- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ Thorongil
Ook die Conan bekeken.
Was niet zo onder de indruk van de tekeningen.
Thorongil
-
- 1620 berichten
- 691 stemmen
Warlord Of Mars: Fall Of Barsoom (1-5) Miniserie gelezen. Zeer goed bevallen, was er eerst wat afwijzend tegenover omdat het niets te maken heeft met Burroughs' boeken. Maar ik moet zeggen, het was zeer degelijk, van dialoog tot actie, tekeningen. Gewoon top van begin tot eind.
Het was leuk om al die kleine verwijzingen over het verleden van Barsoom, die in de boeken kort naar voren kwamen, uitgewerkt te zien. Hoe de Zeeën zich terugtrekken en de Groene hordes de steden van de Orovars uitmoordden en innemen, de creatie van de Atmosfeerfabriek en hoe deze in de handen van de Rode Martianen kwam.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ik heb nog een oudere serie van John-Carter digitaal en nog niet aan begonnen,kijk die recentelijke Warlords kan ik niet aan de jeugd toevertrouwen ik vind ze te sextischetich.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Haha Mikey er schoot me niks anders te binnen, maar begrijpen doe je het wel.
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
Beetje bloot 
Vrienden,
Ik mis van Jugde Dredd van JP (nerderlands, van oneindig veel jaren geleden) 2 en 5. Er zijn er 7 in totaal. Kan iemand me er aan helpen? Conditie materiaal maakt me niet zoveel uit.
I PAY!!
Heb je delen van Fleetway bijv. Dredd Classics getekend door Ron Smith. Please let me know.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Ik heb nog een oudere serie van John-Carter digitaal en nog niet aan begonnen,kijk die recentelijke Warlords kan ik niet aan de jeugd toevertrouwen ik vind ze te sextischetich.
Die serie heb ik hier nog origineel, in nieuwstaat, liggen.
Eigenlijk alleen gekocht destijds omdat het verhalen van Edgar Rice Burroughs zijn, en niet omdat ik een John Carter fan ben.
Ze zien er overigens niet slecht uit.
Voor mij zijn de Tarzan en 'Earth's Core' (Pellucidar) verhalen van Burroughs mijn favorieten.
Maar de John Carter film wil ik wel zien.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ Brix
Die serie heb ik hier nog origineel, in nieuwstaat, liggen
Nee dat is niet deze serie,dat zijn 4 feuilletons meer op Tarzan gericht .
Ik bedoel een 14 feuilletons 1979, van Gil-Kane Frans talig.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
@madmax1
Kun je s.v.p. eens een (1) afbeelding van die strip plaatsen? (niet de hele handel dus
)
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Dit zijn de 4 Tarzans toch maar even snel gemaakt vanwege de mooie plaatjes.1994

En deze serie Junior-Press is die 14 feuilletons van John-Carter1979

Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Aha, dankjewel madmax, die Tarzan's heb ik allemaal origineel in de collectie (alles dubbel gekocht ook nog)
Is een in 4 delen opgesplitste versie van dit boek (dat ik ook heb, in (te)dure luxe editie, gesigneerd door Danton Burroughs en schrijver Joe Lansdale.)
Het betreft het laatste Tarzan verhaal dat Edgar Rice Burroughs ooit schreef, maar nooit kon voltooien.
Het werd vele jaren later afgemaakt (letterlijk en figuurlijk
) door Lansdale.

Die Junior Press John Carter serie heb ik ook.
P.S.
Het loopt echt goed nu met je ImageShack plaatjes madmax 
Thorongil
-
- 1620 berichten
- 691 stemmen
Warlord Of Mars: Dejah Thoris 1-5 story arc Colossus of Mars gelezen. Mooi getekend, Dejah Thoris ziet er erg sexy uit. Verder was het verhaal, een soort prequel op Princess Of Mars, goed uitgewerkt. Het speelde met het idee dat Groter en Kleiner Helium vroeger rivaliserende steden waren, tot ze dus onder Tardos Mors verenigd werden. Verder heb je een aloude gigantische oorlogsmachine, door de Yeddak van Yorn geactiveerd, die zorgt voor veel vernieling onder de Groene Hordes als Rode Martianen, wat zorgt voor mooie getekende taferelen.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Prachtige tekeningen Thorongil, eens kijken hoe lang dit plaatje mag blijven staan

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Kijk als 15 jarig wil je zoiets wel lezen , of niet?
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Net 2 albums Urbanus digitaal Nederlandstalig bekeken haha ,best lol eens kijken of de hele serie is te snappen.

Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Prachtige tekeningen Thorongil, eens kijken hoe lang dit plaatje mag blijven staan
(afbeelding)
Prinses Dejah Thoris lijkt op die cover in ieder geval op het personage uit het oorspronkelijke boek van Burroughs.
In de Disney film 'John Carter' is ze niet rood en bloot genoeg 
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Die van Marvel voorpagina’s zijn ook wel mooi ,maar de inhoud?

Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Misschien is deze Catawiki aanbieding iets voor de Thorgal fans?
(alleen vandaag geldig!)
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Zelfs Marten Toonder maakte wel eens een foutje... 

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Even aan Brix vragen is dit de Afrikaanse neushoorns. of de Indische neushoorn
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Normaal gezien een nijlpaard, maar met sigaar een Afrikaanse breedlip neushoorn 
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Dynamite Comics wordt voor de rechtbank gesleept door de erfgenamen van Edgar Rice Burroughs voor het onrechtmatig gebruik van de door Burroughs bedachte personages Tarzan en John Carter.
Dynamite publiceerde Lord of the Jungle (verkapte Tarzan titel) en Warlord of Mars (= John Carter)
Ik ben benieuwd hoe die zaak afloopt.
Zie > Owner of Tarzan Sues Comics Companies for Infringement - Law Blog - WSJ - blogs.wsj.com
Thorongil
-
- 1620 berichten
- 691 stemmen
Ik kan alleszins zeggen dat de Warlord Of Mars comics van Dynamite er een pak beter uitzien dan die van Marvel's John Carter: Warlord Of Mars (met goedkeuring van Edgar Rice Burroughs, Inc.)
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Daar ben ik het zeker mee eens.
Maar het blijft piraterij, dat is het punt.
Ik ben echt benieuwd naar de uitkomst van die rechtszaak.
Er spelen allerlei elementen mee, dus bij voorbaat is er nog niets met zekerheid te zeggen.
Thorongil
-
- 1620 berichten
- 691 stemmen
Iemand die nog series gelezen heeft van Dynamite? Game Of Thrones was ik gestopt na 1 issue omdat de art me niet zo aanstond en het verhaal in feite al als tv-serie wordt gemaakt, er was geen meerwaarde. Red Sonja ben ik na een 20 tal strips gestopt omdat het gewoon vol monsters zat, maar zonder verhaal. Bij Conan's Dark Horse is alles beter met elkaar verwoven en zijn er ook boeken als basis. Eigenlijk enkel Warlord Of Mars en de spin-offs vind ik goed van Dynamite. Ik denk er nu aan Zorro eens uit te proberen.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@Thorongil
Zorro
Ja ik ben er met 2 chapters aan begonnen ,goed getekend prima verhaal ,ben de rest uit het oog verloren weer eens opzoeken,is Engels talig weinig dialoog en een super scan.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@Brix
Dynamite publiceerde Lord of the Jungle (verkapte Tarzan titel) en Warlord of Mars (= John Carter)
Ik heb ook zo’n idee dat de zaak stop ligt . ook de eerste Lord of the Jungle is niet naar datum van afgifte.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
ICv2 - ERB, Inc. Sues Dynamite
Wordt vervolgd