- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Journalist Oltmans (79) overleden 30-09-'04
Journalist en schrijver Willem Oltmans is in zijn woonplaats Amsterdam op 79-jarige leeftijd overleden. Hij leed al lang aan kanker.
Oltmans stond bekend als een lastpost, een rebel en een vechter. "Geloof nooit iemand die iets zegt over een ander, maar ga zelf kijken", was zijn levensmotto.
Hij studeerde aan Nijenrode en Yale University voordat hij in 1953 zijn journalistieke carrière begon als buitenlandredacteur bij het Handelsblad.
In analogie met zijn motto ging hij al snel weg uit Nederland. Voor veel verschillende binnen- en buitenlandse werkgevers reisde hij veertig jaar lang de hele wereld over.
(...)
Verder was hij een graag geziene gast in radio- en tv-programma's, waar hij met zijn karakteristieke stem over allerhande onderwerpen een uitgesproken mening naar voren bracht.
De laatste jaren werkte Oltmans aan zijn memoires, die veertig delen hadden moeten tellen. Dit jaar verscheen deel 14, over de periode 1972-1973.
Oltmans bereidde zijn sterven - dat in zijn eigen huis, temidden van zijn vrienden plaatsvond - goed voor. Hij had zijn naam en de jaartallen 1925 - 2004 al laten graveren in het familiegraf waar zijn ouders liggen.
Bron: NOS.nl
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
En hij was in JFK te zien toch ?
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Ja, als George DeMohrenschildt, maar ik zou de film opnieuw moeten zien en er speciaal op moeten letten om hem op te merken, denk ik.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
"Geloof nooit iemand die iets zegt over een ander, maar ga zelf kijken"
Hij geloofde alleen zijn eigen visie of dat nu de waarheid was of niet. Ik vond het maar een verschrikkelijk arrogant mannetje.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Even wat positiefs in dit topic. We hebben het asiel bezocht en twee poesjes uitgekozen. :

Nieuwe Cyper (je ziet hier niet dat ik ze bijna wurg) 
Kroop vandaag omhoog via een draad, en zocht steun via een cd'tje dat nadien inclusief "Zara" een metertje zwaartekracht deed leren.

Nieuw wit Cypertje (met hele mooie tekening. Een stempel op het voorhoofd, een ronde stempel op de rug, en heel apart, een cyper-staart) Qua staart houden we ze niet uit elkaar. 
Zat onnozel te kijken (Minoes) op de rand van de trap toen
er een kattenstampede op haar af kwam en tien treden naar beneden viel. (elk gezin verdient een blonde kat)

Onze reacties
Vergeet even de slechte Kwaliteit. Dat is via een foute telefoon gedaan 
Overigens liggen ze nu met tweeen in een stoel te slapen en doet onze kater alle moeite om dit nieuwe poesenprobleem in zijn systeem te krijgen. Wat vrij moeilijk is omdat ie het oude probleem nog moet verwerken (wat ook weer voor ons geldt)
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
*Kijkt vertederd naar de plaatjes*
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen

Probeerde Lola in 1 hap een poes op te vreten? 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
DOUCHENDE VROUW UIT "PSYCHO" OVERLEDEN.
Actrice Janet Leigh is thuis in
Beverly Hills in alle rust overleden.
Haar dochter actrice Jamie Lee Curtis
was bij haar. Leigh werd 77 jaar.
Leigh is het best bekend voor haar rol
in de klassieker "Psycho" van Alfred
Hitchcock uit 1960. Voor de film
kreeg ze een Oscar-nominatie voor
beste bijrol. Ze speelde de bekende
douchescène waarin een gek een
nietsvermoedende vrouw doodsteekt.
Leigh was ook te zien in "The
Manchurian candidate" en "Touch of
evil". Ze acteerde naast namen als John
Wayne, Frank Sinatra en James Stewart.
"nooit meer onder een douche
* In 1980 verscheen Janet Leigh samen
met Jamie Lee Curtis in de thriller
"The fog". Later volgden occasionele
televisie-optredens van moeder en
dochter. Leigh trouwde in 1951 met
acteur Tony Curtis. Beide sterren
stonden toen aan het hoogtepunt van
hun carrière. De scheiding volgde in
1962.
* Negen jaar geleden schreef Janet
Leigh in haar boek "Psycho" dat ze
sinds de film niet meer onder een
douche durfde staan. "Vooral de laat-
ste 20 seconden van die scène waar
heel moeilijk", pende Leigh neer.
"Ik had ook nooit gedacht dat zoiets
(een slachtpartij) zoveel aandacht zou
krijgen. Belange niet."
Bron: VRT.
.jpg)
bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
Comic Rodney Dangerfield Dies in L.A. at Age 82
LOS ANGELES (Reuters) - Rodney Dangerfield (news), the goggle-eyed comic famed for his self-deprecating one-liners and signature phrase "I can't get no respect," died on Tuesday at age 82, his spokesman said.
Dangerfield, who became a pop culture sensation in middle age with a string of broad film comedies starting with "Caddyshack" in 1980, died at the UCLA Medical Center, where he had undergone heart valve replacement surgery on Aug. 25, spokesman Kevin Sasaki said.
Dangerfield, whose initial forays into show business ended in failure, restarted his career as a comedian in his 40s. He went on to become a national sensation in his own right and helped launch the careers of such comics as Jim Carrey and Jerry Seinfeld.
Dangerfield suffered a stroke following the August surgery and "developed infectious and abdominal complications from which he did not recover," Sasaki said.
During the past week, the entertainer emerged from a coma he had slipped into sometime after the operation, according to his wife, Joan. "When Rodney emerged, he kissed me, squeezed my hand, and smiled for the doctors," Joan Dangerfield said in a statement.
A native of New York's Long Island, Dangerfield had endured a series of health problems in recent years. Last spring, he underwent brain surgery.
A month later, Dangerfield greeted reporters at the hospital dressed in a sports shirt and Bermuda shorts and declared, "My brain is OK. I feel like a new man." Later, responding to a medical question, he answered, "Ask me about things I'm familiar with, like drugs or prostitution."
NATIONALLY KNOWN
Born Jacob Cohen in Babylon, New York, in 1921, Dangerfield began writing jokes as a teenager, struggling as a comic and singing waiter in the "Borscht Belt" resorts of the Catskill Mountains under the name of Jack Roy in the 1940s.
Leaving show business to earn a living as a house painter and aluminum siding salesman, he returned to the comedy circuit about a decade later, this time as Rodney Dangerfield.
He eventually opened a New York nightclub and became a nationally recognized act with comedy albums and numerous TV appearances. Along the way he is credited with helping give a start to an impressive array of once-obscure talents who went on to become stars, among them Carrey, Seinfeld, Roseanne and the late Sam Kinison.
Moving easily from nightclubs to TV to commercials to film, Dangerfield remained popular well past the peak of his career in the 1980s, forever tugging at his tie and drawing laughs with his catch phrase "I can't get no respect."
Dangerfield made his film debut in the 1971 low-budget comedy "The Projectionist," playing the dual supporting roles of a tyrannical cinema manager and a serial villain, The Bat.
But his big-screen breakout came in a string of rowdy comedies in the 1980s -- "Caddyshack," "Easy Money" and "Back to School." His movie appearances generally have mirrored his stand-up comedy persona, with Dangerfield playing boisterous, casually ribald characters with a rapid-fire patter of one-liners.
Later film roles included the coach of a girl's soccer team in "Ladybugs" (1992), an abusive father in Oliver Stone's "Natural Born Killers" (1994), a tabloid TV show reporter in "Meet Wally Sparks" (1997) and a wannabe opera star in "The 4th Tenor" (2002).
Bron: Reuters
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
* In 1980 verscheen Janet Leigh samen
met Jamie Lee Curtis in de thriller
"The fog".
Voor alle duidelijkheid: dat is haar dochter. Onduidelijk opgeschreven.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Het is wel degelijk Janet Leigh en Jamie Lee Curtis in 'The Fog' (1980).
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
Volgensmij bedoelde Wouter dat hij er niet uit opmaakte dat Jamie Lee Curtis de dochter is van Janet Leigh. Wat ik dan weer niet snap want dat staat duidelijk in het eerste stukje tekst.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Dat staat er nochtans klaar en duidelijk.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Superman, de grote held is dood. Rust in vrede

October 10, 2004: Christopher Reeve Dies! It is with great sadness that we report that Christopher Reeve has died.
According to sources close to the actor, he died suddenly on Sunday. News of his death is just being reported publicly. His family will make an announcement today (Monday) at the earliest.
Reports are that he died while in coma after going into Cardiac Arrest on Sunday, October 10th.
We'll bring you more updates as it comes to hand.
Christopher Reeve
September 25, 1952 - October 10, 2004
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Triest nieuws. Zal wel in de loop van de dag bekend worden gemaakt, denk ik.
empirekees
-
- 1597 berichten
- 2401 stemmen
Kerry haalde Reeves nog aan in het debat van afgelopen vrijdag op zaterdag.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Een voorbeeld van moed en doorzettingsvermogen... 
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Een voorbeeld van moed en doorzettingsvermogen... 
Precies!
blabla
-
- 2070 berichten
- 5242 stemmen
De man had een bewonderenswaardig optimisme, het heeft 'm alleen helaas niet gebracht waar hij op hoopte, jammer.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Canvas: 23.55 tot 0.35 Christopher Reeve.
Documentaire over het leven van acteur Christopher Reeve na zijn ongeval n.a.v. zijn dood
"Zelfmoord was mijn eerte gedachte. Ik vond dat ik moest vertrekken omdat ik teveel last zou betekenen", zegt Reeve. Maar zijn jonge vrouw en drie kinderen hielpen hem dit te overwinnen.
Reeve ijverde sinds enkele jaren fervent voor het toelaten van therapeutisch klonen voor medische doeleinden. "Een behandeling met stamcellen zou voor mij waarschijnlijk genezing kunnen betekenen. De politiek moet de wetenschap zijn gang laten gaan".
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8538 stemmen
Had toch wel respect voor hem na het zien van Rear Window (1998) niet vanwege de geweldige film maar wel de prestatie van hem om nog te kunnen acteren.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ik zag een paar maanden geleden een documentaire over Christopher Reeves op tv.. Daarin vroeg ik me wel af of hij ooit nog eens uit die rolstoel van hem zou kunnen komen en zelfstandig zou kunnen leven.. Iets waar ik eigenlijk erg op hoopte.. Als je dan 's ochtends, vlak voordat je naar school gaat, hoort dat hij is overleden, dan doet je dat toch wel wat..
RIV..
Had toch wel respect voor hem na het zien van Rear Window (1998) niet vanwege de geweldige film maar wel de prestatie van hem om nog te kunnen acteren.
Ja, ik ook..
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Ik vond 'm vooral in South Park goed.
"Háckmannn!"
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Toevallig gisteren nog gezien die aflevering. Waren zn foetussen op of zo?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.