• 17.307 nieuwsartikelen
  • 182.401 films
  • 12.573 series
  • 34.808 seizoenen
  • 656.347 acteurs
  • 200.462 gebruikers
  • 9.467.724 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Zolang het Duitse, Engelse of andere foto's waren vond je het leuk, maar owee als het Portugese zijn, want dan doet het pijn...

Waar zie je mij dan met leedvermaak pronken? Lees de berichten eens goed door voordat je met zulke beschuldigingen komt.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Een slaande beweging wordt toch ook altijd bestraft ? Ongeacht of de speler geraakt wordt of niet. De intentie is zeker van belang.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Quido schreef:

Een slaande beweging wordt toch ook altijd bestraft ? Ongeacht of de speler geraakt wordt of niet. De intentie is zeker van belang.

Dat is geen reguliere overtreding, maar "gemeen spel" of zoiets.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

In andere gevallen kun je enkel gissen naar de intentie, en daar zijn de scheidsrechters voor. Een tackle van achter met twee benen wordt dan ook vaak als gemeen spel gezien, terwijl de speler ook de intentie kan hebben om voor de bal te gaan.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Quido schreef:

In andere gevallen kun je enkel gissen naar de intentie, en daar zijn de scheidsrechters voor. Een tackle van achter met twee benen wordt dan ook vaak als gemeen spel gezien, terwijl de speler ook de intentie kan hebben om voor de bal te gaan.

Tackle met twee benen mag sowieso niet, volgens mij. Als een tackle te laat is is het een overtreding, ook al was de intentie om de bal te spelen.

Respekked

• 6287 berichten
  • 1238 stemmen

En dat onderscheid de topverdedigers van de mindere goden. Die hebben immer de intentie om de bal te spelen en komen ook nog eens op tijd, zodat er geen vervelende ongelukken gebeuren bij de tegenstander of bij hem zelf.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Zavo schreef:

Als een tackle te laat is is het een overtreding, ook al was de intentie om de bal te spelen.

idd. Dat valt dan namelijk weer onder "onvoorzichtig" of "onbesuisd" gedrag.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

dutchtuga schreef:

Portugal heeft er idd wat fopduiken op zitten ja maar om het er de hele tijd over te hebben, en zo denigrerend,vind ik veel te ver gaan. Zo erg was het niet

http://youtube.com/watch?v=7QSHB-AQZ1E

Onderhond

• 87698 berichten
  • 13078 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Uit de spelregels:

Een speler moet worden bestraft met toekennen van een directe vrije schop, indien hij één van de zes hieronder volgende overtredingen begaat op een wijze die door de scheidsrechter wordt beoordeeld als onvoorzichtig, onbesuisd of als gepaard gaat met een buitensporige inzet:

a. een tegenstander trapt of poogt te trappen; of

b. een tegenstander doet vallen; of

c. springt naar een tegenstander; of

d. een tegenstander aanvalt; of

e. een tegenstander slaat of poogt te slaan; of

f. een tegenstander duwt;

of indien hij één van de vier hieronder volgende overtredingen begaat:

g. een tackle zodanig uitvoert dat de tegenstander eerder wordt geraakt dan de bal; of

h. een tegenstander vasthoudt;

of een tegenstander bespuwt; of

i. de bal opzettelijk met de hand speelt; dit is de bal met de hand of de arm draagt, slaat of voortbeweegt (dit slaat niet op de doelverdediger, wanneer deze zich in zijn eigen strafschopgebied bevindt).

Ik maak hier uit op dat intentie dus niet van belang is bij het toekennen van vrije trappen (of strafschoppen). Want: "b. een tegenstander doet vallen". Hier staat dus niet bij dat hij het expres moet doen. Aan de andere kant maakt het zinnetje "op een wijze die door de scheidsrechter wordt beoordeeld als onvoorzichtig, onbesuisd of als gepaard gaat met een buitensporige inzet" het weer multi-interpretabel. De spelregels zijn zo opgesteld dat de scheidsrechter altijd gelijk heeft.

Tja, je maakt eruit op wat je wil, maar het staat er toch erg duidelijk. De overtredingen a-i zijn enkel een overtreding wanneer ze gebeurenop een wijze die door de scheidsrechter wordt beoordeeld als onvoorzichtig, onbesuisd of als gepaard gaat met een buitensporige inzet.

Met andere woorden, de intentie is dus wél essentieel. De penalty is dus zeker discutabel, aangezien de Portugees lijkt weg te glijden. Of het verder terecht of onterecht is laat ik mij niet over uit.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3910 stemmen

Mijn team van het wk ook maar even gemaakt

Buffon

Thuram Cannavaro Ayala abidal

Essien Zinha Pirlo Ze roberto

Asamoah Gyan Crespo

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Tja, je maakt eruit op wat je wil, maar het staat er toch erg duidelijk. De overtredingen a-i zijn enkel een overtreding wanneer ze gebeurenop een wijze die door de scheidsrechter wordt beoordeeld als onvoorzichtig, onbesuisd of als gepaard gaat met een buitensporige inzet.

Met andere woorden, de intentie is dus wél essentieel. .

Dus niet. Onvoorzichtigheid is wat anders dan intentie.

Achilles

• 1049 berichten
  • 218 stemmen

soms is de intentie alleen al hebben onvoorzichtig...

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Onderhond schreef:

Met andere woorden, de intentie is dus wél essentieel. De penalty is dus zeker discutabel, aangezien de Portugees lijkt weg te glijden.

Wegglijden is ook onvoorzichtig.

Als het een onhandige actie is, maakt de intentie geen bal uit. Dat zou vooral in het amateurvoetbal anders wel erg fraai zijn: daar maken ze constant onhandige overtredingen, waaronder wegglijden, tackle te laat inzetten, zomaar een hand per ongeluk ergens voor gooien etc. Reken maar dat daar gewoon een vrije trap of penalty op staat hoor.

Onderhond

• 87698 berichten
  • 13078 stemmen

kos schreef:

Wegglijden is ook onvoorzichtig.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Volgens de voetbalregels is dat zo hoor .

Als je een tackle puur op de bal in wil zetten, maar dat nogal onvoorzichtig doet zodat je doorglijdt op de speler is dat altijd een vrij trap.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Onderhond schreef:

Met andere woorden, de intentie is dus wél essentieel. De penalty is dus zeker discutabel, aangezien de Portugees lijkt weg te glijden. Of het verder terecht of onterecht is laat ik mij niet over uit.

Onbesuisd of onvoorzichtig is niet hetzelfde als intentioneel. Als de scheidsrechter dit als onbesuisd of onvoorzichtig zag (wat ik me kan voorstellen) was het dus een overtreding.

edit: Als je uitglijdt ben je natuurlijk sowieso onvoorzichtig, anders glij je niet uit. Ja, de velden zijn slecht, ik weet het, maar daar moeten de spelers dan maar rekening mee houden.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Daarbij gleed hij gewoon uit doordat Henry eerst bij zijn rechterbeen er langs leek te willen, en hij daardoor dat been al uitstak. Daarna ging Henry toch over zijn linker been, waardoor zijn lichaam die kant op neigde. Dat gaat nou eenmaal niet, dus val je om en raak je met je linkerbeen de aanvallende speler.

Het was gewoon de actie van Henry die Carvalho deed uitglijden.

Onderhond

• 87698 berichten
  • 13078 stemmen

Zavo schreef:

Onbesuisd of onvoorzichtig is niet hetzelfde als intentioneel.

Niet geheel intentioneel nee, maar je mag wel aannemen dat een speler beseft dat hij mogelijk een fout kan maken als hij een "onvoorzichtige of onbesuisde) actie maakt. Waardoor de intentie is zeker wel is.

Da's nog heel wat anders dan uitglijden. Dan ga je gewoon op je bek omdat je je evenwicht verliest. Daar heb je als speler dus geen enkele controle over.

Zavo schreef:

edit: Als je uitglijdt ben je natuurlijk sowieso onvoorzichtig, anders glij je niet uit. Ja, de velden zijn slecht, ik weet het, maar daar moeten de spelers dan maar rekening mee houden.

Mja, met je smiley geef je zelf al aan dat dat een beetje een kulargument is.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Onderhond schreef:

Mja, met je smiley geef je zelf al aan dat dat een beetje een kulargument is.

Toch niet helemaal, want ik denk dat er wel zo geredeneerd wordt door scheidsrechters en terecht, want anders zou je dus iemand van de bal kunnen zetten door "per ongeluk" uit te glijden. Ook als het echt per ongeluk is kan de tegenpartij er door benadeeld worden en zou er wel voor moeten worden gefloten vind ik en meestal gebeurt dat ook.

Ik vind het trouwens ook wel knap dat je uitglijdt en dan "per ongeluk" net je voet zo hebt dat Henry er over valt. Hij gleed misschien uit, maar die voet was daar niet toevallig. Henry valt dan natuurlijk wel heel overdreven, maar het blijft een overtreding.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

dutchtuga schreef:

Waar zie je mij dan met leedvermaak pronken? Lees de berichten eens goed door voordat je met zulke beschuldigingen komt.

Ik zeg niet dat je ermee pronkt en ik 'beschuldig' niemand. Het is hier verdorie geen rechtbank.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Henry valt dan natuurlijk wel heel overdreven, maar het blijft een overtreding.

Dat viel heel erg mee. Het was geen stervende zwaan, hij stond meteen weer op, keek niet hoopvol naar de scheidsrechter en had niet eens zo'n irritant lachje op zijn gezicht.

Ernstig. Vooral wat er met Miguel gebeurd (niets) en dan de reactie van Pauletta. Ronaldo en Postiga maken er ook een mooie show van, en maar huilen als ze niets meekrijgen. Ze worden ook gewoon uitgelachen op de BBC. Gelukkig was er een goede scheidsrechter, al had hij wel wat gele kaarten mogen trekken.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Onderhond schreef:

Da's nog heel wat anders dan uitglijden. Dan ga je gewoon op je bek omdat je je evenwicht verliest. Daar heb je als speler dus geen enkele controle over.

Doet er niet toe. Als een keeper uitglijdt is het ook een goal, jammer voor hem.

Onderhond

• 87698 berichten
  • 13078 stemmen

Tja, dat mag jij wel vinden. Maar als een scheidsrechter uitglijden niet ziet als "onvoorzichtig" (en laten we hopen dat er zo een paar rondlopen ) dan is het dus mogelijk geen fout.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Tja, je kunt er wel moeilijk over doen, maar dergelijke acties worden ten alle tijden bestraft, mits er geen incompetente scheids bezig is.

Die regeltjes zijn er altijd ter interpretatie en de gangbare interpretatie is dus dat de aanvallende partij in zo'n geval dus in het voordeel is. Geen twijfel over mogelijk.

En dat is niet wat 'ik vind' maar wat iedereen weet die regelmatig voetbal ziet of speelt.

mikey

• 29030 berichten
  • 5186 stemmen

kos schreef:

te allen tijde .

Bedoel je

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

Dat bedoel ik dus. Gewoon onpasselijk word je ervan.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Maar ik dacht dat de scheidsrechter voor het toernooi de opdracht hadden gekregen schwalbes te belonen met geel. Dan had Ronaldo zelfs bij Graham Poll met drie keer geel naar de kant gemoeten en die van Postiga dan

Lachwekkend.

@ dutchtuga : Ik geef dus nu een reactie op die beelden niet op de hele wedstrijd.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

A player stops the progress of an opponent by physical contact. What action does the referee take?

The offending player is punished with a direct free kick for holding an opponent or penalty kick.

Bron.

Staat toch echt niets over intentie.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

moviefreak#1 schreef:

@ dutchtuga : Ik geef dus nu een reactie op die beelden niet op de hele wedstrijd.

Ok dat klinkt veel beter. Zijn idd geen mooie beelden en kan er niet trots op zijn. Van Postiga heb ik nooit een hoge dunk gehad en Ronaldo heeft veel maniertjes. Neemt natuurlijk niet weg dat ik het een geweldige voetballer blijf vinden. Ik geniet van zijn beweging, snelheid en de combinatie ervan. Daarnaast is hij ook nog een behoorlijk kopsterk en heeft een geweldige (vrije) trap. Jammer gewoon dat hij dit toernooi nog geen een keer geroemd is om zijn positieve dingen.

De maniertjes zullen in de toekomst met een goede coach wel afnemen en de voetbalkwaliteiten alleen maar toenemen.

Verder heeft Pauleta dit toernooi ook geen reet laten zien en heb ik me enorm aan hem geirriteerd. Op een groot toernooi nog nooit geschitterd. Geef mij maar Nuno Gomes die veel beter in dit systeem past. Speelt stukken beter met de rug naar het doel en dat is de manier waarop Pauleta telkens wordt aangespeeld. Helemaal de speler niet naar.

De schijnwerpers hadden wel wat meer verdeeld kunnen worden is mijn oordeel.

Opvallend is ook dat de kritiek die ik heb gehoord en gelezen alleen maar van Hollanders en Engelsen komen. Toeval? Denk het niet. Elke Spanjaard of Italiaan die ik heb gesproken en gehoord op tv hadden een veel objectievere mening. Denk toch dat er meer achter schuilt.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Dat is toch niet zo raar? Nederland en Engeland hebben direct met dat irritante gedrag te maken gehad, geen wonder dat je je er dan meer aan stoort.

Aan het fluitconcert voor Ronaldo te horen storen Duitsers en Fransen zich er toch ook erg aan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.