- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
jazzzz
-
- 579 berichten
- 870 stemmen
Wie heeft er geen herinnering aan Boney M?
Mijn beste; Bialowieza, Polen, 1996. Studiereis naar het oerbos, overdag allerlei plantjes en beestjes inventariseren 's avonds in de plaatselijke kroeg bier en wodka zuipen met de houthakkers.
Op een bepaald moment van de avond wilde die Poolse rauwdouwers ruzie gaan maken met ons keurige studenten. Dan pleurde de bardame het bandje van Boney M in de taperecorder en een paar minuten later was iedereen weer gezellig aan het meebleren en dansen. Bizarre avondjes waren dat 
By the Rivers of Babylon... Bedankt voor de herinnering Bobby.
Ik ken die hele kerel niet.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
Van voor jou tijd waarschijnlijk 
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen

Een vreemd overlijdensbericht uit Duitsland!
Daar wordt gemeld dat de actrice EVA VON BERNE op 100 jarige leeftijd is overleden.
Vreemd is dit bericht,omdat jarenlang werd aangenomen dat de actrice in 1930 op 20jarige leeftijd was overleden.
Zelfs op de IMDB-pagina wordt dat vermeld:
De actrice werd in 1929 ontdekt in Duitsland door de filmproducer Irving Thalberg en zijn echtgenote,de oscar-winnende filmactrice Norma Shearer,die in Eva een nieuwe Greta Garbo zagen en haar naar Amerika haalden.
Ze kreeg de hoofdrol in de MGM-film:"The Masks of the Devil"naast de grootste ster van dat moment,de acteur John Gilbert.
De film en Eva kregen lovende kritieken,maar MGM was niet blij met Eva...Ze sprak geen engels en kwam te veel kilo's aan.
Ook Eva was niet happy in de VS en dus stuurden de MGM-bazen haar terug naar Duitsland om Engels te leren en gewicht kwijt te raken.
In Duitsland speelde ze nog in een paar films,in de VS verspreidde de MGM-PR-mannen het bericht dat Eva was overleden...Eva ging daar niet op in,alhoewel haar carriere daarmee----tot haar opluchting,ze vond filmen vreselijk----ophield.
De rest van haar leven leed Eva dus een anoniem betaan ,en overleed in Hongarije in December 2010,100 jaar oud.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Vreemd, zelfs op imdb.
100 jaar is wel wat anders dan 20 jaar.
R.I.P.
606
-
- 23882 berichten
- 12287 stemmen
Ja wat vreemd is ze 2 keer dood gegaan, op 20 en op 100
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2327 stemmen
Per Oscarsson is waarschijnlijk/misschien ook omgekomen Speelt/ speelde vooral in de MIlleniun-films.
narva77 (crew films)
-
- 12741 berichten
- 6543 stemmen
R.I.P. Eva von Berne !!
Uhm denk ik dan maar. Blijf het vreemd vinden; op IMDb staat ook (nog) verder niks over dit mysterie...
narva77 (crew films)
-
- 12741 berichten
- 6543 stemmen
Per Oscarsson is waarschijnlijk/misschien ook omgekomen Speelt/ speelde vooral in de MIlleniun-films.
Brooklyn
-
- 1144 berichten
- 1402 stemmen
LONDEN - De bekende Britse acteur Pete Postlethwaite is overleden. Dat heeft een zegsman maandag laten weten aan de BBC. Postlethwaite is 64 jaar oud geworden. Hij was al geruime tijd ernstig ziek.
Postlethwaite speelde de hoofdrol in Suite 16, een film uit 1994 van de Belgische regisseur Dominique Deruddere waarin ook de vorig jaar overleden Nederlandse acteur Antonie Kamerling te zien was.
De Britse acteur kreeg in datzelfde jaar een Oscarnominatie voor zijn rol in The name of the father. De laatste jaren speelde hij onder meer in The Town, Inception, Clash of the Titans, Solomon Kane en Player.
Een groot acteur is verloren gegaan. R.I.P. Pete
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
De bekende Britse acteur Pete Postlethwaite is overleden. Dat heeft een zegsman maandag laten weten aan de BBC. Postlethwaite is 64 jaar oud geworden. Hij was al geruime tijd ernstig ziek.
Toen ik gisteravond Inception keek was hij ook al ernstig ziek. Halverwege de film werd de slaap mij te machtig, en zette ik de tv uit; hij was toen nog in leven.
Kan wel raden hoe dit gaat aflopen wanneer ik straks het 2e deel kijk; wat een spoiler....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wow, dat is (vor mij) onverwacht.
R.I.P Pete Postlethwaite.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Misschien wel de beste bijrolactuer die ik ken. Was blijkbaar wel al lang ziek.
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
Actrice ANNE FRANCIS is zondag,1 Januari, op 81 jarige leeftijd overleden.

Francis leed sinds 2007 aan kanker en de laatste 3 jaar van haar leven stonden in teken van chemokuren en bestralingen.
Ze overleed in een bejaardenhuis in Santa Barbara (VS)
Vanaf begin jaren 50 speelde Francis hoofdrollen in grote films zoals :"Bad Day at Black Rock," "Battle Cry," "Blackboard Jungle," "The Hired Gun," "Don't Go Near the Water," "Brainstorm," "Funny Girl" en "Hook, Line and Sinker."
Het meest bekend werd ze door de cult-klassiekker :'Forbidden planet".(1956) en de TV-serie:""Honey West",waarin ze de hoofdrol speelde.

Meer over Anne Francis:
Brix
-
- 19703 berichten
- 5137 stemmen
R.I.P. Anne Francis
zij wist van iedere rol iets te maken, alleen al door haar uitstraling)
Pete Postlethwaite
(geweldig in al zijn rollen, maar voor mij vooral als de booswicht Hakeswill, in de TV serie 'Sharpe', en in 'Brassed Off')
Twee zeer gerespecteerde favorieten
Een heel slecht begin van dit nieuwe jaar.
@ Dutchfan:
Dank voor die schitterende YouTube clip met Anne Francis.
Daarin zie je goed welke grote uitstraling zij had.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Zo, dat is schrikken. Pete Postlethwaite 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
De bekende Britse acteur Pete Postlethwaite is overleden. Dat heeft een zegsman maandag laten weten aan de BBC. Postlethwaite is 64 jaar oud geworden. Hij was al geruime tijd ernstig ziek.
Toen ik gisteravond Inception keek was hij ook al ernstig ziek. Halverwege de film werd de slaap mij te machtig, en zette ik de tv uit; hij was toen nog in leven.
Kan wel raden hoe dit gaat aflopen wanneer ik straks het 2e deel kijk; wat een spoiler....
En hij gaat zelf nog dood in Inception ook. Vond het een goede acteur. RIP
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Prachtig filmpje is dit trouwens.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
De naam zei me niets maar toen ik het op het nieuws zag herkende ik hem meteen. Heb maar een paar films gezien (Age of Stupid, Closing the Ring en Romeo & Juliette o.a.) maar het was wel iemand die een indruk achter liet. 2011 begint al niet echt gezellig precies...
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Pete Postlethwaite

Ik was een jaar of 15 toen ik In the Name of the Father zag. Film maakte diepe indruk en ik was er aardig kapot van. Sindsdien altijd een zwak voor hem gehouden. Brassed Off is ook een geweldige film, waarin hij een dirigent in een saai mijnwerkersstadje speelt.
Bedankt voor al het moois, Pete. R.I.P.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
R.I.P. Pete Postlethwaite.
Triest nieuws, ik zal hem vooral herinneren van zijn prachtige acteerwerk in In the Name of the Father.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
2011 begint echt dramatsch... Zit zelf ziek thuis en dan ook nog het bericht dat Pete 'Mr Kobayashi' Postlethwaite dood is... 
64 pas, van mijn vaders leeftijd...
Ook RIP Anne Francis en Eva von Berne.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3085 stemmen
Gisteren heb ik Pete Postlethwaite nog in zijn kleine rol in Inception gezien. Wat een markante acteur was die man altijd. Keer op keer interessante bijrollen. De eerste keer zag ik hem in Braveheart. Magisch karikaturaal gezicht.
Edit: nu kan ik hem niet op de creditlijst van Braveheart vinden en begin ik te twijfelen?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Misschien door de war met Alun Armstrong riesma?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.