• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.210 series
  • 33.981 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.010 gebruikers
  • 9.371.913 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Graaf Machine schreef:

Decennia geleden, toen we nog twee televisienetten hadden, weleens kluchten van hem op tv gezien. Achteraf erg oubollig, maar toen was het top.

Niet door iedereen gewaardeerd overigens, ook toen niet. Toch een icoon.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Of John Lanting toen wel of niet gewaardeerd werd, en door wie (wel of niet), is niet relevant, en lullig om hier te melden. Hij heeft zijn steentje bijgedragen aan het Nederlandse theaterleven. Daar gaat het om.

Inderdaad een icoon.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Graaf Machine schreef:

Of John Lanting toen wel of niet gewaardeerd werd, en door wie (wel of niet), is niet relevant, en lullig om hier te melden.

Want over de dooien niets dan goeds natuurlijk.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

R. I. P Aretha Franklin rust zacht

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Graaf Machine schreef:

Of John Lanting toen wel of niet gewaardeerd werd, en door wie (wel of niet), is niet relevant, en lullig om hier te melden. Hij heeft zijn steentje bijgedragen aan het Nederlandse theaterleven. Daar gaat het om.

Inderdaad een icoon.

Nou je zegt dat het toen top was. Maar ik heb vele gekend die de theater van de lach toen al erg oubollig vonden, met name de man onder het bed van de huisvrouw en de ander in de kast.

Bij ons mocht het er niet op, herinner ik me. Niet lullig bedoeld overigens. Ik herinner me vaag wat flarden met Joop Doderer.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
Want over de dooien niets dan goeds natuurlijk.

In een R.I.P. Topic inderdaad. Elders mag je wat mij betreft alles zeggen, maar R.I.P. ( Requiescat in pace ) = Moge hij in vrede rusten. Op een uitvaart ga je toch ook geen lullige dingen over de overledene zeggen ? Nou ja, jij misschien wel.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

mikey schreef:

(quote)
Nou je zegt dat het toen top was. Maar ik heb vele gekend die de theater van de lach toen al erg oubollig vonden, met name de man onder het bed van de huisvrouw en de ander in de kast.

Bij ons mocht het er niet op, herinner ik me. Niet lullig bedoeld overigens. Ik herinner me vaag wat flarden met Joop Doderer.

ok.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

In een R.I.P. Topic inderdaad. Elders mag je wat mij betreft alles zeggen, maar R.I.P. ( Requiescat in pace ) = Moge hij in vrede rusten. Op een uitvaart ga je toch ook geen lullige dingen over de overledene zeggen ? Nou ja, jij misschien wel.

Die discussie is al vaker hier gevoerd. Het is een topic om een overlijden te benoemen. Dat kan van iedereen zijn en indien nodig mag je er best wat kritisch bij zeggen. Jij vat de titel veel te letterlijk op.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Die discussie is al vaker hier gevoerd. Het is een topic om een overlijden te benoemen. Dat kan van iedereen zijn en indien nodig mag je er best wat kritisch bij zeggen. Jij vat de titel veel te letterlijk op.

Jij vat de titel verkeerd op. Ook al die anderen die vinden dat ik de titel te letterlijk opvat vatten de titel verkeerd op. Dan moeten jullie maar ijveren om de titel te veranderen, tot die tijd heb ik met jullie misopvatting niets te maken, en vat ik de titel op zoals die luidt.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Jij vat de titel verkeerd op. Ook al die anderen die vinden dat ik de titel te letterlijk opvat vatten de titel verkeerd op. Dan moeten jullie maar ijveren om de titel te veranderen, tot die tijd heb ik met jullie misopvatting niets te maken, en vat ik de titel op zoals die luidt.

En wij hebben weer niks met jouw visie op het topic te maken, dat scheelt ook weer.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

En wij hebben weer niks met jouw visie op het topic te maken, dat scheelt ook weer.

Mij best, lever dan ook geen commentaar op mijn berichten. Mijn visie is in elk geval een visie op het topic, en niet een visie op een ander topic dat een andere titel zou moeten hebben.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik mag hopen dat vrienden en familie op mijn uitvaart toch ook wel even noemen wat mijn slechte eigenschappen zijn ja. Raar fenomeen in onze wereld, dat we de vreselijkste mensen op hun uitvaart enkel veren in de reet steken.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Ramon K schreef:

(quote)

Ik mag hopen dat vrienden en familie op mijn uitvaart toch ook wel even noemen wat mijn slechte eigenschappen zijn ja. Raar fenomeen in onze wereld, dat we de vreselijkste mensen op hun uitvaart enkel veren in de reet steken.

Hoop je ook dat mensen die jou niet mogen even komen zaniken over jou?

Mooi fenomeen in onze wereld dat er een moment is dat we de overledenen even in pracht herdenken, en dat het prikkeldraad in de reet later wel weer aan de orde van de dag is.

Anyway: Met R.I.P. heeft dat allemaal niet te maken. Moet ik echt 450+ pagina's doorlezen om te weten wat R.I.P. hier op moviemeter betekent, of kan ik gewoon van de gangbare betekenis uit gaan?

Nogmaals, verander de titel van het topic dan. Bijvoorbeeld in "die en die is dood, zeg wat je van die en die vond".

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Hoop je ook dat mensen die jou niet mogen even komen zaniken over jou?

Mooi fenomeen in onze wereld dat er een moment is dat we de overledenen even in pracht herdenken, en dat het prikkeldraad in de reet later wel weer aan de orde van de dag is.

Er zijn geen mensen die mij niet mogen. En zijn die er toch: ze doen maar! Ik wil een eerlijk afscheid.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Ramon K schreef:

(quote)

Er zijn geen mensen die mij niet mogen. En zijn die er toch: ze doen maar! Ik wil een eerlijk afscheid.

Jouw afscheid is niet voor jou, maar voor jouw nabestaanden. Een uitvaart is niet voor de overledenen, maar voor de rouwenden. Jij kan willen wat je wil, maar misschien zijn er nabestaanden die even een moment van rust en herdenking willen, zonder lulhannessen die slechte herinneringen willen ophalen. Zo ook met een R.I.P. Dat gaat even om een moment van dankbaar afscheid.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Wilde me er eigenlijk niet mee bemoeien, maar 'de bedoeling' (voor zover we daarover kunnen spreken) is toch te gedenken hoe iemand was en op je overkwam?

Wat Ramon zegt, je eert iemand toch meer met eerlijkheid? Ik vind dit eigenlijk zo gek nog niet... Ik zou ook geen afgezwakt en opgeleukt plaatje willen alsof ik mijn hele leven alles maar goed heb gedaan.

Is er geen ruimte voor wat goede dingen en wat mindere dingen, zoals in die speech onder de link?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

John Milton schreef:

Wilde me er eigenlijk niet mee bemoeien, maar 'de bedoeling' (voor zover we daarover kunnen spreken) is toch te gedenken hoe iemand was en op je overkwam?

Wat Ramon zegt, je eert iemand toch meer met eerlijkheid? Ik vind dit eigenlijk zo gek nog niet... Ik zou ook geen afgezwakt en opgeleukt plaatje willen alsof ik mijn hele leven alles maar goed heb gedaan.

Ook hier is de misvatting dat een uitvaart moet zijn wat de overledene wil. Een uitvaart wordt gehouden als onderdeel van het rouwproces van de nabestaanden. Die kun je alles en nogwat vertellen over de overledene, maar effe niet iets vervelends tijdens de uitvaart, en effe niet onder de noemer R.I.P. Want dan verkracht je die noemer.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

En hier laat ik het bij. Mijn punt is duidelijk, het staat een ieder vrij het er oneens mee te zijn. Maar laat dat even rusten tijdens mijn uitvaart aub. Ik houd van mijn nabestaanden.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Jouw afscheid is niet voor jou, maar voor jouw nabestaanden. Een uitvaart is niet voor de overledenen, maar voor de rouwenden. Jij kan willen wat je wil, maar misschien zijn er nabestaanden die even een moment van rust en herdenking willen, zonder lulhannessen die slechte herinneringen willen ophalen. Zo ook met een R.I.P. Dat gaat even om een moment van dankbaar afscheid.

De overledene 'staat centraal' in een uitvaart, en verder is de uitvaart voor de rouwenden, maar ook voor die nabestaanden die mij absoluut niet konden luchten of zien ooit. En dat mogen ze benoemen. Zou zelfs een vereiste moeten zijn. Anders verdwijn ik in een leugen.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12840 stemmen

Ramon K schreef:

Ik wil best een tekstje voorbereiden als je wil

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Hihi! Mijn toestemming heb je bij deze!

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Ed King

RIP

moviemike

• 1309 berichten
  • 5762 stemmen

Ramon K schreef:

(quote)

De overledene 'staat centraal' in een uitvaart, en verder is de uitvaart voor de rouwenden, maar ook voor die nabestaanden die mij absoluut niet konden luchten of zien ooit. En dat mogen ze benoemen. Zou zelfs een vereiste moeten zijn. Anders verdwijn ik in een leugen.

Waarom zou iemand naar de uitvaart gaan van een overledene die men bij leven absoluut niet wilde zien of kon luchten om daar, tussen rouwende mensen, minder goede eigenschappen te komen aanhalen over die persoon?

Dan blijft men toch best gewoon weg zodat ruzie of conflicten vermeden kunnen worden tussen rouwenden en andere nabestaanden.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

moviemike schreef:

(quote)

Waarom zou je naar de uitvaart gaan van een overledene die u bij leven absoluut niet wilden zien of konden luchten, dan blijf je toch best gewoon weg zodat ruzie of conflicten vermeden worden tussen rouwenden en andere nabestaanden.

Denk jij echt zo zwart/wit? Dus; niet kunnen luchten of zien.. of; iemand enorm graag zien...?

Je kunt iemand toch enorm mogen en je af en toe groen en geel ergeren aan bepaalde slechte eigenschappen van diezelfde persoon? Lijkt me een heel realistisch gegeven.... En dat mag bij een uitvaart niet benoemd worden? Kom zeg!

moviemike

• 1309 berichten
  • 5762 stemmen

Dat mag van mij perfect benoemd worden, dan hoor je toch gewoon mee tot de rouwenden die zowel goede als minder goede eigenschappen op een respectvolle manier kunnen aanhalen.

Het leek er even op alsof iedereen zomaar even mocht binnenwippen om zijn ding te komen zeggen. ?

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

moviemike schreef:

Het leek er even op alsof iedereen zomaar even mocht binnenwippen om zijn ding te komen zeggen. ?

gezellig toch?

moviemike

• 1309 berichten
  • 5762 stemmen

mikey schreef:

(quote)
gezellig toch?

Ik ga het niet weten.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

'ER'-actrice Vanessa Marquez doodgeschoten door agenten | Show | AD.nl

De Amerikaanse actrice Vanessa Marquez is gisteren doodgeschoten door de politie in South Pasadena in Californië. Het vuur werd geopend nadat Marquez, vooral bekend door haar rol als Wendy Goldman in ‘ER’, de agenten zou hebben bedreigd.

Roger Thornhill

• 6012 berichten
  • 2446 stemmen

Ik vrees dat je dat bericht op een oude pagina hebt gelezen, Stephan, want Gene Wilder overleed al in 2016...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.