• 15.796 nieuwsartikelen
  • 178.174 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.352 acteurs
  • 199.058 gebruikers
  • 9.374.618 stemmen

Strips

zoeken in:

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Ik heb sowieso het idee dat er bij die stripveiling veel te veel geld wordt betaald. Ik zou nooit zoveel uitgeven voor een strip, hoe bijzonder ook. (en bovendien heb ik het geld er niet voor)

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

@ brix

Welicht wordt hij compleet ,maar of die al is getekend?

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

@ Hannibal

Heb in mijn vroegere jaren hele markten afgezocht België en Nederland en ooit eens voor een Bessie 125 gulden betaald, dat was mijn hoogste inverstereing

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Beeldverhaal krijgt geen vervolg : Michael Minneboo - michaelminneboo

Ja best jammer,zo zie dat ook in het beeld verhaal een terug loop is, je ziet ook hier op MM zelden een niewe stripfan , alleen wat oudere liefhebbers, en die Amerikaanse comic die ligt me niet , maar daar gaan de verkoop cijfers naar ongeloofelijke hoogte , kijk eens naar een beurs daar man man wat een entrouage , die hebben er nog zin in.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Het probleem bij de strips vandaag de dag is ook dat ze zo enorm veel kostten. Komaan, voor een nieuwe Rode Ridder, Thorgal of XIII ben je zo'n 6 euro per stuk kwijt. Ik heb de tijd dat strips 20 frank kostten nooit meegemaakt maar toen ik klein was, en dat is best nog niet zo lang geleden, was je echt nooit zoveel kwijt voor een strip.

Daar komt dan ook nog eens bij dat de kwaliteit van sommige reeksen serieus is gedaald in de loop der jaren dus mensen beginnen er simpelweg minder aan doordat a) het lastig instappen is met sommige reeksen en b) het wordt een duur om diverse reeksen te verzamelen

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Een Thorgal is me dat absoluut meer dan waard hoor. Die strips zijn kleine kunstwerkjes. Trouwens, er komt toch maar 1 album per jaar uit, zo'n grote investering lijkt me dat dus niet.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Inderdaad, voor 8-10 euro een strip is evenveel als één bioscoopbezoek.

En als je dan ook nog alleen de goede strips koopt heb je over de kwaliteit ook niet te klagen.

Gewoon selectief kopen, dan kost het je niet veel en bouw je een prachtige verzameling op met kwaliteitsstrips.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Een Thorgal is me dat absoluut meer dan waard hoor. Die strips zijn kleine kunstwerkjes. Trouwens, er komt toch maar 1 album per jaar uit, zo'n grote investering lijkt me dat dus niet.

Thorgal is dan ook één van de weinige reeksen die ik nog koop 1 album per jaar klopt ook trouwens niet, zeker niet nu ze met 3 verschillende reeksen bezig zijn. Je hebt ondertussen de gewone Thorgal, de reeks over Kriss Van Valnor en de reeks over Wolvin

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

@ Hannibal

Klopt ook wel Hannibal ,maar kijk in onze tijd waren we alleen op zoek naar eerste druk , en daar waren de prijzen ook al navenant , wil je niet al te veel uitgeven en wachten op herdruk is ook een pracht van verzameling

Kijk zo’n verzameling wat ik heb in digitaal is niks waard

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Ik koop ook alleen maar eerste druk, maar de nieuwe strips zijn niet duur, en eerste druk. Oud worden ze vanzelf.

De oude eerste drukken zoek ik op rommelmarkten bij elkaar.

Ik vind het juist een kick om een eerste druk voor weinig op de kop te tikken.

Zoiets als wat ik zo'n twee jaar geleden een keer had, daar kan ik nog steeds blij van worden als ik die boeken in mijn kast zie staan

Quote: 18-08-2010

Hannibal schreef:

Vorige week heb ik op een rommelmarkt 18 perfecte eerste drukken Asterix albums jaren '60 / '70 gekocht voor 15 euro.

De vrouw van wie ik ze kocht had er duidelijk moeite mee: "Daar gaat mijn jeugd" zei ze zuchtend. Uit angst dat ze zich zou bedenken liep ik snel weg, met een tas vol en mijn dag was goed.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

haha fantastisch

op rommel markten en je bent er snel bij kan je nog lukken ,

de echte boeken beursen weten wat ze hebben en betaal je de hoofdprijs

ik moet hier nog zoveel hebben in eerste druk waar ik aan begonnen ben dat is nu de dag niet te realiseren, ook in de vroegere jaren niet , en voor een serie compleet te maken was ik genoodzaakt op de herdruk , of digitaal haha.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Bij beurzen of bij handelaren kijk ik al niet eens meer, die stoppen alles in een plastic hoesje en vragen de hoofdprijs, ook al is het geen drol waard.

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

Eens met Metalfist dat de prijzen van strips erg de hoogte zijn ingeschoten.

Hij noemde De Rode Ridder als voorbeeld.

Die heb ik destijds ook voor 1 gulden per album in de winkel gekocht.

Oké de tijden zijn veranderd, en alles is veel duurder geworden, maar reken die Europrijs nu eens om naar guldens en zie dan hoeveel percenten de prijs gestegen is.

Is die strip dat waard?(ik heb het nu even niet over Thorgal etc.)

De kosten zijn natuurlijk ook omhoog gegaan omdat er zo nodig veel duurder papier en kleurendruk gebruikt moest worden.

Toch vond ik die oude uitvoering veel sfeervoller.

Maar het zal wel aan mijn leeftijd liggen.

In ieder geval ben ik wel blij dat ik niet meer zoveel strips als vroeger hoef te kopen, om series compleet te krijgen.

Het meeste heb ik al, en de rest is redelijk bij te houden.

De series die ik nog koop zijn o.a. Blake & Mortimer, Blueberry (de diverse lopende reeksen) De Rode Ridder, en wat er eventueel nog mag verschijnen van Eric Heuvel's strip January Jones.

Daarbij dan nog alle Tarzan comics die er staan aan te komen (momenteel 3 verschillende versies) voornamelijk om mijn collectie compleet te houden.

Verder nog de nogal prijzige herdrukken van oude Vlaamse strips, van Marc Sleen o.a. en nog het e.e.a.

Al met al toch nog genoeg om mijn geld aan uit te geven.

Maar een niet roker en drinker moet het toch ergens aan kwijt

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Het geld wat je niet oprookt en drinkt geef je toch al uit aan westernkleding / hoeden?

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

in de jaren 70 had ik een vriend die handelde in antiek Brix kent hem ook .

die had op een goede dag een zolder opgeruimd met strips hier in Maastricht , ik was de boel daar met mijn zaak aan het schilderen en me niet in de zolder verdiept vanwege weinig tijd ,dit handeltje leverde hem destijds 22,500 gulden op hij doet nu nog alleen in speciale eerste druks rond de 1000 euro .en komt nog niet meer eens kijken wat ik hier heb .kijk als je geen geluk heb blijf je zoeken maar die ik nog moet hebben zijn onvindbaar of je moet een zak euro’s hebben.

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

Hannibal schreef:

Het geld wat je niet oprookt en drinkt geef je toch al uit aan westernkleding / hoeden?

En films niet te vergeten

Goed doseren is de hoofdzaak, haha.

@madmax1:

Ja, die ken ik

Daar ben je wel wat misgelopen zo te lezen madmax.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

@ hannibal

Plus ook nog eens vegetariër

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

(bijna) "geheelonthouder".

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Aangezien ik vanmiddag even naar Herstal moest denk ga even op La-Batte eens kijken naar wat strips, nou dat was even een tegenvaller want dat gebouw was in zijn geheel verdwenen dan maar door naar een andere strip winkel waar ik dacht wat zeker nog is ,maar ook hier totaal een andere winkel, aan wat voorbij komers gevraagd maar niemand die nog een strip winkel wist in luik ?

Dan maar naar Les Guillemin een kiosk in het station, naar wat speurwerk , Le chevalier rouge 5.95 en een feuilleton van Spirou

2.40

Ben nu thuis eens aan kijken en inderdaad geen stripwinkel meer in Luik onvoorstelbaar in mijn tijd wis ik er gelijk 5 te vinden. , nadat het heel rustig was in luik was mijn chauffeur helemaal de kluts kwijt, en zegt tegen mij nooit meer naar luik haha een bouwput.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Vergeet ik nog waar het omging.

Namelijk het prijsverschil een Rode-Ridder van omstreeks 1955 12 Frank

En de spirou 1950 , 4 Frank ,en daarvoor heb ik de chauffeur de stuipen op zijn lijf gejaagd haha.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Donald Duck Extra Jaargang 2011 CBR digitaal compleet Nederlands talig

Kwaliteit scan voor de jeugd en voor mij (onder voorbehoud met een regenachtige vacantie

)

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Natuurlijk zijn strips flink duurder geworden, net als alles duurder is geworden. De tijden van een paar frank of gulden zijn geweest.

Ik heb er wel begrip voor dat tegenwoordig een strip vanaf 6 euro kost, en ik heb het er ook zeker voor over. Er zijn tijdschriften die duurder zijn.

Ik zou als striptekenaar ook niet graag zien als een album van mij voor 3 euro over de toonbank gaat. Een beetje strip is een hele klus om te maken, en als je er van moet leven dan valt dat niet mee.

Waar ik meer moeite mee heb zijn uitbaters van populaire stripreeksen zoals bijvoorbeeld Suske en Wiske, waarvan elke titel in minstens 3 á 4 verschillende versies uitkomen. Als regulier album, in een vakantiealbum, in een pocket, luxe albums, dialecten etc etc.

De pockets van S&W die regelmatig uitkomen bevatten oude verhalen die we allang kennen, en waar er 3 verhalen met een soortgelijk onderwerp bij elkaar worden gezocht en in een minipocket gebundeld in alle supermarkten en boekelieren te koop zijn voor 5 euro.

Kassa! Omdat ik ooit alles van S&W wilde hebben ben ik ook begonnen met het kopen van die pockets, waar ik er inmiddels ook 27 van in de kast heb staan. Alles van S&W verzamelen blijkt onmogelijk, en de kwaliteit van de nieuwe verhalen is van een zeer bedroevend niveau, dat ik de rode reeks niet meer koop, met pijn in het hart blader ik ze nog snel door in de winkel om ze vervolgens weer terug te leggen. Ik geef mijn geld liever uit aan strips die ik wel goed vind.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Net gezien Hannibal.

Maar die prijs van 1946 32 frank klopt niet ,in die tijd stond de frank 7.2 cent

Even bij voegen dit soort albums van Vandersteen lagen in mijn vroegere tijd ook al een stuk lager dan de normale albums.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Thorgal 01 /32 digitaal cbr formaat compleet Nederlandstalig .

Ik zit momenteel op een oudere pc ,en eens kijken of het plaatje erbij lukt

Thorgal - 00 – Talisman gelezen en verviel in een sf

De IJskoningin stop bij blad 32? springt over naar Hof van Eden

- Het Eiland Der Bevroren Zeeën mooi verhaal grove tekeningen

even naar het laatste deel gekeken een heel andere tekenstijl ,ik bewaar ze voor vakantie

@ Metalfist

Hopende dat je deze vanaf het begin heb bij gehouden .

Toch wel een moeilijke reeks in HC Waalstalig eerste druks te verzamelen zo’n 40 euro per stuk. De Nederlandse softcover reeks is nog te doen.

(afbeelding)

Plaatje gelukt ,sta ik van te kijken.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik heb die niet in eerste druk. Het allereerste verhaal heb ik wel in derde druk ofzo maar de rest is allemaal rond dezelfde periode (nummer 25 ongeveer) gekocht

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

@ Hannibal

Het album De avonturen van Rikki en Wiske was in 1946 te koop voor 36 Belgische Frank.?

.

.Na wat informatie in België.

De Vandersteen uitgaves Uitgeversmij. N.V. Standaard Boek 1946

waren niet geprijst en schommelde van 8/.10 Franc

Thorongil

• 1620 berichten
  • 691 stemmen

Conan The Barbarian #1 juist gelezen. De tekenstijl is verfrissend, nog niet veel actie. Alleszins veel belovend.

Ook Warlord Of Mars # 15 gelezen. Mooi getekend en het boek wordt gerespecteerd.

Warlord Of Mars Annual #1, verdiepte het verhaal van Tars Tarkas, mooi getekend, veel actie en bloed.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Een stripverfilming waar ik niet op kan wachten!

De stripreeks is in ieder geval fantastisch...

VIDEO: Aya de Yopougon > African Digital Art - NEO?GRIOT - kalamu.posterous.com

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Ziet er mooi uit Hannibal .

Jammer mijn Engels is niet goed genoeg en deze site laat zich niet vertalen, is niet in Frans/Nederlands.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.