slasher.
gebruiker_56935
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Ja true. Oude horror is vaak het betere werk. Tegenwoordig denken ze dat ze omdat ze CGI kunnen gebruiken meteen een enge film kunnen neerzetten met een paar ''top acteurs'' erbij. Maar helaas moet je dieper graven om een eng sfeertje in een film te krijgen.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
1. Pianist, The (2002)
2. Hotel Rwanda (2004)
3. Thin Red Line, The (1998)
4. V for Vendetta (2005)
5. Letters from Iwo Jima (2006)
6. Glory (1989)
7. Children of Men (2006)
8. Bucket List, The (2007)
9. One Eight Seven (1997)
10. Coach Carter (2005)
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
1. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
2. Magnolia (1999)
3. Big Lebowski, The (1998)
4. Bin-jip (2004)
5. 2001: A Space Odyssey (1968)
6. Dolls (2002)
7. Unbreakable (2000)
8. Léon (1994)
9. Irréversible (2002)
10. Apocalypse Now (1979)
gebruiker_56935
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Eternal Sunshine of the Spotless Mind.. Over die heb ik heeeel lang getwijfeld of die in mijn top10 kan. Ik vind dat echt een goede film. Vandaag maar keer weer kijken denk ik.
Jupilerman
-
- 61 berichten
- 0 stemmen
Mijn lijst verandert eigenlijk niet zo erg vaak,gisteren wel Forrest Gump eruit gegooid om plaats te maken voor Eraserhead,maar voor de rest...moet wat meer films gaan kijken misschien.Het is ook wel frustrerend dat er maar 10 inmogen natuurlijk,er zijn zoveel goeie films
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Het is ook wel frustrerend dat er maar 10 inmogen natuurlijk,er zijn zoveel goeie films
wwelover
-
- 2605 berichten
- 3954 stemmen
1. Shawshank Redemption, The (1994)
2. I Am Sam (2001)
3. Godfather, The (1972)
4. Lord of the Rings: The Return of the King, The (2003)
5. Mask of Zorro, The (1998)
6. Se7en (1995)
7. Truman Show, The (1998)
8. Bucket List, The (2007)
9. Ray (2004)
10. Pulp Fiction (1994)
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
1. La meglio gioventu (2003)
2. La seconda volta (1995)
3. La stanza del figlio (2001)
4. Il conformista (1970)
5. Novecento (1976)
6. The godfather (1972)
7. The godfather part II (1974)
8. The godfather part III (1990)
9. Der untergang (2004)
10. Dead man walking (1995)
Katharina
-
- 716 berichten
- 1052 stemmen
1. Phantom of the Opera, The (2004)
2. Moulin Rouge! (2001)
3. Requiem for a Dream (2000)
4. Sjunde Inseglet, Det (1957)
Alternatieve titel: The Seventh Seal
5. Dogville (2003)
6. One Flew over the Cuckoo's Nest (1975)
7. Pi (1998)
Alternatieve titel: π
8. Fountain, The (2006)
9. My Fair Lady (1964)
10. Millionairess, The (1960)
Arkadi.
-
- 797 berichten
- 870 stemmen
1. Idi i Smotri (1985)
Alternatieve titel: Come and See
Geen betere anti-oorlog film gezien. Indrukwekkend,pijnlijk,imponerend. Film om nooit te vergeten
2. Bin-jip (2004)
Alternatieve titel: 3-Iron
De stilte vertelt alles.
3. Apocalypse Now (1979)
Gezien de geschiedenis van het maken, een helletocht(letterlijk en figuurlijk) op de rivier ergens in Vietnam
4. Persona (1966)
Op en top cinema in prachtig zwart en wit met een overdonderde onderlaag.
5. Happiness (1998)
Zwart,bijtend,pijnlijk,humoristisch tezamen in een fantastische film.
6. Letyat Zhuravli (1957)
Alternatieve titel: The Cranes Are Flying
Prachtig weergegeven liefdesverhaal met op de voorgrond de gruwelijkheden van de oorlog die rusland destijds in zijn greep had.
7. Vozvrashcheniye (2003)
Alternatieve titel: The Return
Tsja...hoe beter kan een film zijn? Alles klopt in deze film
8. Wicker Man, The (1973)
2 woorden: Britt Ekland 
9. Irréversible (2002)
Schokkend maar filmisch een pracht ervaring.
10. Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom (2003)
Alternatieve titel: Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring
Rust, bezinning, integer. Laat ons zien wie we willen/moeten zijn.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
1. Snatch. (2000)
Film die alles heeft. Briljante dialogen, heerlijke muziek, prachtige montage. Film die bij elke herziening staat als een huis en mijn dag weer goed maakt.
2. Mr. Smith Goes to Washington (1939)
De beste film over politiek. Schitterende rollen van James Stewart, Claude Rains, en Jean Arthur, in de beste vrouwelijke rol aller tijden. Tijdloze fiml die bijna 70 jaar later nog niets aan kracht heeft ingeboet.
3. Kill Bill: Vol. 1 (2003)
Simpel verhaal, maar prachtige uitwerking. Lekker verhaalstructuur, prachtige scenes, bloederig
, schitterende muziek en de beste film van Tarantino tot nu toe.
4. Dazed and Confused (1993)
M'n guilty pleasure-film. Acteerwerk stelt niets voor, verhaal stelt niets voor, maar de sfeer en de muziek zijn zo ontzettend lekker en geven mij het verlangen om in die tijd geleefd te hebben.
5. American President, The (1995)
Schitterende dialogen van Aaron Sorkin en de beste rol van Michael Douglas. Verder is het een standaard romantische komedie, maar de toevoeging van politiek en Aaron Sorkin maken dit een topper in z'n soort.
6. Superbad (2007)
Lig elke keer krom van het lachen bij de rants van Jonah Hill. Moest eerst niets hebben van het verhaal met McLovin, maar de twee politieagenten Rogen en Hader maken dat ruimschoots goed. Hilarische highschoolfilm die nergens inzakt, iets wat The 40-Year Old Virgin en Knocked Up wel doen.
7. Kiss Kiss Bang Bang (2005)
Heerlijk noir-sfeertje met grappige rollen van Downey Jr en Kilmer. Leuk verhaal, knappe Michelle Monaghan, lekkere muziek en de sarcastische Downey Jr is de ster van deze film.
8. Mallrats (1995)
Onemanshow van Jason Lee. Tour de force van Jason Lee.
9. Lucky Number Slevin (2006)
Misdaadfilm die met veel plezier is gemaakt. Hartnett doet het heel goed als droog-komische sul en z'n chemie met Liu is prachtig. Het verhaal is niet ingewikkeld, maar zit goed in elkaar en visueel ziet de film er ook heel goed uit.
10. Dead Leaves (2004)
Supergeschifte hyperanimatie die in een vloek en een zucht voorbij is, maar me altijd weet te bekoren. Hilarisch over-the-top geweld dat alleen maar op je lachspieren kan werken.