- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Burial maakt zeer aparte muziek. In al zijn interviews vragen de mensen wat voor soort genre het is hij antwoord altijd:It's a Burial thing that's the only thing I've got to say.
Vooral met het slechte weer zijn nummers zoals; Nite Train, Night Bus en Distant Lights heerlijk om naar te luisteren. Altijd heerlijk als ik s'avonds over straat loop of in de bus/trein zit wanneer het regent.
Meestal zet ik dan een plaatje op van Burial!
Showey
-
- 133 berichten
- 450 stemmen
2 totaal verschillende nummers...
Nieuwe Cee lo green beat heeft wat weg van Billy Jean 
Showey
-
- 133 berichten
- 450 stemmen
Ik vind die Cee Lo Green niet echt goed btw... maar daar is toch zo'n hype omheen na F*CK you.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
En die daar tussenin dan? Burial-Burial, uit 2006 volgens mij. Die vond ik persoonlijk het best.
Die bedoelde ik.. volgens mij heeft hij er maar twee. Dat vind ik een slappe rehash van Massive Attack, beetje vlees noch vis plaat. Untrue vond ik al een stuk sterker dus.
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Untrue vind ik ook zijn beste werk.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Zo. Het wordt hoog tijd om de boel hier eens even wakker te schudden met wat deuntjes van Slapshot!
Cover van White Rabbit (origineel door Jefferson Airplane)
Hang up your boots:
Old Tyme Hardcore:
The Last Laugh:
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14580 stemmen
Zal ik dan ook maar wat mensen wakker maken?
kos
-
- 46814 berichten
- 8938 stemmen
Afgelopen nacht Sign o the Times maar weer eens helemaal beluisterd, zo geniaal.
Bijvoorbeeld:
.
merijn82
-
- 1935 berichten
- 463 stemmen
Die bedoelde ik.. volgens mij heeft hij er maar twee. Dat vind ik een slappe rehash van Massive Attack, beetje vlees noch vis plaat. Untrue vond ik al een stuk sterker dus.
Hmm nee toch niet mee eens. Vind die eerste meer ongepolijster en rauwer. De vocals overheersen ook wat minder dan bij Untrue.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Lekkere trippy bassline, lijken net bubbels
.
Arovane 
merijn82
-
- 1935 berichten
- 463 stemmen
@Jeroentjuhh
Lekker hoor, dat Plaid was ik nog niet bekend mee. Erg goed.
Nog even wat electro..
Leland Palmer
-
- 23801 berichten
- 4941 stemmen
Zo. Het wordt hoog tijd om de boel hier eens even wakker te schudden met wat deuntjes van Slapshot!
Cover van White Rabbit (origineel door Jefferson Airplane)
(embed)
Laat ze a.u.b. van het origineel afblijven (één van de beste platen ooit). Jefferson Airplane rules!
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Idd HarmJanStegenga dit is echt een van de beste/mooiste platen ooit. Kippenvel!
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1475 stemmen
Toevallig nog mensen hier die 13 november naar het "Post-Rock-festival" in De Koornbeurs, Delft gaan?
merijn82
-
- 1935 berichten
- 463 stemmen
Maar eens een dubstepplaat van Nederlandse bodem:
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Wederom weer een heerlijke plaat merijn!
Onderhond
-
- 87694 berichten
- 13059 stemmen
Iets teveel platte dance en electro voor mij.
merijn82
-
- 1935 berichten
- 463 stemmen
@decicco
Thanks, je moet dat hele album unbalance maar eens luisteren. Ik vind hem nog wat beter dan het eerste.
@Onderhond
Wij hebben dan ook een totaal verschillende muzieksmaak op elektronisch gebied, afgaande op jouw posts. Dat chaotische en weinig subtiele werk ligt mij weer helemaal niet.
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Erg mooi nummer met ook een mooie clip!
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
@merijn82
Chaotisch is natuurlijk ook maar waar je voor open staat.. zo chaotisch is het vaak niet, maar als je teveel blijft hangen bij vierkwartsmaten en 120 bpm dan kan alles daarbuiten misschien wel chaotisch op je overkomen.
merijn82
-
- 1935 berichten
- 463 stemmen
Lijkt mij gewoon een kwestie van smaak. Ik sta namelijk overal voor open en ben niet bepaald van de mainstream, maar interpreteer breakcore en dat soort zaken vaak als chaotisch. Ik vind het meestal gewoon niet echt wat, maar ben er wel bekend mee. Dus ja..
Ik moet er soms ook gewoon zin hebben. Laatst nog wel helemaal los gegaan op Bong-Ra bijvoorbeeld, maar dan niet meer helemaal nuchter en in een vieze club. Werkt beter 
O en Apparat is helemaal goed, decicco!
kos
-
- 46814 berichten
- 8938 stemmen
Hou allemaal niet van die Burialstijl dubstep hier, beetje mellow allemaal, liever zoiets.
wobble wobble
.
Elineloves
-
- 24073 berichten
- 3638 stemmen
Heerlijk nummer van onze Belgische songfestivalvriend..
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
@kos,
Ik hou ook van die wobble dubstep hoor!
Hier een paar lekkere wobble plaatjes.
chevy93
-
- 12772 berichten
- 1350 stemmen
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
@decicco
Apparat is vet hoor! Ga ik ook eens wat van checken!