- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Striptekenaar John Celardo is eergisteren overleden op de gezegende leeftijd van 93 jaar.

Celardo is de tekenaar wiens Tarzan strip een van de redenen voor mij was om een levenslange Tarzan fan te worden.

Vooral de wat stuurse, grimmige Tarzan "kop"die hij tekende deed het voor mij.
Zo stelde ik mij de door Edgar Rice Burroughs geschapen koning van de jungle voor, en nog steeds eigenlijk.
Ik herinner mij nog levendig de dag waarop een leraar op school een aantal van mijn Tarzan strips in beslag nam, waarin een klasgenoot tijdens de les zat te lezen.
Het waren een drietal strips getekend door John Celardo, en uitgegeven door ATH in Rotterdam.
Niet zomaar wat stripboekjes, nee, mijn lievelings Tarzan strips.
Ondanks mijn beleefde verzoek (en het aanbod om er voor te betalen) kreeg ik ze niet terug van die leraar na de les.
Ik heb hem daarna "voor eeuwig gehaat "(en zelden iemand zoveel kwaad toegewenst als hem
)
Vele jaren (bijna 25 !!) later kreeg ik twee van de strips alsnog terug via een stripverzamelaar uit Den Haag, die mijn naam en adres aantrof in de boekjes.
Dat adres was inmiddels al diverse keren gewijzigd, maar hij herkende mijn naam in een bericht over de film 'Greystoke', dat in een filmmagazine stond.
Hij had de boekjes gekocht in een stripwinkeltje in Den Haag.
Hoe ze daar ooit terecht zijn gekomen zal voor altijd een raadsel voor mij blijven.
Mijn vreugde was groot!
De boekjes liggen nog altijd in mijn stripkast, al zien ze er zwaar gehavend uit, en ontbreekt het omslag.
Ik zou ze nooit van de hand doen (en er is denkelijk ook niemand die ze zou willen hebben in deze toestand 
R.I.P. John Celardo, en dank voor al het moois dat ik blijf koesteren.
Celardo was een kei in het scheppen van sfeer in zijn strips, en vooral ook in het tekenen van dieren.
De interactie tussen zijn Tarzan en diens mede-junglebewoners was schitterend.
Een kleine ode aan Celardo:

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Je suis légion compleet 01-06 digitaal cbr formaat.
Aanrader franse oorlog strip spannend met een pracht van tekeningen.

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Jonah-Hex Shadow-West complete 01-03 .cbr digital
Als film niet geslaagd-maar dat is met meer Marvel’s

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Vigilante-City-Light 01-04 cbr digital complete.
Een moderne westernstrip in de aart van Dick-Boss.

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Desperado's: Quiet van de Grave compleet cbr digitaal 01-05
Met deze kunstenaar John Lucas kan je je hart als western strip uitleven, fantastisch
tekenwerk , ook qua grafische indeling een lust voor het oog,en ook nog een lekker
spannend verhaal, super aanrader voor digitaal lezers.

Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Je suis légion compleet 01-06 digitaal cbr formaat.
Aanrader franse oorlog strip spannend met een pracht van tekeningen.
(afbeelding)
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Bedankt voor de tip Meneer Bungel
Ik ga het zo bekijken , het verhaal ervoor steekt prima in mekaar.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
@madmax1:
Die Desperadoes strip ziet er echt heel fraai uit.
Eens opzoeken bij de stripleveranciers.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Brix
Denkelijk via Catwiki online.
Wat ik hier heb is Frans talig Digitaal.
Hoog Frans haha.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@Meneer Bungel
Je suis légion
Wat ik hier op uit maak gaat het om een te maken animatie film?
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Animatie staat als genre niet genoemd op Imdb (en vind ik ook nergens anders), maar het volgende is wel bekend: ''from a script by Richard Stanley (Hardware, Dust Devil, The Abandoned).'' ( bron )
Of het dus animatie wordt of niet - ik zou het niet weten.
Thorongil
-
- 1620 berichten
- 691 stemmen
Kull: The Cat and the Skull (4 issues) van Dark Horse Comics vandaag uitgelezen.
Thorongil
-
- 1620 berichten
- 691 stemmen
@ Thorongil
Graag wat meer details.
Kull is door Robert Howard bedacht en is een Atlantiër die Koning wordt van Valusia. Zijn vijanden zijn vooral Thulsa Doom en de Serpent-Men (vroegere bewoners van het land). Conan maakt deel uit van het zelfde universum, alleen vele eeuwen later nadat een cataclysme heeft plaatsgevonden.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ Meneer Bungel
Een live-action filmaanpassing?
Maar daar kom ik op het ogenblik ook niet verder mee.
en.wikipedia.org/wiki/I_Am_Legion - Translator - microsofttranslator.com
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ Thorongil
Gevonden Engels talig 3 delig
1 Reflection of Deception .A Nation of Enemies .The Forbidden Lake .
Op digital nog niet te vinden, maar lijkt me wel wat.
Thorongil
-
- 1620 berichten
- 691 stemmen
Ik heb ze allemaal online gevonden, maar het is best dat je eerst de 2 eerste Miniseries van Kull leest voordat je aan Cat and the Skull begint, met name: The Shadow Kingdom en Hate Witch.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Frans talig heb ik geen probleem mee,Engels talig ligt me niet zo ik zoek nog een strip vertaler, maar of die te vinden zijn?
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Deze neem ik aan uit 2009 gebundeld, Engels talig

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@
Thorongil
Was met de The Shadow Kingdom begonnen ,maar is Engelstalig en vanwege toch wel vele dialogen voor mij te inspannend, tekenwerk en indeling ziet er goed uit en is een scan van kwaliteit.
Maar geen nood aan de man het zijn nette avontuur verhalen en de kleinkinderen willen hem wel hebben, is goed voor hun Engels op school.
Aangezien ik 1 Reflection of Deception .A Nation of Enemies .The Forbidden Lake niet op digitaal kan vinden,
doe me even een tip
Ben je ook zeer dankbaar.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
De nieuwste Suske en Wiske verschijnt eerst op iPad - ereaders.nl
Kwalitatief geen lekkere scan constant de resolutie van het beeldscherm afstellen
Thorongil
-
- 1620 berichten
- 691 stemmen
@
Thorongil
Was met de The Shadow Kingdom begonnen ,maar is Engelstalig en vanwege toch wel vele dialogen voor mij te inspannend, tekenwerk en indeling ziet er goed uit en is een scan van kwaliteit.
Maar geen nood aan de man het zijn nette avontuur verhalen en de kleinkinderen willen hem wel hebben, is goed voor hun Engels op school.
Aangezien ik 1 Reflection of Deception .A Nation of Enemies .The Forbidden Lake niet op digitaal kan vinden,
doe me even een tip
Ben je ook zeer dankbaar.
Bij mij gaat Engels weer beter dan Frans om te lezen. En woorden die ik niet versta, heb ik na 5 seconden gevonden op internet.
Juist Conan: Road Of Kings 12 uitgelezen. Nu is het wachten op Conan The Barbarian (gebaseerd op het verhaal 'Queen Of The Black Coast) en King Conan: The Phoenix on the Sword (miniseries)
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ik heb hier nog een oudere serie 01-81 digitaal van Conan die zijn van Marvel ,Engels talig (persoonlijk vind ik die van Dark-Horse mooier) ben ik nog niet aan begonnen
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Voor het digitaal leesgenot een fantastische aanbieding.
Android tabled 89 euro