- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
De mazzel van PSV hield gisteren op, maar die van Ajax gaat lekker door het hele seizoen.
Ik zou het meer op de onkunde van de rest gooien. Het is natuurlijk niet alleen toeval of geluk dat je vier jaar lang alle wedstrijden die er echt om gaan wint en de rest opzichtig faalt.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ik heb het vooral over dit seizoen.
Ajax speelt na de winterstop dramatisch. Wellicht toch onkunde van de rest, inderdaad.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Heerlijk. Wel alsjeblieft deze zomer eens wel doorselecteren en gerichte (juiste) aankopen doen, wat al drie jaar na wordt gelaten. Vanaf nu graag een stijgende lijn in het spel, dus kappen met bepaalde spelers (in de as). Nog een jaar zo'n spel trek ik niet.
Groeten van De Turver uit Firenze aan alle mede-Ajacieden, en natuurlijk aan onze grote vriend otherfool! (speciaal voor jou; Vinkie schijnt ons weer vakkundig een pingel te hebben onthouden, aldus Radio 1).
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
De spelers van AZ liepen er weer als een stel sufkutten bij. Dan wordt er ook nog eens een zuivere goal afgekeurd, tja... dan zit je je eigenlijk gewoon 90 minuten lang te ergeren.
@nclo: Avdic voor het eerst in de basis bij een Eredivisiewedstrijd en hij heeft het weer voor elkaar gekregen om 0 goede acties te verrichten. Die gozer kan echt he-le-maal niks.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
RKC gewonnen. Hopen dat die Limburgers rechtstreeks degraderen.
Moet NEC ook nog wat punten pakken, want dat scheelt maar 2 punten, 5 punten met RKC.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Uitslagen zitten mee, dus knallen nu. Kom op Zwolle!
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Sjeezus Spurs...
Eriksen te laat en te laks in het verdedigen van Johnson, diens voorzet na een deflectie in eigen doel gewerkt door Kaboul.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Boze fan Belgische laagvlieger gooit mes naar spelers van tegenpartij - voetbalzone.nl
De twee ploegen strijden de komende weken vijf keer tegen elkaar en de eerste die drie keer wint gaat door naar de laatst play-offronde. De verliezer degradeert meteen naar het lagere niveau.

Die Belgen hebben echt 't debielste systeem ooit met al die play-offs.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Dawson en Kaboul 
Uitstekend afgemaakt door Suarez.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Frankie, Frankieeeeee, we woooooorden kampioen 
Yeah bitch, 3-0
Me happy.
Twente was zeker qua kansen niet de mindere, Ajax was wel erg effectief en scherp. Wat heerlijk om de 2e helft eens zonder billenknijpen uit te kunnen zitten. Het waren 3 prachtige goals en Serero, Schone en Bojan waren echt super. Ik hoop dat Ajax rap eens Schone zijn contract met 3 jaar verlengd.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Veel oververmoeide spelers bij AZ, dit gaat wat worden tegen Benfica. Ik had in het begin de indruk dat Advocaat dit beter kon coachen, en wat meer ging rouleren. Nu maakt Advocaat eigenlijk dezelfde fout als Verbeek deed toen we meespeelden in o.a. Het kampioenschap, KNVB beker en de EL. Op het einde sta je met lege handen en opgebrande voetballers. En ja de bankzitters hebben bijna geen ontwikkeling of minuten gemaakt.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Lekkere binnenkomst van dawson. Ongelofelijk hoe Spurs acteert in de topwedstrijden. En Suarez 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
De mazzel van PSV hield gisteren op, maar die van Ajax gaat lekker door het hele seizoen.
Haha, gooi alles maar op mazzel ja. Ajax is gewoon stabieler en completer dan de rest, ook al hebben we voorin te weinig klasse lopen. Het aantal tegengoals van Ajax en de andere 17 ploegen zegt denk ik wel genoeg. Stabiliteit en organisatie, dat maakt het verschil. Niet dat het vandaag goed was, maar met strijdlust en bij vlagen prima voetbal is het wel weer goed komen. Het zal wel toeval zijn dat Ajax misschien alle nationale prijzen dit seizoen pakt 
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Jong Ajax heeft ook lekker gebald vanmiddag 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Wel 1-0 voor 
Maar goed, lekker belangrijk op de dag dat het vlaggeschip virtueel de titel heeft binnengehaald.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wel 1-0 voor 
Maar goed, lekker belangrijk op de dag dat het vlaggeschip virtueel de titel heeft binnengehaald.
Ik vind Jong Ajax ook vandaag belangrijk. 7-1 is gewoon lachwekkend. Je stond nota bene 0-1 voor. Weken, maanden win je bijna alles en dan dit. Kan gebeuren, kan er door Ajax-Twente ook niet mee zitten, maar het mag natuurlijk niet. Al denk ik wel dat Willem II kampioen wordt. Daar kan je als Jong Ajax eens verliezen. Maar zo dik mag niet.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Hey Joenne, je vriendje Toivonen alweer gescoord vanmiddag. Die doet het geloof ik wel goed bij Rennes.
En wat voor èèn.
http://fcgifbysaintmtex.20minutes-blogs.fr/media/00/02/4115698398.gif
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Veel oververmoeide spelers bij AZ, dit gaat wat worden tegen Benfica. Ik had in het begin de indruk dat Advocaat dit beter kon coachen, en wat meer ging rouleren. Nu maakt Advocaat eigenlijk dezelfde fout als Verbeek deed toen we meespeelden in o.a. Het kampioenschap, KNVB beker en de EL. Op het einde sta je met lege handen en opgebrande voetballers. En ja de bankzitters hebben bijna geen ontwikkeling of minuten gemaakt.
Inderdaad. Al met al was deze periode met Dickie toch niet echt bevredigend. Ik zei het laatst nog, Dickie is een leuke man en een boegbeeld, maar ook een tactisch onbenul en jeugdspelers krijgen al helemaal geen kans van em. De beste man heeft gewoon heel kleine balletjes blijkt maar weer eens. En nu nog in de media gaan lopen janken dat het vertrek zogenaamd komt door het feit dat Martin Haar (die sowieso niet echt meer geliefd is onder de AZ-supporters na zijn walgelijk gedrag na het vertrek van Verbeek) gedegradeerd wordt.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Laatst lieten ze bij VI nog een eigen goal van hem zien waarin ie meteen weer zijn walgelijke gedrag etaleerde. De schuld lag namelijk totaal niet bij meneer Toivonen, maar bij zijn medespeler. 
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Laatst lieten ze bij VI nog een eigen goal van hem zien waarin ie meteen weer zijn walgelijke gedrag etaleerde. De schuld lag namelijk totaal niet bij meneer Toivonen, maar bij zijn medespeler.
Dat klopte ook wel omdat die vent voor hem compleet onder de bal door ging.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Gedeeltelijk. Maar je moet als speler overal op voorbereid zijn (dus ook dat je medespeler onder de bal door gaat) en daarnaast is het natuurlijk totaal niet sjiek om je medespeler zo publiekelijk af te branden.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Gedeeltelijk. Maar je moet als speler overal op voorbereid zijn (dus ook dat je medespeler onder de bal door gaat) en daarnaast is het natuurlijk totaal niet sjiek om je medespeler zo publiekelijk af te branden.
Dan heb jij een ander idee bij de term 'afbranden' dan ik. Dat viel allemaal wel mee.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Er is trouwens vaak kritiek op van Rhijn zijn lamlendigheid, maar vandaag was hij echt heel actief. Niet perfect, maar zeker na de rust heel erg bepalend. Zijn rush bij de 3-0 was echt heerlijk. Bojan scoort, van Rhijn stort uitgeput op de grond. Mooi, heeft echt 200% gegeven. Lag op het einde gewoon te kotsen van uitputting.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Hij mag met dat tempo wel wat vaker gewoon achter z'n man aan blijven lopen
Maar inderdaad, het was prachtig om te zien hoe hij zich vol gaf (en daarmee belangrijk was). Evenals Bojan, ein-de-lijk wat mooie dingen laten zien!
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Cambuur weer een punt en Liverpool weer winst.
Een zwarte dag voor het voetbal.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Er is trouwens vaak kritiek op van Rhijn zijn lamlendigheid, maar vandaag was hij echt heel actief. Niet perfect, maar zeker na de rust heel erg bepalend. Zijn rush bij de 3-0 was echt heerlijk. Bojan scoort, van Rhijn stort uitgeput op de grond. Mooi, heeft echt 200% gegeven. Lang op het einde gewoon te kotsen van uitputting.
Ik vond hem erg goed spelen. De drie spelers waar ik dit seizoen het meeste kritiek op heb gehad: rhijn, bojan en serero hoorden vandaag alledrie bij de besten. Toch geef je ook vandaag wel echt teveel weg. Twente straft dat niet af, maar in Europa ga je er in een dergelijke wdstrijd dik op.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Je kan niet beweren dat dit Liverpool geen voetbal speelt. Tottenham daarentegen..... Chadli en eriksen speelden als pupillen. En dan heb ik het maar helemaal niet over de verdediging.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Vandaag niet gezien maar Liverpool speelt in 2014 idd als een tierelier.
Maar daarom vind ik het nog niet leuk 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.