- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
in muziek is de correlatie tussen zwaarmoedigheid en schoonheid 1.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Vind ik niet echt zwaarmoedig eigenlijk...
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
''Reet petite
''.
tattoobob
-
- 8198 berichten
- 2562 stemmen
Heerlijk nummer...brings back memories.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Deze van Paolo Nutini, met een fragment van Chaplin, mag hier ook niet ontbreken. Schitterend:
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Wrow, wat een ontdekking voor 2015 en dat meteen op Eurosonic:
He-le-maal goed 
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
''Mooi & apart''.
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
R.I.P. Demis Roussos.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12836 stemmen
Release helemaal gemist, maar wat klint het ouderwets heerlijk.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Oh, die heb ik lange tijd geleden toegevoegd op MusicMeter! Ik heb hem alleen nog steeds niet beluisterd. Ik blijf het moeilijk vinden om een goede gelegenheid te vinden om RD's muziek te beluisteren. Het laat zich moeilijk combineren met alledaagse bezigheden, en in het donker mijn hoofdtelefoon opzetten doe ik de laatste tijd niet zo vaak meer. Maar het klinkt inderdaad weer erg scherp en sfeervol.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Hehe ja. Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar het lijkt me niet echt bevorderlijk voor de concentratie. 
Maar ook met een game of een boek is dit volgens mij erg moeilijk te combineren. Het kan wel, maar dat zou waarschijnlijk op zijn minst een erg vreemde ervaring opleveren. 
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12836 stemmen
Ik heb niet zoveel problemen met te concentreren met dit soort muziek. Helpt zelfs met het afsluiten van de rest van de wereld. Lezen van boeken of vroeger zelfs studeren ... voor een deel is het ook gewoon gewenning 
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Dat hangt er denk ik ook vanaf hoe prikkelgevoelig je bent (sommige mensen vinden veel prikkels fijn, anderen vinden dat juist vermoeiend). Ik vind Xanopticon bijvoorbeeld geweldig, maar als ik het beluister kan ik geen letter meer lezen. Mijn stimulatiepiek ligt dus waarschijnlijk lager dan de jouwe. 
Maar het zal deels inderdaad ook gewenning zijn. Ik lees over het algemeen vrij stilletjes.
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
''Spargo
''.
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
Prachtige nummers.
tattoobob
-
- 8198 berichten
- 2562 stemmen
Ik ga stuk!!!!! Heerlijk nummertje hoor 
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5586 stemmen
Kleine schande dat een zwarte, rauwe misdaadparel als Across 110th Street (1972) hier op MM nog altijd moet wachten op z'n honderdste stem. Van de soundtrack:
En voor de liefhebbers nog een latere, akoestische versie bij Jools.