• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.962 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.988 gebruikers
  • 9.370.985 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Verdomme dat is al de derde grootheid uit de filmcomponisten wereld die recentelijk overlijdt!

Geweldige scores als The Great Escape, The Bridhe at Remagen,Cape Fear enz. Zijn laatste goede werken waren Far From Heaven en Bringing Out the Dead.

Ineens zit de namen John Williams en Ennio Morricone in mijn hoofd, wie ook al op leeftijd zijn...

citybird

• 4964 berichten
  • 4139 stemmen

Regisseur Daniel Petrie overleden op 83-jarige leeftijd. Hij regisseerde o.a. A Raisin in the Sun (1961), Fort Apache the Bronx (1981) en Cocoon: The Return (1988).

chrissie

• 749 berichten
  • 5035 stemmen

Net vernomen op het radionieuws: zeer onverwachte overlijden van Bram Vermeulen. Nog effe in shock

empirekees

• 1597 berichten
  • 2401 stemmen

Bram Vermeulen was donderdag nog te zien in het programma 'Allemaal Theater'. Waar het over o.a. de splitsing tussen Freek de Jonge en Bram Vermeulen ging.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Op vakantie in Italie overleden

chrissie

• 749 berichten
  • 5035 stemmen

Ook in België zijn er uitgebreide nieuwsberichten over inclusief interviews met Freek De Jonge en Kris De Bruyne

Doodsoorzaak: hartstilstand

Pitbull

• 558 berichten
  • 1424 stemmen

Het is toch ongelooflijk hoe weinig aandacht besteed wordt aan het overlijden van Bram Vermeulen in Nederland, schandalig en respectloos.

Nu wel op de Belg een reportage en beelden van optredens van hem.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Op VRT-teletekst:

BRAM VERMEULEN:

- Zanger is plots dood 810

- Eerst Neerlands Hoop, daarna solo 811-814

- "Was erg gericht op het spirituele" 815

- Op z'n 16e was hij profvolleyballer 816

- Freek de Jonge is zeer erg geschokt 817

VRT-teletekst.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Wat een boel pagina's voor Vermeulen.. Nog meer dan jij daar aangeeft.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Bram Vermeulen is blijkbaar veel populairder bij de Belgen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Het is toch ongelooflijk hoe weinig aandacht besteed wordt aan het overlijden van Bram Vermeulen in Nederland,

Dat vind ik ook wel meevallen. Wat er in de afgelopen dagen allemaal van gehoord heb vind ik eigenlijk niets bijzonders. Kende hem verder eigenlijk alleen van naam, ik zal er wel te jong voor zijn.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Freek de Jonge maakte (uiteraard) een zeer aangeslagen indruk in zijn verder beetje teleurstellende show.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Pitbull schreef:

Het is toch ongelooflijk hoe weinig aandacht besteed wordt aan het overlijden van Bram Vermeulen in Nederland, schandalig en respectloos.

Beetje overdreven reactie. En ik heb er wel het een en ander over gehoord en gelezen, hoor.

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Frank Thomas overleden

Frank Thomas, de tekenaar van Disney-films als Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen en Bambi, is overleden. Hij was 92 jaar.

Als een van de grote animators van Disney, schiep Thomas het romantische spaghetti-diner van de honden Lady en Rover in 'Lady en de Vagebond' en bedacht hij het konijn Stampertje dat Bambi leerde schaatsen. Verder werkte hij onder meer aan 'Jungle Book', 'The Aristocats' en 'Robin Hood'. In 1978 ging hij met pensioen.

Thomas overleed thuis in Flintrigde, in de Amerikaanse staat Californië. Zijn toestand was snel achteruit gegaan na een hersenbloeding begin dit jaar.

Bron : Rtl.nl

(afbeelding)

empirekees

• 1597 berichten
  • 2401 stemmen

Hij was de hoofd animatie tekenaar. En heeft in mijn ogen de beste tekenfilms gemaakt.

Dat wilde ik vroeger altijd worden bij Disney, hoofd animatie tekenaar.

starbright boy (moderator films)

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

De cult-regisseur Russ Meyer, bekend van films als Faster, Pussycat Kill! Kill! en Vixen is overleden. Hij werd 82 jaar. Meyer leed aan de ziekte van Alzheimer en stierf aan een longontsteking.

citybird

• 4964 berichten
  • 4139 stemmen

starbright boy schreef:

De cult-regisseur Russ Meyer, bekend van films als Faster, Pussycat Kill! Kill! en Vixen is overleden. Hij werd 82 jaar. Meyer leed aan de ziekte van Alzheimer en stierf aan een longontsteking.

Leuke quote van Meyer: "Had ik me niet zoveel voor borsten geïnteresseerd, was ik misschien wel een groter filmregisseur geweest".

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

André Hazes is vanmorgen

overleden aan een hartstilstand.Hij is

53 jaar oud geworden.De volkszanger

werd gisteravond met klachten over

benauwdheid en koorts opgenomen.Zijn

toestand was vannacht redelijk stabiel.

Hazes werd ontdekt door acteur Johnny

Kraaykamp,toen hij als achtjarige stond

te zingen op de Albert Cuypmarkt in

Amsterdam.In de jaren zeventig brak hij

door."Eenzame kerst","Een beetje

verliefd" en "De vlieger" zijn enkele

van zijn hits.

In 1999 verscheen de documentaire "Zij

gelooft in mij" over het artiestenleven

van Hazes.De film werd goed ontvangen.

Bron: teletekst

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Af en toe komt nieuws heel erg onverwacht:

André Hazes overleden

AMSTERDAM - Volkszanger André Hazes is donderdagochtend omstreeks 09.30 uur overleden aan de gevolgen van een harstilstand. Hazes is 53 jaar geworden.

Woensdagavond werd André met spoed opgenomen met koorts en benauwdheid in het ziekenhuis

empirekees

• 1597 berichten
  • 2401 stemmen

Maarja, als je zijn manier van leven ook zag in de documentaire. Maar het blijft natuurlijk onverwachts.

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

Onze drinkebroeder overleden . Op een of andere manier doet het me wel wat. Zometeen dan maar snel zijn (muziek)dvd halen, voordat de prijzen omhoog schieten .

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Toch jammer dat hij zo vroeg overleden is, hoewel niet verwonderlijk inderdaad.

De liedjes van Hazes zijn eigenlijk zo fout, dat ze daardoor weer leuk worden (Voor zo af en toe).

Die docu over hem laat ik toch liever links liggen.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Dustyfan schreef:

De liedjes van Hazes zijn eigenlijk zo fout, dat ze daardoor weer leuk worden (Voor zo af en toe).

Hij heeft ook enkele prachtige nummers met dito teksten gemaakt.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Dit komt inderdaad wel heel onverwacht! En ik maar denken dat het toeval was dat hier iemand op de gang een Hazes-lied stond te zingen, ik even langs MM surfte en pardoes Zij Geloof In Mij bovenaan bij de updates stond.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Ik hoorde het een uurtje geleden op school al. Bij mij in de klas zit een extreme Hazes-fan, die midden in de les met het nieuws op z'n mobiel werd gebeld.

sydney

• 2223 berichten
  • 0 stemmen

Dustyfan schreef:

Dat klopt... maar niet al zijn liedjes waren fout te noemen. "De vlieger" vind ik bijvoorbeeld zo'n uitzondering.

Art

• 13507 berichten
  • 3659 stemmen

Dit komt inderdaad onverwacht. Een markant persoon die mensen wist te raken met zijn eenvoudige teksten die rechtstreeks uit zijn hart kwamen. We zullen hem missen. Rust zacht, André.

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

DVD is binnen. Nu aan het genieten van zijn heerlijke volksmuziek. Rust zacht André...

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Moest even een traantje laten hoor

En daarna natuurlijk de hele dag meebleren in de auto.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Nu krijgen we natuurlijk wel een stortvloed aan tv programma's over hem en op de radio is ie natuurlijk ook niet meer weg te slaan. Met andere woorden: tv uit, radio uit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.