• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.055 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.000 gebruikers
  • 9.371.740 stemmen

MovieMeter top 250 project 2010's - Editie 2020

zoeken in:

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

Leuk initiatief! Een top 100 moet te doen zijn.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

In de horrordraft zijn de jaren 2010 al oververtegenwoordigd, ik heb dus geen zin in nog meer van dit decennium. Ik sla over, veel geluk Tornado.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Kondoro schreef:

(quote)

Volgens mij kan dat ja.

Dan is het goed voor mij.

Dying Rose

• 1315 berichten
  • 3419 stemmen

Ben ook van de partij.

!!!!*Lucky

• 3933 berichten
  • 2935 stemmen

Leuk!! Ik ben ook van de partij

nathaniel177

• 574 berichten
  • 2726 stemmen

Ik ook!

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Ik doe ook mee. Heb de lijst eigenlijk al klaar, en ik moet alleen nog de films van 2019 erbij zetten. En in Excel zetten.

Wel even een vraag TornadoEF5. Een film als Darbareye Elly heeft productiejaar 2009, maar hij is in Nederland in 2010 uitgebracht. Telt hij dan wel mee? En films als 1917 en Little Women hebben productiejaar 2019, ze komen bij ons in 2020 in de bioscoop. Tellen die ook mee?

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

"oooo John Milton heb je DIE nog niet gezien!?!"- Nee. Nog steeds niet.

JM presenteert - De Schaamlijst: aka Most Anticipated 2010’s Films I Somehow Managed To Miss @Letterboxd

Een watchlist dus, als we het theater achterwege laten. Ondanks dat we nog een half jaar hebben, zal het me vermoedelijk niet lukken om die allemaal te zien, maar ik heb de (voor mij) belangrijkste titels sowieso naar boven gesleept. Mist er iets wat ik niet gezien heb en waarvan je denkt dat ik het geweldig ga vinden, laat het weten.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

alexspyforever schreef:

In de horrordraft zijn de jaren 2010 al oververtegenwoordigd, ik heb dus geen zin in nog meer van dit decennium. Ik sla over, veel geluk Tornado.

Je lijkt net als mij. Je slaat alles over. Verder maakt 't me totaal niet uit waar mijn films belanden. Ik heb er geen aandelen in. En heb een andere smaak dan de meeste hier waardoor 't sowieso al een nutteloze klus is...

De eindlijst zal ik wel even doornemen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Alexander1900 schreef:

(quote)

Je lijkt net als mij. Je slaat alles over. Verder maakt 't me totaal niet uit waar mijn films belanden. Ik heb er geen aandelen in. En heb een andere smaak dan de meeste hier waardoor 't sowieso al een nutteloze klus is...

De eindlijst zal ik wel even doornemen.

Ik lijk idd enkel deel te nemen als ik zelf organiseer, maar ik organiseer ook redelijk veel op een jaar

Maar met toplijstjes heb ik niet zo veel omdat he tmij ook niet kan schelen of mijn favorieten op plaats 10 of 127 belanden. Ik neem zulke lijstjes ook niet door.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Leek me ook al niets voor jou. Ergens wel jammer, want ik zou wel benieuwd zijn naar jouw lijst, alexspyforever. Volgens mij behoorlijk eigenzinnig

Zou jij wel makkelijk aan een goede top 100 komen van de afgelopen 10 jaar? In je recente stemmen staan 5 films van het vorige decennium, en daar zat één zesje bij; de rest waren onvoldoendes. Ik heb soms het idee dat er meer van jouw gading bijzit in de voorgaande decennia?

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

IH88 schreef:

Ik doe ook mee. Heb de lijst eigenlijk al klaar, en ik moet alleen nog de films van 2019 erbij zetten. En in Excel zetten.

Wel even een vraag TornadoEF5. Een film als Darbareye Elly heeft productiejaar 2009, maar hij is in Nederland in 2010 uitgebracht. Telt hij dan wel mee? En films als 1917 en Little Women hebben productiejaar 2019, ze komen bij ons in 2020 in de bioscoop. Tellen die ook mee?

About Elly heeft op Moviemeter productiejaar 2009 dus telt niet mee. Little Women en 1917 tellen wel mee, omdat ze als productiejaar 2019 hebben. We kijken naar het productiejaar van Moviemeter (dat quasi altijd hetzelfde is als het productiejaar op IMDb).

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

John Milton schreef:

"oooo John Milton heb je DIE nog niet gezien!?!"- Nee. Nog steeds niet.

JM presenteert - De Schaamlijst: aka Most Anticipated 2010’s Films I Somehow Managed To Miss @Letterboxd

Een watchlist dus, als we het theater achterwege laten. Ondanks dat we nog een half jaar hebben, zal het me vermoedelijk niet lukken om die allemaal te zien, maar ik heb de (voor mij) belangrijkste titels sowieso naar boven gesleept. Mist er iets wat ik niet gezien heb en waarvan je denkt dat ik het geweldig ga vinden, laat het weten.

Zoveel films al gezien, en nog zoveel films te gaan.

Tips van mij zijn:

Respire (mooie beelden, maar voor mij een persoonlijke liefhebber)

Le gamin au vélo (typisch Dardenne)

Nebraska (die gaat echt iets voor jou zijn)

Like Father, Like Son (eigenlijk een meer conventionele Koreeda)

Home (gaat ook wel iets voor jou zijn)

De Rouille et d'os (gewoon een conventionele drama, niet meer en niet minder)

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ik lijk idd enkel deel te nemen als ik zelf organiseer, maar ik organiseer ook redelijk veel op een jaar

Maar met toplijstjes heb ik niet zo veel omdat he tmij ook niet kan schelen of mijn favorieten op plaats 10 of 127 belanden. Ik neem zulke lijstjes ook niet door.

Ik hoop dat je er bij de horror toplijst wel van de partij bent, zeker als je tips hebt van buiten dit decennium dan. Daar kunnen we jouw input zeker wel waarderen en gebruiken. Eigenzinnige lijsten zijn altijd leuk, kan er ook voor zorgen dat verrassingen in die top 250 (of 500 want hoe meer tips hoe beter) staan.

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

TornadoEF5

5. Doorsturen lijstjes: of je giet alles in excel,

Als ik een Exel maak waar kan ik die naar toesturen? Zover ik weet kan je die toch niet via een PM hier versturen? Bij de top 1000 stuurde ik de Exel via een e-mail adres aan, geef jij ook een e-mail adres vrij of kever ik toch alles aan via een PM?

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

joolstein schreef:

TornadoEF5

(quote)

Als ik een Exel maak waar kan ik die naar toesturen? Zover ik weet kan je die toch niet via een PM hier versturen? Bij de top 1000 stuurde ik de Exel via een e-mail adres aan, geef jij ook een e-mail adres vrij of kever ik toch alles aan via een PM?

wetransfer of [email protected] (ben e-mailadres vergeten in de openingspost te zetten)

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Wat ik altijd doe is als ik een user zijn e-mail niet weet is idd de file naar mezelf sturen via wetransfer en daarna het linkje dat je daarvan krijgt, via PM aan de user sturen op MovieMeter. Maar rechtstreeks e-mailen kan ook.

Je kunt ook een mod vragen of hij de openingspost aanpast, natuurlijk?

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

John Milton schreef:

Je kunt ook een mod vragen of hij de openingspost aanpast, natuurlijk?

Dat ga ik later doen, als de wiskundige formule ook aangepast is, of besproken is

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton schreef:

Leek me ook al niets voor jou. Ergens wel jammer, want ik zou wel benieuwd zijn naar jouw lijst, alexspyforever. Volgens mij behoorlijk eigenzinnig

Zou jij wel makkelijk aan een goede top 100 komen van de afgelopen 10 jaar? In je recente stemmen staan 5 films van het vorige decennium, en daar zat één zesje bij; de rest waren onvoldoendes. Ik heb soms het idee dat er meer van jouw gading bijzit in de voorgaande decennia?

Johhny boy, momenteel ben ik veel films aan het kijken van de horror draft. Het merendeel van de nominaties die ik nog niet heb/had gezien komen uit afgelopen decennium (sowieso meer dan de helft van de nominaties zijn van de jaren 2010) dus ja het is niet altijd met volle 'goesting' maar ik wil toch vaak genoeg kunnen stemmen. Heel af en toe zit er nog wel een leuke bij, maar ik denk dat een top 10 misschien haalbaar is als ik echt mijn best zou doen een top 20. Veel nut heeft dat dus niet.

TornadoEF5 ik wil zeker wel van de partij zijn bij een toplijst horror maar je zei dat het misschien niet zou doorgaan?

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

alexspyforever schreef:

[

TornadoEF5 ik wil zeker wel van de partij zijn bij een toplijst horror maar je zei dat het misschien niet zou doorgaan?

Ik kan het niet beloven, maar ik ga wel de tijd buiten mijn studies psychologie vinden om het nog te organiseren. Het is immers niet tijdens de blok (oktober-november), dus ik zal het wel op mij nemen.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

Ik moet nog even kijken of ik een lijst inlever. Ben pas de afgelopen 5 jaar écht begonnen met kijken van film (niet verwonderlijk i.v.m. leeftijd), waardoor ik nog heel veel moet zien van het afgelopen decennium. Zeker van de laatste 2, 3 jaar. 2018/2019 heb ik volgens mij namelijk maar een stuk of 10 films van gezien. Daarnaast ga ik vanaf februari afstuderen, dus ik denk ook niet dat ik voldoende kàn zien.

Het huidige decennium ga ik in ieder geval er strakker opzitten.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

to watch list from the 2010's

Mijn to watch list, ik probeer twee films per dag te bekijken. Dus tot juni lijkt me dat wel te gaan lukken.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Had jij niet heel vorig jaar 40 films ofzo gezien?

Dat is een flinke stoot gas bij, man!

Ik heb er 67% van gezien met 161 titels.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

John Milton schreef:

Had jij niet heel vorig jaar 40 films ofzo gezien?

Dat is een flinke stoot gas bij, man!

Ik heb er 67% van gezien met 161 titels.

Vorig jaar pruttelde de motor wat tegen, en was het persoonlijk ook niet echt een goed jaar. Al heb ik mijn diploma middelbaar onderwijs wel via de examencommissie / middenjury gehaald, dus volledig verloren is dat jaar niet. Maar ik had wel een serieuze filmdip. Dit jaar is de motivatie groot. Ik zit al aan 8 films dit jaar , dus we zitten bijna al aan het totaal van vorig jaar.

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4625 stemmen

Ik probeer wel een lijstje te maken normaal, gaat wel een leuke lijst worden ook met (denk ik) toch wat minder "vaste namen", wat niet onlogisch is de echte "klassiekers" die ga je pas binnen x aantal jaar voor een stuk kunnen bepalen. Count me in, normaal gesproken.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Ik kan al redelijk wegwijs met Excel, ik ben echt een heel snelle leerling, maar het gaat goed, dus dat wordt allemaal geen probleem. Enige waar ik mee sukkel zijn de duplicates vinden en dan automatisch optellen. Nu doe ik dat proces handmatig, na door conditional formatting de duplicates aan te duiden. Ook heb ik gemerkt dat MM bij de films het lidwoord vanachter staat, en die daardoor dat niet aangeeft dat het een duplicate is, dus moet ik dat ook handmatig doen. Ik hoop alleen maar dat ik er geen fouten mee zal maken.

Ik ga deze formule gebruiken: 12750 / ([PLACE] + 50)

1 = 250

25 = 170

50 = 127,5

100 = 85

150 = 63,75

200 = 51

250 = 42

Als iemand er bezwaar tegen heeft, met argumenten, let me know. Maar normaal zorgt het voor een nog steilere grafiek, dus dat hoe hoger je in de lijst bent, hoe meer dat de ranking een rol speelt, en dus meer gewicht heeft aan die echt goede films dat je gezien hebt. En dan hoop ik minstens 250 films met meer dan 250 punten te presenteren, liefst rond de 500 voor de 250ste plaats, waarbij ik de volledige lijst dan op Icheckmovies ga plaatsen voor tips voor mensen die daar zin in hebben om die op te doen (of op zijn minst de top 500).

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

TornadoEF5 schreef:

Ik kan al redelijk wegwijs met Excel, ik ben echt een heel snelle leerling, maar het gaat goed, dus dat wordt allemaal geen probleem. Enige waar ik mee sukkel zijn de duplicates vinden en dan automatisch optellen. Nu doe ik dat proces handmatig, na door conditional formatting de duplicates aan te duiden. Ook heb ik gemerkt dat MM bij de films het lidwoord vanachter staat, en die daardoor dat niet aangeeft dat het een duplicate is, dus moet ik dat ook handmatig doen. Ik hoop alleen maar dat ik er geen fouten mee zal maken.

Volgens mij kun je prima het lidwoord voor/achter weghalen en dan matchen o.b.v. wat er overblijft.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Ik ben zelf overigens vaak te porren voor dit soort initiatieven, maar het filmkijken is er bij mij de afgelopen jaren bij in geschoten en met name de moderne films hebben dat moeten ontgelden. Zo kom ik slechts tot 52 films met 4* of hoger en daarvan slechts 17 uit 2015 of later, waarvan een hoop Black Mirror-afleveringen.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

chevy93 schreef:

Ik ben zelf overigens vaak te porren voor dit soort initiatieven, maar het filmkijken is er bij mij de afgelopen jaren bij in geschoten en met name de moderne films hebben dat moeten ontgelden. Zo kom ik slechts tot 52 films met 4* of hoger en daarvan slechts 17 uit 2015 of later, waarvan een hoop Black Mirror-afleveringen.

Geen probleem, zolang je volgend jaar maar van de partij kan zijn, en misschien kun je deze lijst wel gebruiken om tips op te doen. En er is later dit jaar normaal gezien - ik beloof nog niets - de horror top 250. Misschien kan je daar dan wel aan meedoen, met normaal gezien dezelfde regels.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8280 stemmen

Je kunt toch ook je 3,5*'en insturen om op 100 te komen? Toch ook een dikke voldoende!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.