- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Pssst, heeft u het al vernomen? Zo nee, scroll subiet naar onderen.
Veulens waren het menu van de dag!
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Aderlating voor de Belgen.
Vind je?
Bij z'n club énorm sterk maar bij de Duivels vaak ondermaats. Mist echt de grootste kansen. Dat type kansen dat je eigenlijk gewoon altijd moet afmaken of je krijgt het deksel op de neus. Vind het wel echt erg voor hem, maar als een echt gemis zie ik het ook weer niet.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3781 stemmen
Porto? Met de andere clubs ben ik het eens, maar Sevilla kan thuis best met 1-0 of 2-0 van Porto winnen - zeker nu ze Fernando missen omdat 'ie een rode kaart heeft gekregen. Al is Porto wel de favoriet.
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Basel gewoon weer halve finale EL, pakt Valencia met 3-0.

Juventus vrijwel zeker door. Finale komt steeds dichterbij. Gelukkig dat ze nu toch volop voor de EL gaan. Bij winst speel je dan ook nog voor de Super Cup.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Het kon niet anders. Ook het uitshirt van Benfica bevat rood (ja, idioot, hoe verzin je het) en ze kennen daar het fenomeen ''3e shirt'' niet, dus AZ is de lul. Heel amateuristisch van Benfica ja.
Dat heet niet amateuristisch, dat is uitgekookt en bewust gedaan door Benfica.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vind je?
Bij z'n club énorm sterk maar bij de Duivels vaak ondermaats. Mist echt de grootste kansen. Dat type kansen dat je eigenlijk gewoon altijd moet afmaken of je krijgt het deksel op de neus. Vind het wel echt erg voor hem, maar als een echt gemis zie ik het ook weer niet.
Ik moet toegeven dat ik 'm alleen ken van Aston Villa maar Lukaku is er natuurlijk die een geweldig seizoen draait.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Lukaku wel een iets andere spits, maar die ging al mee dus zullen ze toch voor een andere vervanger moeten gaan.
Benteke is mij iets teveel dit bij de Duivels:
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
Lukaku wel een iets andere spits, maar die ging al mee dus zullen ze toch voor een andere vervanger moeten gaan.
Benteke is mij iets teveel dit bij de Duivels:
(embed)
Klopt wel dat hij geregeld kansen mist, maar Benteke is toch veel balvaster dan Lukaku (eigenlijk gewoon de betere 'voetballer' van de twee). Lijkt me een ontzettend groot gemis tegen ploegen waartegen de Belgen het spel moeten gaan maken (dus waarschijnlijk de hele eerste ronde). Lukaku lijkt me met z'n snelheid en kracht vooral een man voor de counter als je een keer voor staat of tegen een sterkere tegenstander in een eventuele latere fase. Bij Lukaku heb ik toch vaker het gevoel van "oei, slechte controle en bal te ver van de voet". Ik zou in ieder geval in de groepsmatchen altijd met Benteke gestart zijn.
Over een vervanger: Zou voor Batshuayi gaan, maar hoe je het ook draait of keert, elke optie zal een pak minder zijn... Redelijk goed spelen in de Belgische competitie, zoals Batshuayi en Vossen doen, stelt natuurlijk nog niets voor op internationaal niveau.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Over een vervanger: Zou voor Batshuayi gaan, maar hoe je het ook draait of keert, elke optie zal een pak minder zijn... Redelijk goed spelen in de Belgische competitie, zoals Batshuayi en Vossen doen, stelt natuurlijk nog niets voor vergeleken met een WK.
Ben ik het wel mee eens. Type Benteke op dat niveau, daar hebben we gewoon geen vervanger voor momenteel.
Probleem is dat Benteke meer het type diepe spits is ... daar vind ik balvastheid net wat minder belangrijk dan scorend vermogen. Als we zelf het spel moeten maken heb je types als Hazard of Mertens die een balletje na een mooie actie in de 16 kunnen droppen of een mooi steekpasje kunnen geven indien nodig, dan heb ik liever een diepe spits die de bal erin poeiert dan eentje die 5 keer naast de goal trapt.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
Ben ik het wel mee eens. Type Benteke op dat niveau, daar hebben we gewoon geen vervanger voor momenteel.
Probleem is dat Benteke meer het type diepe spits is ... daar vind ik balvastheid net wat minder belangrijk dan scorend vermogen. Als we zelf het spel moeten maken heb je types als Hazard of Mertens die een balletje na een mooie actie in de 16 kunnen droppen of een mooi steekpasje kunnen geven indien nodig, dan heb ik liever een diepe spits die de bal erin poeiert dan eentje die 5 keer naast de goal trapt.
Ik geef zeker toe dat Benteke geregeld kansen mist, maar ik onthou ook vooral veel goede dingen uit de kwalificatiematchen. Op bepaalde momenten was ik oprecht verbaasd over de balvastheid van Benteke. Zou hem bijna willen vergeleken met Lewandowski bij Dortmund (die trouwens ook geregeld reuzekansen mist). Ballen die 'onmogelijk' leken, hield hij erg vaak toch nog in de ploeg. Dat zie ik Lukaku gewoon niet doen. Tegen een defensief blok, zoals met name Algerije wel zal aantreden, heb je gewoon iemand nodig die in een bos van verdedigers - als enige spits met de rug naar de goal - de bal kan bijhouden en eventueel een teammaat in scoringspositie kan brengen. Ik vrees dat een Lukaku te vaak de bal zal verspelen dus dan is het maar de vraag of je wat hebt aan z'n groter scorend vermogen (met een gebrek aan echte scoringskansen). Valt ook op dat Lukaku vooral goed speelt tegen sterkere tegenstanders, bijv. Kroatië, waar hij veel ruimte krijgt en z'n snelheid en kracht wél kan uitspelen.
Versta me niet verkeerd, je hebt ze beiden nodig op een WK, maar gezien onze eerste ronde zou ik Lukaku een minder groot verlies vinden dan Benteke. Hij mag gerust mijn ongelijk bewijzen... 
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ik zou zelfs eerder Batshuayi opstellen tegen defensieve ploegen, technisch ook een pak sterker dan Lukaku. Zoals je zegt, Lukaku is geweldig als je als ploeg onderligt en op de counter kan spelen. Benteke daarentegen technisch een stuk sterker en dus nuttiger tegen ploegen waartegen je het spel moet maken. Nou ja, Lukaku zal wel eerste spits worden nu. We hebben nu eenmaal niet veel spitsen.
Zandkuiken
-
- 1750 berichten
- 1436 stemmen
Anders maar eens dit filmpje bekijken...
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Gister een leuke pot gezien met een prima spelend AZ. Dat we Benfica zo ver kregen tot het spelen van anti-voetbal vond ik wel geinig om te zien.
De meeste die-hard supporters kotsen Dickie inmiddels uit trouwens.
pop
-
- 167 berichten
- 640 stemmen
De meeste die-hard supporters kotsen Dickie inmiddels uit trouwens.
En wat is daar de reden dan van?
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Brengt constant de club in diskrediet in de media nadat hij blijkbaar op zijn teentjes getrapt is omdat AZ niet met em door wou. De media neemt het natuurlijk meteen over en zet Stewart als boeman neer. Het interview na de wedstrijd met Derksen en co was voor veel mensen de spreekwoordelijke druppel. AZ wil door met een coach die langetermijnvisie heeft en de jeugd een kans geeft. En niet een lafaard die de jeugd geen kans geeft en alleen maar aan zijn spaarrekening denkt.
Ik zei altijd over hem: leuke man, maar een tactisch onbenul. Nu begin ik zelfs te twijfelen of ie wel zo'n leuke man is en niet gewoon een heel egoïstische droplul.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Gelukkig zijn jullie met sprongen vooruit gegaan na het wegdoen van Verbeek!
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Zo'n soortgelijke grap maakte je ook al kort na het ontslag van Verbeek.
Achteraf geen gelukkige keuze om Advocaat aan te nemen, maar aan de andere kant, in die periode was er zowat niemand beschikbaar. Aankomende zomer kan je een verstandigere keuze maken aangezien er meer keuze is.
Volgens mij waren de PSV-supporters destijds ook niet heel erg over hem te spreken, maar toen viel het me niet op omdat dat geen club is die ik elke dag volg.
pop
-
- 167 berichten
- 640 stemmen
@ Lefgozer. Of het nou een leuke man is of niet wat maakt dat nu uit?! Hij heeft het redelijk goed gedaan. In Europa zelfs meer dan dat. Zo te lezen behoor jij ook tot die Die-hard suporters die Dickie uitkotsen.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Dat klopt, ik ben er inderdaad één van. Of het een leuke man is maakt niet zoveel uit inderdaad, maar een trainer is ook uithangbord van de club en als hij dan de club steeds neersabelt, tja. Daarnaast (zoals ik net ook al zei, maar jij pikt alleen het 'leuke man' gedeelte eruit) denkt hij alleen op korte termijn (waar AZ dus niet het geld voor heeft, maar dat kan Dickie niet begrijpen), geeft de jeugd geen kans (terwijl we aardig wat leuke jeugdspelers hebben waar dus ook nog rek in zit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Viktor Elm die fout na fout mag maken en toch steeds in de basis begint) en heeft minuscule balletjes.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Ze zijn maar moeilijk tevreden te krijgen, die die hard AZ'ers.. Wel een beetje kolder om de beste man te verwijten dat z'n blik op de korte termijn gericht is en dergelijke. Dat wist je van tevoren. Van Basten dan maar?
pop
-
- 167 berichten
- 640 stemmen
Dat Dick alleen aan de korte termijn denkt lijk me niet geheel onlogisch. Hij heeft ook maar een contract tot het einde van het seizoen. En blijkbaar is dat door een aantal redenen niet verlengt. Dan mag hij daar toch wel iets van zeggen. Zeker als je zo'n grote meneer bent als Advocaat. Die de slagen van de zweep wel kent denk ik. En niet dat ik nu zo'n super fan van hem ben. Maar het is hoe dan ook een redelijke naam binnen de voetballerij toch?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dat interview met Dick Advocaat gister na afloop aan de tafel van Genee, Derksen en Kieft was echt geweldig. Schitterende vent die Dick. Liet zich niet op de kast jagen, was realistisch en eerlijk. Het is weer typisch dat AZ-ers deze man nu plots niet moeten. Leer gewoon accepteren dat AZ eenmalig kampioen is geworden na de periode in de jaren 80 en dat ze gewoon een leuke subtopper zijn. Het materiaal is subtop, het management is subtop en het stadion is subtop. Niks mis mee, maar het rijmt niet met de ambities die sommigen daar hebben. Dick perst er net als Verbeek het maximale uit. Verbeek, die moest van de AZ supporters ook al oprotten ondanks prima prestaties op AZ niveau. Je merkte gisteravond trouwens goed dat Dick de schurft erin had met dat bestuur daar. Kan goed snappen dat hij het nu wel weer genoeg vind na 1 seizoen. De man is sowieso een resultaattrainer en geen opbouwtrainer. Dat weet je als je hem haalt, zie ook PSV.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
'Denk je dat ik Messi, Neymar en Iniesta iets kan leren?' - voetbalzone.nl
Voor alle Rotterdammers, Tukkers, Arnhemmers, Eindhovenaren en kossen: Frank wil gewoon blijven!

%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Gert-Jan had inderdaad een goed seizoen net als Advocaat nu heeft. Voor de rest is er niks mis mee en AZ speelde gister prima en tot het maximale (jammer van die tegen goal ). Maar na 1 seizoen is het prima met Advocaat, alleen jammer van de manier waarop hij vertrekt.
Als hij nu de play-offs met AZ wint heeft er niet meer ingezeten, ondanks dat hij een tactische blunder maakte in de halve finale KNVB-beker. Want eerlijk is eerlijk Gert-Jan heeft wel een puinhoop achtergelaten en Advocaat heeft het weer redelijk op de rails.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Dat interview met Dick Advocaat gister na afloop aan de tafel van Genee, Derksen en Kieft was echt geweldig. Schitterende vent die Dick. Liet zich niet op de kast jagen, was realistisch en eerlijk. Het is weer typisch dat AZ-ers deze man nu plots niet moeten. Leer gewoon accepteren dat AZ eenmalig kampioen is geworden na de periode in de jaren 80 en dat ze gewoon een leuke subtopper zijn. Het materiaal is subtop, het management is subtop en het stadion is subtop. Niks mis mee, maar het rijmt niet met de ambities die sommigen daar hebben. Dick perst er net als Verbeek het maximale uit. Verbeek, die moest van de AZ supporters ook al oprotten ondanks prima prestaties op AZ niveau. Je merkte gisteravond trouwens goed dat Dick de schurft erin had met dat bestuur daar. Kan goed snappen dat hij het nu wel weer genoeg vind na 1 seizoen. De man is sowieso een resultaattrainer en geen opbouwtrainer. Dat weet je als je hem haalt, zie ook PSV.
Er is volgens mij geeneen AZ supporter die denkt dat we nog kampioen gaan worden. Dus waarom je dat er steeds bijhaalt is me een raadsel. Dickie liet zich niet op de kast jagen nee, hij praatte lekker mee met zijn kontenlikkertje Derksen. Voor een buitenstaander is dat heerlijke tv. Dezelfde Derksen die na het vertrek van Verbeek ook al liet merken dat ie niks van AZ wist. Net als nu overigens in het geval van Advocaat. Hoorde Derksen laatst trouwens ook nog zeggen dat Advocaat enorme ballen heeft gekregen ten opzichte van het verleden, nou, daar merk ik dus helemaal niks van (maar dat geheel terzijde). Dickie weet de media perfect te bespelen; iedereen heeft de schuld behalve Dickie en de media neemt dit klakkeloos over. Oftewel alles en iedereen, inclusief de club zelf, de grond intrappen zodat je zelf geen gezichtsverlies lijdt. Dat soort dingen vallen slecht onder die-hard supporters. Buitenstaanders en niet die-hards kijken alleen naar de samenvattingen en de resultaten (en eventueel een paar verdwaalde live wedstrijden) en krijgen dat soort dingetjes dus niet mee. Zijn gezeik in de media de laatste weken en het interview gisteravond hebben hem dus geen goed gedaan onder de supporters.
Zoals gezegd, Dickie stond bij mij bekend als een leuke man en tactisch onbenul. En ja, het was van te voren bekend dat hij alleen op korte termijn denkt, maar ik ben nou eenmaal niet de TD van AZ, hè. Je haalt een persoonlijkheid binnen en geinige interviews, maar voor de rest vrij weinig. Dat meneer zijn frustraties botviert op mijn geliefde club omdat ie op zijn teentjes is getrapt gaat er bij mij niet in.
Conclusie is eigenlijk dat we hier op het forum ook maar wat roepen en dat we alleen verstand hebben van onze eigen club (die we elke dag volgen). Vandaar ook de heetgebakerde discussies als het over 'jouw' team gaat. Ik vind Derksen een held, maar als ie het over AZ heeft merk ik pas hoeveel (geinige) poep ie eigenlijk praat.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik vond het ook (wederom) een ontzettend sneu interview gisteren, Dickie 'terug' Advocaat zit al z'n spelers, de club en het bestuur constant af te zeiken omdat ze niet allemaal naar zijn pijpen dansen en zogenaamd zijn hoge niveau niet hebben. Maar deze non-valeur heeft in 25 jaar werkelijk nog nooit iets bereikt behalve het 'winnen' van de gekochte UEFA-Cup met Zenit en dan vorig jaar de Gouden Calimero. Het ergste was nog wel dat dit kleine kwalletje helemaal niet meer zin had in de return, want Benfica heeft zoveel meer kwaliteit. Ja, vooral in de coaching staff...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Je moet het interview eens terugkijken dan. Dick had juist nog veel zin. Portugal vond hij mooi en 0-1 bood nog enig perspectief.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
want Benfica heeft zoveel meer kwaliteit. Ja, vooral in de coaching staff...
Nou ja, als er een nog grotere calimero bestaat dan Advocaat is het wel Sjors Jesus.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.