- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 5 Disneyfilms
Top 5 Disneyfilms
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
1. The Lion King
2. Finding Nemo
3. Snow White and the Seven Dwarfs
4. Spirited Away */ Beauty and the Beast
5. Bambi
* Had vernomen dat het een Disney was, maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien de dvd-hoes.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Deze had ik ook nog niet ingevuld 
1.Mulan
2.De Leeuwenkoning (de nederlandse versie door de stemmen van Timon en Pumba)
3.Finding Nemo
4.Bambi
5.101 Dalmatians
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
1. Beauty and the Beast
2. Jungle Book (tekenfilm die ik vroeger een ziljoen keer heb gezien)
3. The Lion King
4. Finding Nemo
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
The Lion king is voor mij verreweg de beste Disney film.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
The Lion king is voor mij verreweg de beste Disney film.
Sluit ik me bij aan, echter Finding Nemo was ook wel goed....
Epitaph
-
- 466 berichten
- 3436 stemmen
1. Finding Nemo
2. Lion King
3. Monsters Inc.
4. Brother Bear
5. Toy Story
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2153 stemmen
1. Alladin
2. The Lion King
3. De Klokkenluider van Notre Dam
4. Finding Nemo
5. Toy Story
Alladin staat op 1 omdat ik hem al tientallen keren zag, het was de enige Disney-film die ik vroeger had; voor het geval dat jullie me doodslaan omdat The Lion King niet op 1 staat
.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Slaan zal nooit digitaal kunnen
Maar iedereen recht op zijn mening 
aldert007
-
- 156 berichten
- 277 stemmen
1. The Lion King
2. Frank & Vrij
3. Herules
4. Peter Pan
5. 101 Dalmatiërs

iggi
-
- 22 berichten
- 101 stemmen
1. monsters en co
2. hercules
3. finding nemo
4. lion king
5. toy story
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Pixar fan
Jij gaat je prima vermaken in het CGI-tijdperk
love for the real artwork mensen! 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik blijf het een vreemd verschijnsel vinden dat alles nu ineens CGI gaat in animatieland. Waarom denken de bazen nu ineens dat niemand meer geïnteresseerd is in het getekende werk. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat CGI-tekenfilm automatisch beter vinden dan het handwerk en zover ik weet vind niemand (behalve de bazen van de studios) het tekenwerk verouderd, zoals zwart-wit veroudert is.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Animatieland is natuurlijk heel wat ruimer dan Pixar, Disney en Dreamworks. Nog genoeg handdrawn animation te vinden (hoewel veel van de processen al met de computer gedaan worden, inkleuren ed), al dan niet met CGi elementen om bepaalde shots mogelijk te maken.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik ben me er wel van bewust dat Japan en Europa nog wel veel aan handdrawn animation doen, maar ik doelde inderdaad meer op Disney, Pixar, Dreamworks, kortom de Amerikanen. Ik begrijp gewoonweg niet waarom hun handdrawn animation zien als verleden tijd. Disney heeft daar hun strepen mee verdient en nu doen ze het af alsof het rommel is. Vreemd en onbegrijpelijk gedrag.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Ze hebben er hun strepen mee verdiend, maar je kan hen moeilijk verwijten over te schakelen op 3D denk ik. Indien ze dit niet doen, wordt hen verweten op hun lauweren te blijven rusten. Zeker voor Joe Average is CGi een veel interessantere techniek dan handgetekende animatie, en wordt die laatste al snel als ouderwets afgedaan. Het vult nu eenmaal veel makkelijker de zalen.
Wil Disney zich handhaven in dezelfde positie als voorheen zit er weinig op Pixar te volgen. Een ander alternatief is om zelf met vernieuwende stijlen te komen (laatst zag ik enkele erg knappe beeldjes), maar daarmee zullen ze snel hun core publiek verliezen, als het te artistiek wordt. Ze zitten in een vervelende positie, maar ik weiger verder medelijden met ze te hebben 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik heb er al heel wat mensen over gesproken. Ook Joe Average zoals jij dat noemt en niemand maakt het ook maar een zak uit of het CGI of handgetekend is, als het maar leuk is. The Lion King blijkt bij de meesten ook nog populairder dan Finding Nemo. Ik denk dat Disney dan ook fout zit met hun ideeën. Dat hun laatste handgetekende films geen succes zijn geworden ligt toch echt aan het verhaal en aan hun huidige onkunde om interessante en aantrekkelijke personages te maken. Dat hun laatste films slecht waren lag niet aan de manier waarop het gemaakt is, maar daar lijken de bazen bij Disney niet aan te denken. Ik heb er geen respect voor. Vooral niet, nu ze al die handtekenaars alleen maar suffe vervolgen laten maken die niet eens de moeite van het bekijken waard zijn.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Tja, dan ken jij andere Joe Averagen als mij.
Nu ben ik zeker als ik mensen uit mijn omgeving naar hun favoriet vraag zij ook eerder The Lion King dan Finding Nemo zullen vinden, maar The Lion King is dan ook eerder een monument uit voor ons lang vervlogen tijden. Ik denk als je de huidige jeugd, die wel is opgegroeid met Finding Nemo, The Lion King voorschotelt, de verhoudingen anders zullen liggen.
In ieder geval moest Disney iets doen, want ze hebben te lang vastgehouden aan dezelfde formule, en da's hen toch wel zuur opgebroken. Het herwerken van voor Westerse onbekendere legendes, met muziekjes en funny sidekicks concept was uitgeput, en daar hebben ze ook stevig wat kritiek op gekregen. Alleen hebben ze dat tot op heden niet kunnen vervangen door een degelijk alternatief. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat Disney met een film in de lijn van The Lion King, Mulan of Alladin, zelfs kwalitatief even goed, niet meer echt kan scoren, en zo door de critici neergesabeld wordt.
Uiteindelijk is Disney een gedroomde kandidaat om met CGi te gaan experimenteren, net als Pixar. Zij verhogen de technische normen die anderen (en dan denk ik aan de Japanse tegenhangers) dienen te volgen. Laat het dan aan die mensen over er iets artistieks en waardevols mee te doen. 
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Ik denk dat veilig te stellen is dat het veruit de meeste kaartjeskopers een zorg zal zijn hoe een film gemaakt is. Soms kan het - in de publiciteit - belichten van een gebruikte techniek of gebruikt proces een film wel extra onder de aandacht brengen. Heb niet de indruk dat dat voor Disneys echt zou werken, gezien de doelgroep. Denk eerder dat ze terug moeten naar de bron van hun kwaliteit (los van de productietechniek).
amazingmoi
-
- 215 berichten
- 269 stemmen
1)de kleine zeemeermin
2)tarzan
2)belle en het beest
4)assepoester
5)de leeuwenkoning
dieuwie
-
- 29 berichten
- 182 stemmen
1 finding nemo
2 the lion king
3 belle en het beest
4 jungle book
5 monsters inc
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2335 stemmen
1. The Lion King
2. Tarzan
3. Belle en het Beest
4. Toy Story
5. De kleine Zeemeermin
Even een willekeurig lijstje. 
stuk_krapoel
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
1. The Lion King
2. The Incredibels
3. De Aristokatten
4. Frank&Frey
5. The Lion King II
Lynnie
-
- 29 berichten
- 212 stemmen
Bij Disney denk ik spontaan aan tekenfilms, dus ook al staat Pirates of the Carribean in mijn persoonlijke top 10, in mijn Disney top 5 is hij niet te bespeuren
wel deze:
1. De leeuwenkoning (zag hem in mijn kinderjaren enkel in het nederlands dus in het engels kan mij nu niet bekoren, net als de meeste Disney films eigenlijk)
2. Aladdin
3. Pocahontas
4. Belle en het beest
5. Brother Bear
ellen haan
-
- 53 berichten
- 29 stemmen
Peter pan
Jungle book
Belle en het beest
aladin
tarzan.
Fragglo
-
- 26 berichten
- 61 stemmen
1. The Lion King
2. Belle en het Beest
3. De aristokatten
4. Finding Nemo
5. Assepoester
Zoiets denk ik.
Biatch
-
- 72 berichten
- 37 stemmen
1. Lion King (1000 triljoen keer gezien en nogsteeds mooiste film OOIT =P)
2. Brother Bear
3. Finding Nemo
4. Aladdin
5. Jungle Book
The Contender
-
- 439 berichten
- 104 stemmen
- The Lion King
- Belle en het beest
- Aladin
- Jungle Book