- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Laten we dat achteraf pas zeggen. Klaasen-Barney zou mooi affiche zijn in finale, maar Anderson lijkt me een onneembare horde voor Klaasen. Wright-Lewis zal ook gelijk opgaan, denk ik. 5-3 Wright denk ik.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Neem aan dat zowel Klaasen als RvB wel hun Premier League ticket hebben veiliggesteld?
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Ik ga voor Van Gerwen, Taylor, Anderson, Lewis, Wright, Wade, Chisnall, Barney, Klaasen en Smith.
Exit Bunting en Huybrechts.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
RvB is sowieso altijd wel veilig. Ik meen dat Sky een wildcard kan uitdelen en die altijd aan RvB geeft omdat hij gewoon nog altijd heel populair is aan die kant van het water. En omdat de PL dit jaar binnen 45 min uitverkocht was in Rotterdam, zal een derde Nederlander zomaar eens kunnen. Ik denk dat Klaasen de Huybrechts van afgelopen jaar wordt. De nieuweling, zeg maar.
happie
-
- 6235 berichten
- 426 stemmen
Neem aan dat zowel Klaasen als RvB wel hun Premier League ticket hebben veiliggesteld?
Klaassen moet daarvoor de finale halen denk ik . Ze zijn niet zo happig op drie Nederlanders ben ik bang. De top 4 van de order of merrit in sowieso geplaatst
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Van Barneveld schoot helemaal vol voor de camera, wil dolgraag naar huis naar zijn geboren kleinzoon. Maar wel als wereldkampioen. That's the spirit.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Ik ga voor Van Gerwen, Taylor, Anderson, Lewis, Wright, Wade, Chisnall, Barney, Klaasen en Smith.
Exit Bunting en Huybrechts.
Dit. Thornton heeft zijn plaats verloren door in de eerste ronde te verliezen, dan is de halve finalist Klaasen een veel beter alternatief.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Oef, Wright speelt veel minder goed dan ik had verwacht. Lewis is te pakken voor Barney. Mentaal minder sterk dan Wright.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als Barney piekt zoals tegen MvG of in de 2e helft van zijn pot vandaag, dan verslaat hij iedereen. Enige jammere is dat hij dus heel matig kan starten of eindigen. Dat constante is er niet altijd.
Huidige potje is weinig aan. Het is dankzij de Nederlanders dat dit WK echt een spektakel is geworden.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2204 stemmen
God god Barney, waarom maakt ie 't altijd zo spannend. Pff
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Werd nog spannend zelfs. Ik vind Wright altijd wel geinig als persoonlijkheid, maar Lewis is de betere darter.
Klaasen-Anderson en Lewis-Barneveld morgenavond dus.
Prognose finale: Anderson-Barneveld, winnaar (en wat ik vooral hoop): Barney
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Barneveld moet morgen goed beginnen tegen Lewis. 3-0 voorsprong geeft Lewis niet zomaar weg. Anderson wint denk ik wel van Klaasen.
Ik denk Lewis-Barneveld 6-5, en Anderson Klaasen 6-2. Finale: Anderson-Lewis 7-4.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Lakeside ook begonnen. Zap net even langs het begin van Williams v O Shea. DIe laatste ken ik nog wel van lang geleden. Maar hemeltjelief wat een niveau zeg. Zie ze constant tussen de 40 en de 60 gooien. Dit kan je toch niet meer serieus volgen als je oa Barney, Gerwen, Klaasen, Anderson en Lewis bizarre wedstrijden hebt zien gooien.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Tja, zie het als het verschil tussen de wereldtop en 'gewone' professionals. Je ziet het in vrijwel elke (individuele) sport. Bij tennis wordt het buiten de top 20 (en misschien zelfs top 10) ook maar magertjes als je Djokovic en co gewend bent. Het verschil tussen de allerbeste op aarde en de rest is gewoon heel erg groot.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Tja, zie het als het verschil tussen de wereldtop en 'gewone' professionals. Je ziet het in vrijwel elke (individuele) sport. Bij tennis wordt het buiten de top 20 (en misschien zelfs top 10) ook maar magertjes als je Djokovic en co gewend bent. Net als eigenlijk alle individuele sporten. Het verschil tussen de allerbeste op aarde en de rest is gewoon heel erg groot.
Ik ken dat verschil wel als Ajaxsupporter, vergeleken met Barcelona en Bayern, maar het was toch wel weer een bevestiging dat het schrijnende verschil echt gigantisch is bij beide dartsbonden. Die doen gewoon minutenlang over 1 legje uitgooien. Misschien moeten ze Lakeside gewoon later in het jaar programmeren, als iedereen weer uit die PDC darts-roes is. Maar eigenlijk heeft een BDO gewoon geen bestaandsrecht meer, buiten de verstokte nostalgische Lakeside fans.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Die hele splitsing is natuurlijk een lachertje en bestaat nu alleen nog omdat er wat ego'tjes bij de BDO zitten die niet kunnen toegeven dat het verschil te groot is geworden om nog echt elkaars concurrent te kunnen zijn (wat bij het boksen nog een soort van werkt, al is die splitsing ook vrij triest).
Maar goed, het is altijd leuk om vijf minuutjes mee te pikken om meewarig met je hoofd te kunnen schudden om vervolgens verder te gaan met de orde van de dag.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Die hele splitsing is natuurlijk een lachertje en bestaat nu alleen nog omdat er wat ego'tjes bij de BDO zitten die niet kunnen toegeven dat het verschil te groot is geworden om nog echt elkaars concurrent te kunnen zijn (wat bij het boksen nog een soort van werkt, al is die splitsing ook vrij triest).
Maar goed, het is altijd leuk om vijf minuutjes mee te pikken om meewarig met je hoofd te kunnen schudden om vervolgens verder te gaan met de orde van de dag.
Juist. Wat moet je als BDO bestuur of BDO-darter nou denken als je de hele wereld ziet genieten van het PDC WK om daarna dat zielige Lakeside niveau te aanschouwen? De betere BDO darters houden hun inkomsten wel, want op dat niveau zullen spelers als Adams wel regelmatig winnen, maar eigenlijk slaat het nergens meer op.
happie
-
- 6235 berichten
- 426 stemmen
Mooi toernooi om mee af te kicken toch? 
Adams zou nog wel mee kunnen komen.
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
Kom op Ray! Doe maar weer zo een spannende pot, incl de winst uiteraard
.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zoals zovaak begint Barney weer slordig en met een achterstand. Mag ondanks een comeback in set 2 nu een 2-0 goedmaken. Gelukkig is het tot de 6.
stinissen (crew films & series)
-
- 23443 berichten
- 76930 stemmen
Dit wordt een afgang.. En daar was ik al bang voor echt jammer dat hij van Van Gerwen heeft gewonnen....
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Het is weer huilen met de pet op. Verschrikkelijk.
Zo gaat 't straks ook bij Klaasen. Ook kansloos.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Verschrikkelijk. Barney gooit gewoon helemaal niks uit.
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
echt jammer dat hij van Van Gerwen heeft gewonnen....
Want? Was een geweldige pot toch? Ik heb er iig ontzettend van genoten. Ik ben wat dat betreft geen "tactische" kijker met darts. Gewoon genieten van het moment.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Het was inderdaad een geweldige pot, maar Van Gerwen zie jij nooit zo gooien zoals Barney nu aan 't doen is . Die haalt altijd een uitstekend niveau, en als die onder druk staat geeft die nog eens even gas.
Barney is veel vaker ruk dan dat die piekt of constant is.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hij staat in een halve finale. Dan heb je gewoon een heel goed WK gespeeld, ook al is dit een vernedering.
Van Gerwen heeft geloof ik ook pas 1 WK finale gespeeld (of 2?), dus het is nou niet dat hij fluitend door de halve finales loopt.
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
Het wordt nu wel erg pijnlijk idd. Koppie al een paar keer geschud. En Lewis die gewoon aan het doorrammen is. Wordt wel een onwaarschijnlijke Houdini act zo. Ik zie het niet gebeuren helaas.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Welnee, is klaar dit. Maar hij blijft een held en voor mij de leukste speler van dit WK. Erg van zijn 3 voorgaande potjes genoten. Heeft tenminste weer laten zien dat hij nog steeds een topper is.
Moet ook zeggen, Lewis gooit geweldig en het is ook een sympathieke kerel, beter tegen hem eraf dan tegen zo'n lul als Taylor.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Hij staat in een halve finale. Dan heb je gewoon een heel goed WK gespeeld, ook al is dit een vernedering.
Van Gerwen heeft geloof ik ook pas 1 WK finale gespeeld (of 2?), dus het is nou niet dat hij fluitend door de halve finales loopt.
Vorig jaar in de halve finale eruit tegen Anderson.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.