- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
brucecampbell
-
- 3316 berichten
- 7407 stemmen
(embed)
Een instapnummertje van Zappa uit de film baby snakes met geweldige kleianimaties
Ik ben totaal niet bekend met Zappa, maar dit lijkt me wel erg leuk!
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Omdat ik een bloedhekel heb aan de zogenaamde "muzikanten" status van DJ's en ideale schoonzoon rockbandjes ( a la Coldplay), iemand die daar veel beter tegen te keer kan gaan dan ik dat ooit zelf zou kunnen;
Henry Rollins on Rave Music and bad Modern Rock 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
en ideale schoonzoon rockbandjes ( a la Coldplay)
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Omdat ik een bloedhekel heb aan de zogenaamde "muzikanten" status van DJ's
Je vergeet natuurlijk dat DJ's vaak ook zelf producer zijn, wat inhoudt dat ze zowat het gehele nummer van begin to eind zelf maken. Dit terwijl een gitarist gewoon wat aan snaren trekt voor een bepaald groepje.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14456 stemmen
Volgens mij heeft Henry Rollins het in dat filmpje over die hele stroom bands uit de US, die allemaal op elkaar lijken (zoals Nickelback, etc.). En ja, dat zijn inderdaad walgelijke bands!
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen

Bekijk eens wat opnames van de Rollins Band en vooral Black Flag en je begrijpt wel wat ik bedoel... Inderdaad die zgn amerikaanse alternatieve rockbandjes zijn echt erg slecht maar dat vind ik van Coldplay ook (te gelikt, te bedacht, te braaf, ik heb er helemaal niets mee).
Enne... er zijn zat gitaristen of andere muzikanten die ook hun eigen werk (moeten) produceren. Overigens vind ik zoiets als bv Fat Boy Slim best leuk en er zullen vast nog meer zijn die wel echte muzikanten met talent gebruiken om dansbare muziek op de plaat te krijgen. Waar het vooral over gaat zijn de zgn plaatjesdraaiers, die hun hele status te danken hebben omdat ze wat leuk kunnen mixen en sampelen... maar zelf weinig creatiefs toevoegen.
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Waar het vooral over gaat zijn de zgn plaatjesdraaiers, die hun hele status te danken hebben omdat ze wat leuk kunnen mixen en sampelen... maar zelf weinig creatiefs toevoegen.
Kan ik je natuurlijk niet 100% ongelijk in geven, maar wellicht zal ook jij heel wat artiesten super vinden die het eerder van hun technische kant moeten hebben dan van hun creatieve kant...
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
Wat een zeer beperkt segment is, zeker onder de "bekende" artiesten.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14456 stemmen
Maar binnen dat segment lopen er erg veel rond in Nederland (Tiesto, Armin van Buren, etc.)
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
Tiësto is veel meer dan een simpele plaatjesdraaier. Geen idee of van Buren verder zelf produceert.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Armin is vooral bekend geworden door zijn producties.
Bijna elke bekende DJ produceert.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Even iedereen opvrolijken met een heerlijk nummer, klik 
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Sinds wanneer noemen we die slordig inelkaar geflanste ''Super Mario Bros'' deuntjes muziek? 
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
Sinds 1985 ofzo, geen idee of je daar al aan toegekomen bent, of dat het iets is wat nog ver in de toekomst ligt.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Tiësto is veel meer dan een simpele plaatjesdraaier. Geen idee of van Buren verder zelf produceert.
Klopt, hij is ook een producer van simpele muziek.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Sinds 1985 ofzo, geen idee of je daar al aan toegekomen bent, of dat het iets is wat nog ver in de toekomst ligt.
Met andere woorden; dat vond ik dus een vreselijk, belabberd, irritant, klote muziekje die wat mij betreft niet eens onder het genre mag vallen. Mjah, nu weet ik in ieder geval dat je smaak kwa films niet het enige is wat afwijkt van ''het gemiddelde''.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ik denk dat er net zoveel tijd in gaat zitten zowel bij dance als bij een band om tot een nieuw nummer te komen.
brucecampbell
-
- 3316 berichten
- 7407 stemmen
Op aanraden van een collega:
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
Onder welk genre? Nintendo-core of 8bit-core is ondertussen al een subgenre op zich.
Niet meer of minder muziek dan die idiote bananenboot die je net voor mij wist te plaatsen.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Niet meer of minder muziek dan die idiote bananenboot die je net voor mij wist te plaatsen.
Zeker. Al vind ik het moeilijk om die vreselijk, idiote deuntjes van jou muziek te noemen.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ik heb geen koptelefoon op m'n werk, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
Al vind ik het moeilijk om die vreselijk, idiote deuntjes van jou muziek te noemen.
Dat krijg je er dan van inderdaad.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Het beste nummer van Dream Theater
Kijk verder dan de zang, dat is het enige minpunt aan dit nummer.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Nintendocore 
Geen nintendocore maar ik word hier altijd vrolijk van:
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
Over een vergeten artiest gesproken
. Blijkbaar heeft hij ondertussen ook al weer een nieuw album uit.
En mijn favoriete µ-Ziq (al is het geweldig lastig kiezen):
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Ik denk dat er net zoveel tijd in gaat zitten zowel bij dance als bij een band om tot een nieuw nummer te komen.
Nou nou, 3 toetsen indrukken op de Magic Music Maker et voila...
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
We geven je 15 minuten, moet meer dan genoeg zijn om 3 toetsen in te drukken. Kan je zelfs nog een aantal keren missen.
Ben benieuwd.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Komt zoveel meer bij kijken.
Computer programma onder de knie krijgen.
Alles synts + afmix apparatuur onder de knie krijgen.
Ideeen hebben en je ziel erin leggen.
Proberen niet iets na te doen.
Aanvoelen wat het grote publiek over een jaar waardeert (Want voordat het af is...)
Of juist afwijken van de rest en iets bijzonders maken.
En dan nog 2 weken om iets af te mixen als je een perfectionist bent.
Gelukkig geen conflicten met bandleden, maar wel met je apparatuur of met jezelf.