• 17.243 nieuwsartikelen
  • 182.279 films
  • 12.562 series
  • 34.741 seizoenen
  • 655.997 acteurs
  • 200.418 gebruikers
  • 9.463.640 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2391 stemmen

Live ook erg goed. Ben er een keer geweest. Spinvis ia niet echt een goede zanger (legt wel veel gevoel in zijn liedjes), maar hij wordt bijgestaan door een heel orkest. Schitterend.

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Ik vond Spinvis op zo'n eentje anders ook zeer vermakelijk,

Erg vriendelijke kerel ook. Persoonlijk vind ik Oevers van de Tijd ook een van zijn betere nummers... samen met Lotus Europa, Smallfilm en Voordeel van Video.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2391 stemmen

Lotus Europa vind ik echt verschrikkelijk.

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Dat hoor ik wel vaker, je houdt er van of je haat het. Een tussenweg is er geloof ik niet

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2391 stemmen

Oordeel zelf mensen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ik hou er niet van maar ik haat het ook niet.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2391 stemmen

Heb je Lotus Europa wel gehoord? Je hebt niet eens boxen op je werk.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

kos

• 46815 berichten
  • 8939 stemmen

Ik vind Spinvis echt een regelrechte ramp. Van dat kleinkunstacademie gefröbel .

Maar ieder zn smaak verder.

notnotfun

• 617 berichten
  • 0 stemmen

Nederland heeft buiten Machinefabriek, Wouter van Veldhoven e.d. gewoon weinig te bieden.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Machinefabriek.. daar heb ik ooit eens 1 cd(tje) van gehad, ik kon mn ogen helaas niet open houden. Niet mijn ding om het maar zo te zeggen.

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Lotus Europa moet je ondergaan, het heeft waarschijnlijk een paar luisterbeurten nodig voordat het kwartje valt.

En het feit dat veel mensen vinden dat Spinvis alleen maar ' vage' teksten heeft klopt ook niet helemaal. Teksten als bij Limonadeglazen Wodka , Voordeel van Video en Wespen op de Appeltaart lijken mij zo klaar als een klontje. Gewoon even wat moeite nemen om echt te luisteren.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Nog altijd kippenvel... Anton Karas

En voor de ev. remake... Anton Karas Jr.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2391 stemmen

Bardt1980 schreef:

Lotus Europa moet je ondergaan, het heeft waarschijnlijk een paar luisterbeurten nodig voordat het kwartje valt.

En het feit dat veel mensen vinden dat Spinvis alleen maar ' vage' teksten heeft klopt ook niet helemaal. Teksten als bij Limonadeglazen Wodka , Voordeel van Video en Wespen op de Appeltaart lijken mij zo klaar als een klontje. Gewoon even wat moeite nemen om echt te luisteren.

Ik vind Spinvis geweldig. Hij is in staat de mooiste Nederlandstalige liedjes te maken. Soms vind ik het ook pretentieus gezever, zoals Lotus Europa (al vaak zat geprobeerd). De meeste teksten zijn weergaloos.

Overigens zijn er wel meer goede Nederlandstalige artiesten. Alleen Boudewijn de Groot al met de teksten van Lennaert Nijgh.

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Ach het raakt je of het raakt je niet, dus ik ga je ook niet overhalen waarom je dit nummer wél geweldig moet vinden

En laten we qua goede Nederlandstalige artiesten vooral Drs. P niet vergeten Verder kan ik sommige teksten van Roosbeef en Extince ook wel waarderen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

En Osdorp Posse en Herman van Veen natuurlijk.

notnotfun

• 617 berichten
  • 0 stemmen

Herman van Veen ook idd. En de eenzame fietser van Boudewijn .

notnotfun

• 617 berichten
  • 0 stemmen

Don Dijk schreef:

Machinefabriek.. daar heb ik ooit eens 1 cd(tje) van gehad, ik kon mn ogen helaas niet open houden. Niet mijn ding om het maar zo te zeggen.

Nee ok, uiteindelijk is het ook maar een kwestie van smaak. Sowieso als je niet van ambient, drone, field recordings e.d. houd, houd het al gauw op .

Maar Machinefabriek is wel echt een grote meneer internationaal (in zijn genre). Vraag in het buitenland eens naar pop/rock muziek uit Nederland ... 0,0. Verder dan flauwe acts als Anouk en Di-rect gaat het niet . Die hebben ze in het buitenland ook, maar dan leuker zelfs.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Moke!

Nee grapje, op dit moment is het idd armoe troef op rockgebied in NL.

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Mwa, De Staat mag van mij ook wel wat meer waardering krijgen dan bovenstaande rock acteurs.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

De Staat ken ik dan weer niet goed genoeg.

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Voila!

notnotfun

• 617 berichten
  • 0 stemmen

De Staat vind ik dan weer zo'n voorbeeld van een band die wat (anders) probeert, maar niet veel leuker is. In het buitenland zou dit gewoon een matige indie-band zijn.

Nederland is gewoon te klein voor (goede) eigenzinnige muziek/film. Iedereen gaat naar dezelfde supermarkt, h&m en heeft dezelfde ikea kast in de woonkamer.

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Ben ik het niet helemaal mee eens.

Er is genoeg, alleen komt het niet altijd boven het maaiveld uit.

Wat dacht je van Urban Dance Squad, Noisia, Within Temptation en Eboman? Die hebben/hadden meer succes in het buitenland. Puur vanwege het feit dat ons landje waarschijnlijk te klein is om een grotere doelgroep aan te spreken bij een specifieke muziekstijl.

Mr. E-28

• 532 berichten
  • 0 stemmen

notnotfun schreef:

Nederland is gewoon te klein voor (goede) eigenzinnige muziek

Nu niet meer , maar dit is toch een mooi rijtje :

The Gathering

Bettie Serveert

The Serenes

Fatal Flowers

planet_of_death

• 3962 berichten
  • 178 stemmen

Beste heren, ooit wel eens van de Kift gehoord? Zwaar meesterlijke eigenzinnige muziek. Zoek op.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1719 stemmen

notnotfun schreef:

Nederland is gewoon te klein voor (goede) eigenzinnige muziek/film. Iedereen gaat naar dezelfde supermarkt, h&m en heeft dezelfde ikea kast in de woonkamer.

Derhalve zijn onze zuiderburen nog 'kleiner' er wordt echter genoeg spannende rockmuziek gemaakt; dEUS, Zita Swoon, Triggerfinger, Black Box Revelation. De grote van het land heeft niet veel te maken met de kwaliteit van de muziek die er gemaakt wordt.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1719 stemmen

Ow en bij deze nog een 'Gouwe Ouwe' van eigen bodem...

notnotfun

• 617 berichten
  • 0 stemmen

Madecineman schreef:

(quote)

Derhalve zijn onze zuiderburen nog 'kleiner' er wordt echter genoeg spannende rockmuziek gemaakt; dEUS, Zita Swoon, Triggerfinger, Black Box Revelation. De grote van het land heeft niet veel te maken met de kwaliteit van de muziek die er gemaakt wordt.

Maar België is sowieso veel minder ikea, heb ik het gevoel. Veel meer verschillende gezichten. De cinema (bijv.) is daar ook veel interessanter/veelzijdiger/experimenteler etc.

Klein zit hem dan ook (vooral) in het denken. Anderhalf uur trein van Tilburg naar A'dam vat het Nederlandse volk in 1 klap samen. Maar feit blijft dat een groot land (lees: meer inwoners) natuurlijk meer kans op diversiteit betekend. Zo'n vergelijking is dan misschien ook eerlijk.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2391 stemmen

In Nederland is het veel meer mainstream. Kuddes. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die wel smaak hebben. Nu moeten ze alleen nog een band beginnen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.