- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Zeer spijtige zaak voor 'Pluske'.
Ik woon op 4km van z'n ouderlijk huis. Ben al enkele keren bij hen in de winkel geweest.
In de buurt van Ninove/Aalst dan? Een winkel in...?
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Mooie prestatie van de 4x400 dames. Ik vond de bijdrage van Lieke Klaver al wat ondergesneeuwd, alle aandacht leek naar Femke Bol uit te gaan maar ook Lieke liep razendsnel en dichtte een gat.
Nu lees ik dat de tijd van Klaver 48,74 was en van Bol 48,80. Daar mag wel een beetje meer aandacht aan gegeven worden, temeer daar Klaver nog genoeg over moest houden om het stokje netjes door te kunnen geven.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Wordt steeds gekker. Punaises op het parcours was al van de zotte. Nu dus vier mensen opgepakt wegens zware sabotageplannen.
Moet opeens weer aan die ploegentijdrit in de Vuelta denken, van enige jaren geleden, waar de Jumbo's onderuit gingen omdat er zogenaamd een zwembadje leeggelopen was...
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Mooie prestatie van de 4x400 dames. Ik vond de bijdrage van Lieke Klaver al wat ondergesneeuwd, alle aandacht leek naar Femke Bol uit te gaan maar ook Lieke liep razendsnel en dichtte een gat.
Nu lees ik dat de tijd van Klaver 48,74 was en van Bol 48,80. Daar mag wel een beetje meer aandacht aan gegeven worden, temeer daar Klaver nog genoeg over moest houden om het stokje netjes door te kunnen geven.
Interessant. Waar vond je die split tijden?
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Ja, inderdaad. Was misschien wat te goedgelovig?
Ik las dit op een sportforum, maar kan het uiteindelijk ook niet officieel vinden. Beetje snel gepost van mij, maar blijft wel dat ik de race van Klaver erg imponerend vond, zoals ze even naar de twee voorgangers toesnelde op het eind.
Maakt me verder ook niet uit, het is niet mijn bedoeling een favoriet aan te wijzen, de teamprestatie was gewoon geweldig.
Ik zal nog eens wat meer zoeken naar de splittijden, hoewel alleen die van loopster 2 en 3 echt te vergelijken zijn. Loopster 1 heeft te maken met de start, en loopster 4 met de finish.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De ouders baten een Aveve-winkel uit:
Toen de tour in 2019 van start ging in Brussel passeerde de eerste rit in lijn aan de winkel: De Plus passeert vandaag zijn huis: "Er zal een traantje vloeien" | Tour de France | sporza
david bohm
-
- 3075 berichten
- 3439 stemmen
Ja, inderdaad. Was misschien wat te goedgelovig?
Ik las dit op een sportforum, maar kan het uiteindelijk ook niet officieel vinden. Beetje snel gepost van mij, maar blijft wel dat ik de race van Klaver erg imponerend vond, zoals ze even naar de twee voorgangers toesnelde op het eind.
Maakt me verder ook niet uit, het is niet mijn bedoeling een favoriet aan te wijzen, de teamprestatie was gewoon geweldig.
Ik zal nog eens wat meer zoeken naar de splittijden, hoewel alleen die van loopster 2 en 3 echt te vergelijken zijn. Loopster 1 heeft te maken met de start, en loopster 4 met de finish.
Bij het overgeven van het stokje is er enige ruimte, speling. Hierdoor kun je de snelste loper de grootste afstand laten lopen.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Bij het overgeven van het stokje is er enige ruimte, speling. Hierdoor kun je de snelste loper de grootste afstand laten lopen.
Ja, dat is zo. Daarom is het moeilijk te vergelijken. Eigenlijk zijn alleen loper 2 en 3 enigzins te vergelijken. Niet helemaal, omdat ze beide een andere voorganger en naganger hebben.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Ik heb het hoe dan ook al zeker 10x teruggezien. Wat een race... 
happie
-
- 6235 berichten
- 426 stemmen
Boeiende kopgroep met Martinez, Soler, Kuss, Carthy, Kämna, Poels, Landa, Buitrago, RubiO, Bardet en dan nog een hele hoop. 4 Jumbo's in totaal. 1 man voor Evenepoel met Cattaneo in de achtervolging. Boeiende situatie.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
'Game Over' lijkt me.
Indien dit een mindere dag is: Vanaf morgen heroriënteren en voor etappezeges gaan.
Indien dit een minder vorm is: Afstappen en een nieuw doel uitkiezen (Ronde van Lombardije?)
happie
-
- 6235 berichten
- 426 stemmen
Ik ben benieuwd. Volgens Gilbert was hij gewoon leeg, die had hem gesproken volgens Eurosport.
Ongelooflijke finish van Jumbo. Op alle fronten beter. Nog nooit zo'n overmacht gezien. Hoop dat Kuss de Vuelta wint. Zie het een volledig podium voor Jumbo worden.
Wat een geweldig werk van Gesink en Kelderman.
happie
-
- 6235 berichten
- 426 stemmen
Knappe prestatie van Uijtdebroeks trouwens.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Heb het maar al lezend vernomen. Ferme tik alvast voor Remco. Op zich geen ramp om sportief ns op zijn donder te krijgen. Zou al gelost zijn nog vooraleer er echt werd gedemarreerd?
Wat een overmacht voor Jumbo! Hopelijk mag Kuss als hij het volhoudt het afmaken.
Mooi van en voor Cian!
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Heb het maar al lezend vernomen. Ferme tik alvast voor Remco. Op zich geen ramp om sportief ns op zijn donder te krijgen. Zou al gelost zijn nog vooraleer er echt werd gedemarreerd?
Wat een overmacht voor Jumbo! Hopelijk mag Kuss als hij het volhoudt het afmaken.
Mooi van en voor Cian!
Evenepoel moest samen met Almeida lossen op 90km van het einde. Belangrijk detail: De rit was maar 130 km.
Geen vroege ontsnapping vandaag. Gewoon wat demarrages van kopmannen die met 22 aan de voet van de slotklim kwamen.
Onpopulaire mening:
Ik vind de prestaties van de kopmannen van Jumbo in de grote rondes niet indrukwekkend. De tegenstand is dit jaar gewoon veel minder. Ik verklaar me nader:
- Giro: Roglic kon door een goede slottijdrit net voorbij de 37-jarige Thomas. In haast alle andere ritten gaf hij geen al te beste indruk. En dan hebben ze volgens mij geluk dat Evenepoel uit viel door covid.
- Tour: Vingegaard vond ik dit jaar een minder frisse indruk geven dan vorig jaar. Het verschil zat in het feit dat Pogacar een stuk minder stabiel was dan vorig jaar: 3 'slechte' dagen. Als Pogacar dit jaar even goed was als in 2022, dan had hij de tour gewonnen.
- Vuelta: Dominantie door gebrek aan concurrentie. Totale off-day van Evenepoel die wou pieken naar het WK tijdrijden. Ook Mas lijkt minder sterk dan vorig jaar. Enkel Ayuso staat op het niveau dat ik van hem verwacht had.
Zandkuiken
-
- 1745 berichten
- 1430 stemmen
Hmm de zege van Roglic in de Giro was vrij zuinig, maar die is ook pas laat aan zijn voorbereiding begonnen door zijn blessure in de Vuelta van vorig jaar. En die rijdt wel vaker redelijk economisch.
Maar Vingegaard in de Tour was toch wel van redelijk fenomenaal niveau. Betwijfel of de allerbeste Pogacar hem had kunnen verslaan. Verschil met de rest erachter was gigantisch. In 2022 werd Pogi trouwens ook al duidelijk verslagen, en dit jaar was Vingegaard nog beter.
En in de Vuelta staan toch ook veel goede klassementsrenners aan de start, Jumbo-Visma steekt er gewoon bovenuit. Vingegaard heeft ook al de Tour gereden, en voor Kuss is het zelfs al de derde grote ronde op rij.
De enige die het hen op dit moment misschien moeilijk kan maken lijkt mij een top Pogacar met de sterkste UAE-selectie in ondersteuning met Almeida, Ayuso, Yates, enz.
Gewoon enorm dominant wat ze bij Jumbo-Visma doen. Alleen moet die dominantie wel niet te lang duren. De 3 grote rondes winnen in 1 jaar en misschien in de Vuelta wel een heel podium bezetten: zoiets wordt snel saai. Maar gezien Roglic zijn leeftijd vermoed ik dat het totale overwicht van dit seizoen wel geen jaren gaat blijven duren.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Hmm de zege van Roglic in de Giro was vrij zuinig, maar die is ook pas laat aan zijn voorbereiding begonnen door zijn blessure in de Vuelta van vorig jaar. En die rijdt wel vaker redelijk economisch.
Maar Vingegaard in de Tour was toch wel van redelijk fenomenaal niveau. Betwijfel of de allerbeste Pogacar hem had kunnen verslaan. Verschil met de rest erachter was gigantisch. In 2022 werd Pogi trouwens ook al duidelijk verslagen, en dit jaar was Vingegaard nog beter.
Eens. Zie ook de tijdrit ("de beste tijdrit ooit", T. Dumoulin).
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4516 stemmen
Ik denk dat we na 2022 en 2023 wel kunnen stellen dat Vingegaard over 3 weken uiteindelijk duidelijk de betere is van Pogacar en dat verschil in slopende etappes maakt. En alle andere koersen en ritten is Pogacar redelijk superieur.
Splinters
-
- 2622 berichten
- 1391 stemmen
Geen alcaraz wel medvedev tegen de geit in de finale van de us open. Jammer. Desalniettemin ga ik zondag kijken.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2204 stemmen
Ik denk dat we na 2022 en 2023 wel kunnen stellen dat Vingegaard over 3 weken uiteindelijk duidelijk de betere is van Pogacar en dat verschil in slopende etappes maakt. En alle andere koersen en ritten is Pogacar redelijk superieur.
Mwah, ze hebben alleen de Tour tegen elkaar gekoerst en 2x had Pogacar een heel andere voorbereiding met veel koersen i.t.t. een voorbereiding op hoogte voor Vingegaard. Bovendien de polsblessure dit jaar voor Pogacar. Ik denk dat we zoiets pas met zekerheid kunnen stellen als ze allebei een soortvergelijkbare voorbereiding doen.
Maar op dit moment is het inderdaad wel zo dat Pogacar de beste renner is ter wereld maar Vingegaard de betere ploeg heeft en de voorbereiding beter aanpakt zodat hij hem 2x klopt wat betreft de Tour.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4516 stemmen
De afgelopen twee jaar ook: Parijs-Nice (2023) en in 2022 de Tirreno en enkele eendaagse wedstrijden zoals Lombardije en de Waalse Pijl. Pogacar won er 3 en eindigde in die ander ook voor Vingegaard.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
JV is idd de meest dominante en sterkste ploeg. In elke wedstrijd doen ze mee voor de prijzen. En nu ook Kooij zich meer en meer als topsprinter ontwikkelt, zullen ze ook hier nog meer op de voorgrond komen in de WT. Wout even buiten beschouwing gelaten natuurlijk.
En met Tulett en Jorgenson halen ze opnieuw talenten binnen in de breedte en voor de toekomst.
Het voorjaar (ééndagskoersen) was misschien een tegenvaller, maar ondanks dat ze het laken niet zich toe konden trekken, waren ze wel dominant.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2204 stemmen
De afgelopen twee jaar ook: Parijs-Nice (2023) en in 2022 de Tirreno en enkele eendaagse wedstrijden zoals Lombardije en de Waalse Pijl. Pogacar won er 3 en eindigde in die ander ook voor Vingegaard.
Klopt! Ik doelde op de grote rondes, maar was misschien wat onduidelijk.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Zesde trui voor Remco deze vuelta:
- Soudal Quick-Step (Openingsploegentijdrit)
- Belgische driekleur
- Rode trui (Na de 3de rit)
- Regenboogtrui (Tijdrit)
- Witte trui (t.e.m. gisteren)
- Bollentrui (Vanaf morgen)
Hij staat bovendien tweede in het groene klassement.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Met Remco verveel je je nooit. Wat een weerbaarheid en wat een rollercoaster voor hem!
Splinters
-
- 2622 berichten
- 1391 stemmen
En dat is nummer 24 voor de geit. Het gaatje is nu een gat. Al is de goatrace al een tijdje beslist.
Dan de finale. Die was aardig. De 2e set gaf een mooi gevecht. Prachtige punten. Verder was de geit duidelijk een maat te groot. Maar dat was natuurlijk te verwachten.
Het was weer een mooi tennisseizoen. In januari gaat de race verder. Met 1 deelnemer, zoveel is wel duidelijk. Benieuwd waar die oude geit eindigt met z'n slams.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Mooi gedaan van The Djoker. Nu nog even nummer 25. Dan heeft hij net zoveel Grand Slam titels als dat er officiële James Bond films zijn.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Zo, dat is me nogal een beschuldiging van Pineau: Mechanische doping van Jumbo Visma.
Daar mag hij zich wat mij betreft voor gaan verantwoorden. Dit kun je niet zomaar roepen.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Nou nou, wegrijden bij Ayuso, Uijtdebroeks en Soler is inderdaad wel heel verdacht hoor. 
happie
-
- 6235 berichten
- 426 stemmen
DPG Media Privacy Gate - ad.nl
Hopen dat alles goedkomt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.