- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Rooney hadden ze natuurlijk moeten verkopen. Dan had je een mooi transferbedrag kunnen krijgen en niet dat totaal bezopen salaris hoeven te betalen. Hij ontvangt zelfs meer dan Zlatan. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
De vorige 2 seizoenen slechts 1 PL-club bij de laatste 8. Dit seizoen valt dan nog relatief mee.
We zijn pas bij de laatste 16 he... Arsenal en Man City halen de laatste 8 sowieso al niet meer.
Dit seizoen wel allemaal door in de poule, dat wel.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
We zijn pas bij de laatste 16 he... Arsenal en Man City halen de laatste 8 sowieso al niet meer.
Scheelt natuurlijk wel dat ploegen als United en Arsenal in pot 1 zitten. Dit United had een echt zware poule nooit overleefd.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Dit is trouwens wel de beste commentator die de nos heeft
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Klopt, maar ik verwacht Chelsea sowieso wel door. En voor United 'kan' het ook nog wel.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Van Dijk al na 13 min van het veld gestuurd vanavond.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
Ze verlengen Rooney
Die een belachelijk salaris krijgt dat niet in verhouding staat tot zijn kwaliteiten. Maar anyway: Rooney alleen is niet genoeg om een top 4-positie te bemachtigen, laat staan de titel.
Die ze helemaal niet nodig hadden. Integendeel, op de flanken is Mata geen speler van wereldklasse.
Dat is er bij Hamburg ook, en die lopen het risico om dit seizoen te degraderen. Geld is niet alles. En Chelsea en Manchester City hebben ook geld. En Liverpool en Arsenal ook. En betere trainers.
Tegen Ferguson's advies in? Misschien, maar ik verwacht dat ze hem minstens nog een jaar zullen geven.
MU kocht inderdaad vaak al spelers voordat ze een wereldster werden. Maar dat deden ze wel op het moment dat ze nog wereldsterren hadden, en daarvoor is het nu dus al te laat.
Ik heb het niet gecontroleerd, maar ik heb het idee dat buiten Engeland, in alle andere competities de verschillen tussen clubs onderling groter wordt.
Ik heb geen idee. Momenteel is de Premier League inderdaad relatief competitief aan de top, maar of dat komt doordat de Premier League from top to bottom competitiever is of omdat de top van de Premier League in vergelijking met Bayern, Real Madrid, PSG en Barcelona gewoon minder is weet ik niet. Als je Bayern, Real Madrid, Barcelona en PSG wegcijfert zijn die competities namelijk ook zeer competitief.
Maar de EPL heeft wel een relatief slechte jeugdopleiding, en in vergelijking met Bayern, Barcelona en Real Madrid hebben de topclubs van de EPL ook gewoon mindere spelers.
In Spanje hebben ze toch ook geen winterstop?
Geen lange, maar de spelers zijn wel twee weken vrij, en da's toch een belangrijke rustperiode.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Maar een minstens zo domme tackle als Frankie Veltman laatst.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Publiek is wat meer wakker om half 3, o.a. Een reden waarom er vaak voor half 1 potten gekozen wordt met risicoduels.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Waarom mag de Schotse league wel spelen tijdens CL voetbal en moeten wij in de Eredivisie binnenkort doordeweeks om half 4 spelen?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Maar de EPL heeft wel een relatief slechte jeugdopleiding, en in vergelijking met Bayern, Barcelona en Real Madrid hebben de topclubs van de EPL ook gewoon relatief slechte spelers.
Jeugdopleiding doet er imo totaal niet toe. Wél dat alle topspelers in Engeland verdeeld zijn over 5 - 7 teams en niet 3 (Spanje) of 1 1/2 (Duitsland). Vandaar de 'relatief slechte spelers'.
Het zou voor de EPL niet slecht zijn mochten er een paar teams wat wegzinken. Leuk voor de competitie dat Liverpool en Tottenham mee gaan doen maar voor de CL-kansen zou het beter zijn als er een schifting komt met bijvoorbeeld Man City, Chelsea en Arsenal als vaste top 3.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
Jeugdopleiding doet er imo totaal niet toe.
Nou ja, de helft of meer van de spelers van Bayern en Barcelona komt van de jeugdopleiding. Dat is éen weg, en niet de enige (zie RM), maar een goede jeugdopleiding zou het de EPL wel makkelijker maken.
Die verhouding is wel een beetje uitgerekt. Teams als Athletic Bilbao, Real Sociedad (La Liga), Schalke, Bayer Leverkusen en Wolfsburg (Bundesliga) zijn niet duidelijk minder dan teams als Arsenal, Liverpool, Tottenham en Everton (Serie A, Ligue 1 en de Portugese competitie lopen wel achter imo). Volgens mij is het probleem niet zozeer dat de topspelers verspreid zijn over een heleboel teams, maar dat topclubs uit andere landen de beste spelers van de wereld meestal voor hun neus wegpikken (of zelf opleiden). Neem bijvoorbeeld de Spaanse spelers in de EPL: Mata en Silva behoren tot de beste spelmakers van de Premier League, maar in hun nationale elftal zijn het zeker geen cruciale spelers.
Maar de afgelopen seizoenen zijn de CL-deelnemers toch zeer constant geweest? (Arsenal, Chelsea, Manchester United en Manchester City.) Dus dat kan het probleem niet zijn. Wat wél goed zou zijn is als een paar clubs wat afstand zou nemen van de rest. Misschien dat jouw favoriete trainer daarbij kan helpen!
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Maar zal er ook maar één topspeler willen spelen onder een trainer die een kampioensploeg (hoogstens) naar de Europa League geleid heeft, vroeg in de bekertoernooien is uitgeschakeld en mogelijk zelfs uit de CL geknikkerd wordt door Olympiakos?
Als er geld ingepompt word wel. Genoeg spelers die het financiële aspect boven het sportieve kiezen. Trouwens, had jij vorig jaar rond deze periode gedacht dat Ozil voor Arsenal zou gaan tekenen? Dat Mata (2x gekozen tot beste speler van Chelsea) nu bij United zou spelen? Wie weet wat er de volgende transferperiode gebeurt.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Ghe, die penalty van Hulk kan zomaar de beste zijn die ik ooit zag.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Daar is City en in mindere mate Chelsea nu toch mee bezig?
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
Als er geld ingepompt word wel. Genoeg spelers die het financiële aspect boven het sportieve kiezen.
Zeker, zeker. Maar andere clubs hebben óók geld, en de vraag is waarom ze United boven die clubs zouden verkiezen als ze bij die andere clubs niet alleen geld maar ook sportief succes kunnen krijgen.
Begrijp me niet verkeerd, hoor: ik schrijf United niet af. Maar ze zitten wel in een gevarenzone.
Tweemaal nee! Al zijn beide beslissingen achteraf gezien verstandige keuzes van de verkopende clubs.
Yup, wie weet. Misschien weten ze wel een aantal spelers van wereldklasse te tekenen en eindigen ze in de top 3. Ik sluit dat zeker niet uit, maar het gaat moeilijk worden voor United om zich weer terug te vechten.
Edit: en zeker onder leiding van Moyes.
Tenzij hij zich enorm gaat verbeteren.
De Premier League heeft zeker geen slechte jeugdopleiding - sommige clubs hebben zelfs een uitstekende opleiding - maar in vergelijking met de andere topcompetities blijft de EPL in dat aspect volgens mij toch enigszins achter. Vooral Duitsland en Spanje doen dat veel beter. Vergelijk het Spaanse en Duitse nationale elftal met dat van Engeland, en je begrijpt wat ik bedoel.
De EPL is toch meer van het kopen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nou ja, de helft of meer van de spelers van Bayern en Barcelona komt van de jeugdopleiding. Dat is éen weg, en niet de enige (zie RM), maar een goede jeugdopleiding zou het de EPL wel makkelijker maken.
Blijft hetzelfde probleem: elk Duits supertalent wil in de jeugd bij Bayern spelen, in Engeland is dat veel meer verspreid. Ik zie dat nut echt niet zo, of je ze nu zelf opleidt of ze op hun 18e/19e koopt.
Hmm daar ben ik het niet mee eens. Sociedad haalde NB ik geloof 1 puntje in de CL dit jaar.
Hmmm de beste spelers ter wereld spelen wel bij RM, Barcelona en Bayern, dat klopt. Toch zou de concentratie van alle topspelers in de EPL bij 2 a 3 clubs al veel goed doen.
In de poules wel, een uitzondering daargelaten, maar in de slotfase heeft alleen Chelsea het waargemaakt de afgelopen paar seizoenen. Het is nog te vroeg voor verregaande conclusies, dat wel.
En zo is het maar net 
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Ghe, die penalty van Hulk kan zomaar de beste zijn die ik ooit zag.
Deze nog nooit gezien? 
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
Blijft hetzelfde probleem: elk Duits supertalent wil in de jeugd bij Bayern spelen, in Engeland is dat veel meer verspreid. Ik zie dat nut echt niet zo, of je ze nu zelf opleidt of ze op hun 18e/19e koopt.
Oké, maar er zijn toch ook gewoon veel minder Engelse supertalenten dan Duitse of Spaanse? Verder maakt het inderdaad niet zoveel uit of je spelers zelf opleidt of jong koopt, maar als je spelers zelf opleidt, dan heb je ze sowieso; jonge spelers kopen is daarentegen makkelijker gezegd dan gedaan (veel jonge spelers blijven aanvankelijk liever binnen de landsgrenzen). Chelsea doet dat trouwens wel heel slim. Die hebben nu een hele stapel jonge talenten en verkopen iedereen die niet goed genoeg is - met winst.
Maar versloegen wel Barcelona. Real Sociedad, Bayer Leverkusen en consorten zijn zeer onervaren in de Champions League, maar dat zegt weinig over hoe goed ze zijn in de competitie. Dortmund werd in het eerste seizoen in de Champions League vierde in de groepsfase. Het volgende jaar stonden ze in de finale.
En Manchester City werd vorig jaar ook vierde in de groepsfase. Chelsea derde.
Met uitzondering van Suarez (en misschien Sturridge) zitten daar nu toch ook al vrijwel alle topspelers?
Hoe ver denk je eigenlijk dat Chelsea dit jaar zal komen? Veel hangt natuurlijk van de loting af, maar ik verwacht voorlopig dat ze zullen stranden in de kwartfinales vanwege de afwezigheid van een topspits. Maar Mourinho's teams krijgen het regelmatig voor elkaar om onverwacht ver te komen in de CL en Chelsea heeft een aantal spelers die precies weten hoe je een wedstrijd moet winnen, dus who knows.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Anderhalf uur van mijn leven weggegooid. Van dit United wint Feyenoord ook nog wel. Wat een droevige club is dat toch geworden
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
Ja, United is echt zeer diep gezonken. Ik had verwacht dat ze dit wel zouden winnen (want ze wonnen hun groep met gemak), maar blijkbaar zijn ze er nog slechter aan toe dan ik dacht.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Oké, maar er zijn toch ook gewoon veel minder Engelse supertalenten dan Duitse of Spaanse?
Daar heb je wel gelijk in inderdaad.
Uitgaande van het trio Chelsea - Man City - Arsenal zouden Suarez of Van Persie toch wel erg welkom zijn, in ieder geval bij Arsenal en Chelsea. Denk toch dat er een leuker team van spelers van Man United en Liverpool te maken is dan van Leverkusen en Schalke. Een Eriksen kiest er bv ook voor om naar Tottenham te gaan ipv Leverkusen.
Ik ging sowieso dit jaar nog niet uit van een hoofdprijs. Dat we bovenaan staan is al een wonder met die falers voorin. Galatasaray is ook nog niet zomaar verslagen en tegen een Bayern zijn we normaal gesproken gewoon kansloos, zo eerlijk moet je zijn. Volgend jaar met 1 a 2 aankopen (waaronder dus die spits) moeten we mee kunnen doen voor de prijzen.
Ik help het je hopen, dat dan weer wel 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
„We zullen mensen aanspreken op hun voorbeeldfunctie in de voetballerij. Ze moeten zich er ongelooflijk bewust van zijn dat hun gedrag wordt gekopieerd en misschien niet goed is voor onze jongste jeugd. Daar begint het mee. We moeten elkaar aanspreken op ongewenst gedrag. Daar hebben we elkaar voor nodig. We moeten voorbeelden stellen en hebben daarvoor rolmodellen nodig die laten zien hoe het moet. Wij zullen als KNVB een handhavende rol spelen." [Respect]
Tot zover, tot morgen.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
Uitgaande van het trio Chelsea - Man City - Arsenal zouden Suarez of Van Persie toch wel erg welkom zijn, in ieder geval bij Arsenal en Chelsea.
Ja, dat is zo. En Rooney (en misschien Kagawa). Ik was Manchester United even vergeten. 
Dat weet ik zo net nog niet. Max Meyer, Goretzka, Draxler, Farfan, Huntelaar, Bernd Leno, Son Heung-Min, Lars Bender, Stefan Kießling, Emre Can, Sidney Sam en co barsten allemaal van het talent. Suarez, Van Persie en Rooney steken misschien wel boven die spelers uit, maar verder?
Geld! (Ze bieden meer, en hij krijgt meer.) En wilde hij niet liever naar Dortmund?
Ja, maar ik verwacht toch dat Chelsea minstens in de top twee gaat eindigen. Arsenal heeft verreweg het moeilijkste schema van de top 4-clubs, dus die eindigen hoogstens op de derde plaats (tenzij ze boven zichzelf uitstijgen), Liverpool zie ik ook niet in de top 2 eindigen, en Manchester City en Chelsea gaan vooralsnog ongeveer gelijk op (Chelsea is verdedigend beter, Manchester City aanvallend).
Chelsea heeft wel de perfecte stijl om Bayern te verslaan, maar ik zie het ook niet gebeuren. En van Real Madrid zie ik ze ook niet winnen. Maar tegen de rest maken ze wel een kans, al zijn ze vaak niet de favoriet.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Ajax heeft Zivkovic zo goed als binnen. Zonder rechtzaak. Ongekend. 
Gaat wel een goede speler worden.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En zonder gepriegel om de transfersom. Al is 2.5 miljoen wel fors voor een talent, zelfs voor Fischer en Eriksen betaalde men niet zoveel. Maar goed, ik heb vertrouwen in Marc en Frank.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Het verschil is ook dat dit talent zich al voor een deel bewezen heeft in de Eredivisie. Ajax is nu een stap te laat om hem goedkoop binnen te hengelen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.