- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 250 project 2010's - Editie 2020
MovieMeter top 250 project 2010's - Editie 2020
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
In navolging van de Moviemeter top 1000 projecten wil ik het werk op mij nemen om in het even jaar van 2020 ook iets te organiseren. Later dit jaar komt er een horrortoplijst, maar nu gaan we samen het werk op onze schouders nemen om een eigen Moviemeter top 250 lijst samen te stellen met films van het laatste decennium, van 2010 tot 2019. Ik hoop daarbij op een 30 tot 40 tal deelnemers. Indien de lijst kwaliteitsvol is, en er daadwerkelijk zoveel deelnemers zijn, ben ik bereid om de volledige top 500 op Icheckmovies te plaatsen voor mensen die nog zoeken naar tips, maar dat is iets wat we achteraf wel kunnen bekijken.
Het concept is eigenlijk simpel, je maakt een lijst op tussen 100 en 250 films met je favoriet op nr 1. De nr 1 krijgt de meeste punten, de nr 2 iets minder enz... Samen vormt dat een eindlijst waarvan de 250 films met de meeste punten plechtig gepresenteerd worden. Het eindresultaat is een boeiende mix van de beste horrors, cultfilms, art house pareltjes en de beste blockbusters naast elkaar van de laatste tien jaar.
Ik wil beavis, The One Ring en FilmPegasus bedanken voor het organiseren van de top 1000 in 2013, 2015, 2017 en 2019 en bij onze groeiende forumcommunity lijkt het me het ideale moment om dus een samenvatting van the best of the 2010's samen te stellen. Om alles vlot te laten verlopen, hier enkele afspraken.
1. Timing:
Je kan lijstjes opsturen tot en met zondag 28 juni 23u59. Genoeg tijd dus nog, met een kleine zes maanden te gaan. Maar ik zou toch graag oproepen om toch al aan je lijst te beginnen, de films te bekijken die je nog wilt zien en de lijst al te plaatsen aangezien je die van mij mag aanpassen. Ik voer toch alles handmatig in, dus is het ook gemakkelijk om handmatig alles aan te passen, en zo ben je er dus zeker van dat je het niet zal vergeten. Wel zal ik voldoende herinneringen plaatsen, en reclame maken over het gehele forum voor de lijst. Het bekendmaken van dit project zo vroeg mogelijk geeft dus als voordeel dat je je er nog een tijd op kan focussen, en dat je er eens goed over kan nadenken. Maar zoals gezegd, graag niet wachten tot juni. Je mag altijd je lijst aanpassen, en zo ben je dus zeker dat je het niet vergeet.
2. Lijstjes:
Je geeft een lijstje af met je absoluut favoriete films met je beste film op nr 1. De lijstjes mogen niet random, alfabetisch of chronologisch geordend worden. Dit heeft impact op de punten zodat bvb films met de letter A beter zouden scoren dan de letter Z.
3. Gegevens lijstjes:
Ik wil van iedereen de nummer met de plaats in je lijstje, de titel zoals die hier op Moviemeter staat en het jaartal. Liefst aan te leveren met een lijst op IMDb indien mogelijk (normaal kan ik het dan zelf exporteren), en als dat niet mogelijk is mag je het handmatig doorgeven.
4. Punten:
Hier verander ik weinig aan in vergelijking met de MM top 1000 edities. Maar hou er rekening mee dat de laatste film op je lijst ook nog een behoorlijk aantal punten krijgt met deze code. Mits er vraag voor is, kan ik de code wel aanpassen. Ik heb er aan gedacht om de 38000 naar 19000 te veranderen, maar goed voorlopig laat ik hem staan. Als er bezwaar tegen is, laat het me dan weten. Er is nog genoeg tijd
Point = 38000 / ( [place] + 75
5. Doorsturen lijstjes:
Je hebt drie opties: of je stuurt je imdb lijst door, of je giet alles in excel, of je stuurt alles via een persoonlijk bericht naar mij indien je niet vertrouwd bent met excel en/of geen gebruiker bent op IMDb. Ik ben daar vrij flexibel in. Gewoon zorgen dat je jaartal, naam van de film en ranking op je lijst niet vergeet. Ik voer toch alles handmatig in. Dat kost redelijk wat tijd, maar aan de andere kant verspreid over zo een grote periode hoeft dat geen probleem te zijn.
6. Films:
ALLE films die op Moviemeter staan van het jaartal 2010 t/e/m 2019 zijn toegestaan. We gebruiken de Moviemeter jaartallen. Films die buiten die periode vallen of niet op Moviemeter staan zijn niet toegestaan. Mijn excuses voor de kortfilmliefhebbers.
7. Presentatie:
Er zal een apart topic geopend worden voor de presentatie: MovieMeter Top 250 2010's Project uitslag - Editie 2020 - MovieMeter.nl. Je kan de lijst ook volgen op icheckmovies om zo snel te zien hoeveel je van de lijst tal gezien hebt.
De discussie over de uitslag kan in dit topic verder gevoerd worden. Dan behoud je een duidelijk overzicht dat niet verdwijnt in de (hopelijk) vele berichten. Verder kan je normaal gezien ook zien in hoeveel lijstjes de film stond en wie er op gestemd heeft. Kan je altijd gelijkgestemde filmliefhebbers terugvinden.
Bij deze alvast bedankt aan The One Ring, beavis en FilmPegasus voor hun werk van de voorbije jaren. En aan iedereen voor de mooie lijstjes die ze zullen leveren, en hou je dus niet in. Hopelijk verloopt alles vlot zodat we in de zomer een mooie gevarieerde top 250 als resultaat hebben. Al zal het tempo waar ik de top 250 bekendmaak mogelijk relatief trager zijn dan bij vorige organisators. Ik zal proberen dat werk een beetje voor te bereiden, met al het zoeken van de juiste stills van films waar ik relatief snel op voorhand weet dat ze in de lijst zullen terechtkomen.
Ik nodig graag iedereen uit om alvast lijstjes op te sturen voor de Top 1000. Deadline is 28 juni 23u59 maar je moet zo lang niet wachten natuurlijk. En zoals gezegd, je mag je lijst aanpassen, maar liefst maar één keer. Dus je kan je lijst sturen in de eerstvolgende maanden, en dan een bewerkte lijst in juni. Maar als je dit vergeet of door omstandigheden een filmdip hebt, geen tijd hebt, of dit niet gebeurd, zit je alvast safe dan. Vandaar de grote tijdsperiode. En ook omdat ik niet kan wachten met de eerste lijsten te verwerken 
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Abonneerlijst
en deelnemers twee laatste MM top 1000
!!!!*Lucky - Airbakke - Alastor - Apollinisch - arno74 - Ataloona - Badalamenti - Baggerman - BBarbie - beavis - Brave-Neo - chevy93 - Darbie - Dievegge - donnie darko - DVD-T - eRCee - Ferdydurke - Film Pegasus - Finisterra - gauke - handsome_devil - horizons - IH88 - joachimt - John Milton - joolstein - JT Chinaski - kaketoe - kappeuter - kevin_vp - Knisper - Koenr - Lord Flashheart - Lv92 - Mat_ - maxcomthrilla - McSavah - Metalfist - mjk87 - Mochizuki Rokuro - moviefreak#1 - Movsin - MRDammann - Night's Watch - Norma - Observator - Onderhond - Pieter Montana - Prinz - Querelle - Ramon - Ramon K - SimonSav - Spetie - starbright boy - Stoux - tbouwh - The One Ring - TheBunk - TornadoEF5 - vinnypassy - wendyvortex - Zwolle84 - Dying Rose
aerodynamic - ArjanvDijk - Captain Sik - Cikx - Collins - cynta - Dopke - Edamboy - Fisico - Flavio -freek_93 - horizon - iDirk - ikkegoemikke leatherhead - Ludo92 MatthijsS&W -mezzanine - MovieMind - nathaniel177 remorz - scorsese - soom - Warp - Woland - Zjokke
Iedereen vrij om deel te nemen en iedereen welkom. Je hoeft geen "filmsnob" te zijn, al zijn de "snobs" ook welkom. The more, the merrier.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Tijd heb ik genoeg voor dit project. Voor de horror top 250 in oktober / november is er nog onduidelijkheid, omdat ik normaal psychologie ga studeren vanaf september 2020. Maar tot dan doe ik vrijwilligerswerk. Ook voor mij de tijd om veel films te kijken, maar ook dus om me met dit project (en de fok top 250!), en nog iets anders op een ander forum (een toernooi van de 10's films op forum.manutd) bezig te houden, maar dit heeft voor mij alle prioriteit. En het is het ideale moment voor zo een lijst met aanraders voor iedereen.
Wacht alsjeblieft niet tot het laatste moment met lijstjes door te sturen. Je mag wel natuurlijk, maar als iedereen van hetzelfde principe is, zal eind juni zwaar worden, en zal het langer duren voor ik de resultaten kan bekendmaken. En zal ik ook gestresseerd zijn dat we niet genoeg deelnemers gaan hebben.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Als er opmerkingen zijn, laat het me dan nu of in de komende dagen weten. Nu kunnen we nog makkelijk zaken aanpassen als er meerderen zijn die met iets niet akkoord gaan.
Succes met het indienen van de lijstjes, en ik hoop al dat ik een paar lijsten krijg in de loop van de komende dagen om al een voorsmaakje / aperitiefje te hebben. Dan ben je op zijn minst al in orde als er iets voorvalt. En je hebt ook nog de tijd om heel wat films te rewatchen of te zien die je wilt zien.
Succes!
TheBunk
-
- 746 berichten
- 3093 stemmen
Ik heb al een lijst. Mooi de tijd om hem t/m juni aan te vullen met titels die ik nog wil zien
Prima vervanger van de top 1000 wmb dit jaar
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ik heb al een lijst. Mooi de tijd om hem t/m juni aan te vullen met titels die ik nog wil zien
Prima vervanger van de top 1000 wmb dit jaar
Ja zo is er zeker toch iets te doen op het forum, en blijft het levend hé 
Brave-Neo
-
- 607 berichten
- 1826 stemmen
Ik ga ook zeker een lijstje aanleveren... wil ook nog wel meerdere films ( uit o.a. vooral 2019 ) eerst zien voordat ik de lijst inlever.
Ik hou altijd een lijstje bij voor de volgende top 1000 dus met filter op de laatste 10 jaar heb ik al een lijst... Hoogste binnenkomer tot nu toe voor 2019 is Parasite op nr. 42
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ik heb ook nog een 180-tal films die ik wil zien, maar als ik er elke dag eentje kijk is dat haalbaar. Meteen motivatie erbij om iets te doen, heb niets anders te doen, ga resoluut kiezen voor mijn filmhobby uit mijn hobby's, dan heb ik de kaap van de 1000 gehaald in juni. En erachter kijk ik dan films van voor 2010 voor me voor te bereiden op de top 1000 van volgend jaar. Dus titels als 1917, Lazzaro Felice, Jojo Rabbit enzovoort wil ik zeker nog gezien hebben.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
je maakt een lijst op tussen 100 en 250 films met je favoriet op nr 1. De nr 1 krijgt de meeste punten, de nr 2 iets minder enz... Samen vormt dat een eindlijst waarvan de 250 films met de meeste punten plechtig gepresenteerd worden. [...]
4. Punten:
Hier verander ik weinig aan in vergelijking met de MM top 1000 edities. Maar hou er rekening mee dat de laatste film op je lijst ook nog een behoorlijk aantal punten krijgt met deze code. Mits er vraag voor is, kan ik de code wel aanpassen. Ik heb er aan gedacht om de 38000 naar 19000 te veranderen, maar goed voorlopig laat ik hem staan. Als er bezwaar tegen is, laat het me dan weten. Er is nog genoeg tijd
Point = 38000 / ( [place] + 75)
Leuk, ik doe mee. Kan je zo m'n lijst sturen, met Imdb- of Moviemeter-code.
2 opmerkingen inzakle bovenstaande:
1) Het is mogelijk verstandig de puntentelling aan te passen aangezien er minder film worden ingezonden. Allicht dat een wiskundige (of diegene die ooit die puntentelling zo heeft bedacht) daar iets zinnigs over kan zeggen?
2) 250 films lijkt me stevig. Ik heb 415 films op 4* en hoger en dat is toplijst waardig. Maar slechts 115 uit het laatste decennium. 100-250 films inleveren kan allicht wat te gortig zijn voor slechts 10 jaar.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Leuk! Ik zal zeker een lijstje inleveren dan.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Leuk, ik doe mee. Kan je zo m'n lijst sturen, met Imdb- of Moviemeter-code.
2 opmerkingen inzakle bovenstaande:
1) Het is mogelijk verstandig de puntentelling aan te passen aangezien er minder film worden ingezonden. Allicht dat een wiskundige (of diegene die ooit die puntentelling zo heeft bedacht) daar iets zinnigs over kan zeggen?
2) 250 films lijkt me stevig. Ik heb 415 films op 4* en hoger en dat is toplijst waardig. Maar slechts 115 uit het laatste decennium. 100-250 films inleveren kan allicht wat te gortig zijn voor slechts 10 jaar.
1) 250 films is de maximum, 100 films is de minimum, gezien je aan 115 films met 4* komt, lijkt een top 100 dus ook wel te doen voor jou, eventueel uitgebreider. Maar ik kan wel begrijpen dat dit niet voor iedereen het geval is. Sommigen zullen ook wel al wat strenger zijn met het geven van beoordelingen, dus raken daar misschien niet aan, maar het is een toplijst van het laatste decennium dus het is geen schande om daar dan een 3,5* film in te zetten. Wat we wel eventueel bespreekbaar kunnen maken, is de minimum op top 50 te zetten?
2) Daar heb ik ook al aan gedacht, maar ik ben zelf niet wiskundig aangelegd, dus ik laat dat aan iemand anders over. Als iemand anders een goed idee heeft, ben ik best bereid om de wiskundige formule aan te passen. Nu heb ik ze gewoon overgenomen van de top 1000 projecten.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
De kans dat je eerst nog films kan kijken tot juni, dat aardig ver is zie ik wel zitten. Ik ga er mee aan de slag maar kijk of ik voor de deadline een lijst kan verstrekken met films die ik écht goed vind!
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
De kans dat je eerst nog films kan kijken tot juni, dat aardig ver is zie ik wel zitten. Ik ga er mee aan de slag maar kijk of ik voor de deadline een lijst kan verstrekken met films die ik écht goed vind!
Dat is ook de bedoeling om de mensen die kans te geven + het zou niet eerlijk zijn tegenover films als The Lighthouse en 1917 bijvoorbeeld. Het enige probleem zijn de nog ietwat obscure (vaak Aziatische) films van 2018 en 2019 die misschien later in het jaar uitkomen (zo wacht ik nog op Kuru), maar achja, perfectie bestaat niet en moeten we ook niet opzoeken.
Je hebt gerust tot de deadline, maar ik zou graag om wat te testen met excel al een paar lijsten hebben om te zien hoe ik het het best kan verwerken met de formules, en desnoods waar nodig aan FilmPegasus hulp vragen. En zorg zeker niet dat je te laat bent, maar ik ga de nodige herinneringen zeker sturen. (twee weken voor de deadline, een week voor de deadline, een maand voor de deadline en twee maanden voor de deadline).
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Dat is ook de bedoeling om de mensen die kans te geven + het zou niet eerlijk zijn tegenover films als The Lighthouse en 1917 bijvoorbeeld. Het enige probleem zijn de nog ietwat obscure (vaak Aziatische) films van 2018 en 2019 die misschien later in het jaar uitkomen (zo wacht ik nog op Kuru), maar achja, perfectie bestaat niet en moeten we ook niet opzoeken.
Je hebt gerust tot de deadline, maar ik zou graag om wat te testen met excel al een paar lijsten hebben om te zien hoe ik het het best kan verwerken met de formules, en desnoods waar nodig aan FilmPegasus hulp vragen. En zorg zeker niet dat je te laat bent, maar ik ga de nodige herinneringen zeker sturen. (twee weken voor de deadline, een week voor de deadline, een maand voor de deadline en twee maanden voor de deadline).
Ik kan je nu nog geen lijst verschaffen helaas, die heb ik ten eerste niet zo klaar liggen en ik denk dat ik nog zeker een paar titels nodig wil kijken voordat ik mijn lijst met zekerheid in ga leveren. Sorry.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik had al wel een lijst klaar, een top 150 die ik in juni voor het ICM forum heb gemaakt. En ik doe graag mee, erg leuke lijst dit.
Uiteraard moet die geupdate worden, maar wie alvast een blik wil werpen, dat kan: *klik*
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ik kan je nu nog geen lijst verschaffen helaas, die heb ik ten eerste niet zo klaar liggen en ik denk dat ik nog zeker een paar titels nodig wil kijken voordat ik mijn lijst met zekerheid in ga leveren. Sorry.
Oké, maar je hebt tijd tot de deadline hé. Ik zeg gewoon dat ik graag al een paar lijsten heb om al een beetje te oefenen met excel met hoe ik de lijsten kan verwerken en als voorproefje. Maar als dat niet lukt, is dat geen probleem. Je hebt tot 28 juni 23u59 om je lijst in te leveren, en je hebt dus nog voldoende tijd om de films nog te zien die je wilt zien, de lijst hier en daar al een beetje op te stellen enzovoort. Meer dan genoeg tijd, zolang je niet zorgt dat je te laat bent.
Met die van JM heb ik al eentje, dus eigenlijk is het al oké, met twee-drie lijsten kan ik (mijn eigen lijst en JM's lijst) is het al goed. We passen beiden nog onze lijsten aan, dus het is ook nog niet onze definitieve lijst. Ik ga ook proberen gaan voor een top 150 trouwens, mogelijk minder afhankelijk van hoeveel goede films ik nog zie in de komende zes maanden die quasi allemaal - op een paar uitzonderingen na - van de 2010's zullen zijn.
Warp
-
- 963 berichten
- 3044 stemmen
Ik doe mee! Zal er binnenkort maar eens een beginnetje aan gaan maken.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Met de huidige formule heeft de nummer 1 film 500 punten, de nummer 20 400 punten, de nummer 50 304, de nummer 100 217, de nummer 150 168 en de nummer 250 116. De nummer 251 vervolgens 0 of als je een top 100 instuurt, de nummer 100 217 en de nummer 101 0, dus als een film je lijst haalt, krijgt die wel meteen een pak punten, maar het onderlinge verschil is naarmate de lijst vordert kleiner en kleiner. Dus moet je hem wel goed afbakenen.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Leuk! Fijn dat we tussentijds nog kunnen aanpassen. Even snel in mijn eigen stemmen gekeken: ik sta op 91 stemmen met 4* of meer.
Grappig detail: als ik meedoe zou 'Brammetje Baas' wel eens de lijst kunnen gaan halen, haha!
MRDammann
-
- 661 berichten
- 3560 stemmen
Ik doe ook graag mee. Leuk initiatief! Ik moet echter wel nog wat kijken, maar ik hoop dan ook snel een top zoveel aan te leveren.
Ik heb zelf geen actief account op ICM, maar ik ben wel erg actief op Letterboxd. Als daar behoefte aan is kan ik in juni de lijst op Letterboxd beheren en bijhouden.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3835 stemmen
Ik sla deze over dit jaar. Het is momenteel te hectisch en ik ga jammer genoeg niet genoeg tijd hebben. Volgende editie misschien.
Movsin
-
- 8264 berichten
- 8427 stemmen
Prima.
Doe zeker mee, maar hou het eerder bij een definitieve lijst einde mei, ten laatste.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Oké, maar je hebt tijd tot de deadline hé. Ik zeg gewoon dat ik graag al een paar lijsten heb om al een beetje te oefenen met excel met hoe ik de lijsten kan verwerken en als voorproefje. Maar als dat niet lukt, is dat geen probleem. Je hebt tot 28 juni 23u59 om je lijst in te leveren, en je hebt dus nog voldoende tijd om de films nog te zien die je wilt zien, de lijst hier en daar al een beetje op te stellen enzovoort. Meer dan genoeg tijd, zolang je niet zorgt dat je te laat bent..
Ik heb geluk dat ik al mijn films heb genoteerd ook op Letterboxd. Ik kan hiermee aangeven welk decennium ik films wil (in dit geval de 10's) en dan met 'Highest rating first', ik kan al mooi beginnen en dan kijk ik tot aan de deadline potentiële films om eventueel er nog bij te plaatsen!
Collins
-
- 7282 berichten
- 4306 stemmen
Leuk initiatief. Ik zal in de komende maanden aan de lijst gaan werken. Ik kom al een eind, maar heb nog wel wat films die nog gezien moeten worden en die naar verwachting een plaats verdienen in de lijst. Sommige van die films liggen al een tijdje op me te wachten. Maar ja, het komt er maar niet van...
Hopelijk helpt dit duwtje in de rug.
Ik ga voor een top 250 
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ik doe ook graag mee. Leuk initiatief! Ik moet echter wel nog wat kijken, maar ik hoop dan ook snel een top zoveel aan te leveren.
Ik heb zelf geen actief account op ICM, maar ik ben wel erg actief op Letterboxd. Als daar behoefte aan is kan ik in juni de lijst op Letterboxd beheren en bijhouden.
Ik weet niet of je van letterboxd kan exporteren. Op ICM kan ik niet exporteren, maar dat kan ik wel vragen aan iemand die een pro-accountje heeft, als het echt niet anders kan. Maar van IMDb is het makkelijk om een toplijst aan te maken, en dan te exporteren. Daarmee kan ik mijn weg, de nodige data in colummen zetten, filteren wat ik nodig heb, en aan de slag.
Ik heb het al even getest. Het duurt eventjes, maar ik heb de lijsten van JM en mezelf verwerkt, en ben er best tevreden over, dus het zal wel lukken om met Excel aan de slag te kunnen, al zal het op mijn manier gaan.
Wat ik doe is de formule handmatig toepassen f(x)=38000 / (A1 + 75) en dat dan copy paste doen in elk vakje daaronder tot de top 250, de A1 update gelukkig automatisch naar het getal in dezelfde rij, dan kopieer ik de getallen naar een ander excel document zodat ik die formule kwijtgeraak en gewoon enkel de getallen hou, en voeg ik alles in, maar met een nieuwe rij voor de punten van de gebruiker in kwestie. Via conditional formatting kan ik dan de duplicates eruit halen, en voeg ik dan die getallen toe in dezelfde kolom maar bij de film die er al staat, en dan is het gewoon bij totaal G1 + H1 + ... + Z1 bvb. en opnieuw copy paste doen omdat die dat automatisch update, en gelukkig kun je dan nadien sorteren op beste film, zo is dat nu de top 5 van John Milton en ik (heb niet opgeslagen, wanneer ik data zoals regisseur, jaartallen enzo verwijdert heb, omdat dat nog handig kan zijn voor de statistieken), maar overzichtelijk de top 10 van JM en ik.
https://www.mupload.nl/img/rby49ni.png
Dus ziet er dik oké uit, denk ik zo 
Enige waar ik over twijfel zijn de wiskundige formules, aangezien je nu echt wel iets creert waarbij als een film voorkomt in veel lijsten flink bevoordeeld is tegenover minder gekende films lager in de film, dus dit halveren en een iets steilere marge lijkt me beter, aangepast naar lijsten tussen 100 en 250.
Ik dacht aan 12750 / ([PLACE] + 50)
1 = 250
25 = 170
50 = 127,5
100 = 85
150 = 63,75
200 = 51
250 = 42
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ik sla deze over dit jaar. Het is momenteel te hectisch en ik ga jammer genoeg niet genoeg tijd hebben. Volgende editie misschien.
Het zal wellicht éénmalig zijn voor de 2010's, maar misschien is de horror top 250 voor jou wel iets later dit najaar, die we misschien ook wel tweejaarlijks kunnen organiseren, en alexspyforever gaat content zijn, want dit ga ik laten nauw aansluiten met de horrorchallenge, dus het einde van de horrorchallenge gaat de deadline zijn voor de lijsten, evt. een week erna, met presentatie van de lijst in november. En dan heb ik zelf meteen ook een reden om aan de horrorchallenge eens mee te doen
Plannen, plannen, plannen. Ben al blij dat het met excel al een beetje lukt. Ik ben een snelle leerling.
Dievegge
-
- 3166 berichten
- 8191 stemmen
Een top 100 moet wel lukken, maar ik wacht nog minstens drie maanden, aangezien ik vooral van de jongste twee jaren nog veel moet zien.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Volgens mij kan dat ja.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.