- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Dit is mijn favoriete nummer uit het briljante oeuvre van The Smiths.
Brix
-
- 19789 berichten
- 5214 stemmen
@speranza:
Hoe heb je Arno Adams 'ontdekt'?
In Limburg een 'living legend' (en wat mij betreft oneindig ver te prefereren boven bekendere Limburgse artiesten)
Wat Adams zingt is altijd doorleefd, en gaat heel diep.
(Je zou het onder de noemer 'Limburgse Blues'kunnen rangschikken)
Geen gemakkelijk persoon in de omgang (ik spreek uit eigen ervaring, haha) maar heel bijzonder.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Jouw erkenning doet mij veel deugd. Arno Adams is in het zelfde dorp als ik geboren en getogen. Ik heb het over Belfeld, een klein dorp 8 kilometer ten zuiden van Venlo. Zijn muziek wordt veel gedraaid op Omroep Venlo. Het is inderdaad heel doorleefd en gaat tot op het bot. Zijn leven is zeker niet over rozen gegaan. Het heeft hem veel moeite gekost de fles te laten staan. Het nummer Splinters in plaats van Vlinders is zijn mooiste nummer. Dit staat helaas niet op YouTube.
Brix
-
- 19789 berichten
- 5214 stemmen
Kijk aan..nóg een ontdekking (speranza is een provincie-genoot, van afkomst. Leuk om te weten)
Wat Adams betreft, ik ken weinig andere artiesten met zoveel diepgang.
Inderdaad, zoals je zegt, hij raakt je tot op het bot.
Misschien nog even een kleine anecdote...
Enkele jaren geleden was ik presentator van een Bluesfestival, en moest ook Arno Adams en zijn begeleidingsband aankondigen.
Het was allemaal een beetje hectisch, want er waren veel artiesten, en ik moest van de ene zaal naar de andere switchen heel de tijd, om tijdig aan-en afkondigingen te doen.
Het talrijk opgekomen publiek blokkeerde de doorgangen, dus best wel stressig die job.
De voorbereidingen voor Arno's optreden duurden langer dan gepland, waardoor mijn schema aardig krap werd.
Ik stond al zo'n 20 minuten te wachten om hem aan te kondigen met een kleine speech, toen hij ineens gewoon begon, zónder aankondiging! Gewoon tijdens het soundchecken...
Kreeg ik ook nog een boze opmerking over mijn ' verzuim' van de organisatie van het festival. 
Toen ik Arno een hele tijd later eens tegenkwam, op een terras waar we samen wat dronken, hebben we wel nog kunnen lachen over het gebeurde.
Hij had helemaal niets in de gaten gehad, want hij was al flink 'in de olie' voor het begin van zijn optreden, haha.
That's Arno for you.
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
@ niethie,
bedankt voor de geweldige tips!
Jouw favoriet weet mij ook behoorlijk te pakken net zoals vele andere nummers van The Smiths. De manier van zingen is zo bijzonder en de stem is zo pakkend. De teksten zijn soms heel raar maar ozo mooi. Geweldige band!
L_T_B
-
- 266 berichten
- 505 stemmen
@ decicco
Brett Anderson (Suede), Richard Hawley of Neil Halstead?
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
@ L_T_B,
harstikke bedankt voor de tips zo kom je nog eens ergens achter!
Alle 3 mooie nummers in de links en ik zal er zeer zeker meer van gaan downloaden.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Laat op de avond geraakt door dit stemmige plaatje, echt zo gruwelijk mooi...
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Morgen eens kijken of deze geluidsterroristen nog wat voorstellen (in Paradiso)':
Naar wat ik begreep wel zonder Hanin Elias, maar we gaan zien.
Brix
-
- 19789 berichten
- 5214 stemmen
(embed)
Valt erg mee.
Aardig clipje, en behoorlijke zangstem, al weet ik niet hoe hij live klinkt, want dit is natuurlijk duidelijk playback.
Jammer dat hij aan 't eind nét iets te gemaakt zingt.
Hij 'acteert' het aardig verder, maar dirigeren kan hij absoluut niet, haha.
(En nog wat pluspuntjes voor het koortje)
hellboy.ray
-
- 2056 berichten
- 2100 stemmen
Valt erg mee.
Aardig clipje, en behoorlijke zangstem, al weet ik niet hoe hij live klinkt, want dit is natuurlijk duidelijk playback.
Jammer dat hij aan 't eind nét iets te gemaakt zingt.
Hij 'acteert' het aardig verder, maar dirigeren kan hij absoluut niet, haha.
(En nog wat pluspuntjes voor het koortje)
ik moet er soms nog erg aan wennen, maar er staan hele toffe nummers op zijn album.
Persoonlijk luister ik liever naar Howard dan naar Seagal
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1936 stemmen
WHAHAHA Moet je eens zien wat ik heb gevonden!
Ik heb het niet meer......

riesma
-
- 3706 berichten
- 3093 stemmen
Ik doe maar eens een trio Arcade Fire plaatsen. 
Brix
-
- 19789 berichten
- 5214 stemmen
Hey riesma, pit zit er wel in, maar doen die lui van Arcade Fire ook nog wel eens iets in een ander ritme? 
hellboy.ray
-
- 2056 berichten
- 2100 stemmen
ik ga hier zoveel gezeik mee krijgen 
riesma
-
- 3706 berichten
- 3093 stemmen
Hey riesma, pit zit er wel in, maar doen die lui van Arcade Fire ook nog wel eens iets in een ander ritme?
Brix
-
- 19789 berichten
- 5214 stemmen
Bedankt voor de info riesma, inderdaad heel anders deze nummers.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3093 stemmen
Nada Surf
. De college sound spat er vanaf, wat was dat toch een mooie rocktijd.
Hier het geweldige 80 Windows akoestisch: