- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Ik voorspel dat Nederland na 1 ronde naar huis mag,
Eerst moet het elftal spelen tegen de wereldkampioen Italië waar het elftal al meer dan 30 jaar niet van heeft kunnen winnen en waarbij het laatste oefenduel tegen Italië uitmondde in een 3-1 pakslaag c.q. nederlaag.
Dan moet het elftal aantreden tegen de halve finalist van de afgelopen wereldkampioenschappen; Frankrijk. Voorts tegen Roemenië waar het elftal ook de laatste wedstrijd van heeft verloren.
Het elftal kan zich maar beter concentreren op het WK in Zuid Afrika, het elftal ligt naar mijn mening na de eerste ronde al uit dit toernooi.
Ik hoop op een 'wonder'. Maar hou met het scenario rekening dat het snel over zal zijn, het Nederlands Elftal heeft geen talenten met theatrale namen als de condor van Europa, het zijn eerder de lemmings van de lage landen. 'Cute' om naar te kijken maar daar is ook alles me gezegd.
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Ik denk dat NL wel door de eerste ronde komt maar daarna eruit vliegt. Italië zal kampioen worden.
interista2001
-
- 254 berichten
- 3870 stemmen
. Italië zal kampioen worden.
let's hope so;)
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Hoe dan ook, de winnaar wordt toch bijna altijd de minst sportieve en minst attractief spelende ploeg!
En inderdaad/uiteraard is Italië dan weer een groot kanshebber!
Zelf hoop ik dat eens een ander land winnaar wordt (wat dàt betreft gunde ik het Griekenland de vorige keer wel!).
Dit keer de Turken?
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
het Nederlands Elftal heeft geen talenten met theatrale namen als de condor van Europa, het zijn eerder de lemmings van de lage landen
Bovendien kwam Nederland in de kwartfinale, waar Frankrijk in de halve finale kwam, tijdens het laatste WK. Zo'n groot verschil is dat niet. Bovendien lijkt het verleden me niet zo relevant voor het komende EK.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Nederland word gewoon kampioen( puur chauvinisme) anders duitsland!
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Bovendien kwam Nederland in de kwartfinale, waar Frankrijk in de halve finale kwam, tijdens het laatste WK.
Volgens mij stond Frankrijk in de finale, hoor! Herinner je je niet die pracht kopstoot van Zidane?
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Bovendien kwam Nederland in de kwartfinale, waar Frankrijk in de halve finale kwam, tijdens het laatste WK.
Volgens mij stond Frankrijk in de finale, hoor! Herinner je je niet die pracht kopstoot van Zidane (de meest overschatte voetballer ooit, btw)?
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Dat is waar. Raakte in de war door de tekst van Dragje: "Dan moet het elftal aantreden tegen de halve finalist van de afgelopen wereldkampioenschappen; Frankrijk".
Zie sowieso niet in waarom iedereen hier zo pessimistisch is. We hebben een goed team en Franrijk en Italie hebben waarschijnlijk nog een hogere dunk van ons team dan wijzelf.
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Zie sowieso niet in waarom iedereen hier zo pessimistisch is. We hebben een goed team en Franrijk en Italie hebben waarschijnlijk nog een hogere dunk van ons team dan wijzelf.
Tja, in ieder geval (minimaal) 3 mooie potten voetbal. Bijkomend voordeel: Oranje zal deze tegenstanders in ieder geval nou eindelijk eens niet onderschatten! Dus wie weet?
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Precies en vier jaar geleden hebben we, ook in 'de poule des doods', Duitsland uitgeschakeld.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Precies en vier jaar geleden hebben we, ook in 'de poule des doods', Duitsland uitgeschakeld.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Doet er niet toe. Wij waren door, Duitsland niet. Zie niet waarin waarom we niet boven Frankrijk of Italie zouden kunnen eindigen.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
Mijn voorspelling; Of Nederland ligt er na 3 rondes uit of we halen de finale en verliezen dan alsnog van Italië.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Voor "ons" ? "bang"?
Wat een grote woorden gebruik je toch. Het betreft een spelletje, geen oorlog. Een spel waarbij 10 mensen achter een bal huppelen, hallo, reality check!
Volgens mij lijkt een discussie hoe 'ver' het elftal komt niet zo relevant. Nu al roepen "zij zijn beter en zij zijn slechter is van een niveau waar ik niet mee inlaat. Het lijkt al snel op een "discussie" wie de grootste plasser heeft.
Mijns inziens wordt voetbal veel te serieus genomen en al die positieve retoriek ten spijt, puur op basis van de prestaties van dit Elftal is het nog maar de vraag of ze een ronde verder komen. Wat rest is gewoon afwachten.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Het is wel een beetje makkelijk om eerst het Nederlandse elftal de grond in te boren en dan bij tegenargumenten daar helemaal niet meer op in te gaan.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
"waar" op ingaan? Dat "zij" beter zijn? Dat "wij" beter zijn? Ik praat nimmer in termen als wij/zij tenzij ik het gekscherend bedoel.
Het betreft een none-discussie, gewoon genieten en niet al te serieus nemen is mijn devies.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Mijn voorspelling; Of Nederland ligt er na 3 rondes uit of we halen de finale en verliezen dan alsnog van Italië.
Volgens mij kunnen we in de finale niet uitkomen tegen Italië. Door de opzet van dit toernooi zal dat dan de halve finale worden.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen

In ieder geval wens ik iedereen veel kijkplezier.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zag vandaag de selecties van Frankrijk en italie.
Verschil met Nederland is dat als een bepaald persoon wegvalt bij Italie of Frankrijk dat dat meteen weer wordt opgevangen door iemand net zo goed
. Die luxe heeft Nederland niet, en al helemaal niet in de achterhoede.
Buiten dat om schat ik het Nederlandse middenveld en de aanval net zo sterk in als die van de andere 2 landen. Zolang er niemand wegvalt heet dat.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
"waar" op ingaan? Dat "zij" beter zijn? Dat "wij" beter zijn? Ik praat nimmer in termen als wij/zij tenzij ik het gekscherend bedoel.
En als je het een non-discussie vindt, moet je er niet over posten, om er vervolgens niet meer op in te gaan.
interista2001
-
- 254 berichten
- 3870 stemmen
Hoe dan ook, de winnaar wordt toch bijna altijd de minst sportieve en minst attractief spelende ploeg!
En inderdaad/uiteraard is Italië dan weer een groot kanshebber!
Italie heeft het wk gewonnen met goed voetbal en nederland speelde zeker minder attractief dan Italie. De wedstrijden van italie waren altijd spannend (halve finale Italie-Duitsland)
Bovendien heeft Italie niet zo veel kaarten gehad. Zidane was een stuk minder sportief met zijn belachelijke kopstoot,maar wordt nog steeds gezien als een held terwijl Materazzi de zogenaamde boosdoener is
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
@Knisper
Ik gaf een mening Knisper. Van een "discussie" is geen sprake laat staan van het uitwisselen van "serieuze" argumenten. Omdat in het Nederlands Elftal een van Nistelrooij speelt is het Elftal ... wat? Sterk? Beter? Ook jij geeft daar slechts een mening.
Enfin, jij vindt het elftal goed, leuk!
Ik heb zo mijn bedenkingen. Einde "discussie". Tijd zal het leren, ik 'hoop' dat je gelijk zult krijgen.
Tot slot, aangezien dit een openbaar forum betreft bepaal ik toch zelf wanneer ik een mening plaats of niet, dat is toch serieus iets waar je maar aan zult moeten wennen en daar zul je het mee moeten doen.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Bovendien heeft Italie niet zo veel kaarten gehad.
Ik herinner me nog de wedstrijd Nederland - Portugal 
Een record wat betreft gele en rode kaarten meen ik me te herinneren
Wat een draak van een wedstrijd maar in de context van overtredingen ook weer memorabel.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Jij noemt het Nederlands elftal de 'lemmings van de lage landen'. Ik geef aan waarom dat volgens mij onjuist is. That's all. Ik heb ook nooit gevraagd om een reactie van je hierop (ik gaf mijn mening). Maar als je daar dan toch op reageert, is het misschien wel zo netjes om er ook echt op in te gaan, in plaats van het onderwerp te ridiculiseren.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
@Knisper
je zoekt spijkers op laag water....
ik vind het prima, "zij" zijn bang voor "ons". Ik begin de slappe lag te krijgen vrees ik. 
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
lol
oja, die bestaan ook nog.... ja die betichten elkaar dagelijks dat ze bang voor de ander zijn, brrrr. It's a crazy world out there 
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
"zij" zijn bang voor "ons".
Reken maar dat Italie en Frankrijk bang voor ons zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.