• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.880 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.942 gebruikers
  • 9.369.514 stemmen

De ontdekkingen van 2011

zoeken in:

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Fair enough

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Om verschillende redenen te weinig gezien dit jaar. En ook te weinig thematisch of op regisseur gekeken.

-Een van de bijzonderste dingen die ik dit jaar zag was een TV-serie. Ik ben helemaal geen seriekijker, maar van al complete series op DVD ga ik er meer kijken, want The Wire heeft flink indruk op me gemaakt. Een ontzettend relevante en urgente serie die heel veel te vertellen heeft en dat koppelt aan letterlijk tientallen erg boeiende personages. Ook een serie waar je perceptie op de wereld een klein beetje van veranderd. Vaak zie ik bijvoorbeeld mensen op TV meningen verkondigen waar ik sinds The Wire nog wat makkelijker doorheen prik.

-Flink in Nagisa Oshima's jaren '60 werk gedoken. Er zijn Japanse tijdgenoten waarvan ik geneigd ben ze duidelijk hoger aan te slaan (hoewel ik er veel minder van zag), maar ik ben toch erg geboeid door het spel wat Oshima regelmatig met vorm en vertelwijze speelt.

-Definitief toegetreden tot het rijtje regisseurs waarbij ik uitkijk naar elke nieuwe film zijn dit jaar Xavier Dolan, Antonio Campos en Andrea Arnold

-Niet het beste (en ook niet het meest uitgebreide) jaar dat ik ooit had op het IFFR en ik ben dit jaar te weinig in de bios geweest. Maar Winter Vacation, Poetry, A Turin Horse, 22 mei, Tras el Cristal, Les Amours Imaginaires en Meek's Cutoff waren erg fijne bioservaringen.

-Onder andere dankzij een tijd lang gratis Film1 wat meer mainstreammfilms gezien dan normaal en daar zaten af en toe onverwacht sterke films tussen (The Road bijvoorbeeld)

-Jaren terug twee films van Toyoda gezien en dit jaar weer twee. Zeer bijzondere regisseur met een heel eigen stem.

Verder is de stapel DVD's die op me ligt te wachten groter dan ooit. Van heel wat regisseurs nog een meerdere films liggen. kampioen is Billy Wilder met elf stuks. Sowieso is klassiek Hollywood er heel bekaaid vanaf gekomen dit jaar, dat pakken we in 2012 weer eens op. En ik heb nog veel meer filmische voornemens, maar daar ga ik het nog in een ander topic over hebben.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

The Wire staat hier nu officieel op de te-zien lijst. Hoor daar al maar goede verhalen over, maar ben doorgaans niet zo'n seriekijker - muv oa Frasier, Mad Men en Gilmore Girls (ja, echt). Nu moet ik er toch maar eens aan beginnen!

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Zeker doen! Is bij mij toch ook een beetje de ontdekking van het jaar, zeker wat series betreft.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Gilmore Girls is overigens ook een van mijn ontdekkingen dit jaar..

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Wij zijn hier net opnieuw aan alle seizoenen begonnen

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Heb nu ondertussen ook alles van James Gray gezien. Zit geen één slechte film tussen!

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Knisper schreef:

Gilmore Girls is overigens ook een van mijn ontdekkingen dit jaar..

. Leuk om te lezen dit.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Opvallend dat hier zo'n grote fobie hangt rondom documentaires en series.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Heb het idee dat documentaires door velen niet als 'echte' films gezien worden. Terwijl ze mijns inziens vaak juist iets heel interessants bieden. En bovendien vind ik bepaalde documentaires heel 'filmisch'.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

Malick schreef:

Opvallend dat hier zo'n grote fobie hangt rondom documentaires en series.

Van een taboe rond series heb ik op MM nog niet veel gemerkt. Met docus is het iets anders, die mikken vaak toch ook op iets anders dan fictie en da's toch waar de meeste mensen "fan" van zijn geworden.

Zelf heb ik met beiden niks trouwens.

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Mijn grootste ontdekking dit jaar is toch wel de serie Parenthood. Heerlijke serie waar ik na een paar aflevering al verslaafd aan was. Niet gedacht dat ik ook nog zo'n serie tegen zou komen

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Berichten verplaatst naar Film > Genres en landen > Documentaires

mrwhite

• 1521 berichten
  • 3499 stemmen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

De grootste ontdekking van afgelopen jaar is zonder twijfel Jessica Chastain. Wat een acterend power house, zoveel diversiteit in haar rollen maar altijd mind blowing. Ik kan me geen huidige actrice bedenken die beter is dan deze nieuwkomer.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.