• 17.266 nieuwsartikelen
  • 182.336 films
  • 12.566 series
  • 34.775 seizoenen
  • 656.088 acteurs
  • 200.435 gebruikers
  • 9.465.708 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

Leno

• 5922 berichten
  • 4461 stemmen

Naomi Watts schreef:

Uiteraard, Nederland was onsportief (op zijn zachtst gezegd). Spanje verlaat Duitsland met opgeheven hoofd. Een wereld van verschil.

Naomi Watts schreef:

Dat is het verschil tussen de beleving en interpretatie van het voetbal tussen Nederlanders en Spanjaarden. Voor mij is het meer dan een spel, je vertegenwoordigt je land. Voor mij is waardig verliezen dus erg belangrijk. Ik ben zeer trots.

Sorry hoor maar nu val je toch door de mand. Als Robben een schwalbe maakt en van Bommel een duikeling (na een kopstoor, hoezo duikeling?) heb je het hoogste woord over het "walgelijke" Nederland. Maar als Torres een schwalbe maakt en een duikeling maakt nadat Vieira hem licht aanraakt hoor ik je niet.

Voor de duidelijkheid: ik vergelijk de wedstrijd van Nederland, die ook ik verkeerd vond, niet met de wedstrijd van Spanje. Wat nuance zou je niet misstaan! En wat betreft je beleving en interpretatie, denk daar nog eens over na..

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

kos schreef:

(quote)
Je bedoelt die bal waar hij nog net bij kon en de keeper al voor z'n neus stond? .

Ook een beetje suf dit, ga niet over Huntelaar beginnen, maar vandaag zie ik Ronaldo en Ribery ook alleen op de keeper af gaan en die maken hem wel. Ongeacht wie er beter mee had gekund, Kuyt heeft gefaald en bij andere landen lopen wel klasse spelers en daarom liggen wij er uit.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Leno schreef:

Sorry hoor maar nu val je toch door de mand. Als Robben een schwalbe maakt en van Bommel een duikeling (na een kopstoor, hoezo duikeling?) heb je het hoogste woord over het "walgelijke" Nederland. Maar als Torres een schwalbe maakt en een duikeling maakt nadat Vieira hem licht aanraakt hoor ik je niet.

Voor de duidelijkheid: ik vergelijk de wedstrijd van Nederland, die ook ik verkeerd vond, niet met de wedstrijd van Spanje. Wat nuance zou je niet misstaan! En wat betreft je beleving en interpretatie, denk daar nog eens over na..

Met het walgelijke doel ik op het verloop van de wedstrijd, de aanslagen, de unfair play etc. Ik doelde niet op de schwalbes van Nederland.

Maar je hebt een punt, dat was niet nodig. Torres bleef maar duikelingen gemaakt en heeft totaal geen indruk gemaakt deze avond.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

PartyMarty schreef:

(quote)

Ook een beetje suf dit, ga niet over Huntelaar beginnen, maar vandaag zie ik Ronaldo en Ribery ook alleen op de keeper af gaan en die maken hem wel. Ongeacht wie er beter mee had gekund, Kuyt heeft gefaald en bij andere landen lopen wel klasse spelers en daarom liggen wij er uit.

Die hadden ook wel langer de tijd, Kuyt had he malleen kunnen make nals hij de accelleratie van Henry had gehad.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Da's ook een kwaliteit, en die heeft Kuyt dus niet. Hij heeft genoeg kansen/mogelijkheden gehad en 0 gemaakt. Dat heet falen.

Leno

• 5922 berichten
  • 4461 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Met het walgelijke doel ik op het verloop van de wedstrijd, de aanslagen, de unfair play etc. Ik doelde niet op de schwalbes van Nederland.

Maar je hebt een punt, dat was niet nodig. Torres bleef maar duikelingen gemaakt en heeft totaal geen indruk gemaakt deze avond.

Even teruggekeken, maar je reacties vielen idd wel mee hieromtrent. Ik overdreef. Ik zal Brazilie extra supporteren a.s. zaterdag

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Daar ben ik het mee eens, hij heeft meerdere kansen gehad maar op het niet verzilveren van die kans kan je hem niet kwalijk nemen. Al liet hij bij Feyenoord ook al zien dat hij soms wel veel grote kansen nodig had om 1 goal te maken, Huntelaar liet zien een echte goalgetter te zijn. Dat killerinstinct ontbreekt bij Kuyt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Leno schreef:

Even teruggekeken, maar je reacties vielen idd wel mee hieromtrent. Ik overdreef. Ik zal Brazilie extra supporteren a.s. zaterdag

Geen probleem, ik overdrijf ook regelmatig, ook in dit topic. Zelfs net nog.

Toen ik zei dat Nederland zich moest schamen terwijl het maar een paar spelers zijn die zich moeten schamen. Vooral Heitinga.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Precies mijn punt, bij Feyenoord krijg je kansen genoeg, op dit podium wordt van een spits verwacht dat je van 2 a 3 halve kansen er 1tje in schiet, in ieder geval wel door mij.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat zeker, ook ik zeg neem dan Huntelaar mee. Die maakt een goal uit een halve kans.

Leno

• 5922 berichten
  • 4461 stemmen

Het komt niet vaak voor dat discussies hier zo worden beeindigd..

Trouwens nu de 8e finales zijn gespeeld kan ik zeggen dat bij iedere wedstrijd mijn favoriet heeft verloren. Al kon bij Oek - Zwi mij weinig boeien wie er zou winnen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bij mij hetzelfde en ook Oek - Zwi boeide mij niet zo. Normaal gesproken zou ik Nederland supporten en daarna Portugal maar Nederland ligt eruit en Portugal schakelde Nederland uit. Argentinië dan maar, Lionel Messi.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Naomi Watts schreef:

Spanje verlaat het WK met opgeheven hoofd, Nederland verlaat het toernooi op onsportieve en walgelijke wijze.

Portugal is door naar de kwartfinale op onsportieve en walgelijke wijze..

stinissen (crew films & series)

• 23817 berichten
  • 77574 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Klopt , ben ik het mee eens.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

PartyMarty schreef:

Is een beetje kromme vergeleiking, zowel Ribery als Ronaldo hadden veel meer ruimte en tijd om het af te ronden. Maar neemt niet weg dat Kuyt het alsnog heeft verprutst

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Naomi Watts schreef:

Daar ben ik het mee eens, hij heeft meerdere kansen gehad maar op het niet verzilveren van die kans kan je hem niet kwalijk nemen. Al liet hij bij Feyenoord ook al zien dat hij soms wel veel grote kansen nodig had om 1 goal te maken, Huntelaar liet zien een echte goalgetter te zijn. Dat killerinstinct ontbreekt bij Kuyt.

Ik vind Kuyt ook een echte goalgetter, alleen heeft HunteRlaar 10 x meer inzicht. Kuyt vecht voor elke meter, HunteRlaar kiest zijn positie nauwkeurig uit en wacht af.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Zowel Nederland als Portugal lieten zich van een onsportieve en walgelijke kant zien. Dus was Nederland door dan was Nederland op die wijze door.

ThaMovieVoter schreef:

Ik vind Kuyt ook een echte goalgetter, alleen heeft HunteRlaar 10 x meer inzicht. Kuyt vecht voor elke meter, HunteRlaar kiest zijn positie nauwkeurig uit en wacht af.

Mee eens. Kuyt is een werker, altijd aanspeelbaar, stimuleert anderen etc. Maar Huntelaar is toch meer een afmaker die een hoger rendement haalt.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

De Scheidsrechter is de schuld van alles, die kon het duel niet onder controle houden, zoals wel tussen Frankrijk en Spanje.

Meer valt er niet over te zeggen

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Naomi Watts schreef:

Voor mij is het meer dan een spel, je vertegenwoordigt je land. Voor mij is waardig verliezen dus erg belangrijk. Ik ben zeer trots.

En dan nog net op Raúl González Blanco zijn verjaardag. Is dat balen zeg.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

Ach ja ... het nummer 'Ohne Holland fahren wir nach Berlin' is een hit bij onze oosterburen.

Of we worden op andere manieren belachelijk gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=o5_AjE2HScY&search=Ohne%20Holland

(afbeelding)

'Wij' verdienen het ook wel weer om belachelijk gemaakt te worden met onze grote mond en idiote oranje rage. Nu hopen dat die Argentijnen de Duitsers voetballes geven.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Heel leuk...

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Jaja .. erg sterk

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

speedy23 schreef:

En dan nog net op Raúl González Blanco zijn verjaardag. Is dat balen zeg.

Nogal, ook blijft Aragones een coach zonder ballen. Hij haalde Villa eruit en dan ook gelijk Raúl. Had Raúl laten staan en meer als schaduwspits te fungeren. Zo heeft Torres meer ruimte en zowel Raúl. Raúl heeft al bewezen dat hij erg beslissend kan zijn. Ook is Raúl elke wedstrijd gewisseld of er als wissel ingekomen, The Lord of the Rings verdient meer.

Leno

• 5922 berichten
  • 4461 stemmen

Van Basten:

'Helaas hebben we niet dat dominante spel gespeeld, dat we wilden spelen', vertelde Van Basten op de persconferentie. 'Simpelweg omdat je op een WK goede tegenstanders treft. Zij hebben ons naar achteren gedwongen. De wil was er wel, maar je moet ook de realiteit niet uit het oog verliezen.'

Toch heeft Van Basten goede hoop dat Nederland in de toekomst zijn wil gaat opleggen aan sterke opponenten. 'Bij vlagen hebben we goed voetbal laten zien, daarom hebben we ook een tevreden gevoel overgehouden. We willen die weg blijven bewandelen. Op die manier willen we bekend worden en daar zijn we ook beroemd om geworden in het verleden.'

Hij kwam zelf met dat dominante verhaal, nu is het ineens niet realistisch. Slecht inschattingsvermogen..

En hoe kan hij nou een tevreden gevoel hebben? Belachelijk!

Jammer dat hij de hand niet wat meer in eigen boezem steekt. Hij heeft op meerdere fronten gefaald natuurlijk..

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Ik vond ze tegen Portugal toch erg dominant spelen ..

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

mikoz schreef:

Ik vond ze tegen Portugal toch erg dominant spelen ..

Met 11 tegen 11 was Portugal toch echt beter, pas in de laatste 25 minuten speelde het voetbal zich voornamelijk af op de helft van de Portugezen, helaas werd er van die 25 minuten maar daadwerkelijk 5 minuten gespeeld.

En dat is dan nog met 10 tegen 9 en als laatste kans om een plek in de achtste finales veilig te stellen.

Nee, ik heb geen 1 wedstrijd onder van Basten goed voetbal van Nederland gezien, wat mij betreft mag iemand aangesteld worden.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik heb vandaag in de krant gelezen dat Johan Cruiyff de Nederlandse minister, mevrouw Verdock de schuld zou in de schoenen schuiven van de uitschakeling van het Nederlandse team. Dit omdat ze Salomon Kalou de Nederlandse nationaliteit niet gegeven heeft.

Als voetballer was hij geniaal, maar als politicus zie ik het niet zitten.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Nee inderdaad, dat is het wel het domste wat Johan de laatste tijd heeft gezegd. Waar had hij moeten spelen dan ? Van Persie en Robben waren onze beste mannen en daarbij, wat had het publiek dan gezegd als Kalou wél was opgeroepen en Huntelaar niet

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

NUMMER VIER.

Frank De Bleeckere mag Italië-Oekraïne fluiten.

Het WK voetbal zit er nog niet op voor Frank De Bleeckere. De Belg is woensdag door de wereldvoetbalbond (FIFA) aangeduid als scheidsrechter voor de kwartfinale Italië-Oekraïne van vrijdag in Hamburg.

De Bleeckere en zijn assistenten Peter Hermans en Walter Vromans kregen van de FIFA te horen dat ze tot het einde van het WK in Duitsland mogen blijven, net als 11 andere scheidsrechtersteams. De andere 14 scheidsrechters en 28 assistent-scheidsrechters mogen naar huis. Onder hen de Brit Graham Poll, die de Kroaat Josip Simunic in de voorronde drie keer geel gaf in een wedstrijd, en de Rus Valentin Ivanov, die in Portugal-Nederland 16 keer geel en 4 keer rood gaf.

Frank De Bleeckere floot al drie wedstrijden op het WK: de groepswedstrijden Argentinië-Ivoorkust (2-1) en Japan-Kroatië (0-0) en de 8e finale Engeland-Ecuador (1-0). De Belg kreeg steeds een goede beoordeling.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Tja, inderdaad pijnlijk dom zoiets.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.