- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1833 stemmen
Vandaag zat ik toch wel even te balen, aangezien ik morgen moet werken tijdens de ontknoping en ik had gehoopt op vuurwerk vandaag. Helaas wisten de renners niet dat ik speciaal verlof had aangevraagd vandaag. Het was een teleurstellende middag.
Zoals het er nu uitziet wordt het gewoon razend spannend tussen Carapaz en Del Toro. Toch denk ik dat Del Toro het vol gaat houden.
Als Yates zich bewust heeft ingehouden afgelopen dagen en hij morgen de rest op 2 minuten rijdt is het wel een briljante strategie. Met de gedachte dat Carapaz en Del Toro zich compleet leeg hebben gereden voor die 1:30 minuut voorsprong in het klassement en Yates alleen maar heeft zitten sparen. Eerlijk gezegd vermoed ik dat hij veels te hoog staat en morgen uit de top 3 sukkelt.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Carapaz opent het duel nu al. Is de man gek geworden of krijgen we een legendarische etappe? Of allebei...
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Iets met derde ermee heen. Niet degene van wie ik hoopte dat zou winnen. Maar het is gedaan denk ik.
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Vraag is of dit een domme strategie was of dat er niet meer in zat voor met name Del Toro. Had Majka niet in de kopgroep moeten zitten? Er is veel na te praten.
Joy4ever
-
- 4609 berichten
- 1832 stemmen
Yates wel een eindbaas hoor. En alle lof uiteraard ook voor Van Aert. Een kampioenenmaker.
MisterPink
-
- 1352 berichten
- 6861 stemmen
Vraag is of dit een domme strategie was of dat er niet meer in zat voor met name Del Toro. Had Majka niet in de kopgroep moeten zitten? Er is veel na te praten.
Het leek aanvankelijk een prima strategie. Carapaz blijven volgen maar te lang gepokerd op de Finestre. De achterstand op Yates liep op tot boven de 2 minuten. Carapaz haalt er dan nog 20 seconden af en nog neemt Del Toro niet over. Op Majka en McNulty wachten in de vallei had toen al geen zin meer.
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1833 stemmen
Ik heb alleen de samenvatting gezien, maar kon het alsnog niet droog houden bij deze weergaloze overwinning van Simon Yates. Wat een prachtige sport blijft dit toch en alle voorspellingen kunnen deze Giro de prullenbak in.
1-0 voor Visma
2-0 na de Tour?
Het wordt trouwens tijd om een poster van van Aert op te hangen aan mijn muur, wat een legende. Verdient een plekje naast David Bowie, Jim Morrison en Blade Runner.
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
En op de valreep nog een vierde Nederlandse ritzege. Ben nu aan het nadenken hoe lang het geleden is dat er vier Nederlandse ritzeges in een grote ronde waren. Ook nog van drie verschillende renners.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4511 stemmen
En op de valreep nog een vierde Nederlandse ritzege. Ben nu aan het nadenken hoe lang het geleden is dat er vier Nederlandse ritzeges in een grote ronde waren. Ook nog van drie verschillende renners.
Vuelta 2015: Dumoulin 2x, Van Poppel, Lindeman.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Mooie Giro. Lekker spannend verloop. Tragische aftocht van favorieten. Terugkomst van Carapaz en Simon Yates. Nieuwe ster aan het firmament. Leuke Nederlandse bijdrage. Taktisch zeer goed gespeeld door Visma.
De strijd Visma - UAE zal achter de schermen echt wel spelen, dat belooft wat voor de Tour.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Jammer van Griekspoor. Nou ja, weer een concurrent minder voor The Djoker.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Rapport gelekt. Geen intersekse maar een man...
GeenStijl: 'Medisch rapport gelekt: Imane Khelif is een heer'
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1833 stemmen
Nou nu kan het hele geenstijl-forum weer rustig slapen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ben je net lekker bervrijdt van het verplicht Songfestival kijken, ga je vrijwillig het forum van geen stijl contacteren. Sommige mensen zijn niet te begrijpen.
MisterPink
-
- 1352 berichten
- 6861 stemmen
Het schieten op de boodschapper is een aloude emotionele reactie op onwelkom nieuws.
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1833 stemmen
Ik zou wel eens een biopic willen zien over het leven van deze Khelif. Begint zo langzaam wel een intrigerend figuur te worden.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Het schieten op de boodschapper is een aloude emotionele reactie op onwelkom nieuws.
Het verdedigen van de boodschapper is een aloude emotionele reactie op onwelkom nieuws.
We weten wat Geen Stijl is, bro Pink, daar hoeft geen discussie over te bestaan.
Niet elke scheet van die webvervuiler hoeft geanalyseerd te worden. Als er een waarheid in haar gemurmel zit, dan komt dat vanzelf wel via fatsoenlijke kanalen naar boven.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Het verdedigen van de boodschapper is een aloude emotionele reactie op onwelkom nieuws.
We weten wat Geen Stijl is, bro Pink, daar hoeft geen discussie over te bestaan.
Niet elke scheet van die webvervuiler hoeft geanalyseerd te worden. Als er een waarheid in haar gemurmel zit, dan komt dat vanzelf wel via fatsoenlijke kanalen naar boven.
De telegraaf en hln zijn er ook mee aan de haal. Alleen dan met betaalmuren enzo.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
De telegraaf en hln zijn er ook mee aan de haal. Alleen dan met betaalmuren enzo.
Prachtig. Hoe staat het met de Tubantia? Die is van hier in de buurt en dus net zo geldgeil.
MisterPink
-
- 1352 berichten
- 6861 stemmen
Mijn verdediging was dan ook niet in eerste instantie voor de roze website bedoeld slimpie. Wat is er mis met gratis boodschappen van Splinters? Waarom zo persoonlijk?
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Mijn verdediging was dan ook niet in eerste instantie voor de roze website bedoeld slimpie. Wat is er mis met gratis boodschappen van Splinters? Waarom zo persoonlijk?
Niet over Splinters beginnen als ik het over jou heb, bro. Splinters heeft niets met de fittie tussen jou en ik te maken.
MisterPink
-
- 1352 berichten
- 6861 stemmen
Welke fittie? Waar heb je het over? Ik zie Splinters als de boodschapper. Dat jij kortsluiting krijgt over de nieuwsbron is mijn probleem niet.
MisterPink
-
- 1352 berichten
- 6861 stemmen
De Poolse nieuwsite NaTemat.pl van journalist Tomasz Lis maakt er ook melding van. We kunnen niet allemaal wachten op het plaatselijke sufferdje.
Edit:Het staat nu ook in het plaatselijke sufferdje. Zonder betaalmuur 
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Team VismaLAB voor de Tour:
Jonas Vingegaard
Simon Yates
Matteo Jorgenson
Sepp Kuss
Wout van Aert
Tiesj Benoot
Victor Campenaerts
Edoardo Affini
Ziet er weer sterk uit, hoewel ik de toevoeging van Affini niet helemaal kan plaatsen. Maar ik volg het wielrennen niet meer zo heel strak als tot een jaar of tien geleden. Kenners hier zullen me wel kunnen bijpraten over die man.
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Op de plek van Affini had eigelijk Laporte gestaan. Die heeft echter al tijden last van een virus. Visma zocht iemand erbij die vooral voor het vlakke kan knechten en een goede tijdrijder is . Ik had het leuker gevonden als er toch een Nederlander was meegegaan (Van Baarle bijvoorbeeld). Maar ik snap visma ook wel in de keuzes.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Op de plek van Affini had eigelijk Laporte gestaan. Die heeft echter al tijden last van een virus. Visma zocht iemand erbij die vooral voor het vlakke kan knechten en een goede tijdrijder is . Ik had het leuker gevonden als er toch een Nederlander was meegegaan (Van Baarle bijvoorbeeld). Maar ik snap visma ook wel in de keuzes.
Nog begrijp ik het niet goed. Voor het vlakke hebben ze toch geen man nodig? Een echte sprinter hebben ze niet (ik denk niet dat WvA tegen de topsprinters nog op kan), een een goede tijdrijder, wat hebben ze daar dan aan als er geen ploegentijdrit is?
Ik bekritiseer Affini niet hoor, ik ken hem gewoon niet, dus weet niet precies wat hij kan. Even snel googlen leert inderdaad dat het een sterke tijdrijder is, maar meer info zie ik eigenlijk niet.
MisterPink
-
- 1352 berichten
- 6861 stemmen
Nog begrijp ik het niet goed. Voor het vlakke hebben ze toch geen man nodig?
Kopwerk verrichten, de gele trui van Vinegaard uit de wind houden, gaten dichtrijden, bidons halen etc
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Kopwerk verrichten, de gele trui van Vinegaard uit de wind houden, gaten dichtrijden, bidons halen etc
Verduidelijking. Voor bidons halen neem je niet apart iemand mee de koers in, als je zo'n kleine ploeg hebt. Gaten dichtrijden kunnen meerderen in de ploeg wel, en uit de wind houden, daar zijn zelfs Yates en Kuss wel toe bereid als het om de gele trui gaat.
Ik vroeg me af wat de *specifieke* kracht van Affini is. Blijkbaar weet men dat in de ploeg wel, maar ik hoop dat ze meer argumenten hebben dan jij aandraagt. Misschien hebben ze ook niemand in de ploeg die echt een betere helper is, dat kan. En dat het geen Nederlander is, ja dat is jammer, maar niet meer dan dat.
Mijn wielervolgerij begon ooit, begin jaren '80, bij de Post-ploeg. Al na enkele jaren splitste de Raasploeg zich daarvan af. Toen volgden de sneuste en mooiste jaren ooit voor het Nederlandse wielrennen. Twee ploegen van niveau die elkaar het licht in de ogen niet gunden. Je was Post-fan of Raas-fan. Ik bleef bij Post.
Later, met het afnemen van Nederlands talent, verwaterde dat. Post verdween, Raas kreeg Rabo als opperheer. Toen werd ik maar Rabo-fan. Raas verdween ook snel, en Rabo werd Blanco, werd Belkin, werd Jumbo, werd Visma. En daar support ik dan nog voor, nog steeds. Maar met Nederland heeft dat geloof ik niet zoveel meer te maken. Meer met trouw aan de ploeg.
Nederlanders zitten vaak ook bij andere ploegen. Die volg ik dan ook natuurlijk. En andere wielrenners ook.
Eigenlijk is wielrennen de sport waarbij ik het minst nationalistisch ben.
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1833 stemmen
Uitstekend gebalanceerde ploeg voor een grote ronde. Ik begrijp de opmerkingen van Graaf Machine goed, alleen in de realiteit zijn hardrijders uitermate geschikt voor een kopman in een grote ronde. Zo zijn er uiteindelijk veel kilometers waar niet geklommen wordt, waar Vingegaard lekker achter de grote Affini kan schuilen. Op korte termijn valt dit vaak wel mee, maar hoe zwaarder een ronde wordt, hoe meer profijt je hebt van types als Campenaerts, van Aert en Affini.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Uitstekend gebalanceerde ploeg voor een grote ronde. Ik begrijp de opmerkingen van Graaf Machine goed, alleen in de realiteit zijn hardrijders uitermate geschikt voor een kopman in een grote ronde. Zo zijn er uiteindelijk veel kilometers waar niet geklommen wordt, waar Vingegaard lekker achter de grote Affini kan schuilen. Op korte termijn valt dit vaak wel mee, maar hoe zwaarder een ronde wordt, hoe meer profijt je hebt van types als Campenaerts, van Aert en Affini.
Ik begrijp dat Affini een grote man is (kwa postuur). Dát is wel interessant.