- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Met welke mobiel loop jij op zak?
Met welke mobiel loop jij op zak?
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Zoals Rep_robert zei, het blijven inderdaad tiles, die een bepaalde functie hebben. De belangrijkste apps zijn er wel, maar ik mis veel apps qua productiviteit, zoals bijvoorbeeld een add blocker. Daarnaast betreft het net als iOs een gesloten OS. Op een Android toestel kan men eigenlijk alles, maar dan ook alles instellen en tweaken. Maar zoals ik al zei, ieder zijn ding en ik snap dat veel mensen Windows Phone een interessant platform vinden, bijvoorbeeld door het hebben van één ecosysteem. Windows tablet/PC met een Windows Phone toestel.
Toch denk ik dat ze het zullen gaan afleggen tegen iOS en Android in de toekomst.
Misschien een leuk gegeven. De nieuwste HTC Sense versie op de HTC One zal ook enkele grafische aanpassingen hebben. Belangrijkste is Blinkfeed, ook een soort van tiles. Echter minder dwingend aanwezig en je kan het zelfs verwijderen. Leuk om te testen eventueel 

HTC One officieel: nieuw, stijlvol toptoestel met uitstekende specificaties Androidworld
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Vanmiddag mijn telefoon in de wc laten vallen en nu lijkt ie het echt begeven te hebben. Gelukkig is mijn abonnement recentelijk afgelopen dus ik ga nu meteen maar mijn abonnement verlengen met nieuwe phone.
Speciale Lezeraanbieding van Vodafone! | Vodafone - directsales.vodafone.nl
Ik ga voor de LG Optimus L7 denk ik. Mijn broer heeft em ook en bevalt em goed.
L7? Serious.. Zit nog een single core processor in. Zit anno 2013 niet meer een in mid-range of high-end telefoon, dus waarom zou je dit nog nemen? Mijn Galaxy SPlus uit oktober 2011 heeft zelfs betere specs
De telefoon zal ook veel sneller vastlopen en kan grafisch niet heel veel aan. Is ie uberhaupt nog wel eens te verkrijgen? Of bedoel je niet een andere telefoon?
Vergeet ook niet dat LG vooral met die oudere toestellen een grafische spuuglelijke interface heeft en ook qua android versie achter zal lopen.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Nee, kijk maar naar die link die ik heb gegeven. Is verkrijgbaar. En in principe gebruik ik alleen Whatsapp (en een enkele keer sites als IMDb) dus lijkt me dat ik daar niet een supertelefoon voor nodig heb?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Om een superphone geef ik zelf niets, dus is het de bescheiden Sony Xperia geworden. De Skyfall telefoon dus, om in filmtermen te spreken
.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Zelfs het internet zal minder soepel lopen op oude telefoons. Ik zie het verschil tussen mijn telefoon en de SIII ook hoor. Daar zit je in 5 a 10 seconden op een website(afhankelijk van je typkunsten en je favorieten), terwijl ik soms door traagheid er wel een halve minuut over doe. Om maar iets te noemen
En dan heb ik het over het moment dat je jouw internet aanklikt tot aan het moment dat je op de site zit en klaar is met laden.
Tegenwoordig heb je al goedkopere toestelletjes die veel meer aankunnen. Zoals die S Advance in jouw linkje ook..
Sowieso zie ik niet echt aanbiedingen in dat linkje waar ik kapot van ben.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Zolang ik me bitches maar kan Whatsappen vind ik het goed, yo! 
Dus onze reppie is ook zo'n figuur die al 's nachts in de rij gaat liggen als er een nieuwe iPhone uitkomt?
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Ik heb een hekel aan Iphones. Maar nee, ik zou niet anno 2013 een telefoon kopen die in 2011 al bijna achterhaald was nee.
ALDI Nederland - vanaf zaterdag 02/03
Kan je beter dit soort toestellen los kopen. Helemaal up to date, best geinige mobieltjes en zelfs redelijke specs. Nou ja, redelijk. Voor 119 euro is het helemaal geen geld.. Goedkoop sim-only abbo'tje erbij en je bent 10x beter uit dan met een L7..
Je kan er zelfs twee sim kaarten(dual sim) in doen, bijvoorbeeld als je werk/prive gescheiden wilt houden.
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
Mijn magische iPhone 3gs van bijna 4 jaar oud still going strong. Magisch ja.. vorige week had ie weer kuren. Trillfunctie stuk en toen dacht ik dat het wel eens zijn laatste uren zouden kunnen gaan worden. Paar dagen later een soort megakraak in dat ding en de trilfunctie begint uit zichzelf weer te werken... 
Dus daar loop ik nog steeds mee rond. Bestaat er een categorie oudste (nog werkende) iPhone in het Guiness Book of Records?
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Zie wel meer mensen met zo'n aftandse, oude Iphone lopen soms. Geldt wel voor meer mobieltjes natuurlijk. Maar anno 2013 koop je zelf natuurlijk geen 3GS, aangezien er betere Iphones zijn 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ik heb een hekel aan Iphones. Maar nee, ik zou niet anno 2013 een telefoon kopen die in 2011 al bijna achterhaald was nee.
Kan je beter dit soort toestellen los kopen. Helemaal up to date, best geinige mobieltjes en zelfs redelijke specs. Nou ja, redelijk. Voor 119 euro is het helemaal geen geld.. Goedkoop sim-only abbo'tje erbij en je bent 10x beter uit dan met een L7..
Je kan er zelfs twee sim kaarten(dual sim) in doen, bijvoorbeeld als je werk/prive gescheiden wilt houden.
Maar dat is het juist. Ik sms weinig (dankzij Whatsapp) en gebruik zeer weinig MB's. Daarnaast ben ik nooit een beller geweest (is ook nog eens minder geworden door Whatsapp) en als ik in de buurt ben van een vaste telefoon pak ik die.
Dus ik ben vorige week al op onderzoek uitgeweest bij verschillende providers in de stad. Waar kom je dan achter? Die lafbekken hebben alle abonnementen duurder gemaakt (omdat iedereen het nieuwste van het nieuwste wil en er toch wel voor betaald) en kan je haast alleen nog maar (in mijn ogen te dure) abonnementen met heel veel mb's bestellen. Zoals al blijkt geef ik daar helemaal niks om, als ie maar Whatsapp, belt en smst. Ik ben een uitstervend ras, zeiden ze in de winkel ook al, blijkbaar is NW ook zo'n type (zoals blijkt uit zijn post van net).
Zelfs die sim-only abonnementen zijn niet goedkoop. En ja, ik ben een zure krent wat telefoons betreft dus het is me al gauw te duur.
Vandaar dat dit ideaal voor me is. Een zeer goedkoop abonnement en ook nog een telefoon erbij.
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
Zie wel meer mensen met zo'n aftandse, oude Iphone lopen soms. Geldt wel voor meer mobieltjes natuurlijk. Maar anno 2013 koop je zelf natuurlijk geen 3GS, aangezien er betere Iphones zijn
Het kan me eigenlijk niet al te veel schelen welke versie ik heb. Zou als ik een nieuwe ga nemen wel prettig zijn als ik weer muziek kan luisteren, daar is deze anderhalf jaar geleden al mee opgehouden, maar verder? 3, 4 of 5, het is wat sneller, dat is het ook wel.. Al zat ik laatst te kijken en was de 3gs nog steeds erg duur om niet te kopen. Niet veel goedkoper dan een 4 in ieder geval, vond ik toch wel erg vreemd.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Die Wolfgang toestellen van Aldi zijn best geinig inderdaad. Vooral voor 119 euro, kan je het eigenlijk niet laten liggen. Gepaard met een goedkoop online simonly abonnementje ben je inderdaad beter -en goedkoper uit.
Ik zelf heb ook een simonly abonnement : 1 GB internet + 300 minuten voor 16,95 per maand.
Heb nu een week de Sensation XE in gebruik, maar het is toch allemaal net iets minder dan mijn overleden Galaxy SII. Het flashen ging ook niet zo gemakkelijk allemaal, maar ik moest en zou hem gaan rooten
, al was het om al die vervelende reclame te verwijderen in de (gratis) apps.
Momenteel draai ik toch nog de nieuwste Android versie 4.2.2 zonder alle opsmuk (zoals Sense).
Voelt het toch nog weer een klein beetje als mijn Galaxy 
Het is simpelweg gewoon hoeveel luxe je gewend bent. Als je van een iPhone 5 -of een Galaxy SIII afkomt en je moet het opeens doen met bv een iPhone 3gs of een Galaxy Ace, dan is het één en al ergenis.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Vandaar dat dit ideaal voor me is. Een zeer goedkoop abonnement en ook nog een telefoon erbij.
Maar jij gaat dan voor 200 MB, 60 belminuten en 40 smsjes als ik zo lees... Blijft alsnog niet erg veel hoor.
Ik zit bijna overal op WIFI, maar omdat apps op de achtergrond ook data trekken en onderweg internet je ook wat af kom ik toch op een kleine 300 MB per maand. Ik wil ook niet eens zeggen dat ik een zware gebruiker ben. Ik gebruik alleen een aantal nieuws apps, whatsapp, facebook en dat soort dingetjes.
Daarnaast is gebruiksgemak ook gewoon een belangrijke factor. Beeldschermen zijn nu gewoon veel beter en scherper...telefoons reageren sneller. Lijken mij toch wel belangrijke factoren, ook al doe je er niet veel mee.
Vooralsnog, 119 euro voor een mid-range toestel en desondanks een goedkoper sim only abbonement lijkt me toch voordeliger. Vooral omdat je dan ook niet twee jaar aan een matig toestelletje vast zit en wat meer vrijheid hebt, ook met abbonementen. Je kan kiezen wat je wilt..
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Maar jij gaat dan voor 200 MB, 60 belminuten en 40 smsjes als ik zo lees... Blijft alsnog niet erg veel hoor.
Ik zit bijna overal op WIFI, maar omdat apps op de achtergrond ook data trekken en onderweg internet je ook wat af kom ik toch op een kleine 300 MB per maand. Ik wil ook niet eens zeggen dat ik een zware gebruiker ben. Ik gebruik alleen een aantal nieuws apps, whatsapp, facebook en dat soort dingetjes.
Daarnaast is gebruiksgemak ook gewoon een belangrijke factor. Beeldschermen zijn nu gewoon veel beter en scherper...telefoons reageren sneller. Lijken mij toch wel belangrijke factoren, ook al doe je er niet veel mee.
De adds in de applicaties zorgen voor extreem veel data verbruik. Ik weet niet of je je toestel ook hebt geroot -en gebruik maakt van de app Add away? Echt een aanrader!
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Nee, dat gaat mij ook weer een stapje te ver
Is me iets te onveilig en ik vertrouw mijn telefoon er niet zo heel veel mee. Dataverbruik maakt me zelf niet heel veel uit, ik kom toch nooit aan mijn mb's verder door het WIFI. Alleen zou me er wel zorgen om maken als ik een klein internet abbootje had.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Het kan me eigenlijk niet al te veel schelen welke versie ik heb. Zou als ik een nieuwe ga nemen wel prettig zijn als ik weer muziek kan luisteren, daar is deze anderhalf jaar geleden al mee opgehouden, maar verder? 3, 4 of 5, het is wat sneller, dat is het ook wel.. Al zat ik laatst te kijken en was de 3gs nog steeds erg duur om niet te kopen. Niet veel goedkoper dan een 4 in ieder geval, vond ik toch wel erg vreemd.
Iphones blijven altijd duur. Oplichters zijn het 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Vooralsnog, 119 euro voor een mid-range toestel en desondanks een goedkoper sim only abbonement lijkt me toch voordeliger. Vooral omdat je dan ook niet twee jaar aan een matig toestelletje vast zit en wat meer vrijheid hebt, ook met abbonementen. Je kan kiezen wat je wilt..
Nee, ik zou dan voor die tweede gaan, 200 MB, 120 belminuten en 80 smsjes.
Maar leg jij dan eens uit wat er zoveel beter is aan die Samsung Galaxy S Advance in vergelijking met de LG Optimus L7?
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Ik zit nu wat meer info te zoeken naar die Wolfgang van de Aldi, maar dat is echt een extreem scherpe prijs. Dual Core, 4 inch, Android, zoals het bedoelt is, erop. Het is dat ik nu pas een Sensation heb gekocht van een vriend, anders waagde ik meteen de gok.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ik zit nu wat meer info te zoeken naar die Wolfgang van de Aldi, maar dat is echt een extreem scherpe prijs. Dual Core, 4 inch, Android, zoals het bedoelt is, erop. Het is dat ik nu pas een Sensation heb gekocht van een vriend, anders waagde ik meteen de gok.
Moet je wel een goedkoop sim-only abonnementje zien te vinden (liefst Vodafone). Zoals al eerder geschetst in mijn posts; zelfs sim-only's zijn dus niet meer goedkoop te vinden. Smartphones zijn de ondergang geworden van goedkope abonnementen.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Moet je wel een goedkoop sim-only abonnementje zien te vinden (liefst Vodafone). Zoals al eerder geschetst in mijn posts; zelfs sim-only's zijn dus niet meer goedkoop te vinden. Smartphones zijn de ondergang geworden van goedkope abonnementen.
Vodafone weet ik zo de prijzen niet, maar wat definieer jij onder goedkoop? Ik vind 15 euro per maand goedkoop, 25-35 euro normaal en 50 + duur.
Ik weet niet of ik het mag plaatsen, maar kijk anders is naar simyo. (dochter van KPN)
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Nee, ik zou dan voor die tweede gaan, 200 MB, 120 belminuten en 80 smsjes.
Maar leg jij dan eens uit wat er zoveel beter is aan die Samsung Galaxy S Advance in vergelijking met de LG Optimus L7?
Nou, ten eerste zie ik in de vergelijking dat die Advance hogere internet snelheden kan halen. 14,4 Mb p/s tegenover 7,2 Mb p/s. Daarnaast een dualcore processor tegenover een single core processor. Dus taken worden veel sneller uitgevoerd. Vooral multitasken gaat veel soepeler(bv muziek aan hebben en je telefoon gebruiken tegelijk). Die twee processoren kunnen die taken verdelen. Verder schijnt die LG nogal een wazig scherm te hebben, terwijl de kleuren en scherpte van het super amoled scherm van Samsung afspatten. Al met al zal de telefoon in het dagelijkse gebruik gewoon soepeler draaien. Geen vertragingen bij het opstarten van apps, minder vastlopen. Dat gaat je geheid overkomen met die LG.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Hogere internet snelheden zijn onnodig op een smartphone voor de meeste gebruikers, of een pagina nu met 10 mb/s laadt of 6 mb/s, maakt niets uit.
Een single core vs. een dual core op een Android smartphone is wel doorslaggevender in de gebruikservaring. In de meeste gevallen!
Specificaties zeggen lang niet alles, het gaat om vooral om hoe de software in elkaar steekt. Als de fabrikant, Android zodanig goed tweakt naar de hardware die zij leveren, kan het voorkomen dat een toestel met een single core soepeler functioneert dan een dual core. Dit is vooral debet aan de zware interfaces die menig fabrikant erover heen kiepert. LG heb ik geen ervaring mee overigens.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Klopt. Nja die LG's zijn verder natuurlijk ook geen top toestellen. Tenminste, tot voor kort want hun aangekondigde telefoon ziet er smullend uit. En hun laatste paar toestellen zijn ook wel redelijk.
De UI(user interface) neemt idd veel ruimte van het werkgeheugen in beslag. Alleen heeft dat geen invloed op light users als Lefgozer. Wat dat betreft zou ik Samsung altijd boven LG prefereren(benchmarks slaan ook in het voordeel uit) . Ook update technisch gezien.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Fuck it, ik heb die LG besteld. Als ie niet bevalt kan ik altijd nog zo'n Wolfgang halen een keertje. 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Tijdje verder en hij bevalt goed hoor de LG Optimus L7. Langzaam? M'n reet!
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Goed nieuws!
Ik wacht nog even tot de Galaxy s4, want dat wordt echt een monster van een toestel. De LG Nexus 4 vind ik daarentegen ook heel erg interessant.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Tijdje verder en hij bevalt goed hoor de LG Optimus L7. Langzaam? M'n reet!
We praten verder over een half jaar
In het begin merk je er weinig van inderdaad. Ik merk het vooral ook in de batterijduur.
Morgen idd de presentatie van de Galaxy S IV. Hoop dat de geruchten waar zijn, met minder neem ik geen genoegen 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Swipen is ook verleden tijd. Met de nieuwe S4 kan je bladeren door voor het scherm te "zwaaien"
Hier een filmpje van de lancering.
Mooi ding, maar waarom zo fucking groot! 5" vind ik echt t groot. Heb nu een s2 en dat vind ik echt wel de max qua grootte.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Ik wil wel zo'n groot scherm
En gelukkig nemen ze het toetsenbordje van Swiftkey ook over. Ongeëvenaarde voorspel functie (die je overigens niet dwingt om die woorden te kiezen) waardoor je ook nooit meer "damn you autocorrect" momentjes hebt.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12839 stemmen
Ongeëvenaarde voorspel functie
Ongeëvenaard in welke zin?