- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Sneu voor die passagier inderdaad. Verder zal het me worst wezen dat die hele Ryan Dunn er niet meer is, een zatlap minder op de baan zeg ik dan.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3288 stemmen
Gelukkig raakt hij een boom en geen tegenligger. Die passagier moet natuurlijk ook beter weten dan bij zo iemand in de auto te stappen.
lebowski
-
- 173 berichten
- 324 stemmen
die Zachary Hartwell is ook dood maar daar hoor je niks over.
ook wel logies maar best wel sneu.
Hij zit er niet mee hoor.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tony Curtis, Blake Edwards en nu Peter Falk. De cast & crew van The Great Race is hevig aan het uitdunnen, gelukkig wel op gezegende leeftijd.
RIP Peter Falk.
thunderball
-
- 5906 berichten
- 1420 stemmen
RIP Peter Falk,
zijn serie Columbo heeft me vele leuke uren in mijn jeugd bezorgd, toen vond ik het echt geniaal.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Tomislav Ivic (77) overleden.
De Kroaat Tomislav Ivic, de voormalige trainer van onder andere Anderlecht en Standard, is vandaag omstreeks 16u op 77-jarige leeftijd in zijn geboortestad Split overleden. Dat melden Kroatische media. Ivic was gisteren opgenomen op de cardiologische afdeling van het ziekenhuis in Split en leed al een tijdje aan diabetes. Hij zou volgende week 78 jaar geworden zijn.
De immer aimabele Ivic kwam tijdens zijn spelerscarrière met RNK Split en zijn geliefde Hajduk slechts voor twee clubs uit, maar in zijn trainerscarrière kwam daar verandering in. De Kroaat trok naar alle uithoeken van Europa en het Midden-Oosten, in België was hij bij Anderlecht (1980-1983) en twee keer bij Standard (1998-1999 en 2000) aan de slag.
Daarnaast trainde hij nog een resem Europese topclubs en subtoppers zoals Ajax, Galatasaray, Fenerbahçe, Olympique Marseille, Benfica, Porto en Atlético Madrid. Bij het voormalige Joegoslavië en Kroatië was hij een tijdje assistent-trainer, de nationale ploegen van de Verenigde Arabische Emiraten en Iran nam hij als hoofdtrainer onder zijn hoede. In 2004 sloot hij zijn carrière af bij het Saudi-Arabische Al-Ittihad. (belga/adv/hln.be

Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
Zat gisteren nog naar een clipje van Judge Judy te kijken die een perfecte "Columbo" deed...
Afsluiten, opstaan en weglopen en dan vlak voor de deur nog één keer omdraaien en het konijn uit de hoed trekken.
RIP
Edit:
YouTube - Judge Judy - Surprise Ending!
Vraag me niet wat hier precies gebeurt maar ik moest dus direct aan Columbo denken.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Eén van luitenant Columbo's memorabele uitspraken was:
Ah, one more thing, sir. I almost forgot. One more thing that I wanted to check on. Uh, probably not important... um,
RIP 
starbright boy (moderator films)
-
- 22491 berichten
- 5153 stemmen
En naast Colombo: Geweldige rol van 'm in A Woman Under The Influence, alleen op basis daarvan een prachtacteur.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2107 stemmen
R.I.P. Peter Falk!
Zojuist hoorde ik het van mijn moeder en daar schrok ik toch best wel van. Ik wist wel dat zijn gezondheid laatste jaren flink achteruit is gegaan.
Ik ben letterlijk opgegroeid met de Columbo-serie. Toevallig heb ik ze laatst nog allemaal gekeken en elke keer waardeer ik die man om zijn prachtige acteerwerk zoals alleen hij dat kan.
R.I.P. Peter Falk!!
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
RIP Peter Falk. Heb Columbo als kind grijs gekeken. Schitterende rol! 
stinissen (crew films & series)
-
- 23567 berichten
- 77110 stemmen
R.I.P Peter Falk
1927-2011
Een van mijn helden ik heb alle afl van de cult serie Columbo.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Tomislav Ivic,
RIP. Bedankt voor je werk voor Ajax.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
RIP Peter Falk
Hij was geweldig in A Woman under the Influence!
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8294 stemmen
RIP Peter Falk
Ook leuk in 'Der Himmel über Berlin'.
interista2001
-
- 254 berichten
- 3878 stemmen
R.I.P Peter Falk
Geweldig toen ik jong was die Columbo serie
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad, erg spijtig te horen dat hij is gestorven.
Brix
-
- 19702 berichten
- 5137 stemmen
R.I.P. Peter Falk.
Mijn eerste kennismaking met hem dateert van 1962.
Hij speelde toen een briljante rol als vrachtwagenchauffeur in "Price of Tomatoes". een aflevering uit de populaire TV serie "The Dick Powell Show".
Een zo sterke rol dat ik hem nooit vergeten ben, en zelfs nu nog een aantal scènes voor mijn geest kan halen.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Wat laat maar toch. RIP Ryan Dunn. Zeer triest dit.. 
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Was in Praag toen vrienden het nieuws over Ryan Dunn op hun mobiel lazen. Was toen wel even stil. Was naast Bam Margera mijn favoriete persoon van Jackass en ook in Viva La Bam was hij erg grappig.
Voelde zich (waarschijnlijk) nuchter toen hij zijn auto instapte en verwachte zoiets dus niet.
Erg sneu, ook voor Bam die op dat interview er echt helemaal doorheen zat.
R.I.P Ryan Dunn......
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Zag net beelden van het nieuws waar Bam reageerde, maar het belangrijkste kwam daarna: mensen die rotzooi zochten op de plek waar het was gebeurd om op ebay te verkopen. Zelden zoiets zieks gezien
Gore lijkenpikkers.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
R.I.P. Peter Falk
Ik was als kind al fan van Columbo en nu groot bewonderaar van de films van John Cassavetes,
Zijn beste rol vind ik zijn rol in Husbands.
Maar Falk was ook in talloze Amerikaanse komedies te zien.
Mijn favoriete moment is een gesprek tussen Val Avery en Peter Falk in een aflevering van Columbo.
Just one more thing 
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
R.I.P. Peter Falk
Ik was als kind al fan van Columbo en nu groot bewonderaar van de films van John Cassavetes,
Zijn beste rol vind ik zijn rol in Husbands.
Maar Falk was ook in talloze Amerikaanse komedies te zien.
Mijn favoriete moment is een gesprek tussen Val Avery en Peter Falk in een aflevering van Columbo.
Just one more thing
jah las het gisteren.....Peter Falk. Ik keek altijd naar Columbo, maar weet eigenlijk geen andere film van hem op te noemen. 
Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
Schrijver Heere Heeresma (79) overleden

LAREN - Schrijver en dichter Heere Heeresma is zondagochtend op 79-jarige leeftijd overleden in Laren. Dat heeft een woordvoerster van het Rosa Spierhuis, een verzorgingshuis voor kunstenaars en wetenschappers, zondag bevestigd.
Heeresma schreef tientallen boeken, waaronder Zwaarmoedige verhalen voor bij de centrale verwarming. Dit boek is verfilmd, evenals de boeken Een dagje naar het strand en Han de Wit gaat in ontwikkelingshulp. Frans Weisz verfilmde in 1975 het boek Geef die mok eens door, Jet! De schrijver van de provogeneratie verwierf daarnaast bekendheid met erotische verhalen die onder meer zijn gebundeld in Een hete ijssalon.
Heeresma maakte ook radioprogramma's. Hij maakte furore in de jaren 60 en 70 en was de oudste en langstlevende van drie schrijvende broers. Zijn jongere broers Marcus en Faber Heerema overleden in respectievelijk in 1991 en 1969.
In 2005 maakte de in Amsterdam geboren schrijver een comeback met het autobiografische werk Een jongen uit Plan Zuid '38-'43, gevolgd door een tweede deel over de jaren '43-'46. Zijn laatste boek leverde hij vijf jaar geleden af: Kijk, een drenkeling gaat voorbij. Eind 2007 was hij nog een van de sprekers op het Crossing Border festival in Den Haag.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.