- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Wat kos zegt. Een hiphop gastje zijn heeft er ook geen reet mee te maken.
Eerder van die straat gangster wannabe type's. Die zijn vaak drukker met bijzaken en overschatten zichzelf vaak omdat ze vanuit hun andere wereldje al constant worden opgehemeld.
Je hoeft het ook niet eens te zijn, maar met zulke type's kan ik mezelf niet identificeren. Daar moet je er niet teveel in je ploeg van hebben. Overigens zeg ik niet dat Zivkovic ook zo is, want ik ken die jongen nauwelijks.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Net zo verstandig als het koppelen naar hiphop maar Amerikanen zijn in hun opvattingen, mentaliteit en ontwikkeling veel verder idd.
Haha ja. Laten we een voorbeeld nemen aan de opvattingen in Amerika 
Waar een homoseksuele footballer geen club meer kan vinden na zijn coming out.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Oh god het is weer zover hoor. Alleen negers maken er een potje van. Tuurlijk mensen
Vertel eens, wie beweert dat? Ik niet tenminste.
Daarnaast is zo'n straat gangertje niet per definitie een zwart iemand.
Iemand als Kenneth Vermeer vind ik een ideale prof, nog nooit een slecht woord over zijn karakter of gedrag gezegd.
Montorsi
-
- 9796 berichten
- 2404 stemmen
Nou het scheelt anders niet veel:
Doe mij maar een selectie vol brave Scandinaviërs en Nederlanders die gewoon hard werken en gewoon zijn.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Nou het scheelt anders niet veel:
Doe mij maar een selectie vol brave Scandinaviërs en Nederlanders die gewoon hard werken en gewoon zijn.
De zwarte Kenneth Vermeer is voor jou geen echte Nederlander? Voor mij is hij het namelijk wel.
Je praat dus onzin en probeert mensen een tekst in de mond te leggen die ze niet hebben gezegd.
david bohm
-
- 3113 berichten
- 3505 stemmen
Kom op zeg in dit specifieke geval Zivkovic is 17! Leuk dat ie überhaupt belangstelling heeft voor een andere sport zou ik zeggen. En hij komt uit Foxhol. Foxhol! Met die gangstermentaliteit zal het dus wel meevallen.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Kom op zeg in dit specifieke geval Zivkovic is 17! Leuk dat ie überhaupt belangstelling heeft voor een andere sport zou ik zeggen. En hij komt uit Foxhol. Foxhol! Met die gangstermentaliteit zal het dus wel meevallen.
Daarom oordeel ik ook niet over hem. Dat was Rep_Robert gisteravond in dit topic.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Waar een homoseksuele footballer geen club meer kan vinden na zijn coming out.
Wat lul je nou? De Missouri Tigers steunen hem volledig en de NFL draft is pas in mei.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Wat valt er niet aan te snappen? JIj zegt dat zulke figuren in Amerika wel hard werken en goed presteren. Je lijkt de conclusie te trekken dat het om die reden onzin is dat we hier kritiek op zulke figuren hebben.
Eh nee... ik trek geen conclusies ik geef alleen aan dat jouw conclusies nogal voorbarig en behoorlijk ongenuanceerd zijn.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Wat lul je nou? De Missouri Tigers steunen hem volledig en de NFL draft is pas in mei.
Haha, ja hoor. Als 1 volk intolerant is, dan zijn het de door jouw opgehemelde Amerikanen wel.
Waarom Amerikaanse sportmannen zich niet outen - De Standaard
Lees ook vooral de rest van het verhaal.
Montorsi
-
- 9796 berichten
- 2404 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ik vind de blanke Dries Mertens ook zo'n nep gangster figuur. Het is niet kleur-gerelateerd, al valt natuurlijk niet te ontkennen dat een hoop donkere jongens zich wel met die groep willen identificeren. Maar dat is wat anders dan beweren dat iemand een probleem met zwarte mensen heeft, want als je die kaart trekt ben je heel gevaarlijk bezig.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3730 stemmen
O Litmanen zei het. Las erover heen. Ow dan krijgt hij de Amerikaanse/hip hop kenners meteen achter zich aan. Begrijp wel wat hij bedoeld. Je bent een team in een klein land. Het is een springplank voor iedereen naar het grote geld. Dan is harmonie wel belangrijk. Dat werkt net als op veel werkplekken beter als je enigszinds met een klein beetje eenzelfde werkethiek te werk gaat. Bij de NBA ben je al op het hoogste podium dan kun je echt niet gaan zitten kutten. Dat zelfde geld bij de Man U. en Bayerns. Hier merk je wel dat ze nog jong en wat onprofessioneel zijn. Dat zal vast op de colleges in Amerika ook wel zo zijn. Jongens die niet de discipline hebben, maar die halen de NBA per defenitie niet natuurlijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Haha, ja hoor. Als 1 volk intolerant is, dan zijn het de door jouw opgehemelde Amerikanen wel.
Waarom Amerikaanse sportmannen zich niet outen - De Standaard
Lees ook vooral de rest van het verhaal.
Dat zijn mock drafts en niet meer dan veronderstellingen, zijn coming out kan mogelijk een inflatie betekenen in zijn positie maar niet geheel onwaarschijnlijk omdat de acceptatiegroep veel groter is. Dat jij al conclusies trekt op 'veronderstellingen' zegt al genoeg over jouw vooringenomen en zeer ongenuanceerde standpunt wat betreft hiphop jongeren.
Apollinisch
-
- 21305 berichten
- 0 stemmen
Kijk eens naar de NBA. Allemaal gastjes van de straat die in alles de hiphop mentaliteit van die voetballertjes in NL overstijgen, maar die werken zich de pleuris.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hij heeft wel een punt. Veel NFL-lui zijn zich nu al aan het indekken zodat ze zich straks niet hoeven te verantwoorden als hij niet gedraft wordt.
Oneens. Valt ook pas vast te stellen (als dat ook maar iets hoeft te zeggen) bij de actual draft en verwacht dat ie gewoon gedraft wordt tussen de overall picks waar Sam thuishoort. Als je al aangeeft niet in je systeem te passen zal het wel komen omdat ie homo is. LOL.
De negativiteit ligt onder een vergrootglas terwijl de meesten er gewoon positief over zijn. Al helemaal niet vast te stellen dat geen club 'm wil, dat is gewoon feitelijk onwaar. Dan snap je echt geen ene reet van de draft en loop je maar wat te lullen. Valt nog niks zinnigs over te zeggen, het zijn slechts veronderstellingen en Sam is bij de tigers gewoon geaccepteerd dus heeft gewoon een club.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Die duivelse muziek ook altijd.

otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Je bent een team in een klein land. Het is een springplank voor iedereen naar het grote geld. Dan is harmonie wel belangrijk. Dat werkt net als op veel werkplekken beter als je enigszinds met een klein beetje eenzelfde werkethiek te werk gaat. Bij de NBA ben je al op het hoogste podium dan kun je echt niet gaan zitten kutten. Dat zelfde geld bij de Man U. en Bayerns. Hier merk je wel dat ze nog jong en wat onprofessioneel zijn. Dat zal vast op de colleges in Amerika ook wel zo zijn. Jongens die niet de discipline hebben, maar die halen de NBA per defenitie niet natuurlijk.
Hier zit wel een kern van waarheid in. In Nederland kun je in het voetbal met een belabberde mentaliteit toch de nationale 'top' halen, dat is in de NBA wel anders.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Apollinisch
-
- 21305 berichten
- 0 stemmen
Oneens. Valt ook pas vast te stellen (als dat ook maar iets hoeft te zeggen) bij de actual draft en verwacht dat ie gewoon gedraft wordt tussen de overall picks waar Sam thuishoort.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Conservatievelingen blijf je altijd hebben. Dat er GM's zijn die 'm daardoor niet draften, ook te maken met de cultuur van de omgeving. Al hebben we het nu over 1 GM van de 32 (hou je er nog 31 over), zegt dus niet zo veel. Al heb je maar een team nodig die er niets om geeft en ik verwacht dat de meerderheid het geen probleem vindt. Vooral een speler als Sam, een all-american atleet, zal bespottelijk zijn als ie niet gedraft werd en zie dat ook echt niet gebeuren.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Dat zijn mock drafts en niet meer dan veronderstellingen, zijn coming out kan mogelijk een inflatie betekenen in zijn positie maar niet geheel onwaarschijnlijk omdat de acceptatiegroep veel groter is. Dat jij al conclusies trekt op 'veronderstellingen' zegt al genoeg over jouw vooringenomen en zeer ongenuanceerde standpunt wat betreft hiphop jongeren.
Het zijn hele reële punten. Jij bent 1 van de weinigen die Amerikanen steeds (onterecht) op blijft hemelen, terwijl ze gewoon op gigantisch veel gebieden achter lopen. In geen land in de wereld is nog zoveel racisme, homohaat of rassengezeik als in Amerika. Die homofiele footballer is weer een duidelijk voorbeeld. Dus kom nou niet vanuit Amerikaans oogpunt met een wijzend vingertje richting Nederland aan. Da's de omgekeerde wereld.
Hier nog een leuk voorbeeld, rel na een Cola reclame omdat Amerikanen buitenlanders niks gunnen:
Ophef om 'Amerikaanse' Coca-Cola commercial - funx.nl
Jaja.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Duh. De VS is wel even wat groter. 230 keer zo groot om precies te zijn.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Duh. De VS is wel even wat groter. 230 keer zo groot om precies te zijn.
En vandaag is het best mooi weer.
Beide punten zijn niet relevant.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als je disucssieert met iemand die zich vooral vasthoudt aan veronderstellingen, conclusies die feitelijk onwaar zijn en nuance niet kent wel ja. Prima zo
.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
In geen land in de wereld is nog zoveel racisme, homohaat of rassengezeik als in Amerika.
Feitelijke onzin verkopen is niet zo handig natuurlijk.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Uiteraard wat aangedikt, maar mijn punt blijft staan.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Daar wordt het punt (wat er wie weet wel is) alleen niet sterker van.
Amerika is gewoon een vrij, democratisch, toonaangevend en modern land. In bepaalde delen een beetje conservatief misschien vergeleken met West Europa, maar ach.
Apollinisch
-
- 21305 berichten
- 0 stemmen
Conservatievelingen blijf je altijd hebben. Dat er GM's zijn die 'm daardoor niet draften, ook te maken met de cultuur van de omgeving. Al hebben we het nu over 1 GM van de 32 (hou je er nog 31 over), zegt dus niet zo veel. Al heb je maar een team nodig die er niets om geeft en ik verwacht dat de meerderheid het geen probleem vindt. Vooral een speler als Sam, een all-american atleet, zal bespottelijk zijn als ie niet gedraft werd en zie dat ook echt niet gebeuren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.