- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Lekkere regie daar bij Plzen. Missen gewoon allebei de doelpunten. 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
De martelgang is ten einde en bezonken. Na PSV thuis wederom een nieuwe put aangeboord waar we vol overgave in zijn gestort. Wil je in Europa meedoen voor de titel, dan hoog tijd om volgend seizoen met de huidige toptalenten door te gaan, en op de overige posities flink in te kopen.
Weg met middelmaat als van Rhijn en co.!
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Tsjah, dat was allang duidelijk. Doorselecteren had al lange tijd het devies moeten zijn, en daar was ook al minstens twee jaar alle tijd en ruimte voor. En dan zeker ook niet aankomen met spelers als Sightorsson, Duarte en Van der Hoorn als je iemand wilt kopen. Kwaliteit boven kwantiteit.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Bizar dat er bij Liberec-AZ in de hele wedstrijd maar 1 wissel plaatsvond.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Bizar dat er bij Liberec-AZ in de hele wedstrijd maar 1 wissel plaatsvond.
Ik kan je op een briefje geven dat bijvoorbeeld Berghuis zondag start. Dickie wil op enkele posities fitte spelers hebben.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Gudmundsson mag altijd starten in de EL.
Zondag zit die gewoon weer op de bank.
Maar waarom staat die Reijnen er voortaan de hele tijd in?
Is die Johansson geblesseerd? Of gewoon gepasseerd?
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Tsjah, dat was allang duidelijk. Doorselecteren had al lange tijd het devies moeten zijn, en daar was ook al minstens twee jaar alle tijd en ruimte voor. En dan zeker ook niet aankomen met spelers als Sightorsson, Duarte en Van der Hoorn als je iemand wilt kopen. Kwaliteit boven kwantiteit.
Noem eens wat namen op wat jij graag wilt zien dan. Ik kan me grotendeels vinden in het huidige aankoopbeleid omdat men de focus legt op een brede bank (een Sigi en Duarte op de bank is prima; als Ajax zijnde kun je niet meer betalen aan bankzitters), maar niet in het koppig vasthouden aan faalhazen die het stadium van talent al gepasseerd zijn. Spelers als van Rhijn hebben hun kans gehad.
Siem en Bojan zijn volgend seizoen weg; doe maar iets als onderstaand dan. Daar staan spelers in die ik wel het niveau vind hebben, of waarvan ik verwacht het nog te gaan halen.
Cilessen
??? - Veltman - Moisander - Boilesen
Klaassen - Blind - ?????
Schone - ????? - Fischer.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Ligeon? Toen die soms mocht starten vond ik 'm vaak uitstekend, met ook nog eens goede voorzetten.
PEN15
-
- 1281 berichten
- 637 stemmen
Duarte werd toch als de Christian Bale topaankoop van het jaar binnengehaald? Ladies and Gents, we got him!!
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Gelezen op twitter: 'overigens is dat voetbal ook alleen in Oostenrijk echt populair' 
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Wow dat Salzburg joh. Zo goed en consequent druk zetten... Geweldig, en constant in beweging. Aardig team.
Nu was Ajax ook wel droevig zonder Schone en Serero. Dan moet je lange ballen spelen op Sigthorsson waar de Jong onder komt. Daar word je niet vrolijk van.
Joy4ever
-
- 4622 berichten
- 1843 stemmen
Ajax miste vooral Serero. Met hem erbij speel je gelijk een heel andere wedstrijd. Geintje
.
Maar nogmaals, het was bijzonder indrukwekkend wat Salzburg liet zien. Zodra Ajax achterin de bal had zag je binnen no time een blok van vijf spelers van Salzburg erop afkomen. Ze lieten Ajax geen moment op adem komen. Vanaf moment één je wil opleggen, je tegenstander bij de strot grijpen en deze geen moment loslaten. Dit soort voetbal zie ik 100x liever dan dat oeverloze getik / tikkie-takka voetbal. Maar goed, das een kwestie van smaak. Het voetbal van Salzburg neigde naar perfectie voor mij.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Ik schrok al.
. Goed dat je je post ge-edit hebt.
Joy4ever
-
- 4622 berichten
- 1843 stemmen
Ik schrok al.
. Goed dat je je post ge-edit hebt.
Dat was iets teveel eer idd
. Het Dinamo Kiev onder Lobanovsky was mogelijk het beste voetbal ooit vertoond.
Onderhond
-
- 87617 berichten
- 12878 stemmen
Toch ook wel geschrokken van/verrast door Salzbrug. Wist dat ze onderschat werden, maar had niet gedacht dat ze zo gedurfd zouden spelen. Zelden gezien dat een ploeg (uit) met zoveel mensen zo hoog druk durfden zetten. Duurde soms een paar minuten tot Ajax zelfs maar tot aan de middenlijn geraakte.
Tweede helft was Salzburg wat slordiger, al zal dat ook wel de vermoeidheid geweest zijn. Voordeel voor hen was dat hun verdediging op die moment nog redelijk fris zat, dus die hadden niet zoveel problemen om Ajax op te vangen.
0-3 verliezen is pijnlijk uiteraard, maar vooral die derde goal is er eentje die zout in de wonde strooit. Die wil je echt niet tegenkrijgen in Europa. Jammer, want vond Ajax in de CL best aardig spelen (en knokken).
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Duarte werd toch als de Christian Bale topaankoop van het jaar binnengehaald? Ladies and Gents, we got him!!
Whahaha, toch niet op dit forum. In ieder geval niet met de superlatieven waar jij mee komt aanzetten.
Maar goed, the day after de ontmaskering. Heb even alle lol verloren in voetbal, en heb zelfs geen trek meer in Ajax-Az dit weekend. Verliezen kan altijd, maar de manier waarop het tot stand is gekomen doet zoveel meer pijn dan tegen een Steau of Milan. Terug naar het tekenbord Frank, want ik ga er vanuit dat Advocaat en Koetjeboe ook hebben gekeken naar hoe je Ajax moet pakken.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ligeon? Toen die soms mocht starten vond ik 'm vaak uitstekend, met ook nog eens goede voorzetten.
Ik vond hem tegen Feyenoord beter spelen dan van Rhijn in welke wedstrijd dan ook. Maar wellicht was dat een bevlieging, wat je wel vaker ziet bij bankzitters.
Joy4ever
-
- 4622 berichten
- 1843 stemmen
Iedereen weet hoe je Ajax aan moet pakken maar daar moet je wel de kwaliteiten voor hebben
. In Nederland is er geen club die Ajax op zo een manier op kan jagen en weg kan blazen. En als dat al wel lukt dan is het voor even. Ajax moet een keer serieus gaan investeren in spelers. In ieder geval wat meer body erin brengen. Nu breekt het je met name op dat het lichtgewichten zijn. Ajax is dan niet in staat om over te stappen op een ander plan. Frank zei het zelf ook al dat ze gisteren meer de lange bal hadden moeten hanteren maar dat zijn ze niet gewend. Tegen een club als Salzburg ga je er dan hard af.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zo, dat was pijnlijk gister. Gênant om mee te moeten maken in het stadion, iedereen om me heen had ook geen idee wat ze zagen. En nou kan ik zeggen dat Ajax afschuwelijk slecht was (klopt), maar de credits mogen ook voor een groot deel naar Salzburg, die fenomenaal speelden. Ik heb in jaren geen ploeg gezien die Ajax zo kapot heeft gespeeld. Nou zat het wel tegen met een domme penalty en een ongekende wereldgoal vanaf 40 meter, maar wat speelden zij goed zeg. Had ik echt niet aan zien komen. Het komt eigenlijk nooit voor dat Ajax niet het eigen spelletje kan spelen. Dit is trouwens wel DE manier om Ajax aan te pakken. Daarom snapte ik bv niet dat Feyenoord recent voor de beker zo defensief daar speelde. Salzburg snapte het wel en deed het goed.
Maar man man man. Ajax....dit doet pijn. Ik zie het wel als een incident, want in de CL was Ajax 5 van de 6 duels (alleen Barcelona uit de 2e helft niet) voetballend gewoon vrij goed. Maar daar was gister niks van te zien. Zo juich je enkele maanden terug nog om een zege op Barcelona en druip je daarna na een 0-3 tegen fucking Salzburg uit Oostenrijk af. Niet te filmen.
En ook Schone nog eens geblesseerd, dat vind ik misschien nog erger dan die 0-3. Ik hoop maar dat het voor hem geen einde seizoen is.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Die jongen mag het wel eens weer gaan proberen ja. Deed het in zijn weinige minuten dit seizoen prima. Van Rhijn is wel klaar voor voorlopig. Hij was niet de enige, maar damn wat was hij slecht.
En met Siem de prutser ben ik ook klaar. Maar dat ben ik al weken. Die had gewoon in Jong Ajax ritme en vorm op moeten doen. Nu verknalt hij al weken de boel in het belangrijkste elftal.
Ben benieuwd of Ajax de rug kan rechten tegen AZ. Goddank in Amsterdam, anders had ik een verlies voorspeld.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ajax heeft ook nog geluk dat AZ ergens in het Oostblok in actie moest komen. Verwacht dat Ajax thuis wel wint van AZ.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Iedereen weet hoe je Ajax aan moet pakken maar daar moet je wel de kwaliteiten voor hebben
. In Nederland is er geen club die Ajax op zo een manier op kan jagen en weg kan blazen. En als dat al wel lukt dan is het voor even.
In de Kuip moet Feyenoord dat ook kunnen. We zullen zien 2 maart.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Het voetbal van Salzburg neigde naar perfectie voor mij.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ben ik het niet mee eens. In balbezit hebben ze echt mooie dingen laten zien. Knappe combinaties die ik gister eerder bij Ajax had gehoopt te zien. Veel dreiging naar voren toe en dat ook nog eens met veel strijd. Wel zat er fortuin bij de goals.
Joy4ever
-
- 4622 berichten
- 1843 stemmen
Hoezo stelden ze in balbezit weinig voor? Ik heb toch behoorlijk wat mooie combinaties gezien aan kant van Salzburg (edit: wat A&L ook al zegt). Maar het is wel waar dat Salzburg met name fouten afdwong bij Ajax gisteren. De keren dat de bal door een Ajacied werd ingeleverd bij een speler van Salzburg was wat dat betreft kenmerkend.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
Ik ben ook wel benieuwd hoe Salzburg het in de rest van de Europa League gaat doen. Basel is in tactisch opzicht volgens mij een stuk flexibeler, pragmatischer en minder naïef dan Ajax, dus dat zal in ieder geval een stuk moeilijker gaan worden voor Salzburg. Maar we zullen zien.
Ben ik trouwens de enige die het spel van Salzburg vond lijken op dat van Dortmund? Enorm energiek, zeer veel druk zetten, en vervolgens razendsnel met een paar snelle passjes toeslaan op de counter.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ben ik trouwens de enige die het spel van Salzburg vond lijken op dat van Dortmund? Enorm energiek, zeer veel druk zetten, en vervolgens razendsnel met een paar snelle passjes toeslaan op de counter.
Ik niet. Salzburg domineerde echt, Dortmund laat je toch meer voetballen en slaat zelf dan hard toe. Heb Ajax vorig seizoen nog 2 duels tegen Dortmund gezien en oa Dortmund-Real Madrid was ook zo'n voorbeeld. Salzburg speelde gister in vergelijking met Dortmund veel dominanter. Ik vond ze meer een (mindere) versie van Bayern, met veel druk naar voren, veel combinaties maar wel met flink wat diepgang.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Valt me trouwens op hoe hard en vaak er nu uit het Ajax kamp beweerd wordt dat men al wist dat Red Bull zo speelde. Iets te nadrukkelijk als je het mij vraagt.
Volgens mij waren ze gewoon ontzettend
verrast door het energieke Salzburg..
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Hoezo stelden ze in balbezit weinig voor?
Valt me trouwens op hoe hard en vaak er nu uit het Ajax kamp beweerd wordt dat men al wist dat Red Bull zo speelde. Iets te nadrukkelijk als je het mij vraagt.
Volgens mij waren ze gewoon ontzettend
verrast door het energieke Salzburg..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.