- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
Jack Sparrow
-
- 472 berichten
- 3267 stemmen
Voor de Vlamingen, zoals ieder jaar zondagnacht op Kanaal Twee, voorafgegaan door een paar Oscarwinnende films.
Programma zondag:
21.15 film: Road To Perdition
23.25 film: The Cider House Rules
01.40 Countdown : vanuit de KANAALTWEE Oscarstudio in Vilvoorde overlopen Jan Verheyen en zijn gasten de genomineerden, de kanshebbers en hun persoonlijke favorieten.
02.00 Red Carpet: rechtstreekse uitzending van de Oscaruitreiking.
En voor de Nederlanders? Ergens op het internet misschien?
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Ik ben nog steeds op zoek naar een stream, tot nu toe heb ik nog niets gevonden, ik laat wel iets weten als ik iets heb gevonden.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Voor Nederland kan ik jammer genoeg ook niks vinden. 
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
jammer dat ik geen belg ben hopelijk zend canvas ook nog een goede film uit die kan ik dan wel weer ontvangen
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Ik ben nog steeds op zoek naar een stream, tot nu toe heb ik nog niets gevonden, ik laat wel iets weten als ik iets heb gevonden.
Graag, zou het ook willen zien 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Graag, zou het ook willen zien 
Ja, je kunt via de streams tegenwoordig ook al gewoon alle live eredivisiewedstrijden met Nederlands commentaar kijken, hoe moeilijk moet het dan zijn om ergens een stream van de Oscars te vinden. Maar net als bij de voetbalwedstrijden worden die streams pas een paar dagen van te voren bekend gemaakt. Maar ik hou de moed er absoluut in dat ik het nog ga vinden 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Star Movies (Azië)
te zien via Sopcast
CCTV6 Moviechannel
te zien via PPPLive en TVKOO!
Crazy-Fan
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Ik heb even wat research gedaan en BBC zendt helaas niet de Oscars van 2006 uit, maar Sky 1 doet dat in Engeland, ik kan dit niet met 100 % zekerheid zeggen, misschien zorgt de BBC nog voor een verassing, maar ik weet wel dat Sky 1 het uitzendt, dus dan ga ik er van uit dat het niet op de BBC komt.
Voor NL weet ik niks over de betaalde kanalen, maar ik heb wel dit kunnen vinden:
Uitreiking Oscars bij Shownieuws
Shownieuws besteedt tot en met maandag 6 maart iedere dag aandacht aan de 78e uitreiking van de Oscars. De Oscars worden op zondag 5 maart uitgereikt in Los Angeles. Voor Shownieuws zal René Mioch vanuit Hollywood verslag doen van (de voorbereidingen op) de Oscaruitreiking.
Maandagavond 6 maart zendt Shownieuws een uitgebreide terugblik uit van de Oscaruitreiking. SBS6 geeft ook een overzicht van de winnaars en verliezers van deze 78e editie van de Oscars.
Dus we moeten de dag erop, in de avond, kijken naar een samenvatting, terwijl we waarschijnlijk al de hele dag op het nieuws en internet de winnaars hebben kunnen lezen. Ik haat Nederland op dit vlak, ze zenden ook nooit Miss World en Miss Universe uit, terwijl ik daar graag naar kijk en Nederland doet daar ook nog eens aan mee, in tegenstelling tot de Oscars dan, ik vind dit echt belachelijk!
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ja, echt schandalig. Maar dat is typisch Nederland weer. Op elk gebied dat met film te maken heeft blijft ons land toch een beetje ondergeschoven.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ben blij dat ze die zooi niet live uitzenden. Korte samenvatting is meer dan genoeg. Andere festivals, als bv het Cannes efstival, had ik daarentegen wel wat meer aandacht van verlangd.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2596 stemmen
Ik las in mijn tv-gids dat bbc world het live uitzend.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Ja, maar het komt snachts, dus heb ik er toch niks aan.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Het lijkt er in elk geval op dat ik geen favoriet ga hebben zondagnacht :
Capote 4*
Brokeback Mountain 4*
Munich 4*
Walk the Line 4*
Match Point 4*
Syriana 4*
Cinderella Man 4*
Good Night, and Good Luck 4*
Crash 4*
A History of Violence 4*
Dus alle grote kanshebbers heb ik met 4* beloond, wat bij mij zoiets betekend als : vrij goed maar niet speciaal genoeg. Dat is ook mijn idee van de nominaties van dit jaar. Vrij goed maar niets speciaals.
Jack Sparrow
-
- 472 berichten
- 3267 stemmen
Wel live op radio 1,
Wim Mols
-
- 6 berichten
- 1 stemmen
Wim Mols
-
- 6 berichten
- 1 stemmen
Net als talloze anderen vind ik het ongelooflijk dat de
'Oscarnight' (bijna) nergens meer wordt uitgezonden.
We moeten het, net als vorig jaar, zelfs zonder Jonathan Ross doen! Weet iemand wat hier nou de oorzaak van is?
Hoe dan ook: zou iemand van jullie gelukkige Belgen bereid zijn om het feest voor mij op te nemen? Bij voorkeur
op een paar DVD's, die ik je dan graag toe zal sturen!
WIE O WIE kan en wil dit doen? Ik zou je voor eeuwig dankbaar zijn (nouja, da's wel érg lang, hè)'.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Je kunt het gewoon op Internet kijken als je wilt.
Je moet even een programmatje downloaden en de goede zender aanklikken en je bent er.
Ik raad aan Sopcast en dan vervolgens ga je op Oscarnacht naar de zender Star Movies en kun je kijken. Het enige vervelende zal dan wel zijn dat je waarschijnlijk moet luisteren naar Aziatische reporters. Maar ja, je kunt ook kijken en dan naar de Hollanders op de radio luisteren.
Wim Mols
-
- 6 berichten
- 1 stemmen
Bedankt voor de tip! Ik ga het zeker proberen, maar zou natuurlijk toch bij voorkeur een 'reguliere' televisieuitzending hebben, dus mijn oproep blijft staan!
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Weet iemand waar je een tv-gids kan vinden van de Japanse zenders??
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Erg Bedankt.Misschien even googlen.
RWL
-
- 872 berichten
- 832 stemmen
Hmm, voor het eerst sinds jaren zal Robin niet als presenter aantreden bij de Oscars. Ik verdenk ABC ervan dat ze hem niet meer bij dit soort evenementen op de buis willen hebben, na die rel van vorig jaar. "Ja, hij zegt en doet toch wel eens dingen waar wij niet zo achter staan"
. Sukkels.
Ach, kan ik lekker slapen met de wetenschap dat ik eindelijk eens geen zooi mails heb na afloop van dit evenement. Is ook wel eens lekker
.
Opnemen dan maar, want ik ben wel benieuwd naar hoe Jon het ervanaf gaat brengen.
Josie
-
- 19 berichten
- 73 stemmen
Wat fijn dat we die film (net als Capote) in Nederland pas kunnen aanschouwen ná de Oscars. En daarover gesproken wil ik ook Pathé nog bedanken voor het feit dat ze Good Night, Good Luck helemaal links hebben laten liggen. 
Draait deze week in Pathé Tuschinski, dat is in ieder geval waar ik m morgen (straks) hoop te gaan bekijken.
bebdn
-
- 1884 berichten
- 1148 stemmen
Jammer dat Caché, L'enfant, Manderlay &
Zui hao de shi guang(toch vier van de betere buitenlandse van 2005) niet genomineerd werden 
Wim Mols
-
- 6 berichten
- 1 stemmen
Hmm, voor het eerst sinds jaren zal Robin niet als presenter aantreden bij de Oscars. Ik verdenk ABC ervan dat ze hem niet meer bij dit soort evenementen op de buis willen hebben, na die rel van vorig jaar. "Ja, hij zegt en doet toch wel eens dingen waar wij niet zo achter staan"
. Sukkels.
Ach, kan ik lekker slapen met de wetenschap dat ik eindelijk eens geen zooi mails heb na afloop van dit evenement. Is ook wel eens lekker
.
Opnemen dan maar, want ik ben wel benieuwd naar hoe Jon het ervanaf gaat brengen.
En nogmaals, HOE en WAAR opnemen?
Destreams van STARMOVIES zijn kwalitatief ook maar zeer matig (onscherp en schokkerig) is mij gebleken. Bovendien: op welk tijdstip?
Meldt zich nog steeds niemand die het voor mij kan opnemen van bijvoorbeeld Kanal 2 ?
RWL
-
- 872 berichten
- 832 stemmen
Opnemen van E! Entertainment, gewoon op de normale Oscartijd. Volgens mij begint om 01u het rode loper geneuzel en daarna de uitreiking.
stinissen (crew films & series)
-
- 23441 berichten
- 76927 stemmen
Gewoon bij onze oosterburen of canal+
natuurkracht
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Ik kan echt nergens vinden dat canal+ de oscars uitzend. Daarnaast ken ik niemand in Duitsland of Belgie. Als iemand de Oscars gaat opnemen zou ik dan misschien een kopie kunnen krijgen??? Ik wil het zelf wel opnemen via E! Entertainment, maar hoe moet ik dat dan doen???
RWL
-
- 872 berichten
- 832 stemmen
Dan moet je de zogenaamde ZAPP box hebben.
Wil ik net de DVD recorder programmeren, zie ik dat de online gids anders is dan de gids die maandelijks in de bus valt. In de gids stond dat alles uitgezonden werd, maar nu blijkt dat dus alleen de Arrivals te zijn.
stinissen (crew films & series)
-
- 23441 berichten
- 76927 stemmen
Om 0.100 uur op pro 7 l