- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
vond ik zo mooi 2 jaar geleden, zeker 500 keer gehoord.
dit ook
SergioMalick
-
- 967 berichten
- 1606 stemmen
Augustus dus Heb ze 2x gezien... verwacht vooral een superstrakkeshow. Ik vond ze erg goed.
Ze waren inderdaad erg goed. Ik ben nog steeds een beetje aan het bijkomen van de trans waarin ik me zojuist begaf. Er is nauwelijks tot geen interactie met het publiek, maar volgens mij zou je dat bij Interpol ook niet anders willen, al vraag ik me af of iedereen er zo over denkt. lekker geluid ook in de 013.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Hebben jullie een idee hoe je het best al die "rockgroepen" leert kennen. Ik vond Simon & Garfunkel eigenlijk nog niet eens slecht, maar waarom luistert iedereen naar Radiohead. Daar zie ik het echt toch niet
Cikx
-
- 2106 berichten
- 1008 stemmen
Misschien een idee om de toplijst van Musicmeter af te gaan? Bij elk album kun je naar statistieken gaan en de hoogst gewaardeerde nummers zien en dan luister luister je gewoon naar de eerste 2 ofzo. Als je het niks vindt ga je verder en als je het wel tof vind kun je er meer van luisteren.
Zelf ga ik meestal alle artiesten uit mijn Discover Weekly playlist van Spotify af op MovieMeter en kijk vervolgens wat hun meest gewaardeerde albums zijn en of het de moeite waard is. Maar goed, als je overwegend elektronische muziek luistert zal er niet veel rock tussen staan.
SergioMalick
-
- 967 berichten
- 1606 stemmen
Hebben jullie een idee hoe je het best al die "rockgroepen" leert kennen. Ik vond Simon & Garfunkel eigenlijk nog niet eens slecht, maar waarom luistert iedereen naar Radiohead. Daar zie ik het echt toch niet
Specifieke radiozenders luisteren, Spotify afgaan (vergelijkbare artiesten zoeken), met vrienden omgaan die naar Rock luisteren, Rolling Stone magazine toplijsten, radio 2 top 2000 toplijst, overige toplijsten, de platen/cd-collectie van je ouders, een muziekwinkel bezoeken en advies vragen aan het personeel, zelf rockmuziek maken.
Maar zelf ben ik begonnen bij Rockmuziek te kennen met Pink Floyd, Supertramp en The Rolling Stones. Pas jaren later begon ik bijvoorbeeld Radiohead en Pearl Jam te waarderen. Je zou overigens ook eens de films Woodstock, Stop Making Sense, Monterey Pop of The Last Waltz kunnen proberen. Allen hebben een zeer degelijke regie en met name WoodStock en Monterey Pop zijn zeer divers in de muziek.
stephan-0115
-
- 1340 berichten
- 1870 stemmen
Gisteren een heerlijk concert van Metallica. Enige minpunt is dat Fade to Black, voor mij met afstand het beste nummer ooit gemaakt, juist gisteren niet gespeeld werd terwijl hij vaak wel gespeeld wordt.
Graaf Machine
-
- 7977 berichten
- 1045 stemmen
Ik vind het bij concerten juist mooi als de band iets speelt dat bijna nooit gespeeld wordt. Gebeurt zelden, en daarom zo uniek om mee te maken.
stephan-0115
-
- 1340 berichten
- 1870 stemmen
Klopt, en was daar ook blij mee. Zo werd Am I Evil voor het eerst in 2 jaar gespeeld. Maar ze spelen 18 nummers en de enige waarvan ik per se wou dat ze speelden werd niet gespeeld, dus dat is dan wel zuur.
otherfool
-
- 18470 berichten
- 3397 stemmen
Ze waren inderdaad erg goed. Ik ben nog steeds een beetje aan het bijkomen van de trans waarin ik me zojuist begaf. Er is nauwelijks tot geen interactie met het publiek, maar volgens mij zou je dat bij Interpol ook niet anders willen, al vraag ik me af of iedereen er zo over denkt. lekker geluid ook in de 013.
Deden ze nu Turn on the Bright Lights in zijn totaliteit (en op volgorde)? En voor de rest dan niks?
Had ze zelf nog wel een keer in Groningen willen zien maar kwam er niet van.
otherfool
-
- 18470 berichten
- 3397 stemmen
Na lang gedelibereer heb ik besloten dat dit het mooiste nummer allertijden is:
SergioMalick
-
- 967 berichten
- 1606 stemmen
otherfool: Ze hebben eerst het hele album Turn on The Bright Lights gespeeld, op volgorde. Vervolgens gingen ze kort het podium af en hebben ze nog zo'n 6 a 7 andere nummers gespeeld, zoals All The Rage, Heinrich, Evil en nog een paar.
otherfool
-
- 18470 berichten
- 3397 stemmen
Verdikke ik heb toch eigenlijk wel spijt...
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Helaas speelden ze 'My desire' niet, daar zat ik toch wel op te wachten. Verder gewoon sterk, klinkt als op de plaat.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Braids - erg goede band.
A Dawn In Me en Lemonade waren ook al zo goed.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Halverwege The Levelling zet Hope Dickson Leach dit nummer in. Blijft hartverscheurend mooi: