- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Grootste film epics ooit
Grootste film epics ooit
lodi
-
- 69 berichten
- 1051 stemmen
www.filmsite.org[/url] definieert 'epic' als volgt:
A costly film made on an unusually large scale or scope of dramatic production, that often portrays a spectacle with historic, ancient world, or biblical significance.
lodi
-
- 69 berichten
- 1051 stemmen
www.allmovie.com zegt het volgende over 'epics' :
A film done on a large scale, involving massive set pieces, big-budget production values, and a cast of thousands. The emphasis tends to be on large events of historical importance, myth or heroic figures, and the setting is usually ancient times. The early years of cinema favored the epic, allowing directors like D.W. Griffith and Cecil B. DeMille a canvas to play out their most extravagant visual fantasies. With the development of Cinemascope in the mid 1950s, the epic became a way of luring viewers away from their TV sets and back into the movie theaters, with such films as The Robe and Ben-Hur taking advantage of the larger screen format that only the cinema could offer. In the 1960s, the epic became the cornerstone of much Hollywood filmmaking and produced some of the screens most memorable moments (the Russian Army sweeping across the snow-swept plains in Doctor Zhivago, the Egyptian empire in Cleopatra, the desert warfare of Lawrence of Arabia). As budgets spiraled out of control on films like Apocalypse Now and Heaven's Gate, studios became more reluctant to invest money in epics, and the genre faded from the screens, with only the occasional sweeping tale (notably The English Patient and Titanic) reviving the widescreen glory of the epic of yesteryear.
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Ik denk dat de definitie van epiek wat versoepeld is in de loop der jaren. De enige film die echt episch op mij overkomt is The Lord of the Rings.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Vind die echt minder episch dan bijvoorbeeld Lawrence of Arabia.
Menghini
-
- 1306 berichten
- 941 stemmen
Legends of the fall zit er vast ook tussen, of niet?
T.E. Lawrence
-
- 23 berichten
- 19 stemmen
nee, en ik vind ook niet dat die film het verdient om tussen grote films te zitten als "lord of the rings" en "ben hur"
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
Ik vind eigenlijk MAlcom X (nr.10) er niet echt tussen passen.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
En de Kurosawa films zoals Ran en Seven Samurai dat zijn dan ook epics toch :s
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Lijkt me wel, The Hidden Fortress trouwens ook.
Menghini
-
- 1306 berichten
- 941 stemmen
En zou "War of the worlds" daar ook bij horen?
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Inderdaad, die hoort er ook bij. Een prachtige film trouwens. 
Edit: door dit berichtje heb ik ontdekt dat ik nog niet gestemd had op deze film!
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
in dat geval : 1.seven samurai 2.throne of blood en 3.the hidden fortress als beste epics ooit 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
Ben-Hur, Spartacus, Lawrence of Arabia ( die onlangs is uitgeroepen tot grootste epische film aller tijden) Gandhi, The Last Emperor, etc.
basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
De grootste is in ieder geval the Lord of the Rings.
Ook de beste.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Lord of The Rings valt in het niet, bij bijv. Birth of a Nation, Ben Hur en Ran als je de digitale manipulatie wegneemt.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Maar Ben Hur valt in het niet bij LotR als je de acteurs wegneemt
.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Dan houd je een soap-epos over, als in het derde deel?
basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
Alles valt bij Lotr in het niet als je kijkt naar de opzet. Alle culturen, talen, landen, kostuums. Dat allemaal komt uit het hoofd van EEn man. Probeer dat maar na te doen.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Als je het zo stelt gaat alle credit naar Tolkien en die maakte geen epische films.
Helicoptershots over bergen en landschappen vind ik niet echt episch (eerder gemakkelijk).
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Spartacus, Ran, Ben-Hur... zeg maar alle films die door jackson zijn gekopieerd, en waar ie een digitaal filtertje overheen heeft gegooid 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
LotR lijkt qua aankleding helemaal niet op Ben-Hur en Spartacus; alleen al door de verschillende werelden is LotR anders. Natuurlijk zijn ze allemaal episch, maar LotR heeft een andere sfeer en setting dan die twee Romeinen-films.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen

Voor mij is Ben-Hur het grootste epos ooit.
Ben - Hur 
Anyway whats wrong with the Shining , staat achterop de hoes zelfs ''de eerste Epische horrorfilm '' , heb verder weinig kennis van dit onderwerp 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik vond The Shining eigenlijk helemaal geen epos. En waarom is Ben-hur zo vreemd mikoz? Als er een film als typisch voorbeeld voor een epos genoemd kan worden is het Ben-Hur.
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
Ik vond The Shining eigenlijk helemaal geen epos. En waarom is Ben-hur zo vreemd mikoz? Als er een film als typisch voorbeeld voor een epos genoemd kan worden is het Ben-Hur.
Typ "epic film" in bij wikipedia en je krijgt al onmiddelijk een afbeelding uit Ben-Hur te zien
.
The Shining is trouwens absoluut geen epos.