• 15.961 nieuwsartikelen
  • 178.934 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.541 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Trekken we het iets breder (over de laatste 10 jaar) en dan kijkend naar teams die minimaal in de helft van die jaren Europees voetbal hebben gespeeld:

PSV 13,6 (10)

AZ 11,9 (9)

Ajax 10,7 (10)

Twente 9,1 (7)

Heerenveen 4,9 (7)

Feyenoord 2,8 (7)

PSV heeft het in de periode 2004-2008 natuurlijk erg goed gedaan in Europa. Toen speelden ze EL en bereikten ze in de Uefa Cup nog wel eens een extra ronde. Scheelt overigens wel, CL of EL spelen. Het is veel lastiger om in de CL punten te verzamelen. Maar de cijfers zijn helder. 4 clubs die ons nationale voetbal al 10 jaar moeten dragen.

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zou niet weten waarom Jans niet bij AZ, Twente of Feyenoord zou kunnen slagen. Denk niet dat bv Janssen en Rutten betere coaches zijn.

De druk allicht? Jans vind ik nu net zo'n trainer die prima past bij een club zonder veel verwachtingen en dan een mooi boegbeeld is (vrolijke vriendelijke man) als het goed gaat. Peter Bosz in mindere mate is ook zo een iemand. Maar als het dan minder gaat en en druk op komt wordt het wel een stuk chagrijn.

nclo schreef:

Sowieso worden wij niet verrast door een FC Petrolul of Differdange 04 als wij de bepalende spelers weten te behouden.

Ik zou het niet te hard roepen, want ik kijk echt nergens meer van op. Zwolle kan net zo goed hier er tegen afgaan. Ze kunnen ook keurig winnen, absoluut, maar ik zou uitkijken met zulke gewaagde uitspraken. Nederlandse clubs en het buitenland de laatste jaren - brrr.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Frank aan de drugs? Ziet in Sneijder wel een goede linksbuiten

De Boer: 'Van der Vaart zou een geweldige spits zijn voor ons' - voetbalzone.nl

Huntelaar terug zou trouwens wel ons spitsenprobleem oplossen. Wat een fenomeen zeg. Scoorde gisteravond alweer. Zijn 10e in 10 potjes geloof ik. Of zoiets.

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

"Hij denkt dat enkele oud-spelers van Ajax ervoor zouden kunnen zorgen dat het niveau behoorlijk zou stijgen."

Maak van dat enkele maar enkel, want zonder vedetten, oudgedienden et cetera gaat je niveau in Nederland nooit veel verder omhoog.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het is veel lastiger om in de CL punten te verzamelen.

Nee hoor, maakt in de praktijk niet uit. Die 4 bonuspunten voor de CL compenseert de tegenstand.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Nee hoor, maakt in de praktijk niet uit. Die 4 bonuspunten voor de CL compenseert de tegenstand.

En hoeveel punten krijg je voor een overwinning in de EL? Ik ken de cijfers niet moet ik bekennen.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

2 voor een overwinning, 1 voor een gelijkspel, in beide toernooien.

Een CL club die pakhembeet 2-1-3 speelt haalt dus evenveel als een EL club met 4-1-1 (beide 9 punten).

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Mhow, PEC is natuurlijk niet de enige club die aan het groeien is. Dat doen oa Cambuur en de Eagles ook. Op zich niet vreemd, want als JL promovendus begin je onderaan en wordt alles wat je doet als knap gezien. PEC heeft zich super ontwikkelt, vind ook dat ze best die bekerfinale verdienen met hun beleid. En of je er nu uitvliegt in de EL of niet, je doet het niet slechter dan Feyenoord/Vitesse/ADO/Utrecht/Heerenveen etc die het de laatste 2 jaar hebben geprobeerd.

Dat klopt, maar ik heb al vaker gezegd dat wij onze gemeente ook mee hebben. Zwolle is na Almere de grootst groeiende gemeente van Nederland. Cambuur was altijd al een ''sleeping giant'' geweest en die zie ik dezelfde weg bevaren als wij. De Eagles daarentegen moet je niet teveel ophemelen. De prestaties zijn goed, maar er zit qua financiën en qua gemeente niet veel groei meer in. Wij breiden bijna maandelijks wel ons stadion uit terwijl zij met moeite de B-side uitgebreid krijgen. Zij moeten het nog doen met gehuurde spelers als Falkenburg, Schmidt en Andersson omdat er niet de financiële mogelijkheden zijn om spelers van het niveau Klich te halen die wij wel weer hebben. Dat zij zo'n ''Engelse sfeer'' hebben, komt echt niet omdat het bestuur dat zo wilde, maar puur omdat zij niet de mogelijkheden hebben om die oude troep te vervangen voor een nieuw modern stadion. PEC gaat over 2 jaar naar 16.000 man en Cambuur rond de 15.000. De Eagles blijven wss te lang met hun 7900 man hangen. Daarbij hebben zij dus ook last van ons omdat wij zo sterk groeien. PEC gaat een samenwerking aan met de gemeente Wijhe-Olst wat hiervoor hardcore Eagles-gebied was.

j0enne schreef:

Die Lachman ging toch volgend seizoen naar FC Twente is 't niet?

Klopt, helaas transfervrij. Maar hij had nog maar een contract van een halfjaar. De angst bestaat dat Klich ook deze zomer vertrekt omdat hij nog maar een contract heeft van één jaar en het bestuur nog één grote klapper van meer dan een miljoen euro wilt maken. Dat is helaas niet goed gegaan met Lachman en Mokhtar.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)
(quote)

Ik zou het niet te hard roepen, want ik kijk echt nergens meer van op. Zwolle kan net zo goed hier er tegen afgaan. Ze kunnen ook keurig winnen, absoluut, maar ik zou uitkijken met zulke gewaagde uitspraken. Nederlandse clubs en het buitenland de laatste jaren - brrr.

Who knows Het voordeel hiervan is dat wij die clubs nu wel serieus gaan nemen. Wss zal geen club meer in Nederland zich verslikken in Differdange 04. Ook PEC niet. Die wedstrijd van FC Utrecht was wel het dieptepunt van het vaderlandse voetbal te noemen en ik ben er heilig van overtuigd dat dat niet nog een keer zal gebeuren.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Haha, deze statistiek had otherfool nog niet eens benoemd:

@sportzeloot

Volgens Koeman hoort PEC Zwolle niet in Europa thuis. Laatste zege Koeman in Europees verband dateert van 19 september 2007.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Na wat research betreft het de wedstrijd PSV - CSKA Moskou die in 2-1 overwinning voor PSV eindigde. Doelpunten werden gescoord door Danko Lazovic, Kenneth Perez en Vágner Love. Leuk voor Koeman.

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Haha, deze statistiek had otherfool nog niet eens benoemd:

@sportzeloot

Volgens Koeman hoort PEC Zwolle niet in Europa thuis. Laatste zege Koeman in Europees verband dateert van 19 september 2007.

Wel leuk om te zien dat je nu een otherfool-adept bent geworden

Die ene andere reacties heb je weggehaald zie ik, hoe dat zo?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Was maar 1 berichtje. Was niet zo nuttig. En nee, geen otherfool-adept, maar kan me nu wel in zijn mening vinden.

Uiteraard typeert het hem wel dat we niks meer over de prestatie van Kampioen Kenneth hebben gehoord

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Manmanman wat een schoppers daar bij Palace...

Schurrle gemist voor open goal, het wordt weer peentjes zweten vanmiddag...

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Uiteraard typeert het hem wel dat we niks meer over de prestatie van Kampioen Kenneth hebben gehoord

Wat valt daar over te zeggen dan? We weten allemaal wel dat Vermeer prima een bal kan tegenhouden. Het probleem is alleen dat hij de week erop zomaar zijn handschoenen met zeep ingesmeerd kan hebben. Dacht dat zelfs jij -als laatste der Mohicanen weliswaar- toe hebt gegeven dat Cillessen een betere keuze is?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Wat valt daar over te zeggen dan? We weten allemaal wel dat Vermeer prima een bal kan tegenhouden. Het probleem is alleen dat hij de week erop zomaar zijn handschoenen met zeep ingesmeerd kan hebben. Dacht dat zelfs jij -als laatste der Mohicanen weliswaar- toe hebt gegeven dat Cillessen een betere keuze is?

Gezien zijn teksten altijd over Vermeer, zeker vlak voor AZ-Ajax, was een correctie na afloop wel leuk geweest.

Er wordt altijd gedaan alsof Vermeer er geen kut van kan en dat Ajax ernstig verzwakt wordt als hij moet spelen. Dat blijf ik bestrijden. Hij is wel terecht door Cillessen ingehaald, daar niet van.

Chelsea overigens achter. Prima. Als Arsenal nou van City wint, helemaal mooi. Dan kan Liverpool mooie zaken doen. Wel lachen, voor wie moet Joenne nu zijn vanavond bij Arsenal-City?

Ik zit nu trouwens een beetje Espanyol-Barcelona te kijken. Lang niet zo goed als vorig weekend, maar het kijkt aardig weg.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

otherfool schreef:

Manmanman wat een schoppers daar bij Palace...

Schurrle gemist voor open goal, het wordt weer peentjes zweten vanmiddag...

1-0 Crystal Palace! Terry met een eigen goal!

Bij een verlies kan zelfs Liverpool over Chelsea gaan!

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Als je niet van de kleintjes kunt winnen verdien je gewoon geen titel, Veulens of niet. Het enige voordeel is dat als het zo blijft ik vanavond gewoon Man CIty aan kan moedigen.

Alles op de CL dan maar. De titel zal voor volgend seizoen zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dank je Javi Lopez. Lul.

Komt Barca goed weg. 0-1 Barca.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3399 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dank je Javi Lopez. Lul.

Komt Barca goed weg. 0-1 Barca.

Ironisch dat uitgerekend Lopez nu wel zijn handen mag gebruiken

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

City met 3 wedstrijden minder en een achterstand van maar 3 punten en een beter doelsaldo.

Lekker hoor. Nu verdomme winnen zometeen tegen Arsenal.

Jammer dat 't vandaag om half 7 is, zie daardoor maar een beetje aangezien 't dan alweer vertrekken is naar PSV!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Frappant dat ie nu mocht gaan keepen ja

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Dat Espanyol zou onderhand 4 rode kaarten verdienen. Wat een smerige overtredingen maken zij in dat laatste kwartier zeg. Bah.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Lekker zomers voetbalavondje met City - Arsenal en Bilbao - Atleti. Wat een affiches.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nu graag winst Atletico en een verlies voor Real Madrid dit weekend. Zou echt heerlijk zijn als La Liga eindigt zoals de Eredivisie in 2011, met een rechtstreeks duel op de slotdag tussen de 2 titelkandidaten die die wedstrijd dan kampioen kunnen worden.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

j0enne schreef:

City met 3 wedstrijden minder en een achterstand van maar 3 punten en een beter doelsaldo.

Dat mogen ze niet meer weggeven inderdaad. Alleen Liverpool zou het godbetert nog kunnen redden.

Het was weer het oude liedje, geen spits, niemand die een goal kan maken. Torres weer in de basis met z'n 4 (!) goaltjes dit seizoen, een topclub onwaardig. Paar fantastische reddingen dan nog van die keeper van Palace bij kansen van Schurrle en Hazard en het zoveelste verlies tegen een kleintje is daar. Als Terry hem dan ook nog in het eigen doeltje legt is de titel verkeken.

Chelsea maakt eerste contact met Diego Costa - Goal.com

Een jaar te laat

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ach jee, Barcelona door een late strafschop gewonnen tegen 10 man...

Het is mooi hoe sommige dingen nooit veranderen

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Het is mooi hoe sommige dingen nooit veranderen

Mourinho pakt de laatste jaren nog nauwelijks prijzen. Dat zijn wel dingen die dus gelukkig veranderen.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Dat mogen ze niet meer weggeven inderdaad. Alleen Liverpool zou het godbetert nog kunnen redden.

Het was weer het oude liedje, geen spits, niemand die een goal kan maken. Torres weer in de basis met z'n 4 (!) goaltjes dit seizoen, een topclub onwaardig. Paar fantastische reddingen dan nog van die keeper van Palace bij kansen van Schurrle en Hazard en het zoveelste verlies tegen een kleintje is daar. Als Terry hem dan ook nog in het eigen doeltje legt is de titel verkeken.

Chelsea maakt eerste contact met Diego Costa - Goal.com

Een jaar te laat

Uitwedstrijden naar Arsenal, Liverpool en Everton. Da's niet niks hoor.

Liverpool morgen Spurs thuis, Manchester City en nog Chelsea thuis.

En nog wat uitwedstrijden naar ploegen uit 't rechterrijtje.

Die hebben dus 't beste programma.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Wat een kutwedstrijd. Torres weer tergend incapabel, zelfs met een cadeautje van de CP verdediger doet hij niks.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.