menu

Overig / Algemeen / Wat gebeurde er vandaag?

zoeken in:
Via deze weg zou ik graag elke dag een paar kleine nieuwsfeitjes geven. Niet alleen film, maar ook over de dingen van het leven...
Bron: Het Laatste Nieuws.

Vandaag...
... ging in 1953 de Disney-klassieker Peter Pan in première

... verscheen in 1945 Pepe LePew voor het eerste in een cartoon van Warner Bros

Tamagotchi is terug!
Het digitale huisdier maakt een comeback. De Tamagotchi, die in de jaren negentig populair was onder tieners, is aangepast aan de moderne tijd en verschijnt binnenkort opnieuw in de winkels. Dit heeft de Japanse speelgoedfabrikant Bandai bekendgemaakt. Het diertje, dat zich schuilhoudt in een eivormige sleutelhanger, heet 'Returned Tamagotchi Plus'.
In de jaren negentig was het vooral zaak de Tamagotchi in leven te houden door hem virtueel voedsel toe te dienen. De moderne Tamagotchi heeft meer nodig. Hij heeft behoefte aan afspraakjes met andere Tamagotchi's en is op zoek naar liefde. Het uiteindelijke doel: samen kinderen krijgen met een Tamagotchi-partner. Via infrarood-technologie kunnen tamagotchi's met elkaar chatten en daten. Uiterlijk is de Tamagotchi niet echt veranderd. Op 20 maart verschijnt de nieuwe versie in Japanse winkels voor een prijs van 1980 yen, ongeveer 15 euro. In de zomer zijn Europa en de VS aan de beurt.
Het is nog maar de vraag of mensen hier nog tijd aan willen besteden.

Linda
Dat doet me weer eens denken aan de tijd dat ik nog op de basisschool zat. Ik was ook helemaal gek van die dingen en had hem bijna altijd bij me. En als ik op school zat moest mijn moeder hem eten geven enzo. En oh, wat baalde ik toen hij dood ging (Uit ouderdom gelukkig wel ). En nu vraag ik me af waarom ik zoiets in godsnaam leuk heb kunnen vinden, zo'n ding is bijna net zo irritant als een kind.

neo (crew)
De sport was meer om een tamagotchi van een andere dood te laten gaan indien ik er voor moest ''zorgen''. Ooh wat was dat flauw van mij

Dustyfan
speedy23 schreef:

Via deze weg zou ik graag elke dag een paar kleine nieuwsfeitjes geven. Niet alleen film, maar ook over de dingen van het leven...
Bron: Het Laatste Nieuws.
Nog een aardige bron.

FisherKing
Hier nog een

63 jaar geleden werd er een Elfstedentocht verreden.

1986
Dictator Jean-Claude 'Baby Doc' Duvalier van Haïti moet zijn land ontvluchten na ongeregeldheden.

1991
Haïti krijgt voor het eerst een democratisch gekozen president: de linkse priester Jean-Bertand Aristide.

1998
Opening van de 18e Olympische winterspelen in Nagano, Japan. Het zouden de spelen worden van 'ijskoningin' schaatster Marianne Timmer uit Sappemeer (goud op de 1000 en 1500 meter). Met 5 gouden, 4 zilveren en 2 bronzen medailles zouden deze spelen voor Nederland zeer succesvol verlopen. Schaatser Gianni Romme zou goud winnen op zowel de 5 km. als de 10 km. en op beide afstanden het wereldrecord verbeteren.

1999
Sterfdag koning Hoessein ibn Talal van Jordanië (1935-99). Lymfekanker. Was 46 jaar lang leider van zijn land (sinds 1952). Tacticus en overlevingskunstenaar: hij overleefde tenminste tien aanslagen. Zijn zoon Abdallah volgt hem op.

... in 1971 kregen vrouwen voor het eerst stemrecht in Zwitserland.

... in 1993 zagen Amerikanen Pebbles Flintstone (dochter van Fred) trouwen met Bamm Bamm Rubble (zoon van Barney).

... in 1940 ging de tweede langspeelfilm van Disney in première: Pinocchio.

... 73 jaar geleden werd acteur James Dean geboren.

... 34 jaar gelefen viel een meteoriet van één ton op Mexico.

... elf jaar geleden passeerde het ruimtetuig Ulysses langs Jupiter.

... 141 jaar geleden werd het brandblusapparaat uitgevonden.

... in 1895 werd het volleybal uitgevonden door de Amerikaan W.G. Morgan.

... in 1900 riep Dwight Davis de Davis Cup in het leven.

... in 1943 wonnen de Amerikanen de cruciale zeeslag van Guadalcanal tegen de Japanners.

... wordt acteur Joe Pesci ('Goodfellas') 61 jaar.

FisherKing
speedy23 schreef:
... in 1943 wonnen de Amerikanen de cruciale zeeslag van Guadalcanal tegen de Japanners..

24 December 1942 werd Mount Austen (landoorlog) veroverd (zoals vertoond in Malick's Thin Red Line). De zeeslag was cruciaal rondom Guadalcanal maar kreeg bewust (geheimhouding) geen pers destijds.

sydney
Misschien een tip voor Jordy om historymeter te beginnen. Er zijn al minstens twee leden.

FisherKing schreef:
(quote)

24 December 1942 werd Mount Austen (landoorlog) veroverd (zoals vertoond in Malick's Thin Red Line). De zeeslag was cruciaal rondom Guadalcanal maar kreeg bewust (geheimhouding) geen pers destijds.

Daarvoor moet je nog een 'dikke' tien maand wachten...

1987
Ik leerde lopen!

FisherKing
Phoenix schreef:

1987
Ik leerde lopen!

1964 ik ook

sydney
Ik begon met kruipen in 1973.

FisherKing schreef:
(quote)

1964 ik ook
Was dat niet al veel eerder

Apart topicje misschien?

... in 1904 verklaarde Rusland de oorlog aan Japan na een Japanse aanval op de Russische vloot in Port Arthur.

... in 1941 in Nederland verscheen voor het eerst de anti-nazi-publicatie 'Het Parool'.

... viert actrice Sharon Stone ('Basic Instinct') haar 46ste verjaardag.

... elf jaar geleden keken 90 miljoen mensen naar "Michael Jackson talks to Oprah Winfrey"

Vandaag...
... in 1650 overleed de Franse filosoof en wiskundige René Descartes ('Je pense, donc je suis').

... in 1929 werd Vaticaanstad (kleinste land ter wereld) een enclave van Rome.

... viert acteur Burt Reynolds zijn 68ste verjaardag.

... in 1945 tekenden Roosevelt, Churchill en Stalin de akkoorden van Jalta over de verdeling van het naoorlogse Europa.

... 25 jaar geleden kwam ayatollah Khomeini in Iran aan de macht.

... 23 jaar werd generaal Jaruzelski de sterke man in Polen.

... zeven jaar geleden werd Michael Jackson jr. geboren.

...in 1922 werd Leslie Nielsen geboren

...en Jennifer Aniston in 1969

...in 1858 verscheen in Lourdes de Onbevlekte maagd Maria aan Bernadette

FisherKing
1847... Geboortedag van Thomas Edison. (de uitvinder van gloeilamp en diverse film- en projectieapparaten

1909... Geboortedag van Joseph L. Mankiewicz

En niet te vergeten, de verjaardag van Ria Valk.

Vandaag...
... in 2000 stierf Peanuts-tekenaar Charles Schulz, de vader van Snoopy, aan kanker.

... in 1938 marcheerden Duitse soldaten Oostenrijk binnen en werd Hitlers Anschluss een feit.

... in 1908 eindigde in Parijs de autorace New York - Parijs. De Amerikaan George Schuster won. Hij deed 88 dagen over het traject, dat via Alaska en Siberië liep.

... in 1993 sloegen twee 10-jarige jongens de kleuter James Bulger dood in Liverpool.

Vandaag...
... in 1917 werd de Nederlandse Mata Hari aangehouden voor spionage.

... in 1945 stierven naar schatting 135.000 inwoners van de Duitse stad Dresden bij een bombardement door de geallieerden.

... in 1959 stelde speelgoedfabrikant Mattel de allereerste Barbie voor.

neo (crew)
Vandaag....
....in 2003 liep ik onder een ladder door en gebeurde en er niks

..werd in 1976 Robbie Williams geboren.
..en overleed Richard Wagner

empirekees schreef:

..werd in 1976 Robbie Williams geboren.

Robbie Williams was born in Stoke On Trent, England on February 13th 1974...

FisherKing
En...Geboortedag George Simenon (1903), veel verfilmd schrijver, Kim Novak(1933), Oliver Reed (1938) en Jerry Springer (1944)

Vandaag...
... in 1990 besloot Perrier om 160 miljoen flesjes spuitwater uit de rekken te halen nadat er sporen van benzeen in een paar flesjes was gevonden.

... in 1967 nam Aretha Franklin "Respect" op in de studio.

... in 1924 richtte Thomas Watson IBM op.

... in 1929 liet Al Capone zeven gangsters ombrengen (St Valentine's Day Massacre) in Chicago.

Vandaag...
1803...Geboortedag Zwitsers-Amerikaanse pionier John Sutter (John Augustus Sutter, 1803-80), in Kandern, Baden. Stichtte in 1841 'Fort New Helvetia' in Sacramento, Californië, en een groot landbouwbedrijf, maar werd verjaagd door goudzoekers.

1913...Geboortedag Belgische striptekenaar Willy Vandersteen (Willebrord Jan Frans Maria Vandersteen, 1913-90), in Antwerpen. Geestelijk vader van "Suske en Wiske" (na zijn dood voortgezet door tekenaars Paul Geerts en Marc Verhaegen). Tekende verder de series "Jerom", "Biggles", "De rode ridder", "Karl May", "Safari", "Robert en Bertrand" en "De geuzen".

1929...Geboortedag Engelse autocoureur Graham Hill (1929-75), in Londen. Wereldkampioen formule-1 in 1962 en 1968. Won de Indy 500 in 1966. Vader van autocoureur Damon Hill.

1951...Geboortedag Engelse actrice Jane Seymour (Joyce Penelope Wilhelmina Frankenberg), in Hayes, Middlesex. Films: "Live and let de", "Sinbad and the eye of the tiger", "Heidi", "Touching wild horses". TV: hoofdrol in de serie "Dr. Quinn, medicine woman".

1965 ...Canada kiest de rode 'maple leaf' als symbool voor de nationale vlag.

1974...Israël en Syrië beginnen hun strijd om de strategische Golan-hoogte. Israel wint uiteindelijk.

1978...De Amerikaanse bokser Mohammed Ali (Cassius Clay) verliest zijn wereldtitel aan Leon Spinks, tijdens een duel in Las Vegas, Nevada.

1989...Ruim honderdduizend Russische militairen beginnen aan hun uittocht uit Afghanistan nadat dankzij de V.N. een akkoord was bereikt dat een einde maakte aan de al tien jaar durende oorlog. Die begon toen de Russen het marxistische regime in Kabul te hulp schoten in de strijd tegen opstandelingen.

1994...Executie Russische seriemoordenaar Andrei Chikatilo (1936-94), bijgenaamd de 'Rostov Ripper'. Hij wordt gedood met een nekschot. Andrei verkrachtte en vermoordde meer dan vijftig slachtoffers.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:55 uur

geplaatst: vandaag om 04:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.