- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 5 Disneyfilms
Top 5 Disneyfilms
Tenshinhan
-
- 347 berichten
- 731 stemmen
1. Mary Poppins
2. The Little Mermaid
3. Beauty And The Beast
4. The Lion King
5. Aladdin
De meeste Disney films zijn bij mij aan een herziening toe en deze top 5 is ook deels gebasseerd op er hoe ik er als kind over dacht.
O.S.
-
- 248 berichten
- 0 stemmen
1-the Sword in the stone
2-the Aristocats
3-the Rescuers
4-the Land before time
5-Snow white and the seven dwarfs
Heel moeilijk om hier een top-5 van te maken, volgens mij ben ik er ook nog heel veel vergeten. GVR is niet van Dinsey eh?
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
1-the Sword in the stone
2-the Aristocats
3-the Rescuers
4-the Land before time
5-Snow white and the seven dwarfs
Heel moeilijk om hier een top-5 van te maken, volgens mij ben ik er ook nog heel veel vergeten. GVR is niet van Dinsey eh?
Nee de GVR was dat niet, volgens mij Land Before Time ook niet. Als het goed is is die van Universal Pictures.
O.S.
-
- 248 berichten
- 0 stemmen
Ja klopt, ik ben trouwens helemaal vergeten om Fantasia, Mary Poppins en Heksen en bezemstelen in mijn top-5 te bouwen.
Observator
-
- 18281 berichten
- 3472 stemmen
Disney animatielijst tussenstand:
01. 3,5* - Aladdin (1992)
02. 3,5* - Lion King, The (1994)
03. 3,0* - Jungle Book, The (1967)
04. 3,0* - Little Mermaid, The (1989)
05. 2,5* - Beauty and the Beast (1991)
06. 2,5* - Many Adventures of Winnie the Pooh (1977)
07. 2,5* - Fantasia/2000 (1999)
08. 2,0* - Pocahontas (1995)
09. 2,0* - Hunchback of Notre Dame, The (1996)
10. 2,0* - Fox and the Hound, The (1981)
11. 1,5* - Hercules (1997)
12. 1,5* - Pinocchio (1940)
13. 1,5* - Bambi (1942)
14. 1,5* - Alice in Wonderland (1951)
15. 1,5* - Oliver & Company (1988)
16. 1,5* - Fun and Fancy Free (1947)
17. 1,0* - Adventures of Ichabod and Mr. Toad, The (1949)
18. 1,0* - Sword in the Stone, The (1963)
Vond Aladdin erg vermakelijk. Lion King blijft zeer mooi. De oude Disney's doen me duidelijk weinig, m.u.v. Jungle Book - vond ik als kind erg leuk, veel naar geluisterd op elpee/cassettebandje.
kuypedelic
-
- 6 berichten
- 7 stemmen
Valt me op dat Alice In Wonderland heel weinig terugkomt in de toplijstjes.. Voor mij echt de absolute nummer 1, een grote trip dit verhaal met ijzersterke dialogen!
Verder in willekeurige volgorde:
The Lion King
Aladdin
Finding Nemo
The Jungle Book
JosieT
-
- 33 berichten
- 106 stemmen
- Bambi
- Lion King
- Pocahontas
- Snow white
- Aladin
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1869 stemmen
01. Lion King (4.5*)
02. Bambi (4.5*)
03. Toy Story (4.0*)
04. Jungle Book (4.0*)
05. Dumbo (3.5*)
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2557 stemmen
01. 5.0* Beauty and the Beast
02. 5.0* The Lion King
03. 5.0* The Rescuers
04. 5.0* The Little Mermaid
05. 5.0* The Aristocats
06. 5.0* Snow White and the Seven Dwarfs
07. 5.0* Cinderella
08. 5.0* One Hundred and One Dalmatians
09. 4.5* Bambi
10. 4.5* Lady and the Tramp
DeCol
-
- 7009 berichten
- 2586 stemmen
1. Robin Hood - 4,5*
2. The Sword in the Stone - 4,0*
3. The Jungle Book - 4,0*
4. Cinderella - 4,0*
5. The Lion King - 3,5
Op Robin Hood na moet ik alles wel weer eens herzien. Jammer genoeg te lang geleden!
movie acteurs
-
- 3046 berichten
- 3147 stemmen
1. Toy Story.
2. The Little Mermaid.
3. Toy Story 2.
4. Up.
5. Pinocchio.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
01. Robin Hood
02. Frank & Frey
03. Sword in the Stone, The
04. Jungle Book, The
05. Lady and the Tramp
efacsen
-
- 30 berichten
- 765 stemmen
01. The Lion King
02. Dumbo
03. Jungle Book
04. Peter Pan
05. 101 Dalmations
06. Lilo & Stitch
07. The Hunchback Of Notre dame
08. Pinnochino
09. Bambi
10. Pocahontas
Brix
-
- 19257 berichten
- 4676 stemmen
Animatie:
1. Lady and the tramp
2. Bambi
3. Dumbo
4. Snow white
5 Pinnochio
Live action
1. Mary Poppins
2. Davy Crockett
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
Is de straight story niet van disney? Zo ja: dan staat die op 1
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Niet echt van Disney. Omdat Disney het alleen maar 'presenteert'. Wat grote onzin is natuurlijk.
PitbullMeid
-
- 19 berichten
- 0 stemmen
Lion King
Mickey's Christmas Carol
101 Dalmatians
Toy Story
donkied
-
- 334 berichten
- 618 stemmen
Lion King
Frank en Frey
Toy Story
The Jungle Book
The Aristocats
dave
-
- 1079 berichten
- 885 stemmen
Ik kom met moeite aan vijf, maar Jungle Book, The Lion King en Doornroosje zitten er alvast in.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2557 stemmen
01. 5.0* Beauty and the Beast
02. 5.0* The Lion King
03. 5.0* The Rescuers
04. 5.0* The Little Mermaid
05. 5.0* The Aristocats
06. 5.0* Snow White and the Seven Dwarfs
07. 5.0* Cinderella
08. 5.0* One Hundred and One Dalmatians
09. 4.5* Bambi
10. 4.5* Lady and the Tramp
Mijn top 10 is inmiddels verandert na een aantal herzieningen.
01. Beauty and the Beast
02. Snow White and the Seven Dwarfs
03. The Lion King
04. Lady and the Tramp
05. Cinderella
06. The Rescuers
07. The Little Mermaid
08. The Aristocats.
09. One Hundred and One Dalmatians
10. Bambi
Brother Bear is ook nog een grote favoriet van me, maar dat is geen classic dus die gaat niet in het lijstje maar is wel een vermelding waard
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
Animatie:
1. Lion King
2. Frank en Frey
3. kleine zeemeermin
4. Brother Bear
5. Pocahontas
Pixar
1. Wall-e
2. Finding Nemo
3. Cars
4. UP
5. Toy Story 1
Movies
1. Remember the Titans
2. Mary Poppins
3. Eight Below
4. Cool Runnings
5. Narnia 1&2
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2557 stemmen
Nog even een ander lijstje:
Disney-Pixar:
01. Monsters,Inc
02. Ratatouille
03. Up
04. Finding Nemo
05. A Bug's Life
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
Eigenlijk kan ik geen top 5 maken. ik wil veel te veel films toevoegen. nu zie ik monsters inc weer staan en wil die eigenlijk ook in mijn pixar lijstje maar aan de andere kant wil ik er geen eentje weg halen.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2557 stemmen
Dan heb ik dan weer met met de Classics, veel films die ik erg leuk vind. Met Pixar heb ik dat minder, maar Monsters,Inc vind ik dan toch wel de leukste
A surrealist
-
- 92 berichten
- 55 stemmen
1. Alice in Wonderland
2. The Aristocats
3. Who framed Roger Rabbit?
4. Fantasia
5. The lion king
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
1. The Lion King (5*)
2. Bambi (5*)
3. Aladdin (5*)
4. Beauty and the Beast (5*)
5. Frank en Frey (5*)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Puur even de classics, niet de live-action en computer geanimeerde flicks.
1. [4*] Robin Hood
2. [4*] Aladdin
3. [4*] Mulan
4. [4*] The Little Mermaid
5. [4*] The Lion King
Meersie
-
- 43 berichten
- 908 stemmen
1) Bambi
2) The Aristocats (De Aristokatten)
3) The Fox And The Hound (Frank En Frey)
4) The Lion King (De Leeuwekoning)
5) One Hundred and One Dalmatians (101 Dalmatiërs)
6) The Jungle Book (Jungle Boek)
7) Toy Story
8 ) Aladdin
9) Dumbo
10) Monsters Inc. (Monsters & Co)
Zo heb ik ze op dit moment in gedachten, misschien vergeet ik er een paar. Ik heb het hier overigens alleen over de animatiefilms. Ik weet het, ze hebben ook goeie niet-animatie films gemaakt, maar als je Disney zegt, denk je toch direct aan de tijdloze animatiefilms, of niet?
Éiredruantia
-
- 14 berichten
- 259 stemmen
Een update:
1. The Lion King
2. Beauty and the Beast
3. Bambi
4. Aladdin
5./6. The Fox and the Hound
6./5. 101 Dalmatians
sweinsteiger
-
- 2278 berichten
- 0 stemmen
1 Wall-e
2 Ratatouille
3 Toy story 1
4 Nemo
5 Monsters inc.