- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
AC Milan - Bayern Munchen 1-2
Liverpool - Benfica 1-0
Arsenal - Real Madrid 2-3
Olympique Lyon - PSV 2-0
Barcelona - Chelsea 1-2
Villarreal - Glasgow Rangers 0-1
Juventus - Werder Bremen 2-1
Internazionale - Ajax 0-2
stan
-
- 4649 berichten
- 1288 stemmen
AC Milan - Bayern Munchen 1-1
Liverpool - Benfica 1-0
Arsenal - Real Madrid 0-1
Olympique Lyon - PSV 2-1
Barcelona - Chelsea 1-1
Villarreal - Glasgow Rangers 1-0
Internazionale - Ajax 0-1
Kenshin
-
- 168 berichten
- 101 stemmen
5,4% in de totale slavenhandel van de 17de en 18de eeuw, daar valt nauwelijks verantwoordelijkheid voor te voelen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
[
5,4% in de totale slavenhandel van de 17de en 18de eeuw, daar valt nauwelijks verantwoordelijkheid voor te voelen.

kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Sorry voor mijn opmerking van afgelopen nacht, maar laat dat nou niet de kiem worden om een off topic discussie over schuld en boete mee te gaan starten, please.
Gewoon weer on topic: Nederland wordt geen wereldkampioen als we niet van Ecuador kunnen winnen.
(Gelukkig kijk ik die hele pot niet, maar de reacties die ik tot me krijg stemmen me somber over het vertoonde spel).
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Gelukkig begon Italië - Duitsland iets later, kon ik daar tenminste nog binnenvallen. Mijn God wat werden de Duitsers van het veld af gespeeld 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Altijd leuk als de mof... eeh duitsers verliezen 
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Altijd leuk als de mof... eeh duitsers verliezen
mental_jos
-
- 263 berichten
- 770 stemmen
ach nederland speelt altijd slecht tegen mindere tegenstanders, en bovendien was de verdediging wel goed dus zo slecht speelden ze nou ook weer niet.
en daarbij komt dat er een aantal belangrijke spelers misten, zoals vd vaart en nistelrooy
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Ik heb alleen de eerste helft gezien en heb hem er toen af gezet. Het was werkelijk niet om aan te zien. Welgeteld één doelpoging van Nederland, maar die ging ook nog naast het doel ook.
Nee, daar gaan die 2 extra spelers niets aan doen en ja, ik blijf bij mijn oude standpunt dat Nederland, hoe jammer ook, niks neer gaat (lees: kan) neerzetten op het WK. Er zijn gewoon te veel ploegen op het WK aanwezig die sterker zijn.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ik heb alleen de eerste helft gezien en heb hem er toen af gezet. Het was werkelijk niet om aan te zien. Welgeteld één doelpoging van Nederland, maar die ging ook nog naast het doel ook.
Nee, daar gaan die 2 extra spelers niets aan doen en ja, ik blijf bij mijn oude standpunt dat Nederland, hoe jammer ook, niks neer gaat (lees: kan) neerzetten op het WK. Er zijn gewoon te veel ploegen op het WK aanwezig die sterker zijn.
Oefenwedstrijden spelen we zelden goed, en als we de groepsfase doorkomen kunnen we ver komen.
We zijn wel zo'n land dat in een toernooi groeit.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Oefenwedstrijden spelen we zelden goed, en als we de groepsfase doorkomen kunnen we ver komen.
We zijn wel zo'n land dat in een toernooi groeit.
Nee, we mogen blij zijn als we met de selectiebeleid van vBasten de 2e ronde halen
En dan komen de excuses van: "Tja, we hadden een jonge team, misschien over 4 jaar bla bla bla"
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Dit moest een ''wie gaan er mee?'' wedstrijd worden, maar het werd een ''wie gaan er niet mee?'' wedstrijd,
alleen Robben vond ik een beetje goed, en van Bommel heeft gelukkig geen domme dingen gedaan.
Maar spelers als Boateng, Hofs moeten plaats gaan maken voor Seedorf en Davids, dit kan echt niet.
En Ik weet niet of het door de spanning kwam, maar Kuyt miste wel veel kansen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wat Boateng in Oranje doet is me altijd al een raadsel geweest. Jaliens vind ik ook niet direct een aanwinst. Snap niet dat Van Basten Ooijer geen kans geeft.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Nee, we mogen blij zijn als we met de selectiebeleid van vBasten de 2e ronde halen
En dan komen de excuses van: "Tja, we hadden een jonge team, misschien over 4 jaar bla bla bla"
"groeit" in de zin van dat de groepsfase vaak belabberd is en met hakken over de sloot gehaald wordt, waarna er in het vervolg doorgaans beter gespeeld gaat worden. Dat heeft natuurlijk niets met het halen van een finale te maken. Alsof het maar logisch is dat je elk toernooi de finale haalt.
De afgelopen negen grote toernooien hebben we twee keer gefaald. In 1990 in de achtste finale en in 2002 door ons niet te plaatsen.
1988 gewonnen.
1990 gefaald (wel van latere kampioen verloren...)
1992 halve finale verloren van latere kampioen.
1994 kwart finale verloren van latere kampioen.
1996 kwart finale lullig verloren.
1998 halve finale verloren.
2000 halve finale met briljant spel verloren.
2002 gefaald, niet geplaatst.
2004 halve finale verloren.
Ik tel 1 gewonnen finale, 4 halve finale's, en 2 kwart finale's. Slechts 1 keer niet geplaatst, en 1 keer 8ste finale (dus óók toen door de groepsfase gekomen!).
Is dat slecht?
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
EK is wel iets anders dan een WK als ik alleen naar de WK kijk , 1 halve finale, 1 kwart finale en 2 keer gefaald.
Dat is niet echt goed te noemen, als je naar de spelers kijkt die Nederland had/heeft.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
EK is wel iets anders dan een WK als ik alleen naar de WK kijk , 1 halve finale, 1 kwart finale en 2 keer gefaald.
Dat is niet echt goed te noemen, als je naar de spelers kijkt die Nederland had/heeft.
EK is een WK zonder Brazilië en Argentinië.
En laten we nou net twee keer van die vier WK's tegen Brazilië uitgeschakeld zijn...
En misschien zou het verstandig zijn ook eens naar de spelers te kijken die *andere* landen hebben. Ook daar lopen nogal wat spelers van wereldklasse rond.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ooijer is toch geblesseerd?
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Tegenwoordig is elke speler uit een groot land van Wereldklasse, ik heb het over echt legendarische spelers.
Bijna elk groot land met een legendarische speler heeft een WK gewonnen.
Frankrijk had Platini, Brazilie had Pele, Argentinie had Maradona: WK gewonnen .En Nederland had bijv Cruijff (of van Basten), vind jij dan niet dat zij een WK hadden moeten winnen?
En een halve finale is eigenlijk niet goed te noemen, bij een WK gaat het om winnen ervan, 3e of 8e, mij maakt het niet uit.
En ''kijk maar naar andere landen'' vind ik onzin. Als Brazilie in de 2e ronde eruitgaat, en Nederland in de Kwartfinale, ga je dan ook zeggen: het is niet zo erg, kijk maar naar Brazilie. 
En ''een EK is een toernooi zonder Brazilie en Argentiinie'' kan je ook niet meer zeggen, kijk maar naar landen als Senegal en Zuid-Korea.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Tegenwoordig is elke speler uit een groot land van Wereldklasse, ik heb het over echt legendarische spelers.
Bijna elk groot land met een legendarische speler heeft een WK gewonnen.
Frankrijk had Platini, Brazilie had Pele, Argentinie had Maradona: WK gewonnen .En Nederland had bijv Cruijff (of van Basten), vind jij dan niet dat zij een WK hadden moeten winnen?
En een halve finale is eigenlijk niet goed te noemen, bij een WK gaat het om winnen ervan, 3e of 8e, mij maakt het niet uit.
En ''kijk maar naar andere landen'' vind ik onzin. Als Brazilie in de 2e ronde eruitgaat, en Nederland in de Kwartfinale, ga je dan ook zeggen: het is niet zo erg, kijk maar naar Brazilie. 
En ''een EK is een toernooi zonder Brazilie en Argentiinie'' kan je ook niet meer zeggen, kijk maar naar landen als Senegal en Zuid-Korea.
Legendarische spelers zat uit landen die nooit een WK wonnen...
Yashin
Eusebio
Best
Panenka
Butragueno
Hugo Sanchez
Rush
...
(en daarbij: Platini heeft geen WK voor Frankrijk gewonnen hoor...)
En 'met kijk naar andere landen' bedoel ik dat bijv. de kwartfinale in 1994 wel een uitschakeling tegen een oersterk Brazilië was. Die kwartfinale was gewoon fuck geloot. En dan nog van 2- 0 achter tot 2-2 terugkomen is een prestatie die van wereldformaat is.
En een EK is een WK zonder Brazlië en Argentinië zeg ik wel. Senegal en Zuid Korea zijn ééndagsvliegen. Nederland, Brazilië en Argentinië niet.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Nu ik lees wat je echt bedoelt, geef ik je wel gelijk en als landen als Frankrijk, Nederland (en soms Engeland) zouden ophouden met nationaliseren van Afrikanen, zouden bijv Senegal enz geen eendagsvliegen zijn.
Nu weet ik dat je gaat zeggen dat spelers dat vaak zelf willen, maar een speler hoort gewoon bij zijn eigen land te spelen.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Nu ik lees wat je echt bedoelt, geef ik je wel gelijk en als landen als Frankrijk, Nederland (en soms Engeland) zouden ophouden met nationaliseren van Afrikanen, zouden bijv Senegal enz geen eendagsvliegen zijn.
Nu weet ik dat je gaat zeggen dat spelers dat vaak zelf willen, maar een speler hoort gewoon bij zijn eigen land te spelen.
Ik ga helemaal niet zeggen wat jij denkt dat ik ga zeggen. Ik ga zeggen dat ik niet goed begrijp wat iemand zijn 'eigen land' is. Tenzij je boer bent en een stukkie grond hebt.
En hoeveel buitenlanders heeft Nederland nou helemaal genationaliseerd? Nul?
België heeft er meer, dat weet ik wel.
Het is eigenlijk wel bijzonder dat Nederland GEEN eendagsvlieg is. Het is een klein landje, vergeleken met de grote voetballanden die decennialang regelmatig top zijn, maar vergis je niet. Ook Nederland is feitelijk nog maar een nieuwkomertje. Dat we een vliegende start maakten in 1974 betekent niet dat we altijd goed zijn geweest, en de mindere jaren zullen wel weer komen, net als halverwege de jaren tachtig.
(Wat dat betreft is het een slecht voorteken dat er veel AZ-ers in beeld zijn voor Oranje, dat was toen ook zo
)
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
AC Milan - Bayern Munchen 1-2
Liverpool - Benfica 1-0
Arsenal - Real Madrid 1-1
Olympique Lyon - PSV 1-1
Barcelona - Chelsea 2-2
Juventus - Werder Bremen 2-0
Internazionale - Ajax 1-2
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7968 stemmen
AC Milan - Bayern Munchen 1-0
Liverpool - Benfica 2-1
Arsenal - Real Madrid 1-1
Olympique Lyon - PSV 1-1
Barcelona - Chelsea 1-1
Villarreal - Glasgow Rangers 2-0
Internazionale - Ajax 1-0
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2337 stemmen
Liverpool - Benfica 2-1
Arsenal - Real Madrid 2-1
Olympique Lyon - PSV 2-1
Barcelona - Chelsea 1-1
Juventus - Werder Bremen 1-0
Internazionale - Ajax 2-1
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
Liverpool - Benfica 0-0
Arsenal - Real Madrid 1-0
Olympique Lyon - PSV 0-2
Barcelona - Chelsea 2-0
Internazionale - Ajax 3-1
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
AC Milan - Bayern Munchen 0-0
Liverpool - Benfica 2-0
Arsenal - Real Madrid 1-0
Olympique Lyon - PSV 0-1
Barcelona - Chelsea 2-1
Internazionale - Ajax 0:1
keep the faith!
Purmerend
-
- 2775 berichten
- 3311 stemmen
Liverpool - Benfica 2-1
Arsenal - Real Madrid 2-1
Olympique Lyon - PSV 0-1
Barcelona - Chelsea 1-1
Internazionale - Ajax 0-1
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4555 stemmen
Dat is me wel een indrukwekkend eindresultaat!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.