• 143.096 films
  • 7.036 series
  • 21.335 seizoenen
  • 480.411 acteurs
  • 286.333 gebruikers
  • 8.223.967 stemmen

Golden Globes

zoeken in:

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

Deze 'politiekcorrecte' volslagen nonsens laat ik graag aan mij voorbijgaan. Vorig jaar was Ricky Gervais dan wel geweldig, volledig on point! Verder dan dat keek ik echt niet.

Oh....globes....nou ja, zelfde pak onzin en 'correctheid'..

mjk87

• 11493 berichten
  • 3282 stemmen

kappeuter schreef:

Is dat nou echt zo'n goede acteur?.

Geen idee, ik vond het in ieder geval een vreselijke rol. Had beter in het theater gepast.

Maar goed: zeer zeer geliefd (door zijn rol als Black Panther, voor hele groepen toch een soort messias), zwart, dood en in een film die thema's heeft die men nu in bepaalde kringen belangrijk vindt. Ik denk dat je bij de wedkantoren geld moest toeleggen als je hierop gokte.

Ajax&Litmanen1

• 54870 berichten
  • 3440 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Geen idee, ik vond het in ieder geval een vreselijke rol. Had beter in het theater gepast.

Maar goed: zeer zeer geliefd (door zijn rol als Black Panther, voor hele groepen toch een soort messias), zwart, dood en in een film die thema's heeft die men nu in bepaalde kringen belangrijk vindt. Ik denk dat je bij de wedkantoren geld moest toeleggen als je hierop gokte.

Nou, ja. Dit. Wat een politiek weer. Enorm triest dat hij dood is, maar het was gewoon een gemiddelde acteur die geluk heeft gehad dat hij een hoofdrol mocht spelen als zwarte superheld, wat in deze tijden van BLM gewoon belangrijk was voor zwarte mensen.

Ik vond het ook maar een gemiddelde rol in een van de minste Marvel films, maar ok. Het eerbetoon is hem niet misgunt, lijkt me wel dat hij een prettige kerel was.

John Milton

• 16159 berichten
  • 8507 stemmen

'Soul' Co-Director Kemp Powers Wasnt Golden Globe Nominee Until Hours Before Ceremony - cartoonbrew.com

Ik had geen idee dat de Globes zo shady waren als in dit artikel wordt benoemd...

Flavio (moderator films)

• 3014 berichten
  • 3695 stemmen

Leuk stukje. De winst van Pia Zadora is toch een beetje het "WK in Qatar" van de awards.

skinny_tie

• 907 berichten
  • 2855 stemmen

The Golden Globes Are Falling Apart in Real Time - Indiewire

Luister ook de Movieinsiders Podcast (AD) waarin Ab Zagt losgaat over de HFPA. Mijn indruk, de HFPA probeert met man en macht de Globes te redden om haar invloed te behouden en vooral vanwege de 'perks' die daarbij horen.

kappeuter (crew films)

• 61875 berichten
  • 5061 stemmen

Organisatie Golden Globes kondigt inclusievere veranderingen aan | AD.nl

AD schreef:

Nadat de organisatie van de Golden Globes dit jaar onder vuur kwam te liggen vanwege het geringe aantal journalisten van kleur binnen de Hollywood Foreign Press Association, dat bepaalt wie er met een beeldje naar huis gaan, is er nu beterschap beloofd. De organisatie liet via een statement weten veranderingen door te voeren waarbij iedereen zich gerepresenteerd voelt.

Ricky Gervais, kom er maar in.

badfans69

• 1987 berichten
  • 4182 stemmen

Golden Globe Winner Mark Ruffalo, GLAAD Call Out HFPA - Deadline

Tijd voor verandering..

Ik weet niet hoeveel leden Nederland heeft, in ieder geval een vrouw, als ik het goed heb.

John Milton

• 16159 berichten
  • 8507 stemmen

Tom Cruise levert Golden Globes in uit protest tegen gebrek aan diversiteit

Gaat hard opeens. Toch voelt het anders als ze het nu opeens ‘allemaal’ gaan doen, dan is het opportunistische element wel wat groter. Ach, iets met een gegeven paard wellicht?

badfans69

• 1987 berichten
  • 4182 stemmen

HFPA Members Reeling After NBC Pulls the Plug on Golden Globes - Variety

The future of the Hollywood Foreign Press Association has been in question for months, ever since the Los Angeles Times exposed its loose financial practices and lack of diversity. But with NBC’s announcement on Monday that it would not broadcast the Golden Globes in 2022, it began to seem that the HFPA might not survive the crisis.

Nederland heeft 3 leden:

* Fotograaf Theo Kingma

* Journalist Diederik van Hoogstraten

* Journalist Daniëlle Kool

Derde Nederlander gaat meestemmen voor Golden Globes - dvhn.nl

Update :

België heeft in ieder geval ook 2 leden :

* Greet Ramaekers - Greet Ramaekers Archive | REDEF

* Journalist Kristien Gijbels (hln.be) |Twitter link

John Milton

• 16159 berichten
  • 8507 stemmen

Kool, die vanuit Los Angeles schrijft voor Nederlandse media als het ANP, De Telegraaf en Veronica Magazine, is "erg vereerd" dat ze is toegelaten tot de prestigieuze filmclub. "Ik ben zeven jaar geleden naar Los Angeles vertrokken en zie dit toch wel als een kroon op mijn werk."
A lot can happen in a year. Benieuwd hoe houdbaar die quote is gebleken...

starbright boy (moderator films)

• 20195 berichten
  • 3864 stemmen

Ach, The Golden Globes zijn uiteindelijk toch een soort van poor man's oscars. Best geinig als je er een krijgt, maar buiten de winnaars interesseert niemand het ook maar iets behalve als tool om je oscarrrijtje mee te gokken. Een vrij betekenisloze prijs. En er is geen acteur die een oscar zou ruilen voor vijf golden globes en dat is niet nieuw dat was altijd al zo.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.