• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.242 acteurs
  • 199.057 gebruikers
  • 9.374.464 stemmen

Strips

zoeken in:

brymj

• 758 berichten
  • 829 stemmen

strips zijn toch veel prettiger lezen in de hand, op zo'n schermpje haalt de hele charme ervan af

Thorongil

• 1620 berichten
  • 691 stemmen

Gisteren: Lord of the Jungle # 1 van Dynamite (Nieuwe Tarzan-reeks) gelezen

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

@Thorongil: Gekocht?

Thorongil

• 1620 berichten
  • 691 stemmen

Nee, CBR

Enkel heb enkel de Thorgal, Murena, Klaagzang van de Verloren Gewesten, Adelaars Van Rome strips en een paar Rode Ridders thuis liggen.

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

O.K.., thanks.

Wat vond je er van? (Lord of the jungle bedoel ik)

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Ja ik ben ook benieuwd zit op alle nieuws groepen heb alleen de 4 covers ook nog in rar.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Door een tip van een fijne MMer inmiddels ook in bezit, niet wat ik ervan gedacht had,

is wachten op tarzan kenner Brix.

Thorongil

• 1620 berichten
  • 691 stemmen

Brix schreef:
O.K.., thanks.

Wat vond je er van? (Lord of the jungle bedoel ik)

Is natuurlijk nog maar 1 issue en we kregen enkel de voorgeschiedenis van Tarzan's ouders te zien Hoe ze in de Kongo werden achtergelaten door hun expeditieleden, ze een eigen hut bouwden en uiteindelijk door apen werden aangevallen en Tarzan door een apin wordt geadopteerd. Tot nu toe vind ik Warlord of Mars, van Dynamite, beter.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

strips zijn toch veel prettiger lezen in de hand

@ brymj

we spreken ons nog eens als je bijna 71 bent als ik.

Voor mij is een tablet ook niet lekker maar de jeugd komt er toch goed mee overweg.

Persoonlijk boven in bed de 14 inc laptop heerlijk

Dan de pc 17 inc -of groot scherm tv ,maar daar mag ik met strips niet op voor de vrouw.

brymj

• 758 berichten
  • 829 stemmen

maar wat is er mis met de collectie papier met een kaft eromheen?

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Nee hoor niks mis mee ,ik heb hier een hele berg staan die heb ik ook zoo gelezen.

Maar ik ben nu op een leeftijd dat ik beter kan zien op de pc , klink misschien raar maar ik zou niet anders meer willen

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Ik heb ze al een keer willen verkopen ,maar ik kreeg zo weinig dat ik die ik wil kwijt zijn

d.e scouting er een plezier mee doe

ik heb hier al een tijdje van een oom in België een stapel Franstalige albums liggen ik heb ze nog niet ingekeken.

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

Vandaag, dankzij tip van mede-stripfan hier, Lord of the Jungle # 1 bekeken.

Ik zeg het maar meteen, dat viel niet echt mee.

Aan de cover zal het niet liggen, met 4 verschillende versies zit er altijd wel iets bij dat ermee door kan.

Die met Tarzan als "roodhuid" is het in ieder geval niet

Het prille begin van het verhaal leek de goede kant op te gaan.

Daarmee bedoel ik de kant van het originele verhaal van Edgar Rice Burroughs.

Maar al gauw dagen de afwijkingen daarvan op.

In het originele verhaal bouwt Lord Greystoke wel een kleine provisorische boomhut, die dienst moet doen totdat de blokhut aan de kust klaar is.

In deze stripversie is het echter meteen de definitieve hut, zelfs voorzien van een vaste trap.

Handig voor kwaadwillende beesten en ander gespuis...

Net als in de film Greystoke, en de Disney Tarzan animatiefilm klopt die boomhut niet.

Om nog even terug te komen op de plek waar de Claytons (Lord en Lady Greystoke) zich bevinden...de Congo ?!!

Ook een afwijking, want het verhaal speelt zich af aan de kust van Gabon, dat is nog wel een paar meter lopen naar de Congo.

Dan duiken er grote half-menselijke apen op, met kleding en al.

Die hebben met het boek van Burroughs niets te maken.

Onder de inboorlingen is er ook een zekere Kulonga.

Dat was degene die Tarzan's aap-pleegmoeder Kala vermoorde.

Maar dat lukt hem in deze stripversie beslist niet meer zo te zien.

De apenstam van Kerchak, die de kleine John (de latere Tarzan) opneemt, blijkt uit gorilla's te bestaan.

Daarmee volgt de strip de lijn van Disney, maar niet die van het originele verhaal.

Gorilla's, in de boeken van Burroughs de Bolgani genoemd, zijn de doodsvijanden van de apenstam van Kerchak, de 'Mangani ', die er anders uitzien.

Alleen de grijze kleur is juist.

Eens zien waar dit nog allemaal heen zal voeren in de volgende delen.

Het tekenwerk kan zich niet meten met dat van de betere Tarzan tekenaars, al is het ook weer niet echt slecht.

Maar doe mij maar de oudere Tarzan strips.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Mooi preview Brix

Aangezien deze schrijver de naam Tarzan niet mag gebruiken , en het verhaal zich afspeelt in de Kongo en af wijk van het normale verhaal kom ik nog in, maar ik zit meer met de tekeningen die zijn niet subliem uitgevoerd,en dat is wat mij tegenvalt,de covers zijn waarschijnlijk ook van een andere tekenaar, ik wens hem veel succes maar ik blijf bij Hal Foster. en Russ Manning.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Vandaag eindelijk mijn laatste Bakelandt gevonden Heb nu heel de reeks volledig compleet in eerste druk. Nog eens bedankt aan Brix voor zijn tip van Beo, daar heb ik echt enorm veel gevonden

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

Proficiat Metalfist

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Insgelijks Metafilist, deze serie heb ik al een tijdje van 1 t.e.m. 196 in digitaal.

Het eerste album van slaaf naar kapitein heb ik gelezen ,verder ben ik nog niet want deze albums bevat veel dialogen en met een album ben je 2 uur bezig ,dus tel maar uit ,hopelijk nog eens op vakantie dat ik er aan toe kom. prachtige serie in eerste druk.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

De reeks gaat maar tot 96 hoor

De eerste (pakweg) 15-20 albums zitten inderdaad bomvol met dialogen en historische referenties maar dat kwam omdat J. Daniël, echte naam was Daniël Janssen, zich nog met de reeks bemoeide maar die stierf onverwacht na de eerste 15 albums en een paar werden nog afgemaakt met zijn scènario.

Hec Leemans pakte dan de reeks compleet over en vooral naar het einde van de reeks toe (vanaf dat de gele covers de intrede doen) wordt het allemaal een tikkeltje minder. De strips hadden minder bladzijden, het formaat werd groter en ook de afbeeldingen werden erg groot waardoor je op een paar minuten het verhaal uit had. Leemans leek zich ook meer en meer op De Kampioenen te concentreren en de reeks stierf een stille dood uiteindelijk zonder een echt afgesloten einde.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Inderdaad tot 96 maar met die nieuwe X-stream –juke box digitaal die kijk niet op een paar 1000 albums meer of minder ,haha , maar alles bij alles een mooie serie die ik toch nog wel eens ga uitlezen.is ook fanstaties gescand, maar wel geweldig, deze serie in eerste druk bij mekaar te zoeken, chappo.

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

Eau, eau, eau madmax Je komt de deur niet meer uit met die voorraad digitale strips.

Hoewel...het is wel makkelijker mee te nemen, haha.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Mijn beste Brix daar is geen swanjeren meer mogelijk ik ben totaal de tel kwijt.

Die X-stream –juke box houd het ook niet bij, op het ogenblik heb ik 6 externe schijven van 1TB VOL +8 van 500 GB en er ligt alweer een van 1TB in..

1TB kan je vergelijken met een boedel wagen vol albums, ik heb zo’n gevoel dat ik het op mijn leven niet meer red om dat alles te lezen haha. Een handvol meenemen op vakantie is meer als genoeg.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Omdat ik niet alles digitaal heb ben ik eens gaan graven in wat Franstalige oudere strips die mij zijn aangeboden door mijn oom

Jammer genoeg zijn ze niet in onberistelde staat maar als aandenken zijn ze voor mij toch

prachtig bewaart gebleven

Voorlopig even de voornaamste alles eerste druk

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Dan veel feuilletons Spirou rond de jaar gang 1948 in belabberde staat, rest volgd.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Leuk topic! Ikzelf ben ook een fervent striplezer. Leuk overigens dat hierboven een afbeelding van Bessy staat. Is in mijn generatie (ten onrechte) een vergeten strip-reeks. Mijn favorieten zijn de Avonturen van Kuifje, XIII, De Rode Ridder, Buck Danny, Bakelandt en nog veel meer. De gebruikelijke tussendoortjes en waar ik een soort liefde-haat verhouding mee heb zijn Kiekeboe, Suske & Wiske, Asterix & Obelix,...

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

@ Stu-Pot

Leuk er weer eens een strip fan bij te begroeten

Ik ben van 1941 en meen dat de Bessie’s eerst in 1956 in album vorm zijn verschenen deze serie heb ik 3á4 compleet gehad, maar door het vele verhuizen in mijn jeugdjaren verloren gegaan of verkocht als ik ergens spijt van heb is het deze serie

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

@madmax:

Jammer dat die Barelli nogal gehavend is.

Ik heb de Nederlandstalige 1e druk, in uitstekende staat, die is wel wat waard.

Ook nog een herdruk in m'n collectie.

Erg leuke serie die Barelli van de belangrijkste Hergé / Kuifje medewerker Bob de Moor.

En verdorie ook nog een 1e druk van zijn Leeuw van Vlaanderen

Ik moet het met de herdruk doen (maar ook dan een mooie strip)

Chlorophylle, van Macherot, ook schitterend. (al ben ik meer fan van Macherot's Kolonel Clifton)

Verder zie ik dat zowel jij als ook Stu-Pot Bessy liefhebbers zijn, net als ikzelf.

Hetzelfde is mij ook overkomen madmax, eeuwig spijt van de verkoop van die serie.

In financieel moeilijke tijden ooit van de hand gedaan...

Daarna wel herdrukken gekocht, maar die zijn hertekend, en dat is niet hetzelfde, de originele sfeer is weg.

Ik heb hier wel nog aardig wat originele knipsels uit de jaren '50 liggen uit een weekblad waarin de Bessy strip voor-gepubliceerd werd.

Om opnieuw die originele albums te kopen zijn ze te duur.

Als je maar een of twee liefhebberijen hebt is het te doen, maar helaas weet ik geen maat te houden met verzamelen.

Bij Brabant Strip zijn er de afgelopen jaren nog oude, nooit eerder uitgeven, Bessy verhalen verschenen, maar in heel kleine oplage.

Een mooi extra aan die serie waren de wetenswaardigheden over de fauna en flora die erin verwerkt werden.

Daar leerde je nog wat van, al strip lezende.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Nou spijt? Ik heb ze nog altijd in digitaal ook als je 3 kinderen en 6 kleinkinderen +2 achterkleineren heb, die geen interesse hebben in strips mijn vrouw ook niet ,stapelt het alleen maar op en niemand ,als alleen ik meen dat ik nog goud heb.

Ook die Franstalige waar ik van de week weer mee aankwam van een oom uit België pakte niet goed uit maar

ja het papier ruikt toch zo lekker hé

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

Ook zo'n "afwijking"van de strip (en boeken) liefhebbers...ruiken aan het papier, hahaha

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Toch nog maar eens de boel omgespit want laats geleden had hij nog de eerste druk Les extraordinaires aventures de Corentin van Paul Cuvelier en een zeldzame van Carlhier Tarawa.

De hele handel is ook niet meer verkoop baar ,daar moet je een expert bijhalen,alleen daar is me een voor geweest want die had ik wel graag gehad.

(afbeelding)

Thorongil

• 1620 berichten
  • 691 stemmen

King Conan: The Phoenix on the Sword #1 gelezen. Prachtig getekend door Giorello, net als Scarlet Citadel. Stuk beter dan de vorige Conan reeks, dat pure pastiche was. Terug naar een verstripping van een Conan boek!

Voor zij die geïnteresseerd zijn Preview

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Mooie tekeningen Thorongil, neem aan Engelstalig Dark Horse Comics maar ik begin me de laatste tijd te ergeren aan de Amerikaanse comic van wege je kan er niet lekker aan door lezen met hun reclame over andere superhelden en allerhande onderbrekende blokken,,ben net aan bladeren in een Frans album dat komt toch veel rustiger over, en dan de grafiek die springt over een hele bladzijde en heb al eens eerder aangegeven ik ben te oud voor deze stijl van strips.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.