- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Apollinisch
-
- 21305 berichten
- 0 stemmen
Ik weet uiteraard ook wel dat er een hoop mensen een zeer negatieve houding hebben tov allochtonen en immigratie. Maar ik betwijfel of dat de belangrijkste reden is voor de meeste PVV-stemmers om op die partij te stemmen (al is het wel éen reden uiteraard).
Dortmund gaat dit jaar niet veel potten breken denk ik.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 544 stemmen
Anders zouden ze aan de SP wel genoeg hebben toch?
Voor een streng immigratiebeleid kunnen ze ook gewoon naar de VVD.
Maar opnieuw: ik kan alleen maar speculeren over wat de meeste PVV-stemmers drijft (anti-Europa? anti-politiek? anti-immigratie? anti-allochtonen? brute frustratie? angst? dit allemaal en meer?). Ik ken er persoonlijk namelijk geen een, en onderzoeken die de motivatie van de gemiddelde PVV-stemmer duidelijk uiteenzet ken ik ook niet.
Deze ronde moeten ze wel door kunnen komen, en volgens mij beginnen ze juist weer een beetje in vorm te raken na die regen van blessures. En vorig jaar stonden ze toch ook 20+ punten achter op Bayern?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
[
PSG, Dortmund en Atletico kunnen ook ver komen denk ik. En Chelsea is ook een taaie ploeg.
Ook niet uit te vlakken inderdaad, zeer gevaarlijke outsiders. Hopelijk stroomt de ziekenboeg van Dortmund leeg.
Apollinisch
-
- 21305 berichten
- 0 stemmen
Dortmund heeft de laatste twee competitiewedstrijden met grote cijfers gewonnen, maar in de beker ging het weer moeizaam. Ik vind het allemaal een stuk minder overtuigend dan vorig seizoen. Maar ze hebben het getroffen met de loting; ik zie ze ook wel doorgaan tegen Zenit.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 544 stemmen
Dortmund heeft de laatste twee competitiewedstrijden met grote cijfers gewonnen, maar in de beker ging het weer moeizaam. Ik vind het allemaal een stuk minder overtuigend dan vorig seizoen.
Dortmund heeft gewoon een relatief kleine selectie, waardoor ze niet zo constant zijn als Bayern, Barcelona en Real (zeker nu niet met al die blessures). Maar vorig jaar hebben ze wel laten zien dat ze er staan als ze er moeten staan. Of dat weer het geval zal zijn weet ik niet, maar ik vind ze toch gevaarlijke outsiders.
Ook niet uit te vlakken inderdaad, zeer gevaarlijke outsiders.
Wat verwacht jij als Atletico-fan (toch?) eigenlijk van de tweede helft van het seizoen? Blijven ze aanhaken bij Real en Barcelona of raken ze weer hopeloos achter omdat de A-selectie vermoeid is geraakt?
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
En wat betreft voetbal, die Van der Vaart he, die eventueel zelfs in de 2de bundesliga wil blijven spelen als HSV degradeert, is die niet gewoon een matige speler geworden?
Ik bedoel, ik geloof best dat hij een matige selectie om zich heen heeft, maar is hijzelf misschien ook niet schuldig aan die rampzalige resultaten van HSV? Hij is toch immers speler die iets extra's moet brengen. Is hij nog wel Oranje-materiaal?
Die gedachte heb ik ook, maar vd Vaart is in Oranje vaak wel een uitblinker. Is nu ook in een negatieve spiraal beland bij zijn club en komt er niet uit. Buiten dat zit zijn beste periode van zijn loopbaan er ook wel op natuurlijk.
Apollinisch
-
- 21305 berichten
- 0 stemmen
Valt me de laatste weken steeds vaker op dat er veel vrouwen in het publiek bij Voetbal International zitten. Ik kijk nu tijdens de dweilpauze de uitzending van gisteren terug en weer zit er eentje vol in beeld enorm ongemakkelijk te "lachen" als Derksen weer eens iets plats vertelt. Hoe haal je het in je hoofd je vriendin naar dat programma mee te nemen?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat verwacht jij als Atletico-fan (toch?) eigenlijk van de tweede helft van het seizoen? Blijven ze aanhaken bij Real en Barcelona of raken ze weer hopeloos achter omdat de A-selectie vermoeid is geraakt?
Klopt. Een beetje het probleem ja, kunnen blessures amper opvangen. Zag je de afgelopen week ook al. Ook moeten ze het van het collectief hebben, en niet zo zeer van individuele kwaliteit. Ik verwacht dat ze nog wel af gaan haken, want Barca en Real blijven toch het materiaal hebben waar we ons niet mee kunnen meten. Aan de andere kant, had ik allang verwacht dat ze achterop waren geraakt.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ik dacht al, Willem heeft een weekje niks over Ajax gezegd in zijn column. Gelukkig krijgt hij bij het AD binnen een dag een herkansing 
Van Hanegem: 'Feyenoord beter in jaren '70' - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Valt me de laatste weken steeds vaker op dat er veel vrouwen in het publiek bij Voetbal International zitten. Ik kijk nu tijdens de dweilpauze de uitzending van gisteren terug en weer zit er eentje vol in beeld enorm ongemakkelijk te "lachen" als Derksen weer eens iets plats vertelt. Hoe haal je het in je hoofd je vriendin naar dat programma mee te nemen?
Ik krijg het gevoel dat vrouwen het programma vooral aangrijpen om te lachen om de oneliners, dat het over voetbal gaat is ze om het even. Veel mannen met vrouw/vriendin kunnen hun metgezel zonder klagen meet e laten kijken denk ik. Als ik mijn collega's moet geloven is dat wel het geval.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Zegt ook genoeg over het niveau van dat programma.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
VI is ook gewoon een mix van cabaret met voetbal. Prima mix, ook leuk voor mensen die minder goed het spelletje volgen.
eRCee
-
- 13460 berichten
- 1985 stemmen
Ik zou dat soort lolmakerij toch niet direct cabaret willen noemen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Boilesen weer de hamstring verrekt, en mist waarschijnlijk Red Bull. Een gebed zonder einde met die jongen. Jammer, want ik vind hem qua potentie de beste back van de Eredivisie.
happie
-
- 6274 berichten
- 426 stemmen
Hij lijkt Tobiassen wel, toen die naar Ajax was gekomen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14979 berichten
- 4737 stemmen
@DiederikSmit 2 uur
Arjen Robben over de WK-finale van 2010: "Ik had ook last van m'n rug."

j0enne
-
- 9621 berichten
- 3855 stemmen
Demichelis weer centraal... Clichy op linksback... Kolarov op 't middenveld...
Fernandinho wel weer terug.
Had dan gewoon Nasri op 't middenveld gezet, Kolarov linksback en Nastasic centraal.
Fernandinho ook ineens weer in de basis terwijl die weken niet heeft gespeeld dankzij een blessure.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Ik zou dat soort lolmakerij toch niet direct cabaret willen noemen.
Haha, inderdaad. Het zijn meer clowns.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Jammer, want ik vind hem qua potentie de beste back van de Eredivisie.
Aan de linkerkant dan. 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
HUP BARCA!
Hoop dat Messi de tegenstander helemaal verscheurd.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
Manchester City FC @MCFC 5 min
15 years ago this week, #MCFC took on Macclesfield in the third tier of English football. A night like tonight shows what a ride it's been.
Goooooooo, City.
j0enne
-
- 9621 berichten
- 3855 stemmen
Onbegrijpelijke keus.
mjk87 (moderator films)
-
- 14979 berichten
- 4737 stemmen
Arno Vermeulen...
Hm, die vind ik nog meevallen, goede stem vooral. Was allang blij dat Grueter en Snoeks in Sotsji zitten. Want die moeten hem echt altijd terugduwen van Messi. Bllgh.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
Vond Vermeulens openingspraatje net ook wel prima. Liever hij dan een aantal andere NOS-commentatoren, ja.
Respekked
-
- 6288 berichten
- 1239 stemmen
Go City, strijden op veel fronten. Goed voor de pijntjes en vermoeidheidjes!
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Vermeulen is een vreselijke analist, tafelgast, mens en persoonlijkheid. Als commentator valt hij wel mee omdat hij geen beroerde stem heeft. Same for Jack van Gelder.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
Ik kijk verder nooit televisie, dus hiernaast zie/hoor ik hem nooit.
Alle analisten bij de CL bij de NOS zijn in ieder geval verschrikkelijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.