- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3

Splinters
-
- 2551 berichten
- 1378 stemmen
Griekspoor moet toch wel de vreemdste Nederlandse sporter zijn die we op het moment hebben. Steeds als je denkt dat hij echt kan meedoen met de grote jongens laat hij het afweten. ATP toernooi winnen op Mallorca en met vol goede moed naar Wimbledon, en dan zo kansloos verliezen in de eerste ronde. Zit mentaal echt iets niet goed bij die man.
Leuk voor Botic, Lamens en De Jong, maar die liggen er in de tweede of derde ronde uit. Griekspoor kan echt verder komen als hij mentaal wat sterker zou zijn.
Ook griekspoor komt kwaliteit tekort om echt mee te doen. Neemt verder niet weg dat hij er meer uit zou kunnen halen, maar; tennis is ook een mind game en ook dat moet je beheersen.

Graaf Machine
-
- 9467 berichten
- 1269 stemmen
Griekspoor heeft rare diepte- en hoogtepunten, dat klopt, maar gezien hij al weer enige jaren zo tussen plek 25 en plek 40 van de wereld rondhangt, heeft hij gewoon een prima carrière. Nee geen topspeler, maar een geduchte tegenstander voor iedereen. Hij wint zijn toernooitjes af en toe, en soms een lekkere uitschieter. Misschien ooit een KF op een Grand Slam, meer zit er niet in.
Eigenlijk vind ik Botic veel meer teleurstellend. Die begon enkele jaren geleden echt een beetje met het uit het slop halen van het Nederlandse tennis, maar is ook weer ver teruggevallen.

starbright boy (moderator films)
-
- 22109 berichten
- 4865 stemmen
Tourvoorspelling: Top 10 daarbij ga ik ervan uit dat niemand uitvalt. Omdat er altijd wel wat mislloopt heb ik 15 renners voor de top 10
1. Tadej Pogacar
(Zijn val is wellicht dat hij voluit gaat in de eerste week, hij kan dat niet laten, dat heeft hem eerder in de weg gezeten. Maar de kans is groter dat hij geen zwakte heeft)
2. Jonas Vingegaard
(Hoe berekenend hij vergeleken bij Pogacar ook is, genoeg gaat het niet zijn)
3. Joao Alemeida
4. Remco Evenepoel
(Almeida is eigenlijk te goed om een soort luxe knecht te zijn. Dit jaar nog stevig verbeterd. Evenepoel sla ik nu minder hoog aan, maar vorig jaar was hij beter dan ik dacht.)
5 Primoz Roglic
(Als hij blijft zitten en de slijtage nog niet in gaat treden)
6 Matteo Jorgenson
7 Florian Lipowitz
(Zal dat echt de grote doorbraak van dit seizoen worden?)
8 Derek Gee
9 Oscar Onley
(Of gaat hij het worden)
10 Carlos Rodriguez
11 Simon Yates
12 Adam Yates
13 Felix Gall
14 Mattias Skjelmose
15 Guillaume Martin
Groen: Laten we optimistisch doen: Mathieu van der Poel. Sowieso gaat het niet een volbloed sprinter zijn. En ook geen renner in een ploeg met een klassementsrenner.
Bollen: Altijd lastig. Carapaz gaat niet rijden door ziekte. Gokje: Guilleme Martin
Wit: Evenepoel
Nederlandse etappezeges: 2. Van der Poel en Groenewegen. Of 2x van der Poel, de tour lijkt soms door hem uitgezet dit jaar. Of door Van Aert
Beste Nederlander: Arensman, 17e
Meeste Sprintetappes: Jonathan Milan

IH88
-
- 9513 berichten
- 3165 stemmen
Griekspoor heeft rare diepte- en hoogtepunten, dat klopt, maar gezien hij al weer enige jaren zo tussen plek 25 en plek 40 van de wereld rondhangt, heeft hij gewoon een prima carrière. Nee geen topspeler, maar een geduchte tegenstander voor iedereen. Hij wint zijn toernooitjes af en toe, en soms een lekkere uitschieter. Misschien ooit een KF op een Grand Slam, meer zit er niet in.
Eigenlijk vind ik Botic veel meer teleurstellend. Die begon enkele jaren geleden echt een beetje met het uit het slop halen van het Nederlandse tennis, maar is ook weer ver teruggevallen.
Ja ok, maar Botic is open geweest over zijn mentale worsteling en zijn geringe plezier in de sport op een gegeven moment. Dus dat is wel verklaarbaar.

Graaf Machine
-
- 9467 berichten
- 1269 stemmen
Ja ok, maar Botic is open geweest over zijn mentale worsteling en zijn geringe plezier in de sport op een gegeven moment. Dus dat is wel verklaarbaar.
Dat is ook weer zo, maar niet iedere sporter hoeft open te zijn. Griekspoor heeft ook zijn mentale worstelingen, net als zoveel sporters. Topsport *is* een mentale worsteling.
Ik vind Griekie af en toe best lomp en onbehoorlijk, maar dat maakt hem wel wie hij is. Zandschulp is wat mij betreft vaak te meegaand en lief, en ja, dat maakt hem ook wie hij is.
We hebben gewoon geen echte goede tennisgeneratie, en dat al meer dan 20 jaar niet. Nou en, denk ik dan maar.

IH88
-
- 9513 berichten
- 3165 stemmen
Dat is ook weer zo, maar niet iedere sporter hoeft open te zijn. Griekspoor heeft ook zijn mentale worstelingen, net als zoveel sporters. Topsport *is* een mentale worsteling.
Ik vind Griekie af en toe best lomp en onbehoorlijk, maar dat maakt hem wel wie hij is. Zandschulp is wat mij betreft vaak te meegaand en lief, en ja, dat maakt hem ook wie hij is.
We hebben gewoon geen echte goede tennisgeneratie, en dat al meer dan 20 jaar niet. Nou en, denk ik dan maar.
Nee precies, maakt mij ook niet zoveel uit. Ik vind de prestatiecurve van Griekspoor gewoon opvallend, en dat wilde ik hier even delen .

Graaf Machine
-
- 9467 berichten
- 1269 stemmen
Nee precies, maakt mij ook niet zoveel uit. Ik vind de prestatiecurve van Griekspoor gewoon opvallend, en dat wilde ik hier even delen .
Was het ook niet Griekspoor die een paar jaar geleden een enorme reeks winstpartijen aanéén reeg (reigde?) in het challengercircuit? Het blijft wel een maffe gozer wat dat betreft.

mister blonde
-
- 12659 berichten
- 5728 stemmen
Griekspoor is juist door zijn vechtersmentaliteit gekomen waar ie nu staat. En hij boogt heel erg op zijn service. Als die niet loopt heeft hij een probleem. Hij is gewoon geen top 20 speler. En dan hoort die onregelmatigheid erbij, dat hebben ze buiten de top 20 of top 10 zelfs echt allemaal, daarom staan ze waar ze staan. Goede (ergens top 100) ranking krijg je door een paar goede uitschieters elk jaar. Een geweldige (top 10 ranking) door constant te zijn. Hij mag gewoon heel blij zijn met top 30, meer zit er niet echt in denk ik.
Vd Zandschulp is technisch juist veel beter en eigenlijk getalendeerder in bijna alles wmb. Dat zie je ook aan resultaten tegen topspelers, daar kan hij echt van winnen als het loopt en doet dan ook met mooi en verzorgd tennis. Maar ja, dat mentale breekt hem idd op. Ik zou ook veel liever tegen Zandschulp spelen als tegen Griekspoor.

Splinters
-
- 2551 berichten
- 1378 stemmen
.... Ik zou ook veel liever tegen Zandschulp spelen als tegen Griekspoor.
Wat is je speelsterkte?

mister blonde
-
- 12659 berichten
- 5728 stemmen
6 (tennis pas 5 jaar na 30 jaar voetbal). Ik zou geen punt maken tegen beide uiteraard. Maar het gaat om het type speler.

otherfool
-
- 18516 berichten
- 3403 stemmen
Tourvoorspelling
Kan me toch niet voorstellen dat Almeida als luxeknecht het podium gaat halen. Een verrassing daar zou wel leuk zijn; in Primoz geloof ik niet meer zo (niet in de Tour in elk geval) en hoewel ik niet houd van anti-supporteren, kan ik dat bij Evenepoel toch niet laten. Zo'n Onley of zo, of een andere surprise, zou mooi zijn.
Verder is het inzetten op het aantal minuten verschil vooraan; ik zet in op 6 (in het voordeel van Tadej, uiteraard).

SergioMalick
-
- 1148 berichten
- 1728 stemmen
1. Vingegaard (de klassieke grote ronde-rijder die volledig heeft gepiekt naar deze tour)
2. Pogacar (het houdt een keer op voor Pogiboy dit seizoen)
3. Roglic (heeft vooral heel veel pech gehad, maar voor mij nog steeds The best of the rest)
4. Almeida

-
- 22109 berichten
- 4865 stemmen
ik zeg 5 minuten tussen Pogacar en Vingegaard.

-
- 22109 berichten
- 4865 stemmen
Eerste etappe zat al weer vol drama.
En waaiers
En valpartijen (en volgens mij al drie opgaves)
Alpecin naar een geoliede overwinning.
We zijn begonnen.

AGE-411
-
- 10309 berichten
- 741 stemmen
1. Vingegaard (de klassieke grote ronde-rijder die volledig heeft gepiekt naar deze tour)
2. Pogacar (het houdt een keer op voor Pogiboy dit seizoen)
3. Roglic (heeft vooral heel veel pech gehad, maar voor mij nog steeds The best of the rest)
4. Almeida
Veel gevallen van 'pech' in de koers zijn eigenlijk gevallen van lompigheid.
Ik heb nooit in Roglic gelooft, noch ben ik er ooit fan van geweest.
Ook deze keer niet. Hij is te oud. Als hij deze tour al uit rijdt, dan wordt hij hooguit 6de ofzo.
Ik vermoed dat we dezelfde top 3 van vorig jaar krijgen, met een klein verschil tussen Pogacar en Vingegaard, en een groot verschil tussen nr 2 en Remco.

-
- 22109 berichten
- 4865 stemmen
Geweldige overwinning van Van Der Poel. Na twee dagen al een Belgische en Nederlandse zege. Wanneer zou dat voor het laatst zijn gebeurd.
Edit: In 2022 nog, even vergeten. Toen waren de eerste vier etappes zelfs lage landen. 1 en 4 NL (Jakobsen en Groenewegen) en 2 en 3 Belgie (Lampeart en Van Aert)

Splinters
-
- 2551 berichten
- 1378 stemmen
Sinner had een beetje pech en mazzel vandaag.

AGE-411
-
- 10309 berichten
- 741 stemmen
Dit soort etappes zie ik wel graag. Je kan zelf in relatief vlakke departementen een spannende klimfinale krijgen.

SergioMalick
-
- 1148 berichten
- 1728 stemmen
Ja weer een heerlijke etappe met een heuvelzone aan het eind. Het lijkt erop dat Visma elke mogelijkheid wilt pakken om UAE en Pogacar energie te laten verbruiken. Met name Campenaerts is hier de perfecte man voor. En dan hopen dat Pogacar in het hooggebergte een keer kraakt, door een opeenstapeling van al deze kleine prikjes van de Visma's. Dat Pogacar zo gretig is, is natuurlijk prachtig voor zijn statistieken, maar misschien iets te enthousiast met het oog op een grote ronde rijden. Volgens mij de enige tactiek die zou kunnen werken, mits de buitenaardse Pogacar ook een keer vermoeid kan raken.

AGE-411
-
- 10309 berichten
- 741 stemmen
Ja weer een heerlijke etappe met een heuvelzone aan het eind. Het lijkt erop dat Visma elke mogelijkheid wilt pakken om UAE en Pogacar energie te laten verbruiken. Met name Campenaerts is hier de perfecte man voor. En dan hopen dat Pogacar in het hooggebergte een keer kraakt, door een opeenstapeling van al deze kleine prikjes van de Visma's. Dat Pogacar zo gretig is, is natuurlijk prachtig voor zijn statistieken, maar misschien iets te enthousiast met het oog op een grote ronde rijden. Volgens mij de enige tactiek die zou kunnen werken, mits de buitenaardse Pogacar ook een keer vermoeid kan raken.
Zo'n helling zegt natuurlijk niets. We weten allemaal dat Pogacar als de beste enkele honderden meters aan 16% kan oprijden.
Maar wat met de lange, lopende hellingen? Hautcam, Superbagnères, Mont Ventoux, Courchevel, La Plagne. Ze komen ze allen aan.

SergioMalick
-
- 1148 berichten
- 1728 stemmen
Ja dat Pogacar de beste is op de korte steile heuvels is duidelijk, alleen door zijn gretigheid kan het zijn dat hij teveel energie verspilt hierop en later in het hooggebergte misschien wel een keer ontploft. Aan Visma de taak om dus op ieder mogelijk moment het tempo op te voeren zoals Campenaerts vandaag deed. Als het namelijk aan UAE ligt nemen zij de koers op zich met een gematigd tempo, waardoor Pogacar nooit met krachten hoeft te smijten. Door de koers harder te maken zorgt Visma ervoor dat er misschien een heel klein kansje is om Pogacar uit te putten in 3 weken tijd.

-
- 22109 berichten
- 4865 stemmen
Het opvallende is vooral dat vingegaard de versnellingen van pogacar telkens volgen kon. De eerste dagen zijn vooral heel goed nieuws voor visma.

SergioMalick
-
- 1148 berichten
- 1728 stemmen
Flinke tegenvaller voor de Visma's. Maar wie weet is het niet toevallig dat ze juist in deze vlakke tijdrit minder zijn en misschien in de bergen wel wat lichter/beter. Whisfull thinking.
Roglic valt dan wel weer mee vandaag. Ik blijf gewoon lekker koppig bij mij voorspelling:
1. Vingegaard
2. Pogacar
3. Roglic

AGE-411
-
- 10309 berichten
- 741 stemmen
Ja dat Pogacar de beste is op de korte steile heuvels is duidelijk, alleen door zijn gretigheid kan het zijn dat hij teveel energie verspilt hierop en later in het hooggebergte misschien wel een keer ontploft. Aan Visma de taak om dus op ieder mogelijk moment het tempo op te voeren zoals Campenaerts vandaag deed. Als het namelijk aan UAE ligt nemen zij de koers op zich met een gematigd tempo, waardoor Pogacar nooit met krachten hoeft te smijten. Door de koers harder te maken zorgt Visma ervoor dat er misschien een heel klein kansje is om Pogacar uit te putten in 3 weken tijd.
Ze moeten het doen zoals destijds op de Galibier, toen Vingegaard en Roglic beiden Vingegaard gingen aanvallen, waardoor hij afgemat was op de slotklim.
Dun het peloton uit met de gewone knechten en laat dan Jorgensen aanvallen en wegrijden. Wie gaat hem terughalen? Als Pogi het doet, dan moet Vingegaard aanvallen.

-
- 22109 berichten
- 4865 stemmen
Het opvallende is vooral dat vingegaard de versnellingen van pogacar telkens volgen kon. De eerste dagen zijn vooral heel goed nieuws voor visma.
Hij faalt nogal. Ik begin te twijfelen of Vingegaard wel tweede gaat worden.
Ik zie het niet gebeuren in de lange bergen. Pogacar is veel beter dan in ´22 en ´23.

Splinters
-
- 2551 berichten
- 1378 stemmen
Sinner, alcaraz, en de geit in de SF. Toernooitje weer hoor.

Graaf Machine
-
- 9467 berichten
- 1269 stemmen
Hij faalt nogal. Ik begin te twijfelen of Vingegaard wel tweede gaat worden.
Ik zie het niet gebeuren in de lange bergen. Pogacar is veel beter dan in ´22 en ´23.

AGE-411
-
- 10309 berichten
- 741 stemmen
Met Simon Yates in de aanval heb ik niet echt de indruk dat de ploeg alles in zet op Vingi. Meer nog: Als ze straks ritwinst boeken, dan hebben ze dat toch al binnen.
De ploeg bestaat uit steengoede renners die al bewezen hebben dat ze voor ritwinst kunnen gaan.

mister blonde
-
- 12659 berichten
- 5728 stemmen
Laat zijn vrouw het maar niet horen ....