• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.059 acteurs
  • 198.998 gebruikers
  • 9.371.622 stemmen

Strips

zoeken in:

de-alchemist

• 167 berichten
  • 87 stemmen

De anime van Death Note is ernstig goed ja. Heb ook de anime eerst gezien en daar is mijn interesse voor de manga begonnen.

Wat comics betreft, ik besef dat ik het alleen over de superhelden heb gehad en daarmee bevestig ik het vooroordeel dat comics alleen maar uit superhelden bestaan. Men zou er niet verder naast kunnen liggen als men dat daadwerkelijk denkt. Stripliefhebbers die niets hebben met superhelden maar toch wel eens een comic willen proberen zouden eens moeten kijken bij Vertigo. Vertigo is als een zelfstandige uitgever gestart dat zich richt op de wat volwassen en realistische comics. Je zou het kunnen vergelijken met de Amerikaanse tv-zender HBO (The Sopranos, The Wire, Six Feet Under etc.).

Ik noem een aantal titels waarbij ik denk dat je er wel mee kunt vermaken:

-100 Bullets

-Scalped

-Y: The Last Man

-Preacher

Hou je een beetje van sterke misdaad verhalen dan raad ik zeker Criminal en Incognito aan van Ed Brubaker.

Brix, ben je er nog? Ik denk dat je Preacher kunt waarderen. Het is geen traditionele western, dus weinig cowboys en paarden maar het istoch wel op een of andere manier een western, althans zo heb ik het ervaren. Het is wel erg bizar en over de top allemaal maar goed, het verhaal erachter is fascinerend.

Heeft men het gewoon niet met de Amerikaanse stijl dan weet ik nog een laatste poging; Bone van Jeff Smith. Als dat ook niet bevalt, dan hou je niet van beeldverhalen! (meen ik niet, maar gaat het lezen!) Bone is een mix van Lord of the Rings en Donald Duck...

ps: Ik werk trouwens niet als marketing-agent voor wie dan ook . Het is gewoon dat ik mijn passie voor strips graag deel met mensen waarvan ik weet dat zij ook van strips houden.

de-alchemist

• 167 berichten
  • 87 stemmen

Metalfist schreef:

Je gaat me geld kosten!

Als ik denk wat ik allemaal had kunnen doen met het geld waar ik mijn strips mee heb gekocht...Ik had bijvoorbeeld een weekendje New York kunnen doen en daar naar een mooie comic-shop kunnen gaan...

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Mijn favoriete antiheld, Donald

Altijd de klos, eeuwig de sigaar, zelden geluk, maar o zo grappig...

De meest 'menselijke' eend ter wereld.

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Met D. Duck en co. heb ik nooit iets gehad; wel met

(afbeelding)

Gunslinger/gunfighter L. Luke was mijn 1e contact met strips...

(afbeelding)

(De Dupuis/ Goscinny jaren)

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Lucky Luke eigenlijk nooit echt zoveel aan gevonden. Wel ooit is een paar prachtige verzamelaars gevonden in de Kringloopwinkel maar jammer genoeg toen niet meegepakt omdat ik niet wist of ze compleet waren. De enige Luky Luke die ik nu nog geregeld lees is 'De Verloofde van Lucky Luke' omdat die bij de kapper ligt

Donald Duck is ook cool natuurlijk!

stephan73

• 6269 berichten
  • 14442 stemmen

Sinds een jaar verzamel ik verzamelde bundels van diverse stripbladen. Van Robbedoes vind ik de meeste, en dat blad is dan ook één die ik compleet wil hebben. Wordt moeilijk, want de bundels voor nummer 100 zijn onbetaalbaar (en vaak ook van slechte kwaliteit).

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Ook tijdschriften als Wham en Kuifje spaar ik, maar die zijn moeilijker te vinden.

(afbeelding)

Als laatste probeer ik ook Nederlandse stripbladen te sparen (als bundels), maar het enige wat ik gevonden heb is één bundel van Pep. Daar heb ik geen foto van, want die heeft geen getekende hoes.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Zover ik weet zijn Nederlandse stripbladen, in tegenstelling tot de Belgische, nooit in gebundelde vorm verschenen.

Een uitzondering op die regel was het blad "Fix & Fox".

Maar die bundelingen waren niet al te dik.

En inderdaad, die oude Robbedoes en Kuifje bladen kosten een rib uit je lijf.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14442 stemmen

Klopt. Iemand op marktplaats vraag 26.00 euro voor bundels 94 t/m 193. Mij net iets te prijzig. Dan maar af en toe een bundel vinden bij kringloopwinkels, waar de prijzen goed te doen zijn (nooit meer dan 2 euro).

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Ik vergat nog de facsimile herdruk-bundelingen van Tom Poes weekblad te vermelden.

Ook zeer duur.

En van Donald Duck zijn ook alle jaargangen als bundeling verschenen (nog leverbaar) 2 bundelingen per jaargang.

de-alchemist

• 167 berichten
  • 87 stemmen

Lucky Luke! Heerlijke strip, samen met Suske en Wiske de eerste strip die ik gelezen heb. Vooral de verhalen geschreven door René Goscinny zijn erg grappig.

Guust is misschien wel mijn meest favoriete held. Er is niet zoveel meer wat mij de slappe lach kan bezorgen maar Guust met zijn flaters lukt het altijd.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Guust Flater, nu dat is lang geleden. Vroeger helemaal rot verslonden, moet ik nog eens achter gaan.

Wel ooit is een paar prachtige verzamelaars gevonden in de Kringloopwinkel maar jammer genoeg toen niet meegepakt omdat ik niet wist of ze compleet waren.

Ik heb het dus over deze verzamelaars

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

@stephan73

Is er nog iets wat je niet verzamelt?

stephan73

• 6269 berichten
  • 14442 stemmen

Postzegels, oude munten, theezakjes, onderzetters, etc.

Genoeg dingen dus, maar wie weet... misschien wel leuk om daar ook een verzameling van te beginnen!

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Je kunt ook verzamelingen gaan verzamelen.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Of verzamelaars

Ik heb met één van mijn verzamelingen ooit meegewerkt aan een expositie.

Daar stelden een groot aantal verzamelaar van diverse objecten een deel van hun collecties ten toon.

De titel van die expositie was heel toepasselijk "Verzamelaars verzameld"

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Hannibal schreef:

Je kunt ook verzamelingen gaan verzamelen.

Dat gaat op hamsteren lijken...

de-alchemist

• 167 berichten
  • 87 stemmen

Wie gaat er volgend week naar De Stripdagen in Houten? Ik ben er van plan naar toe te gaan al weet ik nog niet welke dag. Het wordt mijn eerste stripbeurs! Ben er nog steeds ziek van dat ik Breda in maart heb gemist dit jaar, ik was namelijk.....ziek.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Stripbeurzen zijn leuk! Heb er hier ook al een paar plaatselijke bezocht en elke keer goed gezind thuisgekomen (heb ooit eens alle ontbrekende Geuzen gevonden + laten handtekenen door Goossens). Ga straks zelf nog naar de Europahallen of iets dergelijks waar, volgens mijn grootvader, een grote stripstand staat. Ik hoop op de 7 ontbrekende Bakelandts

de-alchemist

• 167 berichten
  • 87 stemmen

Mag je albums die je al hebt laten signeren of zal ik nieuwe albums moeten kopen? En kun je vragen om een tekening of krijg je doorgaans een handtekening en heel soms een tekening?

Hermann signeert op 23 oktober in stripwinkel Fantasia in Amsterdam. Na Comanche (bedankt Brix) heb ik nu Bernard Prince ontdekt. I like! Grote kans dat ik er ben op 23 oktober!

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Hetgeen ik al heb laten signeren qua strips is De Rode Ridder, De Geuzen en Kiekeboe. Zowel Scholz, Goossens en Merho vroegen alledrie wie ik als afbeelding wou hebben (ben voor Johan, Veerle en Fanny gegaan voor de geïnteresseerden) en hebben er dan hun naam onder gezet. Op twee van de drie signeersessies heb ik mensen zelf hun eigen gerief zien meepakken maar de enige plaats waar dat niet was, was de boekenbeurs.

Ik denk dat je dus een afbeelding krijgt en dat je je eigen strip kunt meepakken.

de-alchemist

• 167 berichten
  • 87 stemmen

Bedankt. Toch wel de antwoorden waar ik op gehoopt had, al zal ik heus wel hier en daar wat strips kopen. Eenmaal een ruimte ingestapt waar strips te koop zijn is het toch wel moeilijk om niets te kopen...

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Zo heb ik zelf tijdens stripbeurzen, en signeersessies in stripwinkels, ook wel eens iets laten tekenen op de binnenkant van de album omslagen.

Het leukst waren de tekeningen van Walthéry, de tekenaar van de sexy stewardes Natasja.

Die vond mijn (nogal specifieke) verzoeken blijkbaar zó grappig dat hij er echt veel werk van maakte om aan mijn vragen te voldoen.

Dat zorgde wel voor lange wachttijden voor de mensen die na mij kwamen.

Maar ook die amuseerden zich met hetgeen Walthéry tekende, en niemand klaagde.

Hij was onder de indruk van het feit dat ik een eerste druk van een van de eerste Natasja albums bij mij had, en vroeg of ik het niet zonde vond dat hij daar een tekening in maakte

Ik zal eens een paar scans proberen te maken van enkele tekeningen, die zijn echt grappig.

Een leuke anekdote...

Ik vroeg aan de tekenaar om een tekening van Natasja te maken, in een luipaardhuid-outfit, zoiets als een jungle-girl moest het worden.

Hij boog zich naar rechts, waar Paul Geerts (toentertijd tekenaar van Suske & Wiske) zat, en vroeg op gedempte toon (maar voor mij nog verstaanbaar) hoe de huid van een luipaard er ook alweer uitzag.

Geerts moest lachen, en vertelde het hem.

Walthéry ging met veel plezier aan de slag, en het werd een erg leuke tekening.

Op een gegeven moment was hij klaar, dacht ik...

Maar op het laatste moment tekende hij er nog een Marsupilami staart aan vast, en een tekstballon, met " Houba!"

We raakten ook nog in gesprek over onze muzikale voorkeuren.

Dat kwam omdat ik hem vroeg waarom hij in de Natasja strips zo vaak verwijzingen naar Bluesmuziek verwerkte.

Dat interesseerde hem enorm, en het bleek dat hij zelf ook in Bluesbandjes mondharmonica speelde.

Hij was ook een fan van de Nederlandse Boogie pianist Rob Hoeke.

Jaren later, toen Hoeke tijdens zijn afscheidstournee (hij had kanker, en niet meer lang te leven) in Maastricht zou spelen, heb ik Walthéry dat nog via een briefje laten weten.

Hij woonde toen (en misschien nu nog steeds?) niet ver van Maastricht, net over de Belgische grens.

Over een van de andere tekeningen die hij voor mij maakte (eveneens van zijn heldin Natasja) heb ik het later nog wel eens.

Die tekening moet je er gewoon bij zien.

Uit al het voorgaande blijkt wel hoe aardig François Walthéry is.

Dankzij de stripbeurzen kwam ik daar zelf achter.

Striptekenaar François Walthéry

Wie de 'Natasja'strips kent zal de sterke gelijkenis van Walthéry en het strippersonage Walter, Natasja's vriend, niet ontgaan.

(afbeelding)

En zijn schepping (en mijn favoriete blondine) Natasja

(afbeelding)

(afbeelding)

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik wil inderdaad wel eens scans zien Brix Zal ik van de paar gesigneerde van mij ook eens foto's maken.

Jammer genoeg nooit iets gelezen van Natasja. Ze hebben blijkbaar wel 16 delen in de bibliotheek waaronder de eerste 13. Misschien wel eens gaan lezen.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Walthéry heeft nog meer moois gemaakt.

Hij was medewerker van Franquin en Peyo.

Tekende ook enkele albums van Steven Sterk.

Hij was erg verrast toen ik hem daar naar vroeg, want hij veronderstelde dat niemand dat nog wist, haha.

Hij vond het zelf een erg leuke serie, en jammer dat die gestopt was.

Zijn 'Rattekopje reeks is ook bijzonder vind ik.

En Rubine is een succesvolle andere serie van hem (maar haalt het niet bij Natasja )

En 'De ouwe blauwe' is ook prachtig en heel sfeervol.

Jammer dat er steeds zulke lange pauzes tussen het verschijnen van de Natasja albums zitten.

de-alchemist

• 167 berichten
  • 87 stemmen

Sinds kort heb ik besloten om alle Franka strips te lezen. De oudere albums bevallen mij enorm. Gezellige, klassieke tekenstijl en lekker spannend. Via de Eppo heb ik de laatste twee verhalen ook al gelezen en hoewel heel mooi getekend vind ik de verhalen minder interessant dan vroeger. Ik heb niet veel met de elite, jetset, fashion etc. Jammer dat het geen ouderwetse misdaadverhalen meer zijn eigenlijk maar Franka vind ik zeker wel een Nederlandse klassieke strip.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Metalfist schreef:

Ik wil inderdaad wel eens scans zien Brix Zal ik van de paar gesigneerde van mij ook eens foto's maken.

Jammer genoeg nooit iets gelezen van Natasja. Ze hebben blijkbaar wel 16 delen in de bibliotheek waaronder de eerste 13. Misschien wel eens gaan lezen.

Hier zijn de tekeningen waarover ik het eerder had.

De Natasja als 'Marsupilami-junglegirl' (inkleuring heb ik zelf gedaan, maar wel op een kopie natuurlijk)

Het origineel heeft Walthéry getekend op de binnenkant van een Natasja album.

(afbeelding)

En de tekening die Walthéry op mijn verzoek maakte, met Natasja, die zogezegd van de circus-trapeze valt, en door mij werd opgevangen.

Walthéry gebruikte een foto van mijzelf in mijn circus-spreekstalmeester kostuum als voorbeeld.

Hij vroeg ook nog of hij het wat karikaturaal mocht tekenen, dus mij wat boller maken dan ik in werkelijkheid ben.

Dat werkt in een striptekening veel leuker natuurlijk.

Ik heb daar ook een ingekleurde versie van, maar die kan ik sinds mijn laatste verhuizing niet meer terugvinden.

(afbeelding)

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Mooie foto's Brix, ik zal zelf één van de dagen ook de paar gesigneerde laten zien. Ga misschien ook eens achter de Natascha albums gaan want ze lijken wel leuk.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Hannibal schreef:

Shit, wordt De Rode Ridder nog steeds gemaakt? wow...

Wel goed om te horen dat de kwaliteit blijkbaar erg goed is. Dat kun je van bijvoorbeeld Suske en Wiske niet meer zeggen. Ik zal snel eens een nieuw album van de Rode Ridder aanschaffen, ik ben benieuwd!

Intussen ben ik mijn belofte nagekomen en heb ik het nieuwste deel, de ijzeren kroon aangeschaft, en gelezen en Brix heeft helemaal gelijk, de kwaliteit is erg goed. Vanaf nu ook maar weer de nieuwe Rode Ridders gaan kopen.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Zelf heb ik 'De ijzeren kroon' ook net gelezen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.