- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ik heb nergens gezegd dat dat een rode kaart moet zijn. Ik hou wel van mannelijk spel en walg dan ook van al die schwalbes die de sport rijk is. Ik kaartte het alleen even aan, omdat ik er geen enkele Ajacied over gehoord had.
Zo'n stilstaand screenshot kan je hoogstens gebruiken om te zien of de bal volledig over de doellijn was of niet (en dan nog is het vertekenend).
Je hebt te veel zoete wijn gehad. Materny OK (ik zou Kai en Kronprinz ook nog wel willen toevoegen) maar de turver staat imo zelfs nog onder onze Achterhoekse vrind qua objectiviteit
Vooral de eerste seizoenshelft wist hij zich te onderscheiden. De (meeste) Ajacieden vonden dat Ajax fantastisch speelde, alleen de turver uitte kritiek. Hij kan het soms wel te ver doorvoeren.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Danny Blind...
Ontzettend veel j0enne smiley's.
Laten we hopen dat er in twee jaar nog veel kan veranderen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik heb nergens gezegd dat dat een rode kaart moet zijn. Ik hou wel van mannelijk spel en walg dan ook van al die schwalbes die de sport rijk is. Ik kaartte het alleen even aan, omdat ik er geen enkele Ajacied over gehoord had.
Zo'n stilstaand screenshot kan je hoogstens gebruiken om te zien of de bal volledig over de doellijn was of niet (en dan nog is het vertekenend).
Vooral de eerste seizoenshelft wist hij zich te onderscheiden. De (meeste) Ajacieden vonden dat Ajax fantastisch speelde, alleen de turver uitte kritiek. Hij kan het soms wel te ver doorvoeren.
Dat lijkt me zwaar overdreven van die meeste Ajacieden en fantastisch voetbal. De eerste weken begonnen wel al met enorm veel punt verlies (en een wekelijks blunderende kennis). Op een periode rond de winter na is het het hele jaar zeer matig. Een wonder dat je met dit elftal de dubbel zou kunnen pakken.
De discussie van gisterengaat nu voornamelijk over de scheids, maar het veldspel was ook nu weer ronduit slordig. De tweede helft 0 kansen creëren tegen een az wat moet komen vind ik zelfs onacceptabel. Al stond het verdedigend vrij aardig. Maar daar neemt een echte Ajacied natuurlijk geen genoegen mee.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Ja, tuurlijk. Slaat nergens op en lijkt me een dramatische keuze. De man heeft geen grootste loopbaan als trainer, de man heeft geen charisma. Werkelijk geen idee waarom ze hem dan aanstellen. Om nog maar te zwijgen over het mes die hij samen met van Gaal in de rug van de grootste Nederlandse speler/trainer ook probeerde te duwen tijdens de Ajax revolutie.
Vriendjespolitiek. Blind staat bekend als ass kisser.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Veel dopingverhalen zeker?
Verachten doe ik Suarezje zeker niet, een heerlijk spelertje maar idd wel met z'n fratsen. Robben is al een graadje erger (door z'n hoofd) en Barca vind ik niet te pruimen omdat ze vreselijk saai voetbal combineren met 90 minuten geduikel. Een mooie schwalbe (zoals die van De Sa gisteren) kan ik nog wel pruimen, maar als dat de hele wedstrijd doorgaat dan stroomt bij mij de emmer over.
Het spel van barca tijdens de classico vond ik verre van saai zondag, maar ik ben met je eens dat het niveau van drie jaar geleden niet vaak meer wordt gehaald. Maar van Messi blijft ik genieten. Wel een gruwelijke hekel aan busquets. Een gemene speler die zelf 0,0 kan incasseren. Maar daar hebben ze er bij real ook een paar van.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Advocaat exit dus. Was ook wel te verwachten, en denk dat het voor AZ best goed kan uitpakken. Ik vind dat ze teveel onnodige dalen hebben gehad, en te weinig pieken. Want met deze selectie had er veel meer ingezeten in de nationale competitie dan PO.
Niet dat ze zich in de top drie hadden kunnen nestelen, maar op schotafstand van plek 4/5 had toch wel gemogen.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Wat is dit nu weer voor een slotfase? 
3 doelpunten in de laatste 4 minuten. Utrecht op 1-1, NAC op 2-1 dankzij een blunder van Ruiter en vervolgens de 2-2.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Een vraagje voor nclo: Wat zijn de kwaliteiten van Avdic eigenlijk? Ik heb em dit seizoen op nog geen enkele goede actie kunnen betrappen. Lijkt een flinke miskoop te zijn.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Hij heeft AZ geloof ik maar 3 ton gekost. Maar veel voegt hij niet toe, inderdaad.
Dan heb ik liever Lewis als invaller, al is het maar wegens zijn snelheid.
Van mij mag hij best terug naar Pec.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
3 ton is nogal veel voor zo'n speler. Niet dat wij dat niet kunnen betalen, maar voor een Avdic heb ik dat er tenminste niet voor over. Doe dan maar die Lars Veldwijk van Excelsior.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Danny Fucking Blind... En ik denken dat Rutten te weinig charisma had voor de job...
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
https://pbs.twimg.com/media/Bj4wmk4IYAAQFdW.jpg:large
Wat een ontzettende zeurzak die Koeman. Die regel gaat toch veranderden, waarom dan weer klagen.
Die loting is niet de moeilijkste geweest maar moet Zwolle die Europese plek daarom maar vrijwillig afstaan.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Koeman: ?Met alle respect, maar PEC Zwolle hoort niet in Europa? - voetbalzone.nl
Wat een ontzettende zeurzak die Koeman. Die regel gaat toch veranderden, waarom dan weer klagen.
Die loting is niet de moeilijkste geweest maar moet Zwolle die Europese plek daarom maar vrijwillig afstaan.
Echt he, ik dacht exact hetzelfde. Wat een irritante rode zeur is die vent geworden. En Koeman is wel de laatste die het mag hebben over wie wel en niet in Europa hoort na al zijn voorronde uitschakelingen met Feyenoord de laatste jaren. Die Koeman heeft echt de nare gewoonte om constant wat over andere clubs te moeten zeggen als trainer van Feyenoord.
Laten we hopen dat Feyenoord 5e wordt en dan in de play offs door AZ eruit wordt geschopt. Meer zou Koeman niet verdienen met dat eeuwige geklaag van 'm.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Buiten dat Koeman misschien 'geen recht van spreken heeft' (hoewel ik dat altijd lulkoek vind) heeft hij wel gelijk natuurlijk. Zijn de meesten het wel mee eens over het algemeen (niet dat dát iets zegt, maar toch)
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
De regels zijn nu eenmaal dat de finalist Europa in mag als de andere finalist CL of voorronde CL heeft. Dus Koeman staat niet in zijn recht. Hoogstens heeft hij een punt dat een finale bereiken via 2 amateurteams, 2 JL teams en NEC geen gigantische prestatie is. Maar regels zijn regels. Snap ook niet dat hij klaagt, want zoals depri al zegt, volgend jaar kan het al niet meer.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Buiten dat Koeman misschien 'geen recht van spreken heeft' (hoewel ik dat altijd lulkoek vind) heeft hij wel gelijk natuurlijk. Zijn de meesten het wel mee eens over het algemeen (niet dat dát iets zegt, maar toch)
Natuurlijk zijn de meesten het met hem eens, daarom wordt die regel ook veranderd. Maar waarom dan nog weer klagen als je weet hoe het werkt.
Dat zinnetje ook: 'Met alle respect...' F*ck off.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Ik vind dat hij geen gelijk heeft, want dit gaat helemaal niet om die bekerregeling, maar om het feit dat Ronald "dit is de mooiste kool die ik ooit gezien heb" Koeman huilie huilie begint te doen omdat hij nu in een niet zo makkelijke loting heeft gezeten met de beker en dat uit hij op deze manier. Daarbij gaat die regel ook niets helpen, want als Cambuur bijvoorbeeld 8ste wordt en zij winnen per ongeluk vier wedstrijden zouden mensen hetzelfde geluid laten horen. Laat die beste meneer maar gewoon Hak reclames maken, zijn wij ook van "piggie" af.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Feyenoord's puntenbijdrage aan de huidige UEFA ranking:
2009/2010: -
2010/2011: 1,0
2011/2012: -
2012/2013: 0,5 (Koetjeboe)
2013/2014: 0,0 (Koetjeboe)
Nee dat zie ik Zwolle nog niet doen (j0enne smiley).
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ach, en zo makkelijk is het niet om JL teams uit te schakelen. Kan me nog een Go Ahead-Feyenoord van 2, 3 jaar terug onder Koeman herinneren. Een bepaalde JL ploeg ging toen door in de beker...
Het zal wel een beetje frustratie van Koeman zijn. Zwolle is zo goed als zeker al van EL voetbal en Feyenoord loopt nog de kans 5e te worden en het in de play offs te kunnen verspelen.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Misschien is het ook eens aardig om de bijdrages de afgelopen 5 jaar met gemiddeldes (niet elk team is elk jaar in Europa vertegenwoordigd ten slotte) te bekijken.
PSV 13,4 (5)
Twente 13,3 (4)
Ajax 11,5 (5)
AZ 10,1 (5) (kan nog stijgen)
Utrecht 5,0 (2)
Heerenveen 4,0 (2)
NAC 4,0 (1)
ADO 3,0 (1)
Vitesse 1,0 (2)
Feyenoord 0,5 (3)
Letterlijk iedereen doet het beter dan Feyenoord. In het jaar dat net niet meer meetelt haalde zelfs NEC nog 7,0 punten binnen voor Nederland.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Mag ik deze onthouden?
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Sla hem op zou ik zeggen. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14553 berichten
- 4534 stemmen
Dat zinnetje ook: 'Met alle respect...' F*ck off.
Waterreus is trouwens kampioen in gebruik van dat ene zinnetje. Vreselijk inderdaad.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Misschien is het leuk om de bovenstaande Nederlandse clubs te 'linken' aan een land op de UEFA ranking, om te zien op het niveau van welke competitie zij ongeveer zitten qua puntengemiddelde.
PSV en Twente zitten met ruim 13 punten ongeveer op niveau Italië (4).
Ajax zit net onder Frankrijk (6) en AZ net boven Oekraïne (7).
Utrecht staat het dichtst bij Oostenrijk (16), Heerenveen en NAC bij Kroatië (22).
ADO haalt het equivalent aan punten van Schotland (24)
Vitesse komt niet verder dan Macedonië (42).
Feyenoord ten slotte staat ongeveer gelijk met Wales (48).
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2382 stemmen
Mja van mij mag Zwolle.. We hebben ook ADO, Utrecht, NAC in Europa gehad. Voorlopig zijn ze aardig bezig om een leuke middenmoter te worden. Koeman manouevreert zich weer veel te veel in de rol van analyst en vergeet zijn echte functie. Het is inderdaad niet dat we nu zelf de punten aaneen hebben geregen ofzo.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Ik zou misschien wel zeggen dat als er één club momenteel wel Europees voetbal verdient het PEC wel is, omdat wij als enige club in Nederland momenteel in de groei zitten. Volgend jaar hebben wij een budget van 15 miljoen euro. Dat is net zoveel als FC Groningen en niemand die dan gaat zeiken als zij Europa in gaan. Dit PEC heeft heel wat te bieden. Sowieso worden wij niet verrast door een FC Petrolul of Differdange 04 als wij de bepalende spelers weten te behouden.
Edit: 11 miljoen.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Die Lachman ging toch volgend seizoen naar FC Twente is 't niet?
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Trekken we het iets breder (over de laatste 10 jaar) en dan kijkend naar teams die minimaal in de helft van die jaren Europees voetbal hebben gespeeld:
PSV 13,6 (10)
AZ 11,9 (9)
Ajax 10,7 (10)
Twente 9,1 (7)
Heerenveen 4,9 (7)
Feyenoord 2,8 (7)
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik zou misschien wel zeggen dat als er één club momenteel wel Europees voetbal verdient het PEC wel is, omdat wij als enige club in Nederland momenteel in de groei zitten. Volgend jaar hebben wij een budget van 15 miljoen euro. Dat is net zoveel als FC Groningen en niemand die dan gaat zeiken als zij Europa in gaan. Dit PEC heeft heel wat te bieden. Sowieso worden wij niet verrast door een FC Petrolul of Differdange 04 als wij de bepalende spelers weten te behouden.
Mhow, PEC is natuurlijk niet de enige club die aan het groeien is. Dat doen oa Cambuur en de Eagles ook. Op zich niet vreemd, want als JL promovendus begin je onderaan en wordt alles wat je doet als knap gezien. PEC heeft zich super ontwikkelt, vind ook dat ze best die bekerfinale verdienen met hun beleid. En of je er nu uitvliegt in de EL of niet, je doet het niet slechter dan Feyenoord/Vitesse/ADO/Utrecht/Heerenveen etc die het de laatste 2 jaar hebben geprobeerd.
Ik vind Ron Jans trouwens een uitstekende trainer. Deed het bij Groningen super, draaide een geweldig 2e jaar in Heerenveen en brengt PEC ook weer naar een hoger niveau (en Europa). Erg goed. Ik heb bij Jans altijd het gevoel dat hij wel hoger aan kan. Zou niet weten waarom Jans niet bij AZ, Twente of Feyenoord zou kunnen slagen. Denk niet dat bv Janssen en Rutten betere coaches zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.