- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Zevert ten Napel zat wederom naar een andere wedstrijd te kijken. Hij had het over een fantastische pot en was daarmee ongeveer de enige op deze wereld. Daarbij, als je het verschil tussen Zidane en Henry niet meer ziet moet je gewoon met pensioen gaan.
Maar volgens Arno Vermeulen blijft hij nog aan tot en met het EK van 2008 
Onderhond
-
- 87698 berichten
- 13078 stemmen
Heb ook de indruk dat was het een Portugees geweest die zo was gevallen, dat niemand het een penalty had gevonden ...
Je ziet de Portugese verdediger iig duidelijk uitglijden, dus discutabel was het zeker.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
En het vreselijk irritante gezeik gaat maar door hier. Nergens inhoudelijk, alleen maar kinderlijk gejammer.
Het is geen gezeik. Ik zet de wedstrijd aan 20 minuten voor het einde en is het weer valpartij hier, valpartij daar. Op een gegeven moment ben ik onderwijl maar wat anders gaan doen, ik werd er gewoon onpasselijk van. Ze tellen niet driedubbel, ze maken er gewoon drie keer zo veel. Dat je dat niet wilt inzien, is toch echt aan jou te wijten. Ik zou niet weten waarom het niet inhoudelijk zou zijn, omdat het bij Portugal daar gewoon teveel om draait. Ze zouden het toch beter moeten kunnen met gewoon aanvallen. Één goal in drie wedstrijden is natuurlijk ook gewoon belachelijk weinig.
Prachtig gebaar van Domenech trouwens, met zijn filmcamera. Typeert alles.
Volslagen belachelijk ook dat je het maar ,,niet praten over voetbal" noemt als het net niet in je straatje past. 
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Zevert ten Napel zat wederom naar een andere wedstrijd te kijken. Hij had het over een fantastische pot en was daarmee ongeveer de enige op deze wereld. Daarbij, als je het verschil tussen Zidane en Henry niet meer ziet moet je gewoon met pensioen gaan.
Maar volgens Arno Vermeulen blijft hij nog aan tot en met het EK van 2008
Die man moeten ze echt per direct met pensioen sturen..
Maar dat lijkt dus niet te gebeuren.
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Heb ook de indruk dat was het een Portugees geweest die zo was gevallen, dat niemand het een penalty had gevonden ...
Je ziet de Portugese verdediger iig duidelijk uitglijden, dus discutabel was het zeker.
Hij tikt toch duidelijk de voet van Henry weg. Uitglijden of niet, Henry was anders vrij voor de keeper geweest.
Zet je dat dan weer in contrast met Shownaldo, die weer een geweldige snoekduik uit zijn hoge hoed tovert, dan lijkt het me een meer dan terecht gegeven pingel.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Hij tikt toch duidelijk de voet van Henry weg. Uitglijden of niet, Henry was anders vrij voor de keeper geweest.
Uitglijden is inderdaad geen reden om dan maar niet te fluiten voor een dusdanige overtreding. Aangezien er geen gele kaart aan te pas kwam, zal dat waarschijnlijk ook nog opgemerkt zijn door de scheidsrechter.
Onderhond
-
- 87698 berichten
- 13078 stemmen
Je ziet dat er contact is inderdaad, alleen kan je onmogelijk zien of de intentie er was Henry onderuit te halen. Die Portugees gaat redelijk lomp op z'n kont. Je moet al redelijk lenig zijn om dan nog iemand zo, gewild onderuit te schoppen.
Wat dat verder met contrasteren te maken heeft is mij onduidelijk. Die fase kwam pas later zelfs.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
gewild onderuit te schoppen.
Maar dat is dus niet het criterium.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ja, het was weer feest met Ten Napel. Henry heeft het doelpunt gemaakt, Zidane heet ZineZine van z'n voornaam en ALTIJD MAAR WEER DIE RIBERY!
Het enige wat hij dan wel goed zag waren de duikelingen van de Portugezen. Ik kan er niet bij dat mensen dat niet zien. Vooral die snoekduik in de eerste helft van Ronaldo was te obvious gewoon. Die was al een meter van de grond voordat er ook maar een Fransman aan de pas kwam. Henry daarentegen werd eerst aangetikt, en ging vervolgens makkelijk naar de grond. Een andere volgorde, maar een wereld van verschil. En op een overtreding in de zestien staat gewoon een penalty. Nu kan er met deze regel wat soepel worden omgegaan, maar hier werd Henry gewoon, expres of niet, een scoringskans ontnomen. Portugal wordt nu gewoon door hun eigen middelen uitgeschakeld doordat ze zo'n reputatie hebben opgebouwd.
Vond het dan wel weer erg zonde dat Miguel moest afhaken, de enige Portugees (samen met Ricardo) die mijn sympathie had.
Trouwens best kut dat mijn voorspelling (ik had 2-0 voor Frankrijk, met als eerste doelpuntenmaker Zidane) blijkbaar niet is doorgekomen bij wkvoorspellen.nl. Blijkbaar vergeten op te slaan ofzo
.
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2629 stemmen
Ligt natuurlijk ook aan henzelf. Ze vallen alsmaar weer.. 
LaRusso
-
- 175 berichten
- 0 stemmen
Sommige mensen houden zelfs de schwalbes bij
. Komt in elke wedstrijd wel voor maar als een portugees het doet weegt het driedubbel.
Voor de rest hou ik het bij dit forum voor gezien want over voetbal wordt hier amper gesproken.
gewoon even een nachtje slapen, en morgen kan je weer helder naar de wedstrijd terugkijken
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Je ziet dat er contact is inderdaad, alleen kan je onmogelijk zien of de intentie er was Henry onderuit te halen. Die Portugees gaat redelijk lomp op z'n kont. Je moet al redelijk lenig zijn om dan nog iemand zo, gewild onderuit te schoppen.
Wat dat verder met contrasteren te maken heeft is mij onduidelijk. Die fase kwam pas later zelfs.
Gaat niet perse om de intentie, de meeste handsballen zijn vaak ook per ongeluk. Hands = fout. Zijn uitglijder veroorzaakt een fout tegen Henry. Dus is een penalty wat dat betreft gerechtvaardigd.
Natuurlijk echt overduidelijk aangeschoten hands daar buiten gelaten.
Onderhond
-
- 87698 berichten
- 13078 stemmen
Gaat niet perse om de intentie.
Iemand die dit enigszins officieel kan confirmeren ? Volgens mij is/was de intentie net een essentieel punt.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Haha 
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Ik heb alvast een voorlopig elftal van het toernooi samengesteld :
Buffon
Zambrotta - Ricardo Carvalho - Cannavaro - Grosso
Frings - Vieira - Pirlo
Zidane
Klose - Fernando Torres
en op de bank :
Ricardo, Thuram, Senderos, Gallas, Lahm, Maniche, Nedved, Maxi Rodriguez, Riquelme en David Villa.
Wie doet ook een poging?
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Iemand die dit enigszins officieel kan confirmeren ? Volgens mij is/was de intentie net een essentieel punt.
Ja, want door zijn actie kan Henry in een kansrijke positie komen om hem voor zijn rechterbeen te leggen. Hij werd dus wel degelijk gehinderd in een doelmatige poging om te scoren. En dat is natuurlijk een strafschop, alhoewel het een lichte overtreding is, de Portugees had natuurlijk zijn been in moeten trekken, dat is wat telt.
Die rare duikelingen aan de andere kant van het doel sloegen aan de andere kant dan ook nergens op.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Volgens mij was het een duidelijke penalty. Vooral bij dat andere camerastandpunt kon je goed zien dat er een schoppende beweging wordt gemaakt. Henry kon er verder ook weinig aan doen dat hij niet op zijn benen kon blijven staan.
Ben blij dat Portugal eruit ligt, ze zouden ook echt niets in de finale te zoeken hebben gehad en weggespeeld worden door de Italianen. Frankrijk geef ik nog wel een kans maar ik gok toch op de Italianen. Nu maar hopen dat er van Italiaanse kant geen vroeg doelpunt valt want dan wordt het waarschijnlijk een erg suffe finale.
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2629 stemmen
Heb ongeveer de helft van alle wedstrijden gezien, moviefreak#1, dus een beetje moeilijk om een heel team samen te stellen. Ben het met geen enkele keuze van jou echt oneens overigens.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Lehmann
Miguel - Puyol - Cannavaro - Lahm
Maxi Rodriguez - Pirlo - Zidane - Giblerto Silva
Klose - Fernando Torres
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2629 stemmen
Lehmann vind ik er iig niet in thuishoren. Hij heeft naar behoren gekeept, maar de beste keeper vind ik wat te veel eer.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Lehmann was goed maar Buffon krijgt in zes wedstrijden slechts één doelpunt tegen : het eigen doelpunt van Zaccardo tegen de VS. En een aantal zeer goede en belangrijke reddingen natuurlijk.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Ligt voor het grootste deel ook aan de verdediging denk ik. Ik zou toch altijd voor Van der Sar gaan in het doel.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Inderdaad, dat gebrek aan tegendoelpunten bij Italië kwam grotendeels door de uitstekende verdediging.
Wat ik van Lehmann heb gezien was allemaal goed. Strafschoppen gehouden, altijd goed getimed en gekozen uitkomen bij corners, goede communicatie met zijn verdedigers. Buffon heeft zich eigenlijk te weinig kunnen bewijzen imo.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Vooral in die timing bij de corners kan ik me heel erg vinden. Daarbij is het ook nog knap dat hij kalm is gebleven onder de enorme druk die bankzitter Kahn met zich meebracht. Het zal aan de laatste twee wedstrijden liggen wie voor mij keeper van het toernooi word. Vooralsnog hou ik het op Buffon maar Lehmann en ook Ricardo kunnen nog die plaats krijgen.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ondoenlijk zo'n lijstje te maken aangezien vaak de beste spelers op verschillende posities spelen. Of leven jullie nog in de jaren 70 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
ik neem jou niet serieus meer. Je moet je roze bril eens afzetten, en zien hoeveel fopduiken ze wel niet maken. 1x kan, maar niet 5x......PER WEDSTRIJD!
Portugal heeft er idd wat fopduiken op zitten ja maar om het er de hele tijd over te hebben, en zo denigrerend,vind ik veel te ver gaan. Zo erg was het niet en heb het ook vaak genoeg bij andere teams gezien. We hebben ook mooie dingen laten zien en spelers die het geweldig hebben gedaan. Miguel, Maniche, Carvalho en Ricardo vond ik uitblinkers. Vind het gewoon jammer dat er weinig over andere zaken gesproken wordt en irriteert me ook best wel.
Hier trouwens mijn voorlopige WK team :
Buffon
Miguel, Ricardo Carvalho, Cole, Lahm
Senna/Mascherano, Maniche, Ballack
Maxi Rodriguez, Klose, Ribery
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
- En dan nog die foto's erbij zetten.....
Zolang het Duitse, Engelse of andere foto's waren vond je het leuk, maar owee als het Portugese zijn, want dan doet het pijn...
kos
-
- 46817 berichten
- 8941 stemmen
Maar als een verdediger gewoon te laat is en een speler onderuit haalt is het nog steeds een penalty. Buiten het strafschopgebied is een actie die onbewust te lomp of te laat in komt ook een overtreding.
kos
-
- 46817 berichten
- 8941 stemmen
Van der Sar
Miguel Ayala Cannavaro Lahm
Maxi Rodriguez Frings Vieira Zidane
Crespo Klose
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Uit de spelregels:
Een speler moet worden bestraft met toekennen van een directe vrije schop, indien hij één van de zes hieronder volgende overtredingen begaat op een wijze die door de scheidsrechter wordt beoordeeld als onvoorzichtig, onbesuisd of als gepaard gaat met een buitensporige inzet:
a. een tegenstander trapt of poogt te trappen; of
b. een tegenstander doet vallen; of
c. springt naar een tegenstander; of
d. een tegenstander aanvalt; of
e. een tegenstander slaat of poogt te slaan; of
f. een tegenstander duwt;
of indien hij één van de vier hieronder volgende overtredingen begaat:
g. een tackle zodanig uitvoert dat de tegenstander eerder wordt geraakt dan de bal; of
h. een tegenstander vasthoudt;
of een tegenstander bespuwt; of
i. de bal opzettelijk met de hand speelt; dit is de bal met de hand of de arm draagt, slaat of voortbeweegt (dit slaat niet op de doelverdediger, wanneer deze zich in zijn eigen strafschopgebied bevindt).
Ik maak hier uit op dat intentie dus niet van belang is bij het toekennen van vrije trappen (of strafschoppen). Want: "b. een tegenstander doet vallen". Hier staat dus niet bij dat hij het expres moet doen. Aan de andere kant maakt het zinnetje "op een wijze die door de scheidsrechter wordt beoordeeld als onvoorzichtig, onbesuisd of als gepaard gaat met een buitensporige inzet" het weer multi-interpretabel. De spelregels zijn zo opgesteld dat de scheidsrechter altijd gelijk heeft. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.