menu

Overig / Algemeen / Google

zoeken in:
FisherKing
Ik had vorige maand al gemerkt dat Google in de problemen zit. Ben gelukkig niet de enige

Nieuwsartikel Google Zit Vol

Maar ik snap niet wat het probleem is. Toch gewoon even de id-record van de betreffende tabel aanpassen? Maar het zal wel wat ingewikkelder in elkaar zitten

Phooze schreef:

Maar ik snap niet wat het probleem is. Toch gewoon even de id-record van de betreffende tabel aanpassen? Maar het zal wel wat ingewikkelder in elkaar zitten

behoorlijk, stel je hebt een mappensysteem met 3 cijfers. 000 tot 999. als je bij de duizendste map aankomt? dan heb je dus 1000...dat kent het systeem niet. hij kent de mappen die l bestonden niet. je zult dus alle 999 voorgaande mappen moeten aanpassen naar 0000 tot 09999. en bij een immense database als google is dat ondoenlijk.

maar het gerucht is hoogstwaarschijnlijk bullshit.

FisherKing
Hobbes schreef:

Het is geen gerucht. Het is een geconstateerd feit. Ik kijk regelmatig bij News.google.com en merk dat er gewoon veel links telkens weg zijn. Bovendien is mijn LM- page om onverklaarbare redenen geduikeld. Ergens naar een uithoek van de database. (dat ie vol is hoeft niet maar dat er problemen zijn is wel zeker)

Hobbes schreef:

behoorlijk, stel je hebt een mappensysteem met 3 cijfers. 000 tot 999. als je bij de duizendste map aankomt? dan heb je dus 1000...dat kent het systeem niet. hij kent de mappen die l bestonden niet. je zult dus alle 999 voorgaande mappen moeten aanpassen naar 0000 tot 09999. en bij een immense database als google is dat ondoenlijk.

Ik denk ook dat het bullshit is, maar dat terzijde

Als je zo'n mappen structuur hebt, dan doe je toch gewoon even een replace? naam = 0 + naam

sim-pel

FisherKing schreef:

Het is geen gerucht. Het is een geconstateerd feit.
Het is geconstateerd dat er een probleem is, maar WAT dat probleem is, blijft gissen.

gerelateerd: net gelezen in de spits dat de officiele websites van ajax en psv bij het zoeken in nederlandse paginas bij google niet gevonden worden en in het internationale deel staan ze niet in de top 50

kappeuter (crew)
Google is schathemeltjerijk geworden met deze business. Dus een paar servers en databases erbij kopen lijkt me geen probleem.

Ik heb er minder verstand van dan jullie...dus een vraagje: Waar worden ze rijk van? Waar komt dat geld vandaan dan?

FisherKing
Ik ga maar ont-googlen want Yahoo en Alltheweb werken WEL naar behoren.

kappeuter (crew)
FisherKing schreef:

Haha.

kappeuter (crew)
Redlop schreef:

Ik heb er minder verstand van dan jullie...dus een vraagje: Waar worden ze rijk van? Waar komt dat geld vandaan dan?

O.a. via advertentieverkoop. Advertenties verschijnen rechts in het beeld naast de zoekresultaten. Dit zijn contextgerelateerde advertenties.

Redlop schreef:

Ze verkopen advertentie ruimte bij bepaalde zoekwoorden. Als je wat zoekt zie je waarschijnlijk wel die groene vensters aan de zijkant van de resultaten. Dat zijn reclame blokjes. Wat ook word beweert is dat je een hogere ranking kunt kopen, maar ik weet niet of dat waar is.

Niet raar dit probleem, Altavista is er ook kapot aan gegaan als ik het goed heb. Inderdaad kwestie van meer servers etc., maar volgens mij zijn ze daar al druk mee bezig geweest.

FisherKing schreef:

Google werkt samen wat de database betreft met Yahoo!, dus ik kan mij voorstellen dat daar dan soortgelijke problemen zijn/gaan komen. Maar hoe het precies allemaal in elkaar steekt weet ik ook niet precies.

aangezien hier een aantal computer whizzen rondhangen, stel ik mijn vraag maar hier, in de hoop dat 1 van jullie mij de oplossing kan aandragen.

Sinds 1 week kan ik Google niet meer gebruiken. Ik tik braaf google.com (of nl, whatever) in mijn balkje, ram op Enter en dan krijg ik na diep dienken van mijn pc diverse dingen terug, maar nooit Google. En laat dat nu net mij favo zoekmachine zijn.

Ik krijg nu een mooie grijze pagina met hierop een wit t-shirt met de error 404 mededeling en deze boodschap: Sorry, the document you were searching for has either expired or been moved.

En aangezien ik niet helemaal een digibeet ben, heb ik mijn Cache geleefd, alle Temp files verwijderd en mijn cookies opgegeten.

Met als resultaat dat ik nog steeds die mooie grijze pagina krijg als ik probeer Google te krijgen.

Eigenlijk gaat het meer om het feit dat ik niet begrijp wat hier nu gebeurd, dan dat het me dwars zit dat ik Google niet kan gebruiken(ok, ik ga kapot aan de spanning)

Dus wie van de hoogbegaafden kan mij uit mijn miserie verlossen en mij een oplossing aandragen.

cr_ix
Het is heel goed mogelijk dat er iets mis is met je connectie waarmee je verbinding maakt. Als je verbinding maakt via het Internet dan is er een bepaalde computer (DNS) die de naam van de internet-pagina omzet in een aantal cijfers (een IP-adres).

Misschien wordt www.google.com vertaald naar een verkeerde reeks aan cijfers. Op dit moment zou dat moeten zijn: 216.239.59.99.

Mijn vraag is dan ook... wat krijg je als je het volgende in je balk typt: http://216.239.59.99

Krijg je dan google of niet?

Als je google wel krijgt dan moet je je internet instellingen opnieuw bij langs lopen. Suc6, laat ff weten hoe en wat.

Google: www.google.com[/url]
Google: http://216.239.59.99

bij 216.239.59.99 krijg ik inderdaad Google.

DNS staat op automatisch kiezen, dat mot van Chello.

cr_ix
En bij www.google.com kom krijg je nog steeds niets? Dan is er iets mis met de DNS-server van Chello en moet je ff contact opnemen met die vrolijke fransen!

ga eens naar je dos prompt (start->uitvoeren en dan cmd intypen)

typ nu eens ipconfig /all

wat staat daar bij de DNS server?

cr_ix
Je gaat er nu vanuit dat hij onder Windows XP of Windows 2000 draait... onder Win98 en Win95 zou het command moeten zijn. [ff om verwarring te voorkomen ]

kos
En bij andere sites heb je geen problemen?

213.93.128.11

En verder nergens problemen bij

ga weer es naar de dos prompt

typ es 'ping www.google.com' (zonder de aanhalingstekens)

nu kunnen er waarschijnlijk 3 dingen gebeuren':

1) hij kan de host niet vinden (en dan zegt ie: kan de host niet vinden)

2) hij vind de host wel (dan krijg je een mededeling: 'Pingen naar www.google.akadns.net [216.239.59.99] met 32 byte gegevens'

en dan krijg je vier keer een time-out na elkaar.

3) hij vind de host en je krijgt i.p.v. vier keer een time-out 4 keer een antwoord.

als het antwoord 1 is dan is er iets mis met de DNS server van chello (lijkt me stug), antwoord 2 lijkt me helemaal onwaarschijnlijk. Antwoord 3 (wat ik eigenlijk verwacht) betekend dat het aan je browser ligt.

Heb je een proxy ingesteld toevallig?

we gingen dus voor deur 3. En ik heb geen proxy ingesteld naar ik weet.

je krijgt dus netjes een antwoord?

dan ligt 't dus iig niet aan je netwerkinstellingen en niet aan chello (hoef je daar gelukkig geen contact mee op te nemen )

probeer eens een andere browser als dat kan (opera of netscape)

en kijk bij internet explorer eens bij 'extra->internet opties en dan het tabblad verbindingen. klik nu op de knop lan-instellingen. Staat daar een proxy aangevinkt?

cr_ix
Het vage is alleen dat je het krijgt bij www.google.com en niet bij andere websites. Zou het niet mogelijk zijn dat men bij Chello de DNS heeft gerefreshed ofzo?

Ehm... Petey... welk nummer (IP) krijg je te zien als je bij start->uitvoeren->cmd

ping www.google.com

intypt???

petey schreef:

213.93.128.11

Deze dus

cr_ix
Tegen Hobbes vertelde je net dat dat je DNS-adres was... maar dit adres krijg je dus ook als je naar www.google.com pingt?

sorry, ik las niet goed. Krijg niks als ping, dus 4x time out

Gast
geplaatst: vandaag om 07:45 uur

geplaatst: vandaag om 07:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.