- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Maak van een regisseur jouw toplijst #2
Maak van een regisseur jouw toplijst #2
Baggerman
-
- 10577 berichten
- 7977 stemmen
Takashi Miike (over het algemeen erg amusant)
4,5* Chûgoku no Chôjin [The Bird People in China]
3,5* Kishiwada Shônen Gurentai: Bôkyô [Young Thugs: Nostalgia]
3,5* Ôdishon [Audition]
3,5* Bijitâ Q [Visitor Q]
3,5* Dead or Alive 2: Tôbôsha [Dead or Alive 2: Birds]
3,5* Katakuri-ke no Kôfuku [The Happiness of The Katakuris]
3,5* Koroshiya 1
3,5* Zebraman
3,5* Yôkai Daisensô
3,5* Aku no Kyôten
2,5* Chakushin Ari
2,5* Sukiyaki Western Django
2,5* Yattâman
1,5* Kurôzu Zero
Robert Zemeckis:(over het algemeen matig tot hopeloos)
4* - Forrest Gump (1994)
3,5* - Cast Away (2000)
3* - Back To The Future (1985)
3* - Back To The Future Part III (1990)
3* - Back To The Future Part II (1989)
3* - Contact (1997)
2* The Polar Express (2004)
2* Romancing the Stone (1984)
1,5* What Lies Beneath (2000)
1* Who Framed Roger Rabbit (1988)
0,5* Death Becomes Her (1992)
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
Takashi Miike: Voorlopig slaat hij niet aan, maar ik ken er weinig van.
1. 2,0* Audition
2. 1,0* Dead or Alive
Donkerwoud
-
- 8026 berichten
- 3576 stemmen
Takashi Miike
3.5* Gokudou Daisensou (2015)
3.0* Gyakuten Saiban (2012)
3.0* Zebraman (2004)
3.0* Chakushin Ari (2003)
2.5* Imprint (2006)
2.5* Sukiyaki Western Django (2007)
Smakeloze pulp is soms best lekker, de films van Miike dus ook. Al mis ik wel de 'grote titels' uit zijn oeuvre.
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
3,5* Katakuri-ke no Kôfuku (2001)
3,5* Aku no Kyôten (2012)
3,5* Kamisama no Iu Tôri (2014)
3,5* Gokudou Daisensou (2015)
3,0* Koroshiya 1 (2001)
Vooral leuk in de bios (lees: IFFR)
SmackItUp
-
- 3487 berichten
- 2483 stemmen
Ooit een keer aan Rengoku Eroica begonnen, maar tot op de dag van vandaag niet afgemaakt.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11970 stemmen
01. 3.0* - Erosu Purasu Gyakusatsu (Eros Plus Massacre)
02. 2.5* - Onna no Mizuumi (Woman of the Lake)
03. 1.0* - Lumière et Compagnie
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Ooit een keer aan Rengoku Eroica begonnen, maar tot op de dag van vandaag niet afgemaakt.
Idem dito.
TheBunk
-
- 739 berichten
- 3093 stemmen
Van Yoshida niks gezien, van Miike wel...
3.5* Ôdishon (1999)
3.5* Koroshiya 1 (2001)
2.5* Gokudou Daisensou (2015)
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
Yoshida is de eerste voor wie ik moet passen.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Takashi Miike
4.0* - 46-Okunen no Koi (2006)
4.0* - Aku no Kyôten (2012)
3.5* - Gokudô Sengokushi: Fudô (1996)
3.5* - Ôdishon (1999)
3.5* - Chakushin Ari (2003)
Verder nog 9 films met 2.0* en 3.0* waarderingen.
Yoshishige Yoshida
3.5* - Rengoku Eroica (1970)
3.0* - Erosu Purasu Gyakusatsu (1969)
SmackItUp
-
- 3487 berichten
- 2483 stemmen
Baldur
-
- 687 berichten
- 2879 stemmen
Miike: Wara no Tate 2*, eens zijn bekendere werk gaan kijken.
Niets van Yoshida gezien.
Peckinpah
01. Straw Dogs 4*
02. The Wild Bunch 4*
03. The Getaway 3*
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
Sam Peckinpah: Zijn beste film was een toevallige ontdekking toen ik op zoek was naar Kurosawa's Stray Dog.
1. 3,5* Straw Dogs
2. 2,5* The Wild Bunch
3. 2,5* Pat Garrett & Billy the Kid
4. 2,0* Ride the High Country
filmliefhebber92
-
- 1195 berichten
- 2492 stemmen
1. Wild Bunch 5*
2. The Getaway 4*
3. Ride The High Country 4*
4. Cross Of Iron 4*
5. Junior Bonner 3,5*
6. Bring Me The Head Of Alfredo Garcia 3,5*
7. Major Dundee 3,5*
8. Straw dogs 3,5*
9. Pat Garrett & Billy The Kid 3* (Is al erg lang geleden. Moet ik nog eens zien.)
10. The Osterman Weekend 3*
11. The Killer Elite 3*
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
4,5* Straw Dogs (1971)
3,0* The Getaway (1972)
2,5* Ride the High Country (1962)
Maar eens een paar herzien (Cross of Iron, Pat Garrett... en The Wild Bunch) waren te lang geleden om hier gestemd te hebben
Donkerwoud
-
- 8026 berichten
- 3576 stemmen
Sam Peckinah
5.0* The Wild Bunch (1969)
4.0* The Getaway (1972)
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1716 stemmen
Sam Peckinpah
01. 4,0* Cross of Iron
02. 4,0* Pat Garrett & Billy The Kid
03. 4,0* The Wild Bunch
04. 3,5* Ride The High Country
Hele fijne regisseur met een eigen stijl waar ik graag naar kijken mag. Cross of Iron en Pat Garrett een gedeelde eerste plek. Binnenkort snel eens wat meer van zijn oeuvre checken.
TheBunk
-
- 739 berichten
- 3093 stemmen
4.5* Straw Dogs (1971)
4.0* Bring me the Head of Alfredo Garcia (1974)
Collins
-
- 6243 berichten
- 3719 stemmen
Sam Peckinpah
1. Bring Me the Head of Alfredo Garcia (1974) - 4.0
2. Convoy (1978) - 1.5
3. The Osterman Weekend (1983) - 1.5
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Idem. Ik moet altijd aan Jan Akkerman denken als ik deze naam zie passeren, maar goed, daar hebben jullie verder ook niks aan.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11970 stemmen
Niche. Naam al vaak voorbij zien komen, maar weinig zin in.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
3.5* - Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975)
Duurt maar liefst 201 minuten. Geen film voor mensen die weinig geduld hebben, want er gebeurt nagenoeg niks, hoewel.....
3.0* - Les Rendez-vous d'Anna (1978)
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
Chantal Akerman: Jeanne Dielman is vergelijkbaar met drie uur naar een foto staren, al beweegt er af en toe iets.
1. 3,0* Les Rendez-vous d'Anna
2. 2,0* Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles
Donkerwoud
-
- 8026 berichten
- 3576 stemmen
Chantal Akkerman: Jeanne Dielman is vergelijkbaar met drie uur naar een foto staren, al beweegt er af en toe iets.
Ik kende Akerman niet, maar echt enthousiast maak je me hiermee niet.
starbright boy (moderator films)
-
- 21290 berichten
- 4461 stemmen
Chantal Akerman:
1. Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles 5.0* (nummer 4 uit mijn top 10)
2. News From Home 4.0*
3. Je Tu Il Elle 4.0*
4. Les Rendez Vous d'Anna 3.5*
5. La Captive 3.5*
6. Hotel Monterey 2.5*
7. Un Divan a New York 2.5*
Heb haar nog een stuk hoger zitten dan uit deze waarderingen blijkt. 2, 4 en 6 gaan nog weleens omhoog.
Sam Peckinpah
1. The Wild Bunch 4.0*
2. Cross of Iron 3.5*
Waarschijnlijk dit jaar nog een stapelprojectje waarbij ik eindelijk eens flink in zijn werk duik. Heb veel klaarliggen en best flinke verwachtingen.
Yoshida (geen regisseur die ik na een dag werken even tussendoor opzet, maar erg de moeite waard als je er de tijd voor neemt)
1. Eros Plus Massacre 4.0*
2. Rengoku Eroica 4.0*
3. Joen 4.0*
4. Good-for-Nothing 3.5*
5. Akitsu Springs 3.0*
Takashi Miike (wisselvallig en nogal eens te lang, maar vaak ook wel erg amusant en creatief, lang niet altijd zin in, maar stiekem toch al best aardig wat gezien)
1. Big Bang Love Juvenile A 4.0*
2. Three... Extremes 4.0* (voor Miike's segment, voor de hele film 3.0*)
3. Thirteen Assassins 4.0*
4. Fudoh: The New Generation 3.5*
5. Ichi the Killer 3.5*
6. Visitor Q 3.5*
7. For Love's Sake 3.5*
8. Audition 3.5*
9. Dead or Alive: Birds 3.5*
10. Zebraman 3.5*
11. Lesson of Evil 3.0*
12. Dead or Alive 3 3.0*
13. The Big Spook War 3.0*
14. Sukiyaki Western Django 2.5*
15. Dead or Alive 2.5*
16. Ace Atorney 2.5*
17. One Missed Call 2.0*
Robert Zemickis matig, zeker als hij wat meer probeert te doen dan vrolijke onzin. Vooral 4 en 5 heb ik nogal mild beoordeeld denk ik
1. Who Framed Roger Rabbit? 3.5*
2. Back to the Future 3.5*
3. Back to the Future II 3.0*
4. Cast Away 3.0*
5. Forest Gump 2.5*
6. Contact 2.0*
Robert Rodriguez (ga me nog eens wagen aan de mariachi trilogie, ik zou dit niet moeten herzien denk ik)
1. Planet Terror 3.5*
2. Sin City 3.0*
3. From Dusk 'till Dawn 3.0*
4. The Faculty 2.5*
Robert Altman (een held, top 3 bijna gelijkwaardig, zelfs zijn mislukkingen zijn altijd interessante mislukkingen). De rest komt nog weleens.
1. Nashville 4.0*
2. McCabe & Mrs MIller 4.0*
3. 3 Women 4.0*
4. Thieves Like Us 4.0*
5. Short Cuts 4.0*
6. The Long Goodbye 3.5*
7. That Cold Day in the Park 3.5*
8. The Player 3.5*
9. Gosford Park 3.5*
10. A Wedding 3.5*
11. Fool for Love 3.5*
12. Quintet 3.5*
13. The Company 3.5*
14. MASH 2.5* (moet ik herzien)
15. Popeye 2.5*
16. OC and Stiggs 2.5*
17. The Delinquents 2.0*