- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad. Denk dat hij nog liever z'n gelijk haalt dan een leuke match te zien. Zelden iemand zich zo in allerlei bochten zien wringen
.
Ik heb steeds 1 ding gezegd, en jullie leggen woorden in mijn mond
ik zeg Tsjechie nu zonder Koller een B-land?
daar maken jullie een feit van
ik zeg dat NL in een te sterke poule zit
daar maken jullie van: hij zegt dat alle afrikaanse landen slecht zijn, alleen Ivo niet omdat het in de poule van NL zit
Ik ben het gewoon niet eens met jullie, en blijkbaar ben ik hier de enige die zo denkt. Mooi toch! En dat ik jullie daarmee irriteer maakt me geen ene r**t uit, want dit is een forum en ik geef mijn mening.
Komt ene Phoenix langs die alles noteert wat ik zeg....kom dan met argumenten van jezelf, want dit is op de man spelen en zwak
dus noteer maar alvast in je agenda dat ik T&T de grond in zal boren nadat Engeland morgen van ze gewonnen heeft! En T&T weer eens WK-onwaardig voetbal heeft laten zien...
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Dank je Damon.
Voorlopig de strijdbijl maar weer even onder een handje zand verbergen. 
(Effe genoeg geweest)
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Alle ploegen zijn momenteel aan bod geweest en ben over het algemeen toch teleurgesteld door de manier van voetballen. Maar dat ligt sowieso niet alleen aan het WK, want ik merk hetzelfde op bij het clubvoetbal van de laatste 10-20 jaar.
Spelers zijn tegenwoordig geen "spelers" meer, maar afgetrainde paracommando's die mekaar van het veld trappen bij de eerste de beste gelegenheid. In de spelwijze zie je dat ook terug; zelden zie je nog lange rushes zonder dat een speler al na 1 meter wordt neergehaald. Ook lijken spelers niet meer het lef te hebben om "vooruit" te voetballen. Al wat je ziet is terugkappen, temporiseren, kunstjes zonder doelgerichtheid, stilstaande fases die alsmaar belangrijker worden,... alles behalve aantrekkelijk voetbal.
Om nog maar te zwijgen over de arbitrage. Het spel is zo geëvolueerd dat je al echt iemand een elleboogstoot op z'n hoofd moet geven om nog maar een gele kaart te krijgen. Dit kan toch niet meer? Op die manier creëer je echt een anti-voetbalmentaliteit volgens mij.
Het voetbal is niet meer wat het 20 jaar geleden was. Op zich is dat wel logisch, maar die evolutie is zeker geen goeie... De wedstrijden van vroeger waren veel leuker om zien!
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
Hm.. Marc Overmars zei vandaag in de krant precies het tegenovergestelde. Hij zei dat hij in veel van die wedstrijden al 10 keer was neergehaald als hij doorbrak, waar nu veel aanvallers wel de ruimte krijgen.
Volgens hem omdat de scheidsrechters nu veel minder toelaten dan jaren geleden en verdedigers dus veel voorzichtiger zijn om niet teveel kaarten te pakken.
Zelf vind ik het wel opvallend dat aanvallers vooral veel ruimte krijgen om een bal aan te nemen. Ik weet niet of dat onkunde van de verdedigers is of dat ze inderdaad bang zijn dat ze niets mogen van de scheids.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Alle ploegen zijn momenteel aan bod geweest en ben over het algemeen toch teleurgesteld door de manier van voetballen. Maar dat ligt sowieso niet alleen aan het WK, want ik merk hetzelfde op bij het clubvoetbal van de laatste 10-20 jaar.
Spelers zijn tegenwoordig geen "spelers" meer, maar afgetrainde paracommando's die mekaar van het veld trappen bij de eerste de beste gelegenheid. In de spelwijze zie je dat ook terug; zelden zie je nog lange rushes zonder dat een speler al na 1 meter wordt neergehaald. Ook lijken spelers niet meer het lef te hebben om "vooruit" te voetballen. Al wat je ziet is terugkappen, temporiseren, kunstjes zonder doelgerichtheid, stilstaande fases die alsmaar belangrijker worden,... alles behalve aantrekkelijk voetbal.
Om nog maar te zwijgen over de arbitrage. Het spel is zo geëvolueerd dat je al echt iemand een elleboogstoot op z'n hoofd moet geven om nog maar een gele kaart te krijgen. Dit kan toch niet meer? Op die manier creëer je echt een anti-voetbalmentaliteit volgens mij.
Het voetbal is niet meer wat het 20 jaar geleden was. Op zich is dat wel logisch, maar die evolutie is zeker geen goeie... De wedstrijden van vroeger waren veel leuker om zien!
Ligt dat aan voetbal?
Mijn liefhebberij, schaken, levert hetzelfde: velen vonden de partijen vroegen mooier.
Wielrennen: de Tour vroeger was mooier.
Schaatsen: Tegenwoordig is alles steriel en computergestuurd..
Ligt het niet meer aan de te allesoverheersende beelddekking? Je ziet tegenwoordig alles, ook de kutacties.
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
Alan Hansen is het er ook niet echt mee eens.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Alan Hansen is het er ook niet echt mee eens.
WAAR is WIE het niet mee eens?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik hoef geeneens argumenten te gebruiken, je spreekt jezelf toch wel tegen.
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
WAAR is WIE het niet mee eens?
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
OK. Dan weet ik hoe ik die mening moet plaatsen wat betrefd achtergrond van de meninguiter. (Dat is niet onbelangerijk).
Bedankt!
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Mja inderdaad, maar met wat vergelijkt ie? De vorige wereldbeker? Of het voetbal van 20 jaar geleden?
Ik heb het duidelijk over het voetbal van nu en dat van 20 jaar geleden. Vanaf het moment dat het grote geld begon mee te spelen is deze sport er ook stilletjes aan aan kapotgegaan. Ik overdrijf misschien wel een beetje, maar wat ik wél weet is dat ik vroeger meer kon genieten van het spelletje dan nu.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen

zwak als je geen argumenten hebt. zeg dan niks
mij een beetje aanvallen, maar een eigen mening...ho maar
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vond de wedstrijd van Saudi- Tunesië een stuk leuker dan de zogenaamde grootmachten die gisteren speelde. 
Snap dan ook niet waarom die zo nodig naar de finale moeten. Ik wil nog wel zien of Frankrijk van deze landen wint...
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Mja inderdaad, maar met wat vergelijkt ie? De vorige wereldbeker? Of het voetbal van 20 jaar geleden?
Ik heb het duidelijk over het voetbal van nu en dat van 20 jaar geleden. Vanaf het moment dat het grote geld begon mee te spelen is deze sport er ook stilletjes aan aan kapotgegaan. Ik overdrijf misschien wel een beetje, maar wat ik wél weet is dat ik vroeger meer kon genieten van het spelletje dan nu.
Zeker tot 1990 zag je zo weinig dat elke wedstrijd die je zag acties had die je nooit eerder had gezien.
Ook vroeger werd er slecht gespeeld. En dan heb ik het over 'alle' vroeger.
Grote geld: Als de voetballers teveel knuffelen na een doelpunt, dan 'stellen ze zich aan' en 'hebben ze gewoon gedaan waar ze voor betaald worden', en knuffelen ze te weinig, dan 'spelen ze alleen maar voor het geld'.
Het geld-argument vind ik te makkelijk. Alle spelers hebben baat bij een goed WK, hetzij via land, hetzij via individuele prestaties. Een een goed WK levert meer op dan en slecht wk.
Waarom is groot geld schadelijker dan klein geld?
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25200 stemmen
Ik vond de wedstrijd van Saudi- Tunesië een stuk leuker dan de zogenaamde grootmachten die gisteren speelde. 
Snap dan ook niet waarom die zo nodig naar de finale moeten. Ik wil nog wel zien of Frankrijk van deze landen wint...
Dan zal Frankrijk eerst maar eens moeten winnen van Zuid Korea en Togo want dat moet ik eerst ook nog eens zien. Zeker met die bondscoach die er duidelijk geen kaas van heeft gegeten 
kappeuter (crew films)
-
- 74733 berichten
- 5988 stemmen
Kan dat kinderachtige gedoe hier nu even ophouden?
(persoonlijke aanvallen)
Alvast bedankt!
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Het geld-argument vind ik te makkelijk. Alle spelers hebben baat bij een goed WK, hetzij via land, hetzij via individuele prestaties. Een een goed WK levert meer op dan en slecht wk.
Waarom is groot geld schadelijker dan klein geld?
Als ik het over geld heb, bedoel ik niet zozeer de individuele lonen van spelers, maar eerder de financiële status van clubs. Clubs zijn in die mate afhankelijk van geld dat risico's nemen vaak financiële gevolgen inhoudt. En geen risico's nemen = minder aantrekkelijk voetbal.
Verder ligt de bovengrens en de benedengrens van de individuele spelerslonen volgens mij te ver uit elkaar, wat omkoping in de hand werkt. Daarbovenop wordt er dan nog eens te weinig geïnvesteerd in jeugdwerking wat de kwaliteit van het voetbal ook niet ten goede komt.
Maar uiteraard is "geld" niet het enige probleem...
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Kan je even alle teams opnoemen waarover je het hebt?
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
In Frankrijk kennen ze Mohammed. Moet men nu voortaan op de Franse Televisie andere landen het WK laten spelen dan op de Nederlandse Televisie?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Tsjonge jonge ... ik ga niet zeggen dat het onverdiend is, maar dat het bij die Duitsers altijd zo gaat word je strontziek van.
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
2 keer op de lat in de 90e minuut om in de 92e minuut alsnog te scoren... 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Geweldig hoe die Duitsers dat toch steeds doen.
Ze WILLEN die bal er gewoon in.
De Polen verdiende ook niet anders met die defensieve wissel.
Ook een heerlijke wedstrijd. Het is duidelijk voorbij met die afstast wedstrijdjes. 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Het enige dat je die Duitsers nu kan verwijten is dat ze weer zo fucking lang over dat doelpunt doen.
kappeuter (crew films)
-
- 74733 berichten
- 5988 stemmen
Ik vind ook dat Polen zo irritant lang over het scoren doet.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hoe krijgen de Duitsers voor elkaar, geweldig!

Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Een wedstrijd duurt 90 minuten en op't einde winnen de Duitsers 
Schitterend!
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Wel mooi dat het aanvallend voetbal op dit WK resultaat boekt. Oekraine, Polen... Allemaal op hun broek gekregen.
Alleen T&T heeft het volgehouden, maar die wisselen tenminste geen verdediger naarbinnen na een rode kaart.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3304 stemmen
Het enige dat je die Duitsers nu kan verwijten is dat ze weer zo fucking lang over dat doelpunt doen.
En dat er buiten Ballack maar weinig spelers zijn die een fatsoenlijke pass kunnen geven. Ballack was wel érg goed vandaag.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Och, die voorzet van Onkolonko (sp?) was ook netjes op maat hoor
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.