- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
@ Stu-Pot
Leuk er weer eens een strip fan bij te begroeten
Ik ben van 1941 en meen dat de Bessie’s eerst in 1956 in album vorm zijn verschenen deze serie heb ik 3á4 compleet gehad, maar door het vele verhuizen in mijn jeugdjaren verloren gegaan of verkocht als ik ergens spijt van heb is het deze serie
Dat is sneu. Mijn albums (nouja, die van men vader) zijn in een belabberde staat. Pagina's uitgescheurd, mijn zus die erin gekleurd heeft,... Ik heb wel onlangs nog een paar albums gevonden in een kartonnen doos van Bessy. Er zat ook een Western strip-reeks in. Zal straks de naam eens posten, kan Brix vertellen of het de moeite waard is of niet. 
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Tja dat is de tijd van heden, ik beef al als ze boven in de hobby kamer een kijkje nemen,
Als ik zie hoe ze ze open vouwen stuur ik ze gelijk naar beneden,daardoor doe ik het meeste nu digitaal daar heb ik geen probleem mee.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Batman vs. Predator - stripinfo.be
Dit moet ik lezen.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
En wat dacht je hier van? 
(Tarzan vs Predator is zelfs een goed verhaal)

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@Brix
Kan je daar aan doorlezen of moet ik daar ook weer een vrachtwagen aan digitaal bijslepen.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Haha briljant. Toch eens zo snel mogelijk lezen, lijkt me best nog ontspannend.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
@Brix
Kan je daar aan doorlezen of moet ik daar ook weer een vrachtwagen aan digitaal bijslepen.
In mijn papieren versie is doorlezen geen probleem 
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Zijn die anders als digitaal?
Of heb je daar die reclame en andere blokken eruit gescheurd.haha

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Na ook weer eens een film te hebben gekeken, heb ik de Belgisch Waalse slag weer te pakken
Baden-Powel 1 ste druk van jije bijna in staat van ontbinding.
Omdat het bijna niet meer leesbaar was stoot ik op een slechte scan maar als aanvulling nog te lezen,voor de liefhebber bpstripdeel1-23.jpg - de-geuzen.nl

Toch wel eens leuk om van deze deze groot kunstenaar Josep Gilian iets terug te zien.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Prachtig album madmax.
Ik heb de Nederlandstalige versie ervan een jaar of tien geleden verkocht, voor 350 gulden meen ik.
Die was wel in heel mooie staat.
Nu heb ik de 2-delige herduk versie in huis.
Maar die sfeer van dat hardcover album is wel weg natuurlijk.
Maar het prachtige werk van Jijé blijft.
Ik vind dit toch zijn meesterstuk.
Edit:
Even de scans bekeken, en wat mij nooit eerder op is gevallen zie ik nu ik de gauwigheid.
Jijé maakte een fout bij het tekenen van de Afrikaanse neushoorns.
De " bepantsering" van die dieren is die van de Indische neushoorn 
Dat had ik van deze meester tekenaar niet verwacht.
Zeker niet omdat hij zo geweldig was in het tekenen van dieren.
Wel grappig om daar na al die jaren nu achter te komen.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen

Aangezien ik weer met imagescheck ,wachtwoorden en aller hand toestanden licht te klooien
houd ik die waalse strips even voor gezien.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ja je heb in een circus gewerkt dan valt het op ,maar een leek als ik niet.
De serie nummer van dit Waals geval klop ook niet,en met die Waalse oplage zou deze in nieuw staat ook niet meer opbrengen als 350 gulden. De Nederlandse oplage voor die tijd was een stuk weiniger tenminste de eerste druk ,en die heb je voor een eitje verkocht, maak maar niet dat Heppie dat hoort haha.
Maar inderdaad dit is een meesterwerk.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Haha, toch eerder omdat ik me voor dieren interesseer madmax.
Neushoorns hadden we daar (gelukkig) niet.
Maar merkwaardig genoeg heb ik dezelfde fout bij meer (top) tekenaars gezien.
Waarschijnlijk hebben ze de verkeerde foto's als voorbeeld gebruikt.
Ja, ik weet dat het album een stuk meer waard was, maar als je snel geld nodig hebt doe je wel een teveel water bij de wijn, haha.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ah nu begrijp ik het van wege 2 delig dat zijn herdrukken.
Dan worden de plaatjes ook mooier door groter formaat of?
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Het formaat van de tekeningen is gelijk gebleven in die herdrukken, maar het aantal pagina's van het originele album was erg groot.
Daarom hebben ze het in twee delen opgesplitst madmax.
Ik heb ze even uit de stripkast "gegraven".
Album 1 heeft 48 blz. en album 2 heeft er 45.
Meteen ook maar een scan van de album covers gemaakt:
De kleuren en druk van het originele album waren veel mooier.
Maar de interieur tekeningen en kleuren verschillen niet veel in die herdrukken (uit 1981)

Een ander album, ook zo'n klassieker, in dezelfde herdruk serie was 'Stanley'.(origineel verschenen in 1953-'54)
(ook een scan van gemaakt)

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen

Mooie scan brix , maar ja we zitten niet voor niks in Amerika met onze tarzan scan haha.
Ziggo heeft geen ruggengraat en verspert me mijn hobby naar , digitaal strips.
Maar je kent me wel hé lachertje.

Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Maar jij hebt toch niet die "poederbrief"naar Ziggo gestuurd vandaag hè madmax? 
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
De twee ontbrekende albums1 Tarawa
2 Les extraordinaires aventures de Corentin zijn ook op de proppen gekomen.
De tarawa heb ik met de loep bekeken er is een watermerk maar ik kan de uitgever ervan niet ontdekken
Ik denk dat Dogie-Hogan hier gelijk heeft gaat om een illegale uitgave, met die Coretin ben ik in mijn nopjes
en dat zijn ook de twee beste albums van de stapel
Dan nog een stapeltje wel 1 ste druk bijgekleurde ,ongekleurde. gekleurde , van de erasme en de lombard uitgaven Bob et Bobette nog net leesbaar
Dan een stapel van Jommeke haha dat moet ik melden, ongekleurd zoiets heb je nog nooit gezien
Helemaat kapot gelezen, even het verhaal erbij wat ik denk deze stapel heeft hij in het cafe bij hem op de hoek gestationeerd als leesfeuleton, want die stinken echt naar Krislal –Alken haha ik durf ze al niet meer mee naar ondere te nemen want dan dan zegt mijn vrouw ,heb je weer gezopen.
Straks nog eens kijken wat er nog te melden valt
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Is toch veel leuker om hier een plaatje bij te zetten, maar die imagescack is me aan de lijn aan het houden met wachtwoorden daar knoop je geen touw aan vast
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Nog een hele mooie gevonden Blanc Casque 1ste druk van duipuis hc jiie kapotte kaft nog leesbaar
had ik die maar in Nederlandstalig
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ik ook Brix zoo’n 50 jaar geleden,maar wat heb ik weer genoten van dit schitterend verhaal.
Ook van die belabberde Spirou’s .kan ik niet vanaf blijven, jaartal 1947-1949 jammerlijk een paar stuks ertussen uit,er komen zoveel jeugd herinneringen op je af erg jammer er zit een soort spit in en goor. Maar bewaren doe ik ze ,dan maar in een luchtdichte doos.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Web of spiderman digitaal cbr formaat 1993/95
Alleen me laten verlijden vanwege geen reclame enz .
Inderdaad lekker leesbaar wel Engels talig
Spider-Man 5 Omnibus 5 - Jaargang '90 verzamelen? Stripcatalogus op Catawiki
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
De briljante western True Grit in stripvorm - Filmblog - Film1.nl
True Grit in srtipvorm
Een mooie reportage van het eerste deel digital in zwart wit skan
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Wie biedt er even mee? 
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
@madmax1:
helemaal niet slecht gedaan die "verstripping" van True Grit.
Mijn enige bezwaar is de licht karikaturale stijl, die het sterkst tot uiting komt in de weergave van de paarden, jammer.
Is er ook nog een vervolg op dit eerste deel van de strip?
@Hannibal:
Wow, hoge prijs voor een album in die slechte staat 
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Net bekeken Hannibal, ik heb er hier een stapelde Waals talige liggen,en voor jaren terug door een restaurateur (Belgiesch ) hij wou ze voor 50 euro meenemen.
Ik zuo er ook niet veel aan wagen