- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik doe ook mee aan dreamteam, maar het zal wel niks worden, want ik volg de kleine clubs niet genoeg om al die spelers te kennen.
Ik volg de grote clubs niet eens, dus je zal altijd boven mij eindigen.
Al heb ik wel met veel moeite Suarez erin weten te proppen.
Hij zegt dat hij 25 doelpunten gaat maken.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Hoe zit het dan met de spelregels mbt spelers wisselen e.d. tijdens de competitie?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8217 stemmen
Ik volg de grote clubs niet eens, dus je zal altijd boven mij eindigen.
Al heb ik wel met veel moeite Suarez erin weten te proppen.
Hij zegt dat hij 25 doelpunten gaat maken.
Vind ik echt knap dat je zo'n speler van 5 miljoen in je team hebt. Heb ik ook geprobeerd, maar kon er verder weinig meer om heen bouwen dan. Geld is veels te snel op. 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik vond Suarez ook te duur, zal ik wel spijt van gaan krijgen. Verandert de waarde van de spelers trouwens tijdens het seizoen, op basis van hun prestaties?
Het is echt best moeilijk trouwens, om een goed team bij elkaar te krijgen.
De spelers van Feyenoord zijn wel belachelijk duur, voor hun beperkte kwaliteiten. 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik gok vooral op de aanval, en heb hele goedkope (totaal onbekende) reserves.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
en heb hele goedkope (totaal onbekende) reserves.
Ik ook, moet haast wel als je nog wat fatsoenlijks in de basis wil hebben. Voor de goedkope spelers kies ik jonge onbekende talenten in de hoop dat ze doorbreken.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Even een huishoudelijke mededeling: morgen heb ik nauwelijks tijd (om eventueel je toe te laten tot de subleague) dus als je nog mee wil doen liefst zo snel mogelijk.
FlyLo
-
- 1070 berichten
- 745 stemmen
... En dan blesseert Steppe zich (weer) en kan je weer je hele selectie omgooien -.-
FlyLo
-
- 1070 berichten
- 745 stemmen
Wie?
Kenny Steppe de doelman van Heerenveen en ex-doelman van FlyLo's XI 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Even een huishoudelijke mededeling: morgen heb ik nauwelijks tijd (om eventueel je toe te laten tot de subleague) dus als je nog mee wil doen liefst zo snel mogelijk.
Is dat de laatste dag dat je kunt registreren dan?
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Nou dan schrijf ik me ook nog wel even in !
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Morgen ja.
Maar je team staat niet al vast toch?
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Morgen dus wel na de deadline. Je hebt nog 24 uur om je team samen te stellen, daarna staat hij vast en kan je pas na de 1ste competitieronde weer wisselen.
Ik weet niet precies of ik nog mensen kan toevoegen aan onze subleague als de competitie begonnen is...
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Morgen dus wel na de deadline. Je hebt nog 24 uur om je team samen te stellen, daarna staat hij vast en kan je pas na de 1ste competitieronde weer wisselen.
Onbeperkt of slechts 1 per competitieronde?
Het is toch nog voor spek en bonen de eerste vier rondes?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Kan het zo gauw even niet terugvinden
. Ben waarschijnlijk in de war met Profcoach ofzo.
Vanavond dan nog meer even goed de boel doornemen
. Benieuwd naar jullie teams!
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Wat gebeurd er met de spelers die in teams staan die voor de 31e nog verkassen ?
FlyLo
-
- 1070 berichten
- 745 stemmen
Wat gebeurt er met de spelers die in teams staan die voor de 31e nog verkassen ?
Je krijgt per week een transfer denk ik. Als spelers naar een andere competitie trekken mag je deze gratis (kost je dus geen transfer) vervangen.
edit:
Wisselen van spelers
De regels voor het wisselen van spelers in Dreamteam zijn heel eenvoudig: iedere ronde mag je één transfer toepassen. In iedere speelronde heb je dus de mogelijkheid om één nieuwe speler aan te kopen en één speler te verkopen. Heb je een ronde gemist, dan is je kans voor die ronde voorbij: transfers kunnen niet worden opgespaard om in een latere ronde alsnog toe te passen!
Naast de mogelijkheid om één speler te vervangen door een andere speler uit de spelerlijst, mag je binnen de 15 spelers van je team iedere ronde onbeperkt wisselen tussen je basis- en reservespelers van dezelfde linie. In dit geval speelt je oorspronkelijke reservespeler dus in de basis en de basisspeler wordt je nieuwe reservespeler.
Nieuw: Spelers die op enig moment niet langer actief zijn in de competitie (bijvoorbeeld omdat ze een transfer maken naar een buitenlandse club), mogen altijd worden gewisseld. Een vervanging van een inactieve speler telt dus niet als een transfer.
Je kunt door het aan- en verkopen van spelers het spelsysteem van je team wijzigen. Voorbeeld: je speelt volgens het 4-3-3 systeem en besluit een aanvaller te verkopen. Nu heb je de mogelijkheid om in plaats van een nieuwe aanvaller een verdediger aan te kopen. Hierdoor wijzigt het spelsysteem van je team van 4-3-3 naar 5-3-2.
Bij het wijzigen van je team gelden verder de volgende regels:
* Het team mag nooit duurder zijn dan 32 miljoen euro.
* Je mag niet door een wissel uit te voeren twee spelers van één club in je team opstellen. Mocht je tijdens het spel door een transfer twee spelers van dezelfde club in je team hebben gekregen, dan mag je deze wel laten staan.
* De spelersveranderingen hebben geen invloed op de tot dusver behaalde punten.
Wijzigingen in je team gelden altijd pas vanaf de eerstvolgende complete speelronde. Een nieuwe speelronde begint een half uur voor aanvang op de dag van de eerste wedstrijd van een speelronde (meestal op een vrijdag, hou het wedstrijdprogramma in de gaten). Let op: in rondes 33 en 34 worden alle wedstrijden gespeeld op zondag om 14:30. Je aanpassingen kunnen op die zondag tot 14:00 ingevoerd worden.
Je kunt wijzigingen in je team altijd ongedaan maken en nieuwe wijzigingen aanbrengen, zolang de eerste speelronde nog niet is ingegaan. De wijzigingen erna tellen vanaf de eerstvolgende speelronde.
Het is niet verplicht om spelers te vervangen. Wie geen veranderingen aanbrengt gaat automatisch verder met de huidige vijftien spelers.
FlyLo
-
- 1070 berichten
- 745 stemmen
Wie er net zijn post heeft verwijderd: je zat dus fout 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Trouwens best een goede reden om geen basisspelers van één miljoen te nemen, want om die weer uit je basis te krijgen moet je weer geld besparen op andere spelers. Gaan dus gelijk 2 speelrondes overheen.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Wie er net zijn post heeft verwijderd: je zat dus fout
Ja, apart is dat. Verwijderde hem overigens niet omdat ik er achter kwam dat ik fout zat, maar alleen omdat ik dacht dat het in die quote wel beter uitgelegd stond
.
FlyLo
-
- 1070 berichten
- 745 stemmen
Trouwens best een goede reden om geen basisspelers van één miljoen te nemen, want om die weer uit je basis te krijgen moet je weer geld besparen op andere spelers.
Is er ooit een goede reden om basisspelers van 1 miljoen te nemen? 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Tja, sommigen willen voorhoedes met Suarez, Toivonen en Makaay, dus dan moet je haast wel
.
FlyLo
-
- 1070 berichten
- 745 stemmen
Tja, sommigen willen voorhoedes met Suarez, Toivonen en Makaay, dus dan moet je haast wel
.
Vrij dom m.i. maar we zullen binnenkort zien wie er de echte sportpoules master is 
Ik volg de Eredivisie wel niet zo intensief dus ik zal wel laag eindigen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Wacht maar, al mijn spelers van 1.000.000 zullen dit seizoen doorbreken. 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Heel erg leuk dit, net even het puntensysteem doorgenomen en ben nu even met een sigartje aan het bedenken wat de slimste aanpak is 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Vrij dom m.i.
M.i. ook. 
Hopen dat ik mijn titel van vorig jaar kan prolongeren
.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5897 stemmen
Ik gok dit keer grotendeels op het middenveld en de verdediging. Weet dat ik daar vorige jaren vooral veel verspeelde. Heb de écht veel scorende spitsen er buiten gelaten, omdat ze te duur zijn. En vooral hele onbekende reservers genomen, omdat je anders echt niet uitkomt.
En zit precies aan de 32 miljoen...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.