• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.418 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

LuukRamaker schreef:

Zijn er nog mensen die belang hebben bij een MovieMeter-pool op Scorito.com?

Het spel werkt eenvoudig:

- Stel een team samen van 16-20 renners

- Kies 3 kopmannen

- Stel iedere etappe 9 renners op

- Kies per etappe één van je 3 kopmannen 

Persoonlijk vind ik het wel een mooie site. Ik heb de pool vast aangemaakt en hij is hier te vinden. Of er belangstelling voor is zal vanzelf blijken...

Prima, daar heb ik al een team met vrienden dus kan zo inrollen.

Moet wel zeggen dat de opzet iets minder is dan sportpools, gezien het budget kun je echt heel ziek team samenstellen.

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

Leuke poule's altijd, maar ik ben halverwege de tour een week weg, dus geen tijd/zin/mogelijkheid dat steeds aan te passen. Vroeger had AD dat ook altijd.

LuukRamaker

• 2020 berichten
  • 925 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Prima, daar heb ik al een team met vrienden dus kan zo inrollen.

Moet wel zeggen dat de opzet iets minder is dan sportpools, gezien het budget kun je echt heel ziek team samenstellen.

Het zit ook wel iets anders in mekaar. Het selecteren van 9 renners per etappe vind ik bijvoorbeeld wel een leuke vondst. Dat zorgt wel voor de nodige variatie. Zelfs wanneer teams erg op elkaar lijken kan zo een verschil in punten worden gecreëerd, omdat alleen de geselecteerde spelers punten krijgen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Een uitstekende kluns moet altijd toch redelijk wat zwarte punten hebben om er echt iets aan te hebben. Zie niet zoveel interessante mogelijkheden. Heb voorlopig wel iemand genomen die potentieel veel kan scoren maar ook redelijk wat zwarte punten op brengt. Weet alleen niet of ik het aandurf...

Van Poppel lijkt me een rampzalige kluns gezien het afstap-gevaar voor zo een jonge sprinter. Bovendien zie ik hem her en der wel wat punten sprokkelen én brengt hij geen extra zwarte punten op dus allesbehalve een goede kluns.

Gesink is een mogelijkheid. Valverde zou ik nooit als kluns nemen. Als die zijn vorm van de Vuelta van vorig jaar terug vindt...

Doe ook mee aan scorito maar zit al in een subpoule. Kan je in meerdere subs terecht?

LuukRamaker

• 2020 berichten
  • 925 stemmen

Finisterra schreef:

Doe ook mee aan scorito maar zit al in een subpoule. Kan je in meerdere subs terecht?

Ja, geen probleem.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Luister nou, je moet risico's nemen .

Gesink gaat gewoon vallen. Van Poppel als kluns nemen is zelfmoord denk ik.

Nee zou ik eerder Ten Dam doen ofzo, zo iemand die nooit zou afstappen. Ook al gaat ie vast wel punten sprokkelen.

Maar ik ga maar even mijn eigen team samenstellen, want heb nog nooit meegedaan .

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Vind het best een moeilijke ronde. Zoveel gevestigde namen dat er haast geen plaats is voor jokers. En bij zo een team als Garmin is het dan kiezen tussen 3 klassementsmannen...

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Pruim schreef:

Waarom kan ik 'MoMeSubLiga' niet vinden op sportpouls.net? Doe ik iets fout?

Hij heet gewoon 'MovieMeter', misschien is dat het?

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Pitakaas schreef:

Luister nou, je moet risico's nemen .

Een beetje wel, maar niet met je kluns.

Zoals ik al eerder gezegd heb: met een kluns kan je de pool niet winnen, wel verliezen.

otherfool zal wel voor Evans gaan als kluns, gok ik zo. Of zelfs Contador. Hij liever dan ik in elk geval...

Mijn teampje wordt wel bijzonder denk ik, moet toch minstens een punt of 1400 opleveren uiteindelijk, dus van spanning zal geen sprake zijn.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

1400? Da's voordat de truipunten worden uitgereikt neem ik aan?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Dit is toch één van de weinige keren dat ik graag een kluns heb met zwarte punten. Anders kan je wel erg weinig renners met punten nemen als je al voor 3 van de 4 dure toppers gaat. De 4e topper laat ik wel erg makkelijk weg deze keer.

Kan natuurlijk nog een 2e weg laten. Dan kan een risicoloze kluns wel. Ik reken altijd op een punt of 50 voor een renner per zwart punt. De vraag is of zelfs de winnaar van de Tour daar zal aankomen als hij 5 punten kost...

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ik heb m'n best gedaan op de pool. Ik heb een nulpunter als kluns, dus ik moest een zo goedkoop mogelijk team samenstellen. Ik ga normaal altijd voor veel sprinters, maar dan blijkt dat je achteraf tekortkomt aan truipunten, dus dat heb ik nu wat anders gedaan. We gaan het zien. Parcours van de Tour ziet er in ieder geval leuk uit, en ik werk thuis, dus ik kan alle etappes via de stream volgen.

Dus dat wordt weer harken op het buitenblad, roepen om je moeder en herbert, wat is dat voor kerk.

Ik hoop weer op mooie Duquotes.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Inderdaad lastig een selectie te maken. Vooral omdat ik vrij zeker ben dat enkele favorieten finaal door het ijs gaan zakken. Maar welke...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Veel vlakke ritten en weinig Sagan-aankomsten dus sprinters heb je wel (meer) nodig (dan anders). In de Giro had ik er 0 en blijkbaar was dat een goede tactiek toen. Verwacht nu wel een 4-tal massasprints meer dan in de Giro.

Zal eens even nadenken over een top-10 eindklassement voorspelling.

david bohm

• 3081 berichten
  • 3447 stemmen

Manmanman wat heb ik zin in de Tour.

Team voor sportpool gebeuren is - voorlopig- af.

Het is de eerste keer voor me dus worstelde met een paar dingen. Zoals hoeveel sprinters en wat te doen met de kluns? Heb besloten om aardig wat risico te nemen met de kluns en vrij veel sprinters in te zetten.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Mijn kluns wisselt (ook) tussen Evans en Contador. Bij Evans is vooral het gevaar hij in de eerste twee weken in het middelgebergte te veel punten gaat halen, terwijl Contador wellicht op zijn best is in de laatste zware week. Ik verwacht ook niet zoveel van Goss en Bouhanni, maar sprinters vind ik altijd wat gevaarlijker om als kluns te nemen. Als ik een tweepunter nam zou VDB mijn keuze zijn.

Wel enorm lastig dit jaar, erg sterk deelnemersveld. Voorgaande jaren had ik mijn team zo klaar.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Finisterra schreef:

Veel vlakke ritten en weinig Sagan-aankomsten dus sprinters heb je wel (meer) nodig (dan anders). In de Giro had ik er 0 en blijkbaar was dat een goede tactiek toen. Verwacht nu wel een 4-tal massasprints meer dan in de Giro.

Zal eens even nadenken over een top-10 eindklassement voorspelling.

Ik wissel Sagan maar om...

Hoe zit het trouwens met Kittel en Degenkolb, krijgen die beide kansen of rijdt de ene voor de andere?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Kittel voor de ritten zonder pukkels, waar Degenkolb heeft beloofd te werken voor Marcel. Als er wat pukkels inzitten zal John zijn kans mogen gaan, Kittel zal er dan vanzelf afgaan normaal gesproken.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

otherfool schreef:

1400? Da's voordat de truipunten worden uitgereikt neem ik aan?

Zei ik 1400? Ik bedoel natuurlijk 1600.

Verder kan ik onthullen dat ik, in tegenstelling tot Finisterra, maar één 5-punter opstel.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Ik wissel Sagan maar om...

Hoe zit het trouwens met Kittel en Degenkolb, krijgen die beide kansen of rijdt de ene voor de andere?

Mja, Sagan sprint natuurlijk ook wel geregeld top-5 in de vlakke ritten. Verwacht in ieder geval een spannende strijd om groen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Zei ik 1400? Ik bedoel natuurlijk 1600.

Verder kan ik onthullen dat ik, in tegenstelling tot Finisterra, maar één 5-punter opstel.

De enige 5-punter die ik eventueel zou weg laten (naast een andere overduidelijke) is Froome. Ondanks dat hij de Tour wel zal winnen. Ik tel 6 bergritten waarvan 4 aankomsten boven. Sowieso laten ze vaak een bergritje of 2 à 3 aan de vluchters dus zie ik Froome eigenlijk niet bij de 2 best scorende renners horen. Maar gok dat je eerder de 2 andere hebt weggelaten.

Evans zie ik in de eerste 2 weken zeker wel wat scoren ja. Als hij in week 3 dan - zoals verwacht - wegzakt zonder op te geven, lijkt het me een goede kluns.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Echt hoor, dat jullie zo delibereren over de kluns, is toch zo klaar als een klontje...

De rest van m'n team echter... 2 maal daags gooi ik hem overhoop

Al 27 deelnemers trouwens

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Finisterra schreef:

De enige 5-punter die ik eventueel zou weg laten (naast een andere overduidelijke) is Froome. Ondanks dat hij de Tour wel zal winnen.

Om het nog ingewikkelder te maken: ik voorspel dat Contador de tour wint. Of hij daarmee echter ook de meeste punten haalt valt nog te bezien.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

LuukRamaker schreef:

Zijn er nog mensen die belang hebben bij een MovieMeter-pool op Scorito.com?

Het spel werkt eenvoudig:

- Stel een team samen van 16-20 renners

- Kies 3 kopmannen

- Stel iedere etappe 9 renners op

- Kies per etappe één van je 3 kopmannen 

Persoonlijk vind ik het wel een mooie site. Ik heb de pool vast aangemaakt en hij is hier te vinden. Of er belangstelling voor is zal vanzelf blijken...

Ik zit ook op Scorito, heb me aangemeld voor de sub.

Heb zin in de Tour.!!

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

otherfool schreef:

Echt hoor, dat jullie zo delibereren over de kluns, is toch zo klaar als een klontje...

De rest van m'n team echter... 2 maal daags gooi ik hem overhoop

Al 27 deelnemers trouwens

Gilbert? Al heeft hij maar 1 punt. Of Gesink natuurlijk, maar ja, die stapt af.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Hoeveel zwarte punten heeft jouw kluns dan otherfool? Raak nu wel benieuwd. Een kluns van 1 of geen zwarte punten kiezen is natuurlijk een eitje, die zal je dan neem ik aan ook niet hebben.

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

Hoe zit dat met die kluns eigenlijk? Die pakt enkel strafpunten als hij goed rijft of afstapt? Want ik kan met gemak alles kwijt in 20 punten dus die kluns kan gewoon zonder zwarte punten genomen worden.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

De kluns krijgt dezelfde punten die jouw reguliere renners krijgen, maar dan dus min in plaats van plus. Bij top-15 in een etappe gaan er punten af, truipunten gaan er op het einde af en afstappen kost je 100 punten.

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

Dank, dan heb ik een prima renner gevonden.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

McSavah schreef:

Hoeveel zwarte punten heeft jouw kluns dan otherfool? Raak nu wel benieuwd.

Nee, geen hints

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.